הח"כים הדתיים נועדו עם רבנים: למצוא חלופה לחוק טל - סרוגים

הח"כים הדתיים נועדו עם רבנים: למצוא חלופה לחוק טל

הרב זלמן מלמד, הרב חיים דרוקמן והרב צפניה דרורי דרורי נועדו היום עם חברי הכנסת אורבך, אורלב, אריאל וכצל'ה בנוגע למציאת חלופות ל'חוק טל', שפקיעתו עלולה להביא גם לביטול מסלולי הגיוס של הישיבות הציוניות דתיות "ההסדר'" ו"ההסדר מרכז".

הח"כים הדתיים נועדו עם רבנים: למצוא חלופה לחוק טל
  לא באלימות והתלהמות. (פלאש90)

זקני רבני הציונות הדתית נפגשו הבוקר (ג') עם חברי הכנסת מסיעות האיחוד הלאומי והבית היהודי, במטרה לגבש עמדה אחידה וברורה לגבי החלופה לחוק טל, שתייצג את כלל הציונות הדתית.

באסיפה שהתקיימה הבוקר בירושלים וארכה כשלוש שעות, השתתפו הרבנים הרב זלמן מלמד ראש הישיבה הגבוהה בבית אל, ראש ישיבת ההסדר אור עציון וראש מרכז ישיבות בני-עקיבא הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת ההסדר ורב העיר קרית שמונה, הרב צפניה דרורי וראש מוסדות צביה הרב איתן איזמן.

כמו כן השתתפו חברי הכנסת יעקב כ"ץ (כצל'ה) ואורי אריאל מהאיחוד הלאומי, זבולן אורלב ואורי אורבך מהבית היהודי, מנכ"ל רבני דרך אמונה, הרב אלי בן דהן ומייסד הנח"ל החרדי יהודה דובדבני.

הפגישה הבוקר נערכה לאחר שאתמול נערכה ישיבת סיעת הבית היהודי יחד עם ראש ישיבת ההסדר במודיעין, הרב אליעזר שנוולד, וראש איגוד ישיבות ההסדר איתן עוזרי שדנה בפתרונות חלופיים ל'חוק טל', עבור בני הישיבות הציוניות דתיות.

'חוק טל' שיפקע בחודש אוגוסט, עלול להביא גם לביטול מסלולי הגיוס של הישיבות הציוניות דתיות ובראשם 'מסלול ההסדר' של ישיבות ההסדר ו"הסדר מרכז" של הישיבות הגבוהות.

בשנים האחרונות הוסדר מעמדם של תלמידי ההסדר במסגרת 'חוק טל' וביטולו עלול להוביל, חוקית לפחות, את ביטול מסלול ההסדר.

בפגישה הבוקר היתה תמימות דעים בין המשתתפים ש"לא ניתן לפתור את בעיית השוויון בנטל בצורה אלימה ומתלהמת".

בסיכום הפגישה הוציאו המשתתפים את ההודעה הבאה:

א. לימוד התורה הינו ערך עליון שאין לפגוע בו. יש לעודד את המשך השקידה של לומדי התורה, לגדל תלמידי חכמים בישראל למען חוסנה של המדינה.

ב. חובה קדושה על כל איש מישראל להשתתף בשמירת בטחונה של מדינת ישראל שהיא מלחמת מצווה לקיום עם ישראל בארצו.

ג. יש למצוא את הדרכים המתאימות לישום שני ערכי היסוד הללו באופן ששתי המשימות הלאומיות יבואו לידי ביטוי מלא בהצעת החוק המתגבשת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
האם הממשלה תשלם כ-120 מיליון שקל בתמורה לפינוי ברצון של
שוכרי הדירות בגבעת ה | 10-07-2012 22:18
שמועה רצה בין גורמים פוליטים בימין, שבהסכם שהתגבש הממשלה תשלם באמצעות תקציבים/סלים מיוחדים גם פיצוי של כ- 60-120 מיליון שקלים לישוב בית אל או לגורמים אחרים, בתמורה לפינוי ברצון של תושבי גבעת האולפנה, ובנוסף לאבטחת לאישורי בניית ל-300 הדירות. תוספת להסכם אשר אולי הובילה את ראש ישיבת בית אל הרב מלמד להורות לשוכרי הדירות שבגבעת האלפנה להתפנות ברצון בניגוד לקו הפוליטי המוצהר שלו, ובמקום הוראתו הראשונה למסור את הנפש לארץ ישראל