הליכוד: חוקים נגד היועמ"ש יתפרשו כנקמה - סרוגים

הליכוד: חוקים נגד היועמ"ש יתפרשו כנקמה

הרפורמה בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה לא תעלה במשא ומתן הקואליציוני, כך לפי גורמים בליכוד שלא מעוניינים שחקיקה נגד מנדלבליט תתפרש כנקמה אל מול חקירות ראש הממשלה נתניהו

author-image
הליכוד: חוקים נגד היועמ"ש יתפרשו כנקמה
  צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפלגת השלטון לא תקדם חקיקה נגד היועץ המשפטי לממשלה במשא ומתן הקואליציוני, הסיבה: כדי לנסות לקדם את פסק ההתגברות וגם כדי שהדבר לא יתפרש כנקמה במנדלבליט אל מול חקירות נתניהו.

גורמים בליכוד שדבריהם פורסמו באתר וואלה היום (ראשון) לא הכחישו כי עלתה דרישה לקדם רפורמה בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה על ידי נציגי איחוד מפלגות הימין.

הרפורמה בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה תכלול את פיצול תפקידו כנציג הממשלה בבג"ץ אל מול ייעוץ משפטי לממשלה, וכך תבוטל סמכותו להופיע בבג"ץ.

בליכוד חוששים ליוזמות קיצוניות במערכת המשפט שיתפרשו כגל אקטיבי נרחב מדי כמו פסקת ההתגברות ורפורמה בתפקיד היועמ"ש, ויתמקדו "בשניים שלושה דברים. אנחנו עדיין מתלבטים במה", כך בכתבה של  יקי אדמקר באתר וואלה.

"אם סמוטריץ' ילחץ, הוא יהיה שר המשפטים הבא"

כזכור, גורמים במערכת הפוליטית טוענים בימים האחרונים כי "אם סמוטריץ' ילחץ, הוא יהיה שר המשפטים הבא", כך דווח אתמול (מוצ"ש) בכאן 11. זאת לאחר פגישה שנייה של השניים ביום שישי האחרון.

לאחר כמעט 28 ימים של משא ומתן קואליציוני מנומנם, המגעים השבוע צפויים להיות קדחתניים בהרבה, כאשר כבר מחר לפי ידיעות אחרונות צפויות פגישות עם ש"ס ואיחוד  מפלגות הימין, שככל הנראה יהיו גם הראשונות לחתום על הסכם קואליציוני.

ביום רביעי הקרוב יסתיים הזמן שהוקצב לנתניהו על פי חוק להרכבת הממשלה, לאחריו הוא יבקש ויקבל ארכה נוספת של 14 יום.

כאמור, ראש הממשלה נתניהו וח"כ בצלאל סמוטריץ' נועדו ביום שישי, כשלפי גורמים באיחוד מפלגות הימין, "יש התקדמות בשיחות המו"מ", ובמרכזם חלוקת התיקים, כאשר נתניהו הציע בעבר לסמוטריץ' תיק בטחון פנים מורחב או שיכון מורחב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
איש צר ואוייב המנ-דלבליט הזה ש''ט
עידו 2 | 12-05-2019 20:32
שנאת המן-דלבליט הזה למרדכי = ביבי. כשנאת המן למרדכי
אתה בכלל מכיר אותו? נתניהו הוא זה שמינה אותו
א | 13-05-2019 22:56
זה בטוח לא עניין אישי
2
בדרך לדקטטורה
לא חשוב | 13-05-2019 5:56
בכלל העלאת נושא כזה בתקופה כזו היא לא רק נקמה .. אלא הגבלת הכליל הדמוקרטים וסירוס המערכת הדמוקרטית לטובת הממשל .. מה שהופך את הממשלה לשלטון הרוב ללא השגחה .. ולאט לאט יהפוך לשלטון מיעוט על הרוב .. אנו בדרך לדקטטורה רבותיי
כשבית המשפט המציא חוקה שלא קיימת
מעניין | 13-05-2019 22:58
ופסל חוקים שנחקקו בכנסת לא בעילה של אי חוקיות אלא של האדם הסביר כשהכוונה לערכים האישיים של אהרון ברק פחות הזדעזעת משום מה