כתב אישום נגד ערבים ממזרח ירושלים: תכננו לרצוח את ברקת, אלשיך וגליק

כתב אישום נגד ערבים ממזרח ירושלים: תכננו לרצוח את ברקת, אלשיך וגליק

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתבי אישום נגד שלושה ערבים ישראלים תושבי מזרח ירושלים בגין מגע עם סוכן חוץ ועבירות נוספות, שניים מהם מואשמים גם בקשירת קשר לביצוע פיגוע רצחני מטעם חמאס

כתב אישום: תכננו לרצוח את ברקת, אלשיך וגליק
  (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתבי אישום נגד שלושה ערבים ישראלים תושבי מזרח ירושלים בגין מגע עם סוכן חוץ ועבירות נוספות, שניים מהם מואשמים גם בקשירת קשר לביצוע פיגוע רצחני מטעם חמאס.

על פי כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עו"ד ג'ני אבני ועו"ד נעמי לוינוב מפרקליטות מחוז ירושלים, במהלך שנת 2017 בעת שריצו הנאשמים מחמוד עבד אל לטיף ואדם מוסלמאני עונשי מאסר בבית הכלא "נפחא" נוצר ביניהם קשר חברי. בשיחות שקיימו השניים הם קשרו קשר לבצע פיגוע ירי בשם החמאס בחוף הים בתל אביב.

המטרות: ברקת, גליק ואלשיך

עבד אל לטיף הסביר לחברו כי יש להעביר את המערכה מירושלים למקומות אחרים ברחבי ישראל, שכן בירושלים ובפרט באזור שער שכם היו הרבה פיגועים והנוכחות המשטרתית היא רבה, ועל כן יש לבצע את הפיגוע במקום שאינו מעורר חשד שיתרחש בו פיגוע.

בפברואר 2019 לאחר שחרורם מהכלא, נפגשו מוסלמאני ועבד אל לטיף עם פעיל חמאס השוהה באיסטנבול, במהלך הפגישות הציע פעיל החמאס כי ייבצעו רצח של אישיות חשובה, ואף נקב בשמותיהם של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, ח"כ יהודה גליק והמפכ"ל רוני אלשייך, תוך שהוא מסביר מדוע יהיה ברצח של אחד מהם כדי להשיג את המטרה של החמאס. בהמשך מסר פעיל החמאס לנאשמים סכום כסף ומכנסיים בהם מוסלקים הודעות ומסרים של חמאס.

שני הנאשמים קשרו קשר עם פעיל החמאס באיסטנבול לביצוע פיגוע רצחני שהוא מעשה טרור, עשו פעולות בכספי ארגון טרור במטרה לקדם ביצוע של עבירת טרור חמורה וקיימו מגע עם סוכן חוץ בלא הסבר סביר לכך.  נאשם נוסף קיים ביודעין מגע עם פעיל החמאס בטורקיה וכן ביצע פעולה בכספי ארגון טרור.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
Assassin's
Yehuda | 12-05-2019 16:26
Good intelligence preventing a criminal act by terrorist.
2
זה הכל הסתה של אבו מאזונה
אנה | 13-05-2019 11:22
נחששש הקוברה עם הלשון הארסית הארוכה
3
טרור
חני | 13-05-2019 11:35
הנבלות האלה לא יושבים רגע אחד בשקט..כל הזמן הם במזימות ובתיכנונים איך להרוג יהודים...ורק ה ישמור אותנו מהטרוריסטים הארורים ימח שמם ושם זיכרם אכיר. ...הקינאה בוערת בהם ..והקינאה הזאת תישרוף אותם בקרוב..מה רוצים הנבלות האלה? יש להם מספיק מדינות מוסלמיות בעולם..אז שיצאו מהמדינה שלנו ויתפזרו להם בכל המדינות המוסלמיות .יש להם מספיק מקום... לנו יש רק את ארץ ישראל והיא צריכה להיות רק של היהודים..ובלי להתייפייף ולחשוב על גזענות(לכל המתייפייפים ).לנו יש מדינה אחת..וקטנה..ואנחנו נסתדר בה יפה מאוד בלי כל הבררהמסביב