ראש הישיבה הסרוגה הסתבך; הרב אשר וייס פסק: יוכל להמשיך בתפקידו - סרוגים

ראש הישיבה הסרוגה הסתבך; הרב אשר וייס פסק: יוכל להמשיך בתפקידו

סערה במגזר. אחרי הסתבכות אישית של ראש ישיבה סרוגה, הועלתה דרישה כי יתפטר. הרב אשר ויס שמונה כבורר הכריע כי יוכל להישאר בתפקידו ובית דין מיוחד יברר את הדברים באופן מוסמך

<a href='/נבחרת-סרוגים/?authorName=אריה-יואלי'>אריה יואלי</a>, חדשות סרוגים
הרב וייס פסק: ראש הישיבה הסרוגה - לא חייב להתפטר
  (צילום: גרשון אלינסון/פלאש90)

סערה במגזר. באחת הישיבות הסרוגות המוכרות, הסתבך ראש ישיבה בפרשה אישית, אך כעת בהכרעת הרב אשר וייס יוכל להמשיך ולנהל את הישיבה.

במרכזו של הסיפור שהתפוצץ לפני כשבועיים, עומד ראש ישיבה מוכר, שהסתבך בבעיה אישית-משפחתית. יש לציין כי לא מדובר במעשה פלילי או מיני, או אפילו כזה האסור הלכתית. גורמים בישיבה ומחוצה לה ששמעו על המקרה, טענו כי מדובר במעשה שלא עומד בקנה אחד עם הרמה המוסרית המצופה מראש ישיבה, ולכן העלו דרישה כי יפרוש מתפקידו.

הרב וייס כבורר: יכול להמשיך בתפקידו

כמו בפרשיית הרב מהצפון והרב אלון השנייה, לסיפור נכנס רב העיר צפת הרב שמואל אליהו וזאת בעקבות תלונה שהגיעה אליו בנושא. בעקבות גל שמועות שניפחו את הסיפור ל"פרשת הרב אלון 2" פנה ראש הישיבה עצמו לרב אשר וייס, אב"ד דרכי הוראה, רב חרדי ששיעוריו ופסקיו מקובלים גם במגזר הדתי, ומקורב לישיבה המדוברת, כדי שיברר את הפרשה.

בשבוע שעבר פרסם הרב וייס את הכרעתו לפיה אחרי ששמע את הטענות שהועלו נגד ראש הישיבה, הוא יכול להמשיך ולשמש בתפקידו.

במכתב שמופנה לתלמידי הישיבה ובני הקהילה שסביבה, כותב הרב וייס בין השאר: "כמי שמלווה את הישיבה והקהילה זה שנים רבות באהבה ובחמלה וכמי שמכיר את ראש הישיבה הרב … ואת עבודתו בקודש היכרות עמוקה, ראיתי לעצמי חובה ליכנס לעובי הקורה בעניין הסערה שפוקדת את הקהילה.

לאחר בירור דברים ממצה ולאחר שיחה ארוכה עם כבוד הגאון הרב שמואל אליהו שליט"א שבו שמעתי את הטענות שהועלו נגד הרב .., אינני רואה כל עילה וסיבה לשלול מכבוד הרב .. להמשיך ולנהל את הישיבה והקהילה על מי מנוחות לגדלה ולחזקה כבימים ימימה, וקורא אני לכל חברי הקהילה ותלמידי הישיבה להתחזק ולהתלכד כאיש אחד ובלב אחד ביחד עם ראש הישיבה להשקיט ריב ומדון להגדיל תורה ולהאדירה ולקדש שם שמיים."

הרב וייס מוסיף בסוף המכתב, כי "בעזרת הי"ת יקום בית דין מיוחד שידון בכל טענות ותביעות שעדיין לא התבררו אם יהיו כאלה על מנת לברר את הדברים באופן מוסמך." ואת המכתב הוא חותם במילים: "מתחנן אני לכל מי שבידו הדבר להחזיר את השלווה האחווה השלום והרעות שאפיינו את המפעל הקדוש הזה מיום היווסדו."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
255 תגובות - 126 דיונים מיין לפי
1
מידע מבפנים
משה אהרוני | 08-05-2019 13:12
ידענו שהולכת להתפרסם כתבת כיסוי זו, אבל האמת רצה יותר מהר מהשקר, יש להזהר בכבוד הקהילה והאנשים היקרים בתוכה ועל כן תהליך הבירור מתנהל במסתרים, לא יועילו כתבות יח''ץ מטעם כדי להרגיע את המצב ולשמור על מוקד הכח המתפורר...
ריח רע עולה מכל המעורבים בפרשה כולל הרבנים
עידו 2 | 28-05-2019 12:04
מסכת קידושין [דף פב.]: תנו רבנן, כל שעסקיו עם הנשים סורו רע.
מאיימים בשם הקהילה והשם בתורה
קדוש | 15-05-2019 10:12
לפחות את הטוקבקים פה אי אפשר לערוך מחדש או למחוק לקחתם בעלות על ההלכה ועל ה' ורק לכם מותר לפרסם ולהכתיב את דעתכם
תתבייש
אמיר | 13-05-2019 6:30
ממש אין לך טיפת בושה ולא טיפת כבוד לתלמידי חכמים ובוודאי לא להלכות פשוטות של לשון הרע כל שכן בטח לשאר הלכות דיקדוקים וסלסולים בהלכה .בקיצור אל תהיה כקורח עדיף לשתוק
חבל חבל חבל...
אלישיב | 09-05-2019 2:29
למה להתלכלך על לשון הרע? ועוד בספירת העומר?... אחי, מספיק עם זה!
משה אהרוני היקר
דוד | 09-05-2019 1:20
האם יש ראיות שאתה בעצמך ראית, או שאתה פשוט מאמין ללשון הרע??? ואגב, אין בקהילה היקרה והמופלאה הזו אף משה אהרוני...
אחי תשחרר את הקהילה היקרה הזאת
ממעריצי מהקהילה | 08-05-2019 23:06
אחי תפקח את העיניים, נעשה שימוש ציני בך ובחברים הבודדים שלך עי 'גורמים חיצוניים' כדי לפגוע בקהילה היקרה הזאת. ואם אתה לא מוכן לפקוח אותם, לפחות תשחרר אותנו ואת הקהילה היקאה מהדימיונות והקונספירציות שלך.
2
כל השנים הרגשנו משהו לא טוב
משפחה בוגרת הקהילה | 08-05-2019 13:26
היום, אחרי שהכל מתפוצץ אנחנו מבינים ומעכלים לאט לאט מה היה פה, עצוב, קשה, צריך מכאן להתחזק באמונה ולא להשבר. מתפללים לשלום האנשים היקרים שנמצאים שם.
סימן שאלה גדול
רזיזקובלשיץ | 15-05-2019 9:49
זה ממש לא להוציא לעז ולנפח. מי שמתייחס לזה ככלום הוא סומא או חסיד שוטה. במיוחד שהתשובה נאמרה מתוך חוסר ברירה כבר כי האמת מתחילה להתגלות וגם הדברים שנאמרו הם חלקיים חסרים וממשיכים לדבר בשם הצדיקות. הזוי. ביחס לכל ההתנהלות מסביב זה מתחבר ונראה שיש פה שיטתיות ממש מתוחכמת. לא מסתדר לנפש בריאה. מי לא שם סימן שאלה ובודק כנראה התעייף מהחיים.
הרגשת משו לא טוב??.
אלישוב | 12-05-2019 6:18
פלא בעיניי איך החכמים קמים לפתע כפטריות לאחר הגשם. הרגשתי שמשו לא טוב?.מדוע לא קמת ועזבת? הרב מעולם לא חינך את.תלמידיו לתלויות בו אלא ההפך הגמור. מאורעות אילוון ושיינברג אכן מכאיבים אך לא ישכחו מאיתנו פשט שולחן ערוך וחפץ חיים הנוגעים ללשון הרע והוצאת שם רע. מעניין שבדברים הללו פתאום כל רודפי הצדק והתורה שוכחים הלכות.
אוהביו ומוקיריו
אמת מארץ תצמח | 09-05-2019 6:30
פשוט מטומטמים.ה' ישלם לכם על הלשון הרע והוצאת שם רע.אין בכך ולו דבר קטן אמיתי.כולנו מכירים את הרב ואת פועלו ואנחנו איתו באש ובמים.
לשון הרע דבר נורא
אלישיב | 09-05-2019 2:29
וזו העבירה הכי חמורה!!!!
איזה כיף...
דוד | 09-05-2019 1:21
זה מה זה כיף לקרוא את כל אלה שתמיד ידעו הכל מראש... חברים, פשוט תפסיקו להאמין לכל ה'נשמות הטובות' ותתאפסו על האמת. פשוט לא להאמין ללשון הרע. לא מסובך מדי... (או שכן?...)
מה היה פה?! למה להוציא לעז ולנפח?
הצלחה | 08-05-2019 20:08
כתוב במפורש שהבעיה היא לא הלכתיתמיניתפלילית.. למה לעשות בעכבר הר? רב צדיק ירא שמיים. בעיניי כאחת שיודעת איך הוא מתמודד עם המקרה אפילו צדיק יותר ממקודם..
3
סיפור כואב
אברך מהישיבה | 08-05-2019 13:29
כואב שאדם שנפל לא מודה, אלא מתבוסס בשקר, יש בנו חמלה ורחמים לכל אדם גם כשטעה, אבל צריך לדעת גם להודות ולהתנצל, מי לנו גדול מדוד המלך שעשה תשובה ונשאר בגדולה.
יש אנשים רגישים שנפגעו פה
שמחה | 15-05-2019 9:54
עשה תשובה? מעניין... מה זה אומר? נשמח לדעת גם על התשובה זה אומר שהוא לא ייעץ מעכשיו יותר לנשים ברוח הקודש? וטלפונית? מה הוא לקח על עצמו?
כואב עליך
אלישוב | 12-05-2019 6:22
מעניין איך אתה ככ כואב שאתה משפריץ את כאבך בתגובות על כתבה שעלתה עוד בטרם פסק בית הדין את דינו. כתבה שכל עניינה הוא לתת מעט מזון ליצר הסקרנות והוצאת שם רע. לכאב אחי לכאב ראשית על עצמך..
כנראה האברך הזה לא באמת מהישיבה וסתם אומר
tbh | 10-05-2019 0:04
דברים כמו שהרבה כאן כותבים. בלי קשר בלי טעם ובלי ריח...
כשהרב מנסה לנהל קמפיין לטובתו
מטריד מאוד | 09-05-2019 19:44
והפרסום כאן ממש לא מדויק. הציבור דורש תשובה מה היה עם אותה אשה. והאם שולמו לה פיצויים.
דוקא הוא הודה שטעה בנקודה הספציפית
חנה | 09-05-2019 17:17
למרות שזה לא היה איסור הוא אמר דזו היתה טעות והצטער על כך מאד מאד עכשיו נראה אותך מודה שטעית בתגובה! !
מאוד מאוד כואב
ישראל | 09-05-2019 2:30
שאנשים פשוט מתירים לעצמם לדבר לשון הרע! ממש חבל!!!!!!
האברך היקר
יעקב | 09-05-2019 1:23
דווקא מעניין, כי אותו ראש ישיבה צדיק דווקא כן מודה שהיתה שם טעות גדולה, ודווקא כן אומר שהוא טעה בעניין הזה ובגדול. ואף עשה תשובה על כך, ולא רק בליבו פנימה, אלא גם במעשים, כמו שאתה בודאי יודע כאחד שנמצא שם. אולי כדאי לעורר את מידת הרחמים שלך מחדש....
4
מידע מבפנים
יניב | 08-05-2019 13:51
גדול ישראל ר' אשר וויס שליטא בירר בירור דברים ממצה, לדבריו, ואף הקים בית דין. אבל יש כאלו שלא ינוחו ולא ישקוטו עד שהם יראו את הרב וכל משפחתו מדממים למוות, כעדת כלבים מורעבים. ועוד הם באים בשם התורה כביכול.
אל תסתר פניך
שמע קולי | 15-05-2019 7:43
האנשים בהכחשה או משוכנעים שהצדק עמם או מה? לא מספיק לשמוע כאלה דברים קשים ולחבר את כל העובדות? לא צריך יותר מתשומת לב פשוטה התרגלתם כנראה שמכתיבים לכם מה האמת ואומרים לכם מה להרגיש המכתב הזה הוא לא ביטוח ויתכן שמאד להפך מצב בהחלט מבלבל ה' ירחם
סוף סוף תגובה לעניין!!! יישר כח!!
יעקב | 09-05-2019 1:24
סוף סוף תגובה לעניין!!! יישר כח!!
5
מכיר מבפנים
מכיר באמת את הסיפור | 08-05-2019 14:13
התלמידים דרשו שיתפטר - זה קומץ תלמידים שעשו הרבה (מדי) רעש, והפכו גרגר שומשום לבלון פורח. חלקם גם חזרו בהם אחרי שהבינו שהרב אליהו הטעה אותם עד מאוד בסיפור הזה
לאלה שכן יודעים
בעילום שם | 29-05-2019 15:55
בבקשה לך אדון 'יודע' יש בית דין לך לדם ותספר את כל הדברים שאתה יודע וכולם לא יודעים כדי שהאמת תצא לאור!
מה שרואים מכאן לא רואים משם
יהודה | 15-05-2019 10:19
יש עוד ראיות ועובדות. תיווכחו בהמשך.
שימוש בקהילה כתירוץ
גיל | 15-05-2019 9:57
נראה שהמגיבים מתגוננים בשם אחדות הקהילה. תתאחדו בכיף ותתבדלו ותגייסו עוד תועים ותחםשו עוד בעיות ותמשיכו להרגיש קדושים ונראה לאן תגיעו.
תגובה ל'יודע' ול'יהודי'
יצחק | 09-05-2019 1:26
כאחד שבירר את הדברים עם כל אלו ש'יודעים' את העובדות, מתברר שהם לא ראו בדל של ראיה ל'עובדות האלו, והם פשוט נסמכים על עדות של אשה אחת. זו האמת. וכל מי שרוצה לבדוק- מוזמן.
הסיפור האמיתי
אברך | 08-05-2019 23:53
הסיפור הוא לא הרב וחייו הפרטיים, זה שימוש ציני באירוע שולי ואישי כדי לפגוע בקהילה יקרה ופורחת. תפרסמו את הסיפור האמיתי, הסיפור על בעלי האינטרסים מחוץ לקהילה שמנצלים את כוחם ומעמדם לפגוע בקהילה היקרה הזאת וברבם האהוב.
מספיק לנסות להפריד ולפגוע
מהקהילה היקרה | 08-05-2019 23:01
בה בתור אחד שחי שם שנים, זאת קהילה יקרה של אנשים מבקשי ה'. אנשים ממגזרים שונים עם דעות שונות שחיים יחד בשלום, אהבה ורעות מתוך מכנה משותף של אהבת ישראל, אהבת תורה ואהבת ה'. הרב הוא ממש לא הסיפור פה. ישנו קומץ בודד ומרושע (ומאוד משועמם) שמנסה כבר זמן ממושך לפרק את הקהילה ולפגוע בשלום ביננו.
צר לי - אבל אתה לא יודע. אתה ניזון משמועות
יודע | 08-05-2019 15:27
אני לא שופט את אותם התלמידים שלא באמת יודעים. הם ניזונים משמועות, ובוחרים, ובצדק להגן על רבם. אם הם היו יודעים (והם ידעו בהמשך) את ה-ע-ו-ב-ד-ו-ת, הם היום חוזרים בהם. צר לי עליהם. הם לא ידעו איפה לקבור את עצמם אחכ. עצתי היא - שיתקו, ולפחות אל תנקטו צד.
כאוב
יהודי | 08-05-2019 14:49
הם עושים עוול נוראי לרב אליהו ומנסים להוציא אותו הבעייתי בסיפור. יום אחד ייפלו להם האסימונים
6
חבל
היינו בסרט | 08-05-2019 14:21
עדיף לכולם שתלמידי הרב והרב עצמו יחסכו את דרך החתחתים שמוטי אלון הוביל בה את הציבור עד שהאמת התגלתה סופית. תחסכו לעצמכם ולנו את המלחמה האבודה הזו. אין כפרה למעשים כאלה , מעשים שפגיעתם הרעה לא ניתנת למחילה. חבל עליכם שאתם חסידים שוטים. אתם אנשים מתוקים ותמימים. אבל אל תאבדו את הראש.
מנסים לעורר ולעזור לכם
אחד מי יודע | 15-05-2019 10:01
נראה שאין עם מי לדבר. אתם בהסתרה שכנראה הכרחית לכם כדי לשרוד.
תגובה מאוד עניינית..תתבייש
אלישוב | 12-05-2019 6:26
אלו החיים בחרדות מוטב שיטפלו בעצם. אל צקיש מקרה אחד למשנהו מה גם שההשוואה פה חוטאת לאמת בכל קנה מידה. אבל מה אכפת לך האצבעות רצות על המקלדת בלי יותר מדי מחשבה.
למה ללכלך את עצמך
ישראל | 09-05-2019 2:31
אחי, עזוב את הקליפה הזו של לשון הרע, למה לעשות דברים כאלה נוראיים?? ארי דורס ואוכל, זאב טורף ואוכל, ואתה- מה הנאה יש לך???
דמגוגיה זולה
חפץ חיים | 08-05-2019 23:57
אחי, אתה בובה שמשמדת לניגוח הקהילה היקרה והמדהימה הזאת. תפקח את העיניים
אחי לא יעבוד לך
יהודי מהקהילה | 08-05-2019 23:48
כל גיבובי השמועות והקונספירציות לא מדגדים לנו ובטח שלא יפרידו ביננו. תודה לה' שנתן תורה לעמו ישראל והדרכה ברורה כיצד להתייחס לשמועות ורכילויות לא מבוססות. דן אותך לכף זכות. צר לי שאתה לא רואה שאתה משמש ככלי בידי בעלי אינטרסים לפגוע בקהילה יקרה ומוסדות תורה פורחים. והוא רחום יכפר
הרב
אחד | 08-05-2019 14:54
על איזה ישיבה מדובר ומיהו הרב שנוכל לחשוש
7
איזה ישיבה זאת??
יהודי | 08-05-2019 15:13
בתור אחד שלומד בישיבה שהרב וייס מלמד בה אשמח לדעת איזו ישיבה
לא אחי, אני מכיר את הישיבה והקהילה הזו
ר | 09-05-2019 14:51
מי שלומד בה- יודע על זה...,
לא כדאי לך
? | 09-05-2019 6:33
עדיף לא לשמוע ואז להיות במחשבות
8
לא יצליחו לפגוע באחדות הקהילה!
משפחה מהקהילה | 08-05-2019 15:15
לא יצליחו לפגוע באחדות הקהילה!
הנחה שגויה
סדר | 15-05-2019 11:03
דמיון. לא רוצים שום דבר מהקהילה. רוצים דרך ישרה ושלום.
9
אוהבים את הרב ואת אחדות הקהילה!
אברך מהישיבה | 08-05-2019 15:15
תפסיקו לכתוב לשון הרע! אחדות הקהילה יותר חזקה מהלשון הרע שאנשים מספרים.
מדברים בשם הקהילה כי איבדתם זהות
עמי | 15-05-2019 10:22
מי רוצה לפגוע בקהילה? למה לנו לפגוע באנשים. מדברים על מקרה לא ראוי. לא שמענו תשובה לשאר עם ישראל. שמענו גרסאות סותרות ומאשימות. ותירוצי התקדשות. אין שקיפות.
10
מחאה על הוצאת שם רע וביזוי תלמידי חכמים
אברך מהקהילה הקדושה | 08-05-2019 15:30
מה שרק ניתן לומר זה לא לנסות להצדיק את הרב אלא למחות כנגד הטוענים והמדברי לשון הרע כנד הרבנים ר' אשר ור' שמואל אליהו ולזלזל בישרות שלהם והברור ..בנוסף כאחד שממש מכיר את הלך הרוח ברור לי שזה דבר שלא יחזיק וכבר באותו הזמן אלה שחשבו שיש משו הצטערו וביקשו סליחה הזהרו בגחלתם בשורות טובות ישועות ונחמות
11
זה לא ממש מדוייק
אבי | 08-05-2019 15:32
מה שקורה בקצרה, זה שהיתה טעות לא מוסרית ולא ראויה כלפי כמה אנשים. הדברים מבוררים עי בית דין כדרך ישראל לברר דברים. בנתיים יש שכבר דנים מעצמם, ומבקשים, כדברי הכתבה, שראש הישיבה לא ימשיך בכהונתו. אך יש קולות רבים ומגוונים, יש מתונים ויש כועסים, יש מגוננים בכל מחיר ויש מלמדי זכות - אך רובם ככולם ממתינים לפסיקת בית הדין. זו לא כת. אלא קהילה של אברכים יראי ה', שבאופן טבעי מבקשים ללמד זכות על רבם (לפחות עד פסיקת בית הדין). ובה שזו הטבעיות שלהם, ולא טבע של רוכלים ואנשי מדון ומחלוקת.
קושי
מלמד זכות | 16-05-2019 15:43
מלמדים זכות אבל מגנים את המעשה ועוד התנהגויות לא נעימות. אפילו שהן הלכתיות. ושלא נעמוד בפני ניסיון. פשוט אין מקום אחר להתבטא ולבקר, כי מפחיד לומר ביקורת, זה נחשב למחות בתלמיד חכם ולצער אנשים ומשפחות. לא רוצה לחיות יותר באונס נפשי ורוחני של אופי חולה. ההבנה החדשה קשה ורק ריבונו של עולם יכול להכיל את הדיבורים האלה. מה איתנו האנשים הפרטיים שמרגישים וחושבים אחרת ומפחדים לדבר אתכם כי תשכנעו אותנו שאנחנו לא בסדר
12
הרב שמואל אליהו הוציא מכתב באותו יום.
אברהם יצחק | 08-05-2019 15:51
תפרסמו גם אותו. לא לפרסם חצאי אמיתות.
תיאם עם כולם.
דווקא הרב שמואל | 09-05-2019 19:37
עם הרב וייס ועם הרב הנדון. מקרה לא פשוט.
אבל במכתב שלו לא רלוונטי
יושי | 09-05-2019 7:04
הוא כתב שדיבר עם הרב אשר וייס והוחלט להדים בית דין על סמך החומרים שבידו. הרב אשר בעצם סתר את דבריו בכך שאמר שעל דבריו אין צורך בבית דין כי אין בהם כל תשתית ראייתית שעליה מעמידים לדין. בנוסף הרב אליהו כתב שחשב על הרכב בית הדין אבל הרב לא הסכים לזה. מאידך במכתב נוסף של הרב אשר הוא סותר דברי הרב אליהו גם בזה. שהרב ביקש ממנו להקים בית דיןשאכן דייניו גדולים וחשובים בהרבה מאלה שהרב אליהו רצה להעמיד. אותו רב באמת דורש אמת. הקהילה לא יכולה להתקיים בלעדיו. הדחתו פירוש סגירת הקהילה. לא מבין מי המרוויח מכל הסיפור...
13
הרב וייס כתב את זה בשבוע שעבר מאז עברו הרבה
שכנה | 08-05-2019 16:35
מים בירדן...
14
...
בת קול מן השמיים. | 08-05-2019 16:57
זוועה מעשה חלומי וחולני
15
כואב
מישהו שיודע | 08-05-2019 17:50
למה למה להפיץ שקרים למה? הרב אשר וויס רב חרדי שמקובל גם על הציבור שלנו והרב שמואל אליהו פשוט עדיין בטראומה מהפרשות הקודמות-זה הלימוד זכות שלי עליו
16
שימו לב למלכודת!!!
עמיחי ל. | 08-05-2019 18:57
נכון או לא, חמור או פחות, מכוון שמדובר בתלמיד חכם ומבחינת הלכתית חובה ללמד עליו זכות, ולא זאת בלבד אלא הנושא נידון עי בית דין. חבל לנו ליפול באיסור כל כך חמור של לשון הרע, הסקרנות היא עזה ומסתתרת תחת הצדקה של יש כאן חשש סכנה לציבור גם במקרה של חשש סכנה אין היתר לדבר לשון הרע, לא מוסרי ובטח לא הלכתי שהגמרא (מסכת ערכין טו עמוד ב) קובעת שימור עוון זה משולשת היווצרות החמורות בתורה.
מוות וחיים ביד הלשון
יצחק קלפוס | 26-05-2019 10:54
הלשון . יכרת ה' כל לשונות אשר אמרו לשוננו איתנו ....תאלמנה שפתיי שקר אשר אמרו
17
תקראו רגע
דניאל | 08-05-2019 19:05
וואי חבר'ה בואו נירגע... אנחנו לא מכירים את המקרה מבפנים.. אנחנו מעריכים רבנים (אני מקווה) לא בטלים אליהם חלילה... דיי נו מה הלחץ.. תפסיקו לחשוש כאילו כולם חסידים שוטים... אנשים טובים רוצים אמת מחכים לבירור אמת... אני קצת מבפנים ולא שמעתי על ראיות... ראיתי אנשים שפשוט ממהרים לפסול.. וכשמבקשים מהם ראיות הם פשוט לא נותנים... אל תדאגו אני מכיר אותם והם לא יפחדו להודות ולעזוב אפילו אם זה מה שיהיה נכון... אבל תחכו... בלי לחץ... אולי המגיבים שתוקפים ולדעתי מוציאים שם רע (לפני שיש להם ראיות) הם בעצמם איזה חסידים שוטים לשעבר שבשביל לרצות את דרכם הבריאה החדשה הם תוקפים... שנזכה לאמת ובלי מריבות וגם להוקיע מתוכנו אנשי שקר אם צריך...
בטח שצריך להיות מבוטל לגדולים
מממ | 09-05-2019 6:34
רק עם שכל אבל לא שתהיה מציאות עשות
18
יהי רצון שישאר לכולם כאן עולם הבא
יעקב | 08-05-2019 19:50
ולא נאבד אותו בגלל סברות כרס מטופשות וחסרות בסיס. אנא נצלו את זמנכם לדברים חשובים יותר ותפסיקו להיות משועממים ולכתוב תגובות מטופשות...
19
עם ישראל חי!
יהודי ירא שמים | 08-05-2019 20:20
עם ישראל חי! לא ניתן יד להכפשת רב מכל מגזר שהוא על סמך שמועות!
20
הסיפור האמיתי פה זה..
מישהו מהקהילה | 08-05-2019 20:23
שפשוט לקחו קהילה פורחת וטובה ומנסים לפלג אותה בכל דרך אפשרית..
21
וגם בעל המשנה ברורה הצטרף אליו-
דוד המלך אמר על זה | 08-05-2019 20:25
מִי הָאִישׁ הֶחָפֵץ חַיִּים אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע, וּשְׂפָתֶיךָ מִדַּבֵּר מִרְמָה. סוּר מֵרָע וַעֲשֵׂה טוֹב, בַּקֵּשׁ שָׁלוֹם וְרָדְפֵהוּ. שנזכה להיות מנוצרי הלשון וממבקשי השלום...
22
היצר הרע רק רוצה להפריד..
ימי ספירת העומר | 08-05-2019 20:44
דווקא בימים האלו אנחנו צריכים להתאחד, ולא לתת ליצר הרע לזרוע בינינו שנאה ומחלוקות..
23
כוחנו באחדותנו!
יאיר עובד ה' | 08-05-2019 20:45
תפסיקו לנסות לפורר אותנו מבפנים! די כבר!
24
קהילה מצויינת שבראשם עומד רב צדיק ויקר.
אחותי שם!! | 08-05-2019 20:56
מחזק את ידיכם. זה גל שיעבור. ולרב החשוב הזה, תמשיך בדרכך המבורכת. אני סומך על הדברים של רב אשר וייס. הוא צדיק אמיתי. תמשיכו בגאון. עם ישראל חי על כך גווניו.
25
לכל המגיבים
ציוני | 08-05-2019 20:58
למה שלא נרבה אהבה, אפילו שדעתם שונה משלנו? אנחנו לא היינו שם ואין לנו מושג מה האמת. מה שבטוח שאף רב גדול של הדור הזה לא רוצה שנבזה שום אדם, במיוחד מישהו שמוכר עי רבנים גדולים כתלמיד חכם. זה הזמן שלנו לקרב את הגאולה! אוהב אתכם!
26
ה' אוהב אותנו!
אני | 08-05-2019 20:58
ושונא מחלוקת. בואו נדבוק בו
27
הכוח שלנו הוא באחדות שלנו
יהודי שמכיר | 08-05-2019 20:58
אנחנו ממשיכים את אמירתו של הרב וייס שליטא, מוסיפים אחדות ואהבה בתוך הקהילה! זה היופי של הקהילה שלנו שמאחדת גיוון שאין כמותו, ועם היופי הזה נמשיך בעה
28
רב יקר שהציל אותי מעומק החילוניות!
בוגרת מדרשה | 08-05-2019 21:00
תודה רבה לרב שליטא!! שלא תפול רוחך. תתחזק ותמשיך להפיץ את תורת דוד המלך על אהבת ה' עלינו! תודה רבה!!!!!!!!!
29
אין על הקהילה הזו!!!
אין על הקהילה הזו!! | 08-05-2019 21:00
אין על הקהילה הזו!!!!
בוקר טוב
צ | 21-05-2019 21:45
גם כן תגובה של מושבע קיצוני צעיר מבולבל ושטחי. בתגובה הבאה תשתדל להעביר מסר יותר ברור ומשכנע. באהבה באמת
30
יש לנו קהילה מדהימה, הסיפור העלילתי הזה...
ממשיכים עם הרב | 08-05-2019 21:02
רק יוסיף בינינו אור וטוב. נצא ממנו מחוזקים בעה. הגענו להישגים מרגשים, והם רק יפרחו!
זה כבר קרה עם הרב אבינר.
זה כבר קרה עם הרב אב | 22-05-2019 2:38
לא הבנתי את הדוגמא הגרועה
הקהילה חמודה, אבל הכתובת היתה על הקיר ואנחנו
א. מ. | 12-05-2019 10:57
היינו עוורים מידי. המטפל הנוראי הזה מירושלים הזיגזג לגבי הר הבית. הזיגזג על המדינה. הרב טל הוא ירא שמיים, שקדן עצום, בנה אותנו לימודית ורוחנית. הכל נכון ממש. בגלל זה כולנו שבורים. אבל לא היות עיוורים! מה זה להגיד לאשת איש - ברוח הקודש אני רואה שאנחנו מתאימים??? אם הרב אבינר היה עושה כזה דבר - היינו סולחים לו?? היינו מרעישים נגדו את כל המדינה! תגידו את האמת.
31
הקהילה הזאת תשוב לאחדות שלה
די לניבובי פה | 08-05-2019 21:07
למרות המעטים שעשו הרבה רעש וניסו לקעקע את החוסן הקהילתי, הקהילה תשוב לאיתנה בעה. ואף תגדל ותפרח מכל הפרשיה ההזויה הזאת
32
לא תחמוד זה דבר המסור אל הלב
פרופורציות | 08-05-2019 21:09
לעומת הוצאת הדיבה על תלמיד חכם וחילול ה' שהתשובה עליהם היא מסובכת ביותר, היזהרו, גחלתן גחלת אש
33
חברים די להפיץ שקרים
לבירור האמת | 08-05-2019 21:09
דבר ראשון כל אחד שמפרסם פה תגובה שיחשוב טוב אם זה האמת או שהוא שמע לשון הרע ומוציא את הג'ורה שלא כאן. ולגבי האמת, מה שקרה מדובר רק במקרה אחד, וגם במקרה הזה אין שום טענות מיניות או פליליות, ואכן הרב טעה בצורה מסוימת, אבל די לנפח סיפורים די להפיץ שם רע, אל הוצאת שם רע שאנשים עשו לאורך כל המקרה הזה הם ישלמו ולא תהיה להם מחילה, אז בקשה אל תתצטרפו אליהם!
34
שמור לי ואשמור לך....
מיכאל | 08-05-2019 21:49
העולם הרבני אשר אמור לשמש דוגמא ומופת מוסרי,מתנהג כארגון מאפיה לכל דבר. זכרו על מה נענש משה רבנו. הרבנים של היום הם ארכי חוטאים לעומת משה רבנו עה, והם לא רואים בזנ שום בעיה. בגללם ורק בגללם הפערים בין חלקי העם הולכים ומתרחבים.
מה שאתה כותב נקרא בחז"ל אפיקורסות
יעקב | 09-05-2019 2:26
כדאי לעשות תשובה...
כדאי שתזכור על מה קורח נענש....
אמת | 09-05-2019 2:26
חבל בשבילך
35
אמונה עיוורת
יד בנימין | 08-05-2019 22:42
אין סיכוי שראש ישיבה יחזה ברוח הקודש דבר האסור
זה נכון אם מה שכתבתם נכון
אלישוב | 12-05-2019 6:33
מאחר ומה שכתבתם אינו נכון גם לגוף העניין וגם בכלל אי לכך שנמצאתם טועים לחלוטין.
36
די עם השקרים שלכם
שחר | 08-05-2019 22:43
כל היום אתם גולשים באינטרנט מאוננים וחושקים בבחורות על מי אתם עובדים אנשי הסייבר יודעים הכל..הפרדה של גברים ונשים? הרבנים שלכם סטו מהכיוון,מסלפים את היהדות לפי ראייתם בלבד
37
פשוט קנאה
מישהו מהקהילה | 08-05-2019 22:52
פשוט מקנאים בכל המפעלים שהוקמו כאן! תעזבו אותנו ותפסיקו לנסות להכפיש אותנו! נמשיך לצעוד קדימה בראש מורם בעה!
חיים בסרט
אין לי עניין נגדכם | 21-05-2019 21:43
נחיה ונראה המפעל שלכם יתקיים בתנאי שתעשו תשובה שינוי ותתבגרו...
38
ברוך השם ש..
דוד חבר קהילת הקודש | 08-05-2019 22:55
ברוך השם שהקהילה שלנו הרבה יותר מדי חזקה בשביל להישבר מגיבובי לשון הרע וסילופי אמת. אנחנו לא נישבר ונמשיך את הדבר המדהים שנוצר פה, בעה!
כנראה לא הבנת
דוד | 21-05-2019 21:54
כל הכתבה הזאת היא מרמה
39
איזה מעוות לפרסם את זה כאן..
יוסף מהקהילה | 08-05-2019 22:59
העיוות הזה כואב לנו כבני הקהילה. מה עם צדק צדק תרדוף? איפה דין האמת? זה פשוט חסר יושרה בסיסית לפרסם את זה כאן. ושוב- זה מכאיב. אני חושב שאני מדבר בשם כל בני הקהילה כשאני אומר שאנחנו רק נתקדם מכאן בעזה ולא ניתן לכל הרוע והשנאה להחליש אותנו.
40
אויש נו אילו שטויות..
מישהו שגר כאן | 08-05-2019 23:03
אתם באמת חושבים שהדברים שכתובים כאן יגרמו לנו לרדת מכל ההישגים העצומים של הקהילה ומוסדותיה? לא ולא, למען עתידנו לא נישבר. הקבה איתנו ונמשיך בעזרתו לפרוח. על אפם ועל חמתם של כל המנסים לסכסך..
41
כמה הרס וחורבן
תעזבו אותנו | 08-05-2019 23:06
כמה הרס וחורבן כל מבקשי טובתנו כבר זרעו עם כל הסיפור הזה. אנחנו קהילה טובה, מאוחדת וחזקה. ואתם פשוט מנסים לזנב בנו ולהפריד בינינו. תפסיקו! ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה..
רוב היישוב אוהב את הישיבה ומוקיר אותה.
יאיר | 09-05-2019 20:32
ויש את המיעוט הקטן ששונא ונלחם.
תגובה לאנרכיסט - אשריך שחשפת את הסיפור האמיתי
אחד שיודע | 09-05-2019 12:48
ברור היה לרובנו שהסיפור האמיתי כאן הוא מלחמה על נדלן. אך אשריך ששיתפת וחשפת את האמת. ישלם ה' שכרך
אתם לא קהילה טובה.
אנרכיסט | 09-05-2019 8:03
אתם ממש לא קהילה טובה. רובכם אנרכיסטים שחושבים שבכל מגיע לכם. אתם יוצרים קבוצת לחץ חזקה מאוד כדי לקבל הרבה יותר מהכוח שלכם בישוב. השתלטות על נדלן כבר אמרנו? זה הישוב היחיד שרוב תושביו לא מרגישים בנוח ולא מתגאים בישיבה שבו. חבל.
42
אנא! חדלו מפרסומים כאלו.
נעם | 08-05-2019 23:07
איני יודע במה מדובר. ואיני מבין מה מביא אתכם לפרסם דברים כאלו. אל תהיו אתר צהוב ורכילותי. אם חלילה נעשה דבר לא ראוי - לכו לגורמים המוסמכים לכך ושהעניין יטופל. אם זהו עניין פנימי - אז השאירו אותו כך.
אור השמש מחטא
ש | 10-05-2019 0:36
את הכל
43
תגובה
איתן | 08-05-2019 23:18
לא מבין איך הרב הענק אשר וייס מזכיר את שמואל אליהו כהרב הגאון. אדם ששונא חרדים מובהק, רב שאוחז שגדולי הדור טועים בזה שהם לא ציונים, אף שיודע תורה ברמה מסויימת, לא ראוי להקרא רב. אני מניח שיש לו סיבות משלו לכנותו כך. אולי מפני שצריך לכבד כל יהודי, ואם לא יכנהו כך, יפגע הוא או תלמידיו. אבל שיהיה ברור, גם הרב וייס לא אוחז ממנו רב. וזה ברור לכל בר דעת.
תגובנ לאיתן
פאר | 28-05-2019 1:00
אתה מכפיש את הרב שמואל אליהו שלא ראוי להיקרא רב שגם הרב וויס לא מחזיק ממנו אתה כותב ומסתתר תחת אנונימיות ועל זה אמרו חזל ארור מכה רעהו בסתר אם אתה עומד בדבריך תשאיר את פרטיך האמייתים כדי שאוכל לתבוע אותך בדין תורה. ובלי כל קשר ומבלי להכיר אותך אני יכול להבטיחך שגם אחרי 200 שנות לימוד לא תגיע לרבע ממה שהרב שמואל אליהו השיג בתורה בנגלה ובנסתר ודי לחכימא ברמיזא
אם אתה מייצג את הקהילה הזו, אז מצבה בכי רע
ירא"ש | 09-05-2019 14:49
ואולי יש סיכויש הדברים האלה אכן קרו - כי על זה נאמר עבירה גוררת עבירה, אם אדם מטמטא ומתעב את פיו בשקרים ופגיעה בכבוד התרוה הקדושה, זה יכול לגרור אותו לענינים אסורים אחרים. אני מקווה בשביל הקהילה הזו, שאתה לא מהמייצגים שלה. רשע שכמוך!
כי הוא גאון יא טיפש
תנור 7 | 09-05-2019 6:37
וגם לא רק בנשק אלא מיוחד מאוד וחשוב מאווווד בדור אבל צריך עכשיו המון פעולות לא להתקע בגהנום שבטוח כנראה תגיע לשם אחרי נענשים והגילגולים
אתה חצוף!!
יהודה | 09-05-2019 0:37
מדבר ככה על תלמידי חכמים- תשרף לשונך! תתבייש לך !!! הכיפה שיש לך על הראש כנראה לא במקום או בצבע הנכון. תתבייש לך!
בלבלן שכל!
. | 09-05-2019 0:23
בתור תלמיד מובהק של הרב אשר וייס ונהגו לעת מצוא אתה טועה בגדול! הרב מכבד מאוד את מרן הרב שמואל אליהו גם אם חולק עליו בדברים כאלו ואחרים שהם הלכתיים לגמרי וכמו שהגמרא בברכות אומרת את והב בסופה וכו' עיין שם אז לפני שאתה מגיב שטויות בשם רבנים נא תבדוק!
44
יהיה בסדר ב"ה
ניסים | 08-05-2019 23:19
כולנו בני אדם! לחזור בתשובה ולהמשיך מעלה מעלה
יהיה בסדר
אני | 09-05-2019 0:12
השאלה היא מה קרה בדיוק? זה לא רק עניין של נייעס...
45
כדאי לקרוא את המכתב של רב אשר וייס במלואו
חגי | 09-05-2019 0:04
נשאר לברר שם גם לשיטתו, אל תקפצו למסקנות לאף צד.
46
הרב
אני | 09-05-2019 0:13
אני חושב שאולי יש כאן נסיון בגלל יום העצמאות וכד' לפרסם בעיתוי הנל ודי...
47
לייעוץ ותמיכה בפירוק והרכבת קיהלות למשפחות חי
מישו שמבין | 09-05-2019 0:28
כמו בקהילות צפת מגדל תלמים אשדוד ירושלים... מומחה גדול לעניינים כאלה
48
נאה לי שדיין שחייב כסף בעצמו פסול לדון
ספק מאוכזב | 09-05-2019 0:29
קודם תשלמו את החובות של הישיבה לספקים!!
49
אין אפוטרופוס לעריות!
דביר | 09-05-2019 2:15
גם למשה רבינו אין אפוטרופוס לעריות,כל צדיק יכול ליפול בעריות,גם הגאון הכי גדול,גם הצדיק הכי גדול,אין ביטוח בעריות,ואם יש סיפור או שמועה או חשד על ענייני נשים אז הרב שמואל אליהו הוא הסמכות העליונה ללא חישובים וטיטוא,הסיפור לא מריח טוב בכלל!
50
אף אחד לא נגד הקהילה...
די לחשוב שמנסים לפלג | 09-05-2019 4:04
תפסיקו לחשוב שמישהו נגדכם ומנסה לפלג אתכם.זו סתם מגננה ילדותית כדי לא להתמודד. כל אחד צריך לפתח יכולת חשיבה עצמאית בלי להיתקע על הרעיון שחייבים להתאחד ולהסתגר ולסתום את האזניים. ישמצב שנעשו בקהילה טעויות חמורות שחייבות בירור. אבל אם אתם תלויים כל כך ברבכם ומקדשים אותו אז לעולם לא תגיעו לבירור הוגן וכל הניסיון להגיע לאמת הוא שקרי ומכור. וכך מתפתחות כתות.
לאנשים בקהילה הזאת אין קבוצת וואצאפ...
tbh | 28-05-2019 19:22
וממש לא כתבו לאף אחד לבוא להגיב.. אבל כל אחד כותב ממוחו הקודח... לא פלא שאי אפשר להאמין היום לאף אחד.
ההתגייסות של התגובות כאן מראה שמדובר בכת
דוד | 11-05-2019 22:45
כת שלא יכולה להכיל ביקורת וישר שולחים בווטסאפ הפנימי חבר'ה יש כתבה מכפישה בסרוגים כולם להגיב. ככה עובדת כת אסור לאף אחד לחשוב אחרת. כל דבר נגד הראש הוא מטעם כוחות האופל שנלחמים בקהילה
אחי אתה תמים
עיניים פקוחות | 09-05-2019 12:46
לא לחינם בחר מישהו לערבב את כל חברי הקהילה ולהסיתם אחד בשני. אם מישהו רוצה לברר דברים על אדם, יש דרכים יעילות ויש אנשי מקצוע שזה עיסוקם.
51
אשרינו שהרב הזה שליטא בדורנו. רב של כל ישראל
מה זה משנה | 09-05-2019 6:32
ה יחזק תרב וויס שליטא להמשיך להגדיל תורה ול אדירה ובנועם החסידי שלו
תמים
איש | 11-05-2019 22:56
נראה מה תגידו בעוד חודשיים שלשה
52
למה אני לא מתפלא
אתאיסט | 09-05-2019 10:37
אם עומד בראשות המפלגה של הציונות הדתית גזען , הומופוב שנתפס עם 700 ליטר דלק, לטענת מי שהיהסגן ראש השבכ כדי לפוצץ יהודים בנתיבי איילון - מה זה בשבילכם רב שניסה לשכנע אשת איש להנשא לו, לרב הקדוש. העגלה הריקה של הציונות הדתית מדרדרת את כולנו לתהום. שום מוסר ושום דרך ארץ. הציונות הדתית פורשת חסינות למקבל שוחד שנס מעונשו ואתם מצקצקים על מוסר ?
אם הוא נתפס למה הוא לא נשפט על כך?
מעניין | 09-05-2019 19:51
כנראה שזה לא פשוט
53
חברים בואו נרגע
אילה | 09-05-2019 11:03
חשבו על העולם הבא שלכם (ועל העולם הזה של כולנו) בזמן היד שלכם קלה על המקלדת כי קשה ככ לבנות וקל ככ להרוס...
מתייפיפים
אילה | 21-05-2019 21:49
תגידי את זה למי שנתן אישור לפרסום המפוברק הזה שמנוסח לשיקולכם בלבד. זה לא בסדר להיות לא בסדר ולהגיד לאחרים שהם לא בסדר
54
מי שצריך
משה | 09-05-2019 11:04
לטפל בעניין מטפל בו היתר יכולים לחזור ולנהל את ענייניהם בלי הטפת מוסר ובלי לחץ
55
שחררו אנשים, שחררו
מ. נ. | 09-05-2019 11:06
אז קרה שאדם מעד, שב בתשובה ולוקח אחריות. מי שעדיין קשה לו בהחלט לא חייב להחשיב את עצמו לא תלמיד ולא חסיד. אהבת חינם היא תרופה להכל.
56
ההנחיה מהרב אשר וייס היא
אהרן אוהב שלום | 09-05-2019 11:07
להתלכד סביב ראש הישיבה ולהמשיך לקדש שם שמים. והמשכיל בעת ההיא ידום אתר סרוגים - חבל להיות צהובים
57
הרבנים החרדיים סנגרו גם על אליאור חן
שי | 09-05-2019 12:21
תתחילו להפנים: רב הוא מקצוע, לא מילה נרדפת לחכמה או צדיקוּת.
58
מעולם לא האמנתי ברבנים שיש להם חצר בזמננו
רעיה | 09-05-2019 12:22
כל מי שמרשה לעצמו שיעריצו אותו, אני פשוט לא מאמינה בו. אני חושדת בכולם מראש. אני מקווה מאוד שאני חושדת בכשרים... אבל פשוט לא מאמינה ברבנים כאלה. שימו לב, הרב מהצפון שאני אפילו לא רוצה להזכיר את שמו, אדון ברלנד... כל מי שעומד בראש קהילה - כת. חשוד בעבודה זרה וגילוי עריות. אין דבר כזה שאדם ירא שמיים היום יתן לאנשים להעריץ אותו. יש בזה מימד של עבודה זרה... ומי שעובר על עבודה זרה, בקלות יעבור על גילוי עריות. הלוואי שאני טועה. אבל מעולם לא התחברתי לרבנים האלה... ועם הזמן גיליתי דברים מחרידים. תלכו אחרי רב שלא מאפשר לכם להעריץ אותו - זה סימן טוב. הלוואי שרבנים יפסיקו לאכזב. זה דור כמעט יתום. אם בארזים מפלה שלהבת...
מילים כדרבנות
רמבמיסט | 14-05-2019 14:21
כמה שאת צודקת, אין לך מושג!! זו בדיוק הבעיה, שמעריצים בן אנוש והופכים אותו לאליל. ה׳ יעזור.
את הרב!
התורה אומרת להעריץ | 09-05-2019 22:36
אם נדמה עליך כמלאך ה' צבאות התורה מלמדת אותנו שאנחנו צריכים להעריץ את הרב שלנו! ואפשר לראות את זה בפשטות, להעריץ אינו אומר כמובן ללכת על עיור, אבל כן אומר שדבריך לא נכונה, ורק אם היית יודעת מה זה באמת ענווה, וכמה יש לרב טל ענווה אמיתית לא היית אומרת דבריך. ועוד הדרכת התורה זה שכל עוד אין בית דין שפסק על הרב שיש איתו בעייה, אז חובה הלכתית עלינו לדון אותו לכף זכות, וכל מי שלא דן עובר על הלכות לשון הרע, והוא מאמין ללשון הרע. חברים בואו נצמד לתורה!
59
נמשיך ונתקדם
צבי | 09-05-2019 12:38
ההישגים הנפלאים שהגענו אליהם עד היום בעזרת ה' ימשיכו ויפרחו בזכות אחדותינו וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ, להזהר בכבוד תלמידי חכמים
טל ומטר
דיויד בלאק | 11-05-2019 10:04
תעשה תשובה קודם
60
למה הרב שילם חצי מליון שח דמי שתיקה?
שמואל יד בנימין | 10-05-2019 7:20
מי שמשלם סכומים כאלה מפחד מפרסום ומפחד מבתי משפט. מי שעוזב לצפון פתאום לתקופה כנראה שהיו מעידות נוספות,עייןערך הרב אלון,הרב בן ארצי ובענייננו טל.
ממש לא נכון
מבפנים | 10-05-2019 17:38
הרב לא שילם כלום. בבית הדין הכול יבוא על מקומו לשלום. וכל מי שחס על עצמו שידום.
61
באיזה רב מדובר?
טל ומטר | 10-05-2019 8:42
...
62
כת תורת החיים
תושב יד בנימין | 10-05-2019 8:48
בלי קשר למה היה עם ראש הישיבה. הערצת רב ואי קבלה שרבכם יכול לחטוא. מסוכנת.
63
כמה מילים על הכת שלנו
כת | 10-05-2019 9:55
כת? לא נראה לי שאתם מודעים למשמעות המושג כת. כת זה לא מקום שבו אנשים חושבים אותו הדבר ויש להם מנהיג שמוביל את זה, אחרת כל אחד מאיתנו כמעט גר בכת.... אלא אם כן אותו אדם באופן אישי, לא מוכן לקבל שום דעה מלבד דעתו האישית שאז הוא במצב חמור מכת... בכת לעולם לא יקבלו אנשים שחושבים אחרת, כמו שאצלנו מקבלים (ותכירו קצת מבפנים) בכת לעולם לא יתירו לשמור על קשרים הדוקים עם המשפחות ואף מפני דרכי שלום ללכת לקראת. בכת אסור לחשוב אחרת, כמו שכאן מנהיגים שלכל אחד תהיה חשיבה אישית. (אז יש כמה שמפתחים תלות לא בריא. אוקי. מדובר על אחוז מתוך 100. זה גם קורה לחברים הטובים ביותר שלכם) בכת אסור לחשוב שונה מהמנהיג- אז למה יש לנו הרבה נושאי שיחה וויכוחים טובים ונעימים ביננו. למה חלק מגדירים שהרב הוא לא הרב שלהם ועדיין הם חלק יקר וחשוב מאיתנו ואהובים מאוד עי הרב שלנו. אם זה כת, אין מצב שמנהיגים מתוכנו היו מובילים את מסע המחלוקת הזו- כי מכת צריך לעבור תהליך ארוך של גמילה כדי להתחיל לבסס חשיבה עצמית. אז כנראה שחשיבתנו העצמית עומדת בידינו. בכת- המנהיג לוקח אליו הרבה פעמים את כל הכספים, אז למה הרב והרבנית שלנו עושים את מרבית עבודתם בחינם ולהפך, עוד משלמים כמו כולם לפעילויות קהילתיות ולכל מה שהם מתבקשים.
כת מסוכנת בשם התורה
כמעט נפלתי בפח | 12-05-2019 20:11
זאת כת מתוחכמת שחיצונית מאפשרת אבל המסר הסמוי הוא תהיו כמונו או שתתרחקו. זאת לא דרכה של תורה. ניתן להוכיח זאת באופן מעמיק ופרטני יותר ויש מי שמתמחה בזה ודואג לכך.
חחח
תושב | 10-05-2019 11:29
יפה שאתה קורה לעצמכם הכת שלנו. התחלה טובה :)
64
מכירים?
הרב | 10-05-2019 9:58
תדמיינו רגע אדם שככ יקר לכם שאתם יודעים כמה הוא אדם טוב. שהוא פשוט עושה הכל כדי שלכולם סביבו יהיה טוב. ועכשיו תדמיינו שמשפילים אותו בלי רחמים. בלי להכיר אותו. פשוט בוחרים להתעלל בו. זה מה שאני מרגישה. למה אתם בוחרים לעשות את זה?
צדק צדק תרדוף
רבנית | 15-05-2019 6:31
כי כבר תקופה שאפשרו לדברים לקרות בשקט ובמקום לרדת מהעץ ולתת לה' לעשות כרצונו, ממשיכים להצטדק ולהשפיע טוב לדעתם המשובשת. כולנו היינו מעדיפים לשתוק ושכל הסיפור המתמשך הזה יבוא על מקומו בשקט ובשלום לטובת כולם.
כוח יצה"ר.
דיוויד | 11-05-2019 9:53
כי הישיבה הזו הרסה לאנשים תחיים ועכשיו זה רגע שחיכו לו הרבה זמן
65
2 הערות
עצוב מאוד | 10-05-2019 10:45
אמנם צריך לחכות לברור, ומדובר בגאון גדול המוחזק כצדיק, אבל: א. הרב הנל תמך ברב מוט אלון. ב. בזמנו מבית מדרש של רב זה יצאו תלמידים להלחם מלחמת חורמה ברב אבינר. בטענות דומות. נקודה למחשבה
אתה לא מדייק
התעלמת מהטענה הראשונ | 14-05-2019 21:27
א. התעלמת מהטענה על סיפור מוטי אלון. מדוע? ב. אולי אתה לא מודע. אבל בהחלט יש הטוענים או חוששים למעשים מיניים ברמת חומרה כזו או אחרת. האם לשיטתך להחמיא לאשה נשואה על מראה זה מעשה מיני? ג. תחושתי. במשך שנים רבות. היא שמדובר על עילוי ומתמיד אבל עם אישיות בעייתית. במילה גמורה באמת מכבוד תורתו. ההערכות ההילכתיות שלו משונות. ההערכות הציבוריות שלו עקומות. היומרות הטיפולית שלו ללא כיסוי. וכל זה מולבש על גאון גדול ומתמיד עצום. משהו כאן לא פורפורציונאלי.
לא מדוייק
לא נכון | 12-05-2019 12:15
הסיבה שתלמידים יצאו נגד הרב אבינר לא קשורה לטענות דומות שהיו נגד הרב אבינר, אל מסיבות אחרות לגמרי ודל. מוזמן לדבר על זה עם הרב ליאור. וחוץ מזה, הטענות נגד הרב אבינר לא היו דומות בסיפור הנוכחי אין שום טענה להטרדה מינית.
66
רק למי שמתבלבל ויש לו נפק"מ מוזמן לקרוא
יהודיה שמונחת בפרטים | 10-05-2019 13:43
בסד. מדובר על אשה שבוודאות לפחות בזמנו לקחה סמים והלכוהול. שחיה בדמיונות ואומרת את גירסתה והייתה על סף גירושין לפני שבאה לקהילה. וגם לגירסתה שלה היא מודה שהרב לא נגע בה ולא היה איזה בדיל של איסור חו. רק שהיה לכאורה רמז למשהו מצד הרב. ומצד שני יש את גירסת הרב הגאון החסיד.. אחד מגדולי הדור הרב אשר וייס הכריע שאין שום דופי. הרב שמואל אליהו מנסה לדלות בכח סיפורים חמורים שאולי יש מי שחושש לדבר.. (בדיוק ההפך מהמנטליות של הקהילה הקדושה) אולי משום שלרב שמואל אליהו יש תראומה ממהסיפור עם ההוא מצפת(זה הרב שמואל אליהו אמר בעצמו). אשרי הרב שמואל אליהו שמשתדל לוודא שאין בעיות חמורות. ואשרי הרב החסיד שחושדים אותו במה שאין בו. הכל יתברר בבית הדין וכל הקהילה של הרב מתעלים ויתעלו הרבה מזה.. נ.ב. בידיעה מוחלטת!!! הרב לא שילם לה כלום!!! למרות שהיא ניסתה לסחוט אותו שהיא תעשה בדיוק מה שקורה עכשיו.. ה' יזכה אותנו לדון לכף זכות את 2 הצדדים.. עוד נ.ב. אפי' הרב הגאון החסיד החשוד אמר שהוא לא מקפיד על אף אחד מהם וה' אמר להם קלל. ומהכל נתעלה שהרי אין רע יורד מהשמים.. כדרכו בקודש לעמוד לפני ה' כל חייו.. אוהב את כל אחד מכם:) בואו ניזהר ונחכה לבית הדין.. אה ועוד נ.ב. הרב הגאון החסיד ביקש שיהיה בית דין על מנת להזים רשמית בדרכה של תורה את השמועה. שוב אנא בואו וניזהר מאד בדיבורנו !!!!!!!! פשוט נשתוק ונחכה לבית הדין..
מתוך אהבה
טעיתי | 16-05-2019 12:34
זה בסדר לשתוק ולחכות לבית דין. כל עוד את היית שותקת גם. אבל זה לא יפה להעלות פה כתבה שמראה רק זוית אחת כביכול (שחלקנו זכינו בחסד להתוודא שהיא שקרית) ולהביע את האמונה שלך כלפי האישה הזאת וכלפי חפותו של החסיד הגאון המופלג ולצפות מאנשים כשרים ששמעו או ראו באוזן פקוחה משהו שונה לחלוטין שזעזע אותם ולא להגיב. אני אישית למדתי שיעור גדול והבנתי למה אנחנו פשוטי העם חסרי סיכוי להוכיח כי זה באמת חסר תועלת ורק מצער אותך ואת כולנו. חבל להתלכלך ולנסות כנראה להתבטא במצב חשוך כזה. אני הגבתי כי מאד קינאתי לאמת וזאת היתה טעות, זה גרם לי להרגיש רע שציערתי פה אנשים ללא שום תועלת. הרבה בריאות חירות שמחה ושלום ביישובנו ובארצנו.
גיבובי שטויות כתבת כאן
חברה | 16-05-2019 11:17
איך את מעיזה לרשום בכזו ידענות שקרים כל כך גסים? לסיפור הזה יש עובדות. רק שמפאת שאריות כבודו של הרב הצד השני עובד בשקט. זה שהרב יוצא ומפרסם ומייחצן את חפותו כולל הכתבה הזאת זה רק לרעתו מכיוון שהוא חופר לעצמו וגם לכם בור גדול יותר כאשר יאלץ לעמוד מול בית הדין ומול העובדות המביכות.
סמים ואלכוהול
יהודי שמונח בפרטים | 15-05-2019 20:29
את צודקת לגמרי שהאישה הייתה עם סמים ואלכוהול. השתמשה באלכוהול חזק שנקרא תורת החיים , וסם יותר יותר חזק בשם הרב טל. רק שהיא אחרי חוויה קשה עם הסם החליטה להיגמל ולהפסיק עם החומרים האלה בעוד הרוב המוחלט של חברי הקהילה , ממשיך עם הסמים האלה ורק בעוצמה יותר חזקה
67
בשונה מרוב קודמיי,אני באמת היתי קשור בקהילה ז
אנונימי | 10-05-2019 16:33
זה לא משנה בכלל אם זה באמת קרה או לא, ומי בדיוק צודק.. הנקודה החשובה באמת היא שכל קהילה צריכה להיות עם יד על הדופק שהיא לא 'סוגדת' לרב שלה בעיניים עצומות, וכבר כתבו גדולים ממני ש'אין צדיק שלא יחטא', כמובן זה לא אומר שצריך לחשוד על כל דבר, או להאמין לכל שמועה חו, אבל תמיד לתת גם מקום להאמין שהרב הגדול יכול ליפול(עם כמה שזה קשה לאברכים בקהילות סגורות, שרבם הוא כל עולמם..), וכאשר רב גדול יודע שהקהילה שלו סומכת עליו אך יחד עם זאת יודעת לבקר את מעשיו, יהיה לו יותר קל להשאר ביושר ולא ליפול, ואם ישנה סגידה מצד הקהילה אל הרב, הוא כבר מתחיל לחשוב בעצמו שכל מעשיו קדושים ואין שום סיכוי שייפול בשום מצבי מה שמביא לחוסר זהירות, ולנפילות הכי גדולות.. ברכה והצלחה
68
ישיבה של אשכנזים
תושב המקום | 11-05-2019 9:57
ישיבה של אשכנזים שהרסה להרבה בחורים ואברכים תחיים והנה הגיע הרגע שחיכו לו כל אותם אנשים
69
המתנגדים
חכם חנוכה | 11-05-2019 10:09
עכשיו אני מבין. כל המתנגדים הם בעצם אנשים שנשרטו מהישיבה, או שהישיבה פגעה בהם מאוד.
להיזהר מהמחלוקת
צבי | 12-05-2019 20:36
להיזהר מהמחלוקת ומי שרוצה לברר את הדברים שילך לרבני הישיבה מאשר להיות ליצן ולשלם על זה בעוה''ז ובעוה''ב וחוץ מזה מי לנו גדול כהרב אשר וויס שליט''א שלא רואה שום בעיה בעניין.
70
כל הפרטים-כנסו
מכיר מבפנים | 12-05-2019 14:49
אין לי מושג. סתם מסתלבט. אבל לכאו' מי שמכיר קצת את המגזר וקורא את התגובות. אמור להבין במה מדובר. ואישוש יכול לקבל מלקרוא את המכתב של הרב וייס ובפרט את מה שנמחק ודי לחכימא...
71
חוששת לדבר
מפחדת שינדו אותי פה | 12-05-2019 20:02
הרב אשר וייס חזר בו, הוא גילה שתפרו לו תיק ההנהגה מתנשאת בשם התורה הרבה פילוג משאר התושבים ביד בנימין הרב ברוח הקודש לא מבוררת מנהיג צעירים שרק התחתנו חוזרים בתשובה טריים לשקר בשבת האחרונה פעם ראשונה שאמר רבנו כדי להתחבב על תלמידי רבי נחמן ממשיך להצטדק בשם התדירות שבו ולא להודות ובכל גורם לפילוג בעם לשקר אין עוד חמצן ברוך השם הקהילה נשאבת מתוך לחץ חברתי וטובות הנאה של תפקידי קודש כביכול המוסדות מפוקפקים בתוכנם תתעוררו ותבררו ממקור ראשון במקום להשתיק בתירוץ של לשון הרע חילול השם כואב יהי רצון שהאמץ. תתגלה ברחמים ושאנשי הקהילה יתפקחו במקום להקצין
72
גם בכת של ברלנד שותקים בשם איסור לשון הרע
מעריצה את השם לבדו | 12-05-2019 20:35
עוול שיש לברר, אנשים שומעים את מה שנוח להם כדי להמשיך לחיות בשלום מדומה מדובר בשיטתיות קשה ורחוקה מהתורה לצערנו. הלוואי שהרב אליהו יצליח להאיר את הדברים. אין שום דבר נגד האיש והמשפחה. יש צעקה שזה בשם התדירות ורוח הקודש.
73
יש הרבה גרסאות
ברוך | 12-05-2019 20:39
תעלומה רצינית
74
הנשמה תנצח את השקר גם אם זה יקח כמה שנים
ככה זה נראה | 12-05-2019 21:36
מעניין שאנשי הקהילה המצדיקים את הנעשה מתבטאים בציניות, חריפות, קללות, הצטדקות מזוייפת, הפחדות, אנחנו עם הרב באש ובמים... איפה הקדוש ברוך הוא בתמונה והדרך ארץ. הרב וייס נפל במלכודת ולא זכה לראות את התמונה והפרטים עדיין או שהוא מרוחים או גם כן מנהיג לא מדוייק
75
הפרשה מתבשלת כבר הרבה זמן
גם אני חוויתי כפייה | 13-05-2019 9:31
לא מדובר רק על מקרה אחד. מי שמקושר לקהילה כנראה מסתנוור ולא מצליח לראות מה קורה באופי ההנהגה, נמשכים אנשים צעירים ובודדים בשל משפחתם הלא מספיק דתייה או חילונית ומצטרפים לכללים מחמירים ללא רשות ביטוי בתחפושת חיצונית של מכילים את כולם. בשביל למצוא חברים לא צריך להצטרף לכת. השם גדול.
76
לשון הרע על אשה זה בסדר?
הערצה עיוורת זה חולי | 13-05-2019 9:37
אם היא לא פוסקת זה אומר שהיא הרשעה? אותה מישהו מהקהילה שמע ממקור ראשון?
לשון הרע
בחור מהישיבה | 23-05-2019 22:58
כתוב שמותר להגיד ולפרסם לשון הרע על בעלי מחלוקת, ולעומת זאת כתוב שעל תח צריך לעשות את זה בשקט בלי שידעו.
77
כת למהדרין
משטר של ייעוץ תורני | 13-05-2019 9:40
אנשים פותחים את נשמתם המדדממת בקבוצה ללא תמיכה וליווי אישי... אנשים נפגעים ואומרים להם שהם מדומיינים. קור חזרות ללא עין טובה והכלה. העיקר שהכסף זורם. ועוד בשם התורה רחמנא לצלן
78
הוא רק משימוש באנשים טובים
הכח של הדבר הזה | 13-05-2019 9:42
שגם הם בסוף נרקבים ולכן הפירמידה נופלת, גם החילוף המהיר של האנשים כבר לא תופס... מי יודע מה התחכום הבא או הגרסא המאשימה והמעלילה הבאה
79
כואב הלב
התלמידים בולעים הכל | 13-05-2019 9:44
לועסים להם כדי שימשיכו לשרת את האינטרסים המשותפים והשקריים
80
ניצול של אנשים חלשים
רוצה להאיר | 13-05-2019 10:10
ההנהגה נותנת פתרונות במרחאות לאנשים במצוקה, כלכלית חברתית או ללא השקפה וללא הלכה או ללא משפחה תומכת. הקימו מפלצות של מוסדות ייעוץ, קולנוע ומשחק כדי לתת לאנשים משמעות מדומה בשם התורה. על הדרך מחנכים אנשים להרגיש ולהיות כמו שצריך בהתנדבות מחופשת לחסד
81
מה זה צדיק?
עובד השם פשוט | 13-05-2019 10:13
מתי אדם יכול להעיד על עצמו שהוא קדוש וצדיק?
82
התבדלות
תושב יד בנימין | 13-05-2019 10:18
מה עם אהבת ישראל פה ביישוב? הקהילה מתבדלת מהשכנים שלה כי אנחנו צדיקים פחות? כי אין לנו רוח הקודש? כי אשתי לא מספיק צנועה לתקנון שלכם אז הנשמה שלה מוקצה? אתם אומרים שלום ברחוב ממקום חברי או מעמדה של צדיקים מתנשאים?
83
אנה אלך
שואל | 13-05-2019 10:23
מי אמר שרבני הקהילה דוברים אמת בעניין ושרבנים אחרים לא? אסור להפעיל שיקול דעת בשם איסור לשון הרע? ואם לא יהיה דין תורה בקרוב?
84
הלוואי שהרב אליהו יצליח לנקות את האויר
אחד שמצטער נורא | 13-05-2019 10:43
להוקיע את הרע או לרצות לברר את האמת לשם שמיים זה לא לשון הרע. לא משהו אישי נגד אדם או משפחתו. אם יש תנועה שהיא לא בסדר ועוד מצטדקת בשם התורה והצדיקות זה עוול שיש לשים לב אליו. אם נתעלם, אז נאבד את קול הלב שלנו שמחפש אמת. ונשקע באמת חלקית ללא חיים וללא שמחה. מחכים שיהיה בית דין שיגאל אותנו מהבלבולים האלה ומהפילוג ביישוב.
85
שאלה ללא לשון הרע, מותר?
שיח למציאת האמת | 13-05-2019 10:53
יכול להיות שמדובר בצדיק ויחד עם זאת כל כך הרבה אנשים שחוו פגיעה וחוסר צדק ואהבה?
יכול להיות שיש מלא שרלטנים שחושבים שזה בסדר
כן | 28-05-2019 19:41
לכתוב כל מה שהם רוצים. עוד לא ראיתי אנשים שעזבו את הקהילה בגלל שנפגעו ממשהו.
86
פחד אימה ומתח באויר
לא נעים לחיות ככה | 13-05-2019 10:55
מי שלא מוכן להשתחוות ולתלות תמונה של צדיק האמת הוא לא חלק מהמפעל העצום הזה
כל ישראל חברים
חבר של הרב ויס | 15-05-2019 8:20
מתחת לפני השטח זה השדר. אנשים מחפשים קבוצה משפחה והשקפה להשתייך אליה ומהצורך הזה נבנה משטר.
תמונה
דניאל | 14-05-2019 1:02
למה סתם להגיד שטויות!?
87
מה קורה?
צר לי על מה שהולך פה | 13-05-2019 11:04
האם יכול להיות שכל התומכים בהנהגה הם כאלה שמקבלים כסא אברך עם ארוחות ומגורים או רבנים או בעלי תפקידים יועצים תלמידים משכורות חברים, ערבי כיף...? גמחים? אשמור לי ואשמור לך? יכול להיות?
88
השם הוא המלך
חושש להגיד את שמי | 13-05-2019 11:31
חושש להביע דעה שמא יחרימו את משפחתי וילדיי ויגידו שאנחנו רשעים. הלוואי שהשם יגלה את כבוד מלכותו בישוב ויגמר הסבל הזה.
89
מה הדרך לזהות מנהיגות שקרית?
בעילום שם | 13-05-2019 11:43
איך אפשר לבטוח במנהיגות אם אסור לשאול שאלות ולדבר ולהביע רגשות וקשיים? אם שמעתי משהו ממקור ראשון ויש לי לב טוב ורצון טוב אז מה חטאתי?
90
חופש הביטוי ללא לשון הרע
מצפה לגאולה | 13-05-2019 11:49
האם לצדיק מותר להעביר שיעורים לנשים? לדבר אתן בטלפון?
נושא
שם | 14-05-2019 20:33
כמה זמן מותר ובאילו נושאים
לדבר בטלפון
דניאל | 14-05-2019 1:00
בוטדאי, אין עם זה בעייה הלכתית
91
הצילנו נא
זועק לקב"ה | 13-05-2019 12:16
אנחנו דור יתום לא יודעים על מי להישען
92
לחיים בריאים
תוהה ומבוהל | 13-05-2019 12:26
מה הגבול בין קבלת עצות לבין בחירה? מה המינון? מה הגבול? גם בנושאים מאד אישיים אנשים יכולים לפנות לצדיק לעצה? האם אנשים לא מפתחים תלות ומאבדים את מצפן הלב שלהם בקשר עם בורא עולם?
93
לחיילי ההנהגה
רודף שלום | 13-05-2019 12:31
מה מניע אתכם? האמת ? או שיכול להיות שמשהו מסתתר ואין לכם כוחות להביט פנימה ולשנות את מרכז חייכם? אתם שמחים ושלמים בבחירות שלכם? מרגישים שהייחודיות שלכם מתבטאת?
94
אין הרבה ברירות
שותקים | 13-05-2019 12:42
אנחנו שותקים כי אם ההנהגה תמשיך אין לנו לאן ללכת אז מעדיפים לשמור בבטן ולתת להשם להוביל את כל הבלגן הזה
95
מתבדלים ומורמים מעולם ובסוף הדג מסריח מהראש
תורת החיים | 13-05-2019 19:41
חודש לפני הגירוש פנו לכבוד הרב ואמרו לו שיש שמועות שתורת החיים סגרו עיסקה ביד בנימין,הרב הוציא מכתב לכל תושבי הגוש שזה לשון הרע והוצאת שם רע הדיבורים השיקריים,ופתאום תורת החיים מתפנים בשקט ומגיעים ממש במקרה ליד בנימין,הרב רבנים ניפגעו מהישיבה הזאת,ראשי הכולל של הישיבה הרבנים שבא,אש,ועוד עשרות,יש דין ויש דיין.
96
חלק ממאמר ברשת על זיהוי כתות
ברוך פוקח עיורים | 13-05-2019 22:50
כתות נפלאות כלפי חוץ אך לאמיתו של דבר הן מאוד מניפולטיביות. מנהיגי כתות מגייסים אותך לכת בדרכי מרמה והטעייה. הם רוצים את הצייתנות שלך, את הזמן שלך ואת הכסף שלך. כתות משתמשות בשבי מחשבתי מתוחכם ובטכניקות מתוחכמות של גיוס חברים חדשים. אל תטעה לחשוב שאותך לא יפילו בפח. מיליוני אנשים ברחבי העולם חשבו פעם שהם חסיני כתות, והם עדיין לא יודעים שהם נמצאים בכת. על מנת לזהות כת עליך לדעת איך כת עובדת, עליך להבין את הטכניקות בהן כת משתמשת. חברי כת רבים מאוד הם אינטליגנטיים, נאים ומוכשרים. המציאות היא שכל מיני אנשים מעורבים בכתות. אחד מהמכנים המשותפים לכולם הוא שהם גוייסו לכת בנקודת שפל בחייהם. יש כתות שהבסיס שלהן הוא עזרה עצמית, ייעוץ או שיפור עצמי. עורכים להם פעילויות קבוצתיות, גורמים לאנשים לחלוק עם הקבוצה את המחשבות הכמוסות ביותר שלהם. לאחר שהשלמת קורס אחד אומרים לך שעליך לעשות קורס מתקדם יותר, שעולה יותר מקודמו. כתות אלה דורשות שתעבוד בהתנדבות ותעזור לגייס חברים, בני משפחה וחברים לעבודה. הן מתמחות ביצירת חוויות רגשיות רבות עוצמה, חוויות אשר מאוחר יותר נותנות תוקף למעורבות שלך בקבוצה. שבי מחשבתי הוא השפעה בלתי הוגנת המיושמת בהיחבא ובאופן לא גלוי על חבר הכת אם אתה לא משתלב ולא מתאים את עצמך לקבוצה, סופך גיהינום. כת חייבת להשתמש בחזית חלקלקה ומשומנת של יחסי ציבור אשר מסתירה את המהות האמיתית שלה. אתה תשמע שהם עוזרים לעניים, או תומכים במחקר, או בשלום, או בסביבה. הם יספרו לך כמה מאושר תהיה בקבוצה שלהם] כל חבר קבוצה תמיד נראה מאוד שמח ונלהב, בעיקר מפני שנתנו לו הוראה להתנהג כמו אדם שמח. הוא יהיה בצרות צרורות אם לא ינהג כך. אבל לא יספרו לך איך באמת החיים בכת, וגם לא יספרו לך במה באמת הם מאמינים. את הדברים האלה יחשפו בפניך לאט לאט, כל פעם קצת, כך שלא תבחין בשינוי ההדרגתי, עד שבסופו של דבר אתה תאמין בדברים ותעשה דברים שבהתחלה היו גורמים לך לברוח משם. אקסקלוסיביות, בלעדיות ובלבדיות לארגון דתי רגיל לא תהיה בעייה אם תעבור לארגון דומה אחר, כל עוד תישאר באותה דת. אבל מנהיג של כת יספר לך שאפשר להציל אותך או שאתה יכול להצליח בקבוצה שלו בלבד. לשום קבוצה אחרת אין את האמת, כל האחרים מחטיאים את המטרה. זה לא מערכת האמונות שקובעת את העתיד שלך, זו מערכת האמונות יחד עם החברות שלך בקבוצה מסויימת. נקודת מפתח כל קבוצה שמגייסת אותך בכל דרך אפשרית להשתייך אליה כדי היא כמעט בוודאות כת. מנהיגי כתות חייבים לגרום לך להאמין שאין לך שום מקום אחר ללכת אליו. הם גורמים לך להאמין שאם אי פעם תעזוב את הקבוצה האמיתית היחידה תגיע לגיהינום. זהו מנגנון שליטה מבוסס פחד שנועד לשמור אותך בכת. מנגנון זה מעניק למנהיג הכת כוח עצום עליך. אם אתה מאמין באמת שלעזוב את הקבוצה זה בדיוק כמו לעזוב את אלוהים [או שאתה מאמין שלעזוב את הקבוצה זה בדיוק כמו לוותר על הסיכוי היחיד שלך להצליח בחיים] כי אז תקשיב למנהיג הכת ותציית לו אפילו אם אינך מסכים איתו, במקום לקחת את סיכון שיזרקו אותך מהקבוצה. כת משתמשת בבלעדיות, באקסקלוסיביות, כאיום ששולט בהתנהגות שלך באמצעות הפחדה ופחד. שים לב כדאי להיות חשדן מאוד ביחס לכל קבוצה שמתיימרת להיות טובה מכל האחרות. קבוצה דתית יכולה להגיד לך שקבוצות אחרות מאותה דת הן בסדר, אבל רק לקבוצה הזאת יש הבנה טובה יותר של האמת והיא עולה על כל השאר. לעיתים קרובות אין זה אלא גירסא מעודנת של אקסקלוסיביות ובלעדיות. שים לב זוהי אחת הפרקטיקות השכיחות הנהוגות בכתות
97
כת!? אסור לשאול שאלות!?
אנונימי שלמד בישיבה | 13-05-2019 22:54
אני למדתי בזמנו בישיבה, וגילוי נאות, אני לא דתי היום ואין לזה קשר לישיבה. אני לא מבין מאיפה הגיעו כל התגובות המכוערות שאין להם כל קשר למציאות. הערצה לרב? כן יש ביהדות עניין בלהעריך ולהעריץ במידה מסויימות את הרב שלך, ודווקא ממה שאני חוויתי מזמן שהותי בישיבה הזאת היא ההפך הגמור מכת ובהערצה עיוורת לרב. בישיבה הזאת יש המון סוגי תלמידים וכל אחד לומד והולך בדרך שנראה לו. הרב דיבר רבות שלא ללכת אחרי רבנים בעיניים עצומות וכו', וגם שלא צריך לקבל אותו כרב והוא בסדר עם זה. כמה שכיח זה למצוא רב שאומר לתלמידים בישיבה שלו שהם לא צריכים ללכת אחריו!? דווקא שמה אפשר לשאול הכל! דבר שני אין לאף אחד מושג מה היה ואת זה יבדוק בית דין, אז עד אז עומדת לרב חזקת החפות! ואם כן יתברר שהיה משהו צריך להסתכל לגופו של עניין איך להתייחס לזה, לא על כל טעות ושגיאה קטנה או גדולה מוחקים בן אדם. זה אבסורד! לדוג' אני רואה פורנו ולאף אחד זה לא מפריע, והיו אומרים שאני בסדר ואני בן אדם ואני יכול לעשות תשובה וכו' וכו', אם היו תופסים רב עושה אותו הדבר כבר היו חושבים שהוא רשע מרושע,שחקן רמאי ושצריך להעיף אותו על טיל...
מקווה שזאת תגובתי האחרונה פה
סליחה ומחילה | 16-05-2019 15:57
יכול להיות שנרקם אופי של כת ללא כוונה זדונית? זה יכול להיווצר ללא מודעות?
הנה לא ינון ולא ישן שומר ישראל
ישראל | 15-05-2019 8:40
אפשר להעריך ולאהוב ולצטט את ההגדרה של חזל, אבל יש נטיה לחוזרים בתשובה ולמתחזקים מבית דתי גם לבטל את הקול הייחודי שלהם בשם ההכנעה והביטול, זה טוב ורצוי בהלכה אבל אם יש משהו שלא מתיישב על הלב אז כדאי לבדוק ולא לשתוק כדי להיות כמו כל הקבוצה והרב שלה. מביאים פה במה לכל מי שחפץ על פניו אבל בפועל ביום יום, לאו דווקא בישיבה עצמה יש מאפיינים דיקטטורים בין בעלי התפקידים לבין האנשים הפרטיים שמנסים לסלול דרך. כנראה לא מודעים לזה גם במעלה הפירמידה.
מאשימים אנשים שלא מצייתים לכם
מצטער מאד | 15-05-2019 6:46
זה לא יפה שמי שקצת שואל מה העניין רומסים אותו בשם לשון הרע ועושים ממנו רשע מרושע. הנשמה מרגישה שמשהו לא מסתדר, לא צריך שמועות בשביל זה.
עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו
לא מכיר את הרב | 14-05-2019 16:43
אפשר להגיד משהו אחד ולשדר משהו אחר יכול להיות שאם זה היה רק ישיבה ותלמידים לא היו נוצרות בעיות... כשגדלים ככה בלי לגמרי סדר וניקיון אז קורה מה שקורה
אבודים בחלל
לא יודע | 14-05-2019 14:27
כמה זמן וכמה אישי?
98
מרכז טיפול תורת החיים
יד בנימין | 14-05-2019 9:35
מרכז טיפול תורת החיים הוקם ע'י הרב שמואל טל בעקבות צורך הולך וגובר מן השטח למתן מענה אמיתי לבעיות אישיות ומשפחתיות
ככה נראה לי, תקנו אותי אם אני טועה
עננו | 14-05-2019 21:09
מבולבלים? גם אנחנו. יש הרבה על מה להתבונן מסתבר לאור ההתרחשויות. לא משהו אישי או משפחתי. תודה על הרצון הטוב לסייע לעם ישראל בבעיות. אוהבים אתכם באהבת ישראל. תבחרו בטוב בעה.
דעתי לגבי המצב הלא נעים הזה
מישהו מבחוץ | 14-05-2019 20:31
לא חושב שמדובר בשרלטנות, יכול להיות שהם פשוט טעו וטועים בשיטה שלהם. מה הבעיה שתהיה קהילה ללא מישהו מעליה. קהילה ששומרת הלכה עם ערכים בלי הוראות וחוקים מחמירים. נשמע לי יותר בריא.
מחפשים אמת
לשם שמיים | 14-05-2019 14:15
יתכן והכוונות טובות אך הדרך שגויה אך נראה שהגיע הזמן לפנות מקום לקבה לא חסר חסדים לעשות מספיק להציל נפש אחת מישראל לא בטוח שנתתם מענה אמיתי, מי מבטיח שרוח הקודש היתה מדויקת הבעיות מהשטח נועדו שאנשים יתקרבו לה' ולא לקבוצה מתבדלת משכניה הגיע הזמן לפרוש ולקרב את הגאולה המרכז הטיפולי הביא לתוצאות מעורבבות לכדי מדידה והמפרגנים לכם שרויים בהסתרה בעיות אישיות ומשפחתיות מביאות אנשים ללמוד אצלכם שנים ולהוציא מכספם ומרצם ולקבל מוחין של גלות אנושי לטעות ולהודות נסתרות דרכי השם
שרלטנות
תושב | 14-05-2019 11:58
יש מישהי שמוכנה ללכת ליעוץ אצל...?
99
הבירור פה הכרחי
א | 14-05-2019 20:47
מכיוון שגם אם אדם שוגג ומתבלבל בדרך ולא במקרה חד פעמי מ זה לא אפשרי להשפיע על כל כך הרבה אנשים בשם התורה והצדיקות. זה מסוכן ולא הוגן. נקווה שהבירור יעשה ברחמים וביושר וללא מאפיות. ושכולנו נרבה באהבת חינם.
התגובות פה זה כנראה לא המקום
יום טוב | 15-05-2019 8:48
תתחזקו ואל תשקיעו פה. חבל על הכח להילחם בכח המחץ הזה
100
שמישהו יסביר לי
בהלם | 14-05-2019 21:50
אז מה עכשיו? פירסמו כתבה והשאירו את הציבור ככה. מצב מאתגר. קשה להתעלם ולחזור לשגרה.
האמת והשלום אהבו
יוסף | 15-05-2019 20:21
אנשים שמעו דברים קשים ולא הצליחו לעכל את זה. זה מה שקרה. כולנו טועים. לומדים וממשיכים.
תשובה
רחום | 15-05-2019 8:45
גם זה משמיים. נשאר להתחזק באמונה ובתפילה. ושהגורמים המטפלים יצליחו.
101
אוהב אתכם
מבקש סליחה | 15-05-2019 19:37
ברצוני לבקש סליחה על שפגעתי באנשים יקרים מהקהילה. אם הדברים שכתבתי פה ציערו. זה היה מתוך סערת רגשות.
תשרשר את זה למה שכתבת. הרבה אנשים כתבו פה שטו
tbh | 28-05-2019 19:35
שטויות. והאמת? זה ממש לא נסלח. תצטער ספציפית.
102
למה לא הולכים למשטרה
ירון | 19-05-2019 9:08
מתוך המידע שזולג יש כאן עבירות פליליות מעבר לעבירות ההלכתיות (לא תחמוד אשת רעך) למה אלו שמוחים כאן, תלמידיו לא הולכים למשטרה???
ל
מישהו | 19-05-2019 14:17
כי זאת בעיה רוחנית לעמדה כזאת של כח
לא נעים לי לפרסם פה אבל רק לשם הסדר
שבור לב | 19-05-2019 13:21
אין פה משהו פלילי מובהק על פי חוקי המדינה. זה יותר לכיוון הלא בריא. ולא רוצים לפגוע במשפחה ובקהילה. פשוט אחרי כמה שנים של ניסיון לטפל בזה כנראה כבר זה יצא לאור כי לא הצליחו לסיים את זה בשקט.
103
מתוך בדיקה מעמיקה
מעודד | 19-05-2019 16:38
מדובר באישה נשואה שמדברת עם הרב והרב חומד אותה ואמר לה שהןא רואה ברוח הקודש שאישתו עומדת למות ומבקש מאותה אישה שתיתגרש מבעלה כדי שיוכלו לחגוג בהיתר,האישה מתגרשת מבעלה והם חוגגים אבל אז הפרשה מתחילה לזלוג והרב מציע לה דמי שתיקה של חצי מליון שח! משלם מקדמה ואז הסיפור יוצא החוצה, הרב מצפת אומר שראש הישחבה צריך לפנות את כסא ררש הישיבה,וראש הישיבה מגייס את הרב א.ו שמקבל משכורת מהישיבה שכותב מכתב פרווה להשאיר את ראש הישיבה, לאחר שהפרשה מתפוצצת אנשים פותחים את הפה,ואיש המחשבים של הרב מגלה לכולם על צילומי התועבה שהיו על שולחנו של הרב,ממש תורת חיים...
תגובה למספר 99
יגאל | 21-05-2019 19:21
משפחת מעודד המורחבת אינה קשורה לפרסום מנסים לפגוע ולפלג .הוקם בית דין שמטפל בנושא.והאמת תצא לאור.צר לנו על לשון הרע הגדול.נחכה לפסיקת בית הדין.האמת והשלום אהבו.צר לי שמי שכותב אינו מסוגל לכתוב בשמו
לא מובן
מי יודע | 20-05-2019 10:30
ואם את טועה ברושם האישי שלך לגבי האישה ובפועל באמת נעשה לה עוול לא הוגן, לא חבל שבמקרה כזה תאבדי את עולמך?
תגובה למעודד
מכירה אישית | 20-05-2019 8:12
כל מה שכתבת על איסור לא תחמוד וזה שחגגו לא היה ולא נברא גם לשיטתה של אותה אשה מדומיינת. ואני מכירה אותה בטוח יותר טוב ממך.. ואני מוחה על בזיון תח עצום וצדיק אמיתי!! הרב אשר וייס לא מקבל משכורת מהישיבה אף שהוא מוסר שיעור פעם בכמה זמן. הוא שמע הכל מכול הצדדים ואמר שאין בזה כלום. חוץ מזה יש ממש עכשיו בית דין שדן לפני ולפנים וכל מי שעוסק בזה עכשיו לא לפני בית הדין פשוט מאבד את עולמו..
אם הפרסום שלך על צילומי תועבה נכון -
תוהה | 20-05-2019 8:02
איך תסביר שהרב וייס מאשר לו להמשיך בתפקידו?
104
ראש המועצה שבוי
מועצה | 20-05-2019 8:21
כנראה ששמואל טל מחזיק את ראש המועצה במקום רגיש. אחרת אין הסבר לשתיקה הרועמת
105
שורק שבוי
נחל | 20-05-2019 10:10
כנראה שאותו ראש ישיבה מחזיק את ראש המועצה במקום רגיש. אחרת אין הסבר למה שקורה במועצה
תשובה
לא תפקידנו לתקן | 20-05-2019 11:26
נראה שאין לנו שום השתדלות לעשות. זה בידי הרב אליהו והרבה ויס. נשאר רק לסמוך על ריבונו של עולם. לא?
שני רבנים גדולים מוציאים מכתבים שונים
תעלומה | 20-05-2019 11:03
אולי הוא מפחד לאבד את עולמו ומחכה לבית דין
106
משחקים בכולם בשם ההלכה
קהילה של מטומטמים | 21-05-2019 2:02
אי אפשר להיות צדיק ולעשות עוול לאנשים. אי אפשר להיות צדיק ולאיים על אנשים. אי אפשר להיות צדיק ולהתנהג בבריונות. אי אפשר להיות צדיק ולהיות בקשר עם אישה נשואה. אי אפשר להיות צדיק ולשקר אין ספור פעמים. אי אפשר להיות צדיק ולשמור תמונות עירום במחשב. אי אפשר להיות צדיק ולעקוב אחרי אנשים ולהקליט אותם. בעצם, בקושי אפשר להיות דתי או בקושי בנאדם במצב הזה. תוציאו את הראש מהחול ותתחילו להבין שמנהלים אתכם במניפולציות ושקרים. העיקר שאסור לדבר ולשאול שאלות בשם ההלכה. עאלק מנוססים בדגל האמת. כולם מסתובבים בפחד לשאול איזו שאלה שלא במקום כדי שלא יטרפו אותם חיים בכת המזעזעת הזו. תתעוררו על החיים שלכם ותבינו שמכרו לכם גרסה לסיפור שמצוצה מהאצבע עם השמטה של רוב הפרטים. העיקר שרב צדיק וכל התירוצים על העובדות מתקבלים.
יתכן
מינה צמח | 22-05-2019 9:29
אנשים מחפשים שייכות הגדרה חברה... והם אסירי תודה על התורה והחסד. יש להם גב הלכתי שהכל כשר ויותר. אם הלב שלהם שלם עם זה וזה משמח אותם אז ככה רוצים משמיים. יתכן שלא לכולם נדלקות נורות אדומות בנשמה והם חיים עם זה ועם מה שמסביב בנעימים...
מי שנפל לבור לא רואה
ציפור | 21-05-2019 22:06
מי שנמחק בפנים כנראה קשה לו להבין
לא קל
בזכות רבי שמעון | 21-05-2019 21:59
לקח לי זמן להתפקח
מה לעשות
פרשתי | 21-05-2019 21:24
יש את אפקט הכמות, הם מנחמים אחד את השני. וגם צריך הרבה כח נפשי וראיה צלולה כדי לא ליפול במלכודת, זה נורא מתעתע. ועוד לאור הגיבוי היציב כביכול של רבני הישיבה.
ביום בהיר אחד
שכן | 21-05-2019 21:09
זה נשמע כמו עסק עם לקוחות מרוצים
הזוי
פלוני אלמוני | 21-05-2019 20:57
יכול להיות שיש צורך עמוק לקיים את העצה עשה לך רב...
אי אפשר
י | 21-05-2019 20:34
יש עוד הרבה אי אפשר שאי אפשר לפרסם מכיוון כבוד האנשים והמשפחות.. אין סיבה להתאמץ. ה' יודע מה הוא עושה ואיך ומתי הכל יקרה. תשקיעו את הזמן והכח שלכם בתפילות ובמעשים טובים. חבל על הבריאות. נראה לכם שהתגובות פה יכולות להציל את המצב?
חושך
השגחה | 21-05-2019 19:44
זאת נראית קהילה כל כך בטוחה בעצמה ומתוחכמת וקדושה. הם ממש משוכנעים בזה. חלקם או רובם אולי עם כוונות טובות ואין להם מושג שהם טועים. לא כל כך פשוט לרסק את זה לאנשים בפרצוף. וגם לא מוסרי נראה לי. בגלל זה משאירים את זה לרב אליהו. הלוואי שה' יאיר לכולנו את הדרך ברחמים ובמהרה.
אין סעיף בהלכה על נבואת שקר?
רק כדי להבין | 21-05-2019 16:42
אין לי כוונה לפגוע פשוט קשה לי להבין את בהסתרה הזאת, מי שניבא משהו שלא יתקיים אז ההלכה לא מתחשבת בזה? צדיקים יכולים לייעץ לנשים כי הבעל שלהם לא מספיק בקיא בהלכה? ובכלל הסיפור של הגיבוי מהרב ויס מה קורה פה? למישהו יש את המספר שלו?
אפשר
אפשר | 21-05-2019 15:42
עובדה שאפשר
107
עצה לקהילת תורת החיים
טל חיים | 21-05-2019 18:01
תעזבו את הקהילה וכל קשר לרב,מי שנופל בתמונות תועבה וחומד אשת איש עמ לעשות תשובה צריך נקיון יסודי ודבר ראשון בתשובה לעזוב את תפקיד ראש הישיבה ולגלות עם משפחתו למקום מרוחק,ולא לומר טעיתי ועשיתי תשובה,הוא היה מספר שיש לו 8 תארים מהאוניברסיטה הפתוחה ועשה תואר באוניברסיטת תל אביב,כשהתחילו לשאול שאלות איפה התעודות ורצו לפרסם בויקיפדיה הוא נסוג ונתן תשובות מתחמקות, הוא ואישתו המסכנה בסיפור מגיעים ממשפחות עם הרבה כסף ומפעילים לוביסטים ותוקבקיסטים ושלטון הפחד חוגג,וכל מקבלי המשכורות מפחדים,קומו ותיתנערו מהקהילה כי הוא יחמוד עוד כי הוא לא עשה תשובה,המצחיק שבמרכז הטיפול של הקהילה כתוב באינטרנט שהוא הוקם עי הרב מתוך מתן מענה לבעיות הדור למשפחה.. תמונות וחמדנות.
108
מכתב בית הדין מעודכן - מבקשים לפנות בכל נושא
צדק | 22-05-2019 9:24
בית דין מיוחד בנשיאות ראבד דרכי תורה מרן הגאון ר' אשר וייס שליטא בסד אייר תשעט לאחר שהוסכמנו עי הצדדים לדון בעניין ישיבת תורת החיים והקהילה הננו להודיע בזאת כי בית הדין כבר יושב על המדוכה ועל פי המתוכנן בעהית בית הדין ישב בימים הקרובים לדיונים נוספים עמנ לקבל עדויות ככל הנצרך. לאור האמור ככל שיש מי שמבקש להעיד בפני בית הדין או להעביר חומר כל שהוא עליו להעביר את בקשתו לכך באמצעות דואל או הטלפון של מזכירות בית הדין עד ליום שישי כו' באייר . יובהר בזאת כי כל בקשה או פנייה שתתקבל במזכירות ביהד תטופל בדיסקרטיות מוחלטת. באנו על החתום הרב צבי גרטנר - דיין הרב מיכאל בלייכר אבד הרב עובדיה יוסף טולדנו - דיין ליצירת קשר עם מזכירות ביהד 0527121564 דואל Betdinmeyuchad@gmail.com
109
בסוף זה יתפוצץ, והוא עוד יגיע לכלא
יד בנימין | 23-05-2019 14:45
או למוסד סגור במקרה הטוב. הוא נאבק ונאבק, אבל אם היה עוזב מזמן, מצבו היה הרבה יותר טוב... כשהציבור ידע על מעשיו - הם יקיאו אותו. רק צריך סבלנות... בסף הכל יתגלה.
110
הכול מתחיל מאווזים לבנות
יד בנימין | 23-05-2019 18:07
ודי לחכימא ברמיזא
111
מידה כנגד מידה
תושב היישוב | 24-05-2019 11:15
העיקר סילקו משם תלמידים שהכרתי על מעשים הרבה פחות חמורים מרבם הנערץ. כל הצוות שם צריך לעשות תשובה רצינית ולא לטשטש את הסיפור הזה. עדיף שהתלמידים ילמדו בלייב מה זה חזרה בתשובה כמו המעשה אש בבית רב עמרם מאשר חירטוטים כאלו או אחרים. בחייאת דינק לחשוב שצדיק רואה שאשתו תמות כדי להתחתן עם מישהי שתתבקש מבעלה בשבילו, מה זה ההפקרות הזאת? איפה מצינו דבר כזה? מסכנה בכלל אשתו שהיא עוד מיתקשרת לבקש תרומות כדי להראות שהכול בסדר איתה 'ושהיא בעניינים'..
112
הרב מצטרף לרבנים,שיינברג,ברלנד,אלון וכו
יצר המין חזק | 26-05-2019 0:24
אבל לחמוד אישה נשואה ? למכור לה סיפור שתיתגרש מבעלה כדי לשכב שתיהיה פנויה? מסכן הבעל,מסכנה האישה,מסכנה יפעת,מסכנה הקהילה השוטה,מסכנה כל התורה שלמד וירדה לאשפתות,מסכנים תלמידיו,מסכנות הנשים של האברכים,כי מי שבוגד ימשיך לבגוד.
113
ם
ם | 26-05-2019 0:49
ם
114
שאלה
מתי יפסיקו דין | 26-05-2019 9:22
האם הציבור זכאי לשקיפות של החלטת בית הדין?
115
דורש אמת
יש פה חציית גבולות | 26-05-2019 15:15
איזו חציית גבולות נוראה יש פה בתגובות! זה ממש לא יאומן! מי התיר לכותבי התגובות לכתוב את כל מה שהם כותבים? האם בגלל שהתגובות אנונימיות אז לדעתכם אתם יכולים לכתוב מה שאתם רוצים? וכי הקבה לא יודע מי כתב כל תגובה? איזו עליבות רוחנית.. ואתר סרוגים- תתביישו לכם שאתם הבמה לדבר הרע הזה שמתרחש כאן. גדול המחטיאו יותר מן ההורגו. העיקר שכתבתם שאסור לשלוח לשון הרע..
למען שמו של מי?
לא מתייפייף | 28-05-2019 9:58
מי שלכלך ראוי שינקה אחריו, אתם בהכחשה או הדחקה רצינית? אוהב אתכם וצר לי מאד על המצב העגום הזה שהגעתם אליו. עדיף עכשיו מאשר מאוחר. זה לא יסתדר מאליו. אתם מנסים לעורר את עם ישראל ולא שמתם לב שנרדמתם?
מי ומה
מכחיש את שמי למכחיש | 28-05-2019 9:34
מי אחראי לדבר הרע הזה? סרוגים או המעורבים בדבר? עליבות רוחנית? וכי הרבה לא יודע מי פה מחטיא? ומי ליבו כואב שנפל פה ללכלוך הזה של אחיו שלא מוכן להרפות? גם את זה מקבל באהבה ונמשיך להתחזק בדעת ישרה והאמונה כי הרבה טוב ומטיב לכל ויהי רצון שיסתיים התוהו ובוהו הזה ויחזור הסדר למקומו
תשובה
חרדלי | 27-05-2019 22:51
אתם פשוט כל כך כופים את דעתכם במציאות מאיימים ומגייסים כל מי שרק זורם. אז אין מקום אחר אנושי בארץ לשחרר את דעתי. ואתם ממשיכים ללחוץ ומקצינים. אני כל כך מפחד מכם. עד כדי כך שגם כשאני כותב פה אני חושש לחיי. רק בריאות לכולנו.
המשך
בורר | 26-05-2019 22:26
בהתחלה פרסמו שיש סירוב לבית דין. שהיתה כבר עסקת בוררות. אני לא מחפש פה יותר מידע ממש, אך מתעדכן כמוכם כי אני חי פה. וזה לא נעים לי הסיפור הזה גם. אנחנו בני אדם שמגדלים פה ילדים ורוצים לפתוח עיניים. לא עשינו רע לאף אחד ומייחלים לשלום ולתורה ולדרך ארץ לא פחות
כל אחד והטעויות שלו
סרוג | 26-05-2019 20:42
אני מניח שמי שכותב זה מחוסר אמונה שהטוב יקרה כך או כך, כתבו מכוונות טובות לעורר אנשים ומתסכול על ההתעלמות ממקרה כזה וכו. יש שכתבו מבלבול או מניסיון לברר. לי בעצמי אין עדות אבל תחושה קשה הרבה זמן וכל הסיפור הזה גרם לי להבחין סוף סוף את המקום שלי. חבל ומצער שככה הן הנסיבוץ. ומקווה שלכולם יהיה טוב גם לתח למשפחה לקהילה ליישוב ולכל ישראל.
מה זאת אומרת שאין לך דרך אחרת?
דורש אמת | 26-05-2019 19:48
מה זאת אומרת שאין לך דרך אחרת? הרי הדבר בבדיקה בבית דין. תחכה כמה ימים או כמה שבועות ותדע. מדוע כל כך חשוב שתדע עכשיו את כל המידע שיש?
דורשת אמת
שפחתיה | 26-05-2019 17:20
מסכימה לגמרי עם דורש אמת. זה פשוט נוראי ומזעזע. בתור אחת שלא חלק מהקהילה ולא קשורה באופן אישי לאף צד. הזוי שרק לשם סיפוק סקרנות ויצר רכלנות משוחחים פה על גדולי עולם בזלזול כזה. לאף אחד מן המגבים אין פגיעה ישירה או עקיפה כרגע מהרב. וגם אם כן לא הדרך לטפל בזה עי פריקה בתגובות בסרוגים. הדברים נבדקים עי גדולים מאתכם וממני אז מה העניין סתם להוציא דיבה ולשון הרע על רב גדול בישראל ותח???(כל עוד לא נאמר מבית הדין אחרת והדברים בבדיקה.הכל סתם ניחושים וניפוחים)
אין לי דרך אחרת לברר אותה
גם אני מחפש אמת | 26-05-2019 17:09
תוכחות והאשמות... זה מה שנשאר לכם לחדש? אני נמנע מלכתוב פה אבל אין לי דרך אחרת לקבל מידע... לא יודע מה ההשתדלות שעליי לעשות והאם לחכות רק להשם שיראה לנו
116
זוועה
ת | 26-05-2019 22:50
לצערנו נחשפנו לגועל נפש הזה. הלוואי שימחקו את הכתבה ולא נרד לרמה הזאת... בזבוז זמן ואנרגיה.
117
צער
צ | 27-05-2019 8:47
הילדים שלנו לומדים במוסדות שלכם ואנחנו לא שייכים לקהילה. שמענו שמדובר בארבע שנים שעברו בניסיון להתמודד עם דברים לפי המכתב וזה נורא ציער אותנו וערער אותנו. אנחנו לא מפרסמים פה אבל כן נכנסים לראות כי זה ערוץ שהתפרסם כבר. וברצוננו לשים לב מה קורה.
118
מי השוטים?
תושב מבולבל | 27-05-2019 11:28
מי השוטים? הרבנים/האברכים / בוגרי ישיבת תורת החיים המתנגדים לראש הישיבה שטוען שיש לו רוח הקודש? או האברכים הטוענים שרבם צדיק נסתר?
119
הזהרו בגחלתן
משה | 28-05-2019 0:09
כדאי לכולנו להישמר מלשון הרע. חובה עלינו לדון לכף זכות תלמידי חכמים. הכי קל זה להשתלח עם הלשון. הזהרו בגחלתן.
עבודה זרה מביאה לגילוי עריות
כף זכות ועכשיו הלאה | 28-05-2019 15:29
בסדר כף זכות אבל די עם העבודה הזרה. תעבדו את השם במקום לעבוד אדם. אתם לא שמים לב מה קורה פה. במקום לספר מצוקות אישיות בקבוצות ולהתכתב עם יועץ באימייל.תתבגרו באמונה.
120
סיכום הפרשה
מכיר אישית | 28-05-2019 0:15
1.לא תחמוד אשת רעך מפורש. 2.שיחות,התכתבויות,מיילים,סמסים, תמונות... 3.היצר המיני מגייס את רוח הקודש להפריד אישה מבעלה. 4.הרב וייס בקשר טוב עם הרב וקיבל משכורת מהישיבה ,אי לכך הוא והבית דין שהסמיך חייבים לחדול מלעסוק ברב,כי הפסק ידוע מראש שהרב יכול להמשיך בתפקידו. 5.מי שמשלם בהסכם שתיקה חצי מליון שח כנראה עשה דברים נוראים,והוא לא מפחד משמיים אלא רק מזה שזה יתגלה לאנשים. 6.מסכנה הרבנית . 7. רב שעבר על לא תחמוד,קיים קשר עם אישה נשואה,תמונות תועבה,מגייס את רוח הקודש לתאוותו המינית חייב לעוף מיד בנימין ,למחוק את מורשתו ושיעוריו ותמונותיו מכל אתרי השיעורים ומכל אתרי הישיבה.משפחת הרב ידועה בהרבה קשריםו עם הרבה כסף אז יש לרב יועצת תקשורת וכו וכו. לעשות תשובה זה שינוי מקום,שילך לצפון לבר יוחאי,הוא היה שם לפני שנים.
גם אחיו של הרב וייס רמ בישיבה
יוגב | 29-05-2019 17:50
הרב חיים וייס
121
לא תחמוד אשת רעך
לא תחמוד | 28-05-2019 9:16
הרב טל היה תח,יש המאבד עולמו בשעה אחת,כשהמשמו עומד השכל בתחת.
122
כת של שקר שהתגלה קלונה ברבים
יעקב | 28-05-2019 13:08
תמיד ידעתי שמהשוויץ הזה יצא מיץ....מרגע שהיצור שעומד בראשה יצא נגד מדינת ישראל והתבדל מרשויותיה והפך לקיצוני מבית מדרשו של שמואל אוייערבאך שרי והפיץ מדבקות ודגלים פאתטיים ואוויליים של ה' הוא המלך, ידעתי שלא ייקח זמן רב עד שקלונו ייתגלה ברבים וערוותו תיחשף לעין כל.
123
אלו רבנים תומכים בראש הישיבה?
תושב יד בנימין | 28-05-2019 16:21
אשמח לדעת מי מרבני הישיבה תומך בראש הישיבה. לא אברכים. מי הרבנים ?
124
הרב חיים וייס רמ בתורת החיים הוא אח של הרב אש
א.י. ח | 29-05-2019 17:43
אשר וייס חברים מתורת החיים תתעוררו - אנחנו בני אדם, ברגע שאדם מתנהג בצורה כזו ולא משנה כמה גדול הוא וההיפך ככל שהוא יותר גדול קח הופך ליותר נוראי חייבים להתרחק ממנו, אין צורך בבתי דין בשביל להבין את זה הסיפור לפנינו, מעניין את הסבתא שלי אם היה מגע או דברים אסורים, עצם החשיבה להסתכל על נשים אחרות ועוד נשואות זה נורא והיום
125
הוא עבר על "לא תחמוד אשת רעך"
א | 12-06-2019 1:52
מספיק גרוע
126
דבריך
Roli | 26-06-2019 9:39
וויס, לא ניתן לקרוא לך רב ! אתה הרי יודע את האמת יש הרבה רבנים שבועלים את תלמידיהם התמימים ופוגעים בהם נפשית לאורך כל חייהם, אם כן מדוע אתה מגונן רק עליו, למה אתה לא מגונן על ברלנד גם כן ועל שיינברג, ועל הרב מעפולה שבעל קטינה שיכלה להיות הבת שלך והנכדה שלך, מה נסגר איתך ? היית חייב לגונן עליו רק כדי לפרסם את שמך בתקשורת שידעו שיש אשר וויס כזה שמשמש סככה נאותה לפדופלים סוטי מין, אגב זו היית יכולה להיות גם אישתך החביבה איך היית שומר עליה, או מגרש אותה לכל הרוחות רק בגלל שאיזה טל מטמא אותה בשבילך !!! הגאווה והחמדה מוציאה אותך מדעתך, חזור בך ותוקיע תפסעק לעשות לעצמך נפשות בתקשורת.....!