סער מותח בקורת על נתניהו: "הפסקת האש נעדרת הישגים לישראל"

סער מותח בקורת על נתניהו: "הפסקת האש נעדרת הישגים לישראל"

במערכת הפוליטית תקפו את החלטת הפסקת האש בדרום. גדעון סער: "הפסקת האש נעדרת הישגים לישראל, המערכה לא נמנעה אלא נדחתה". בני גנץ: "700 שיגורים וארבעה הרוגים מסתיימים בכניעה נוספת לסחטנות של חמאס"

author-image
סער על הפסקת האש: "נעדרת הישגים לישראל"
  (צילום: נעם רבקין פנטון\פלאש 90)

במערכת הפוליטית הגיבו בזעם להחלטה על הפסקת האש בדרום, זאת לאחר יומיים של הסלמה ומאות רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר ישראל.

"הפסקת האש, בנסיבות בה הושגה, נעדרת הישגים לישראל. טווחי הזמן בין סבבי ההתקפות האלימות על ישראל ואזרחיה הולכים ומתקצרים וארגוני הטרור בעזה מתעצמים ביניהם". אמר ח"כ גדעון סער. לדבריו, "המערכה לא נמנעה אלא נדחתה".

יו"ר כחול לבן בני גנץ טען כי מדובר בכניעה לחמאס. "כמעט 700 שיגורים לשטח ישראל, נפגעים ופצועים רבים וארבעה הרוגים – כולם תוצר של אובדן ההרתעה – מסתיימים בכניעה נוספת לסחטנות של חמאס וארגוני הטרור" אמר. "כל מה שעשתה הממשלה, פעם נוספת, הוא להניח לפתחנו את המערכה הבאה".

לדבריו, "יש לצפות שאם תתחדש האש- התגובה תהיה חמורה, ושאם יישמר השקט- הוא ינוצל לקידום אמיתי של מהלך מדיני שיוביל להשבת גופות חללינו ונעדרינו ולהבטחת שקט ויציבות ארוכי טווח. אני מבקש לחזק את צה״ל, כלל גורמי הביטחון ותושבי הדרום על איתנותם ושולח  תנחומים למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה מלאה לפצועים".

"נתניהו לא יפתור את הבעיה בעזה"

שותפו למפלגה, ח"כ יאיר לפיד, חיזק את דבריו של גנץ וגינה את הפסקת האש. "ראש הממשלה בנימין נתניהו השתמש בתושבי הדרום כשכפ"ץ בדרך לכניעה מוחלטת מול החמאס. נתניהו לא יפתור את הבעיה בעזה. אין לו את האומץ המבצעי והפוליטי כדי לעשות זאת" תקף. "המינימום שהוא צריך לעשות זה להסביר לאזרחי ישראל את המצב, אבל אפילו את זה אין לו אומץ לעשות".

ח"כ בוגי יעלון ציין כי "הרוצחים מעזה קובעים אם ואיך יחיו אזרחי מדינת ישראל, פועלים כרצונם וגובים דמי חסות. נתניהו נכנע שוב לסחטנות הטרוריסטים וקונה שקט זמני, רק בעבור הישרדותו הפוליטית. נתניהו מגן רק על נתניהו ומפקיר שוב את ביטחון אזרחי ישראל בידי מרצחים צמאי דם. נתכונן לסבב הבא. אני שולח תנחומים למשפחות ארבעת ההרוגים, איחולי החלמה לפצועים הרבים, מחזק את תושבי הישובים המותקפים, ואת כוחות הביטחון וההצלה שעשו שוב מלאכת קודש בהצלת חיים במסירות ובחירוף נפש".

ח"כ צבי האוזר הוסיף כי "עכשיו יפורסמו תנאי 'הפסקת האש'. וכמו בעבר, בעוד מספר ימים או מספר שבועות, נגלה את אותם התנאים עליה התחייבה ישראל ושלא יפורסמו היום. אל תעשו עצמכם מופתעים".

"הסבב הבא כבר בדרך"

גם באיחוד מפלגות הימין הגיבו להפסקת האש בזעם. יו"ר המפלגה, הרב רפי פרץ ציין כי "הסבב מול עזה צריך להסתיים בצורה כזו שלחמאס לא יהיה גרם מחשבה לירות טיל אחד לעוטף עזה. את הסבב הנוכחי סימנו עם סיכול ממוקד, ותהליך הזה חייב להמשך. ראשי חמאס חייבים לדעת שדמם בראשם על הפגיעה שלהם באזרחים חפים פשע"

"המערכה בעזה היתה חייבת להסתיים בשבע מאות מחבלים הרוגים, אחד על כל טיל שנורה על ישראל, ובנזק פיזי אדיר לחמאס – כזה שייקח להם שנים להתאושש ממנו ולהעלות על דעתם לתקוף שוב" אמר ח"כ בצלאל סמוטריץ'. "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו מיליון וחצי אזרחי הדרום במקלטים כל כמה שבועות".

במפלגת העבודה הגיבו גם כן בביקורת להפסקת האש. "שאפו לנתניהו על הצלת האירוויזיון במחיר המשך הכניעה לטרור ואובדן הביטחון וההרתעה בדרום" אמר ח"כ איציק שמולי. "מזוודות הדולרים הבאות לחמאס כבר בדרך. גם הסבב הבא, שגם הפעם חמאס כבעל הבית יחליט מתי יתחיל ואיך יסתיים. רק שילוב של עוצמה צבאית קשה נגד חמאס בצד יוזמה מדינית לבידודו תשנה את המשוואה".

יו"ר המפלגה אבי גבאי ציין כי "אחרי עשרים שנים שנתניהו מחזק את חמאס, הוא החל לחזק גם את הג'יהאד האיסלאמי, שהתיישב למשא ומתן בקהיר כשותף שווה. בלי פיתרון מדיני ארוך טווח – הסבב הבא הוא רק עניין של זמן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
צהל
מזה משנה | 06-05-2019 8:36
צהל צבא חלש ולא מקצועי לא אשלח את ילדיי לההרג בזמן שהמלך ביבי התחבא בבונקר סופה של המדינה העלובה קרב ובא ומלכות הרשע תיפול
לפיד הבטיח למרר את החיים לביבי-גדעון כבר ממרר
עידו 2 | 06-05-2019 10:57
גדעון נכנס כחפרפרת של ''הקרן לישראל חדשה''. גדעון יפריע כל הזמן לביבי לנהל את המדינה
אין אמון בממשלת שוחד מרמה והפרת אמונים...
צוללת | 06-05-2019 10:02
בושה חרפה וכלימה.
2
גנץ הדמגוג הגדול.
תבונה | 06-05-2019 8:51
יודע הייטב שכדי לפרז את עזה צריך להכנס ולכבוש מה שגנץ מתנגד לו. בתקופת גנץ חמס חפר רשת של מנהרות מה הדמגוג הזה בדיוק עשה. ביבי מתנהל בחכמה. למה לאבד המון בנים בכדי שהמצב יחזור לקדמותו? אני משוכנעת שיהיה מבצע אבל מתוכנן ומחושב ולא ככה בהינף יד. גנץ תסתום כבר ותקח אחריות על הכשלון שאתה.
הוא צודק שאין קידום מדיני אבל ביבי שקול
קצת שכל | 06-05-2019 10:38
פוליטית חכם לבקר אבל שהיינו בעזה כל חודש היו ארבעה הרוגים בממוצע. צודק צריך לנסות פיתרון מדיני אבל כח הפעילו והרבה !
3
אוי, נשמה!
אני | 06-05-2019 9:04
איזה כיף לראות אותך ולשמוע אותך. קולך מים זכים. הזירה הפוליטית זכתה בך! נמאס ממפריחי הסיסמאות חסרי התכלית והמעש!!!
4
סער צודק בהחלט - כל מילה בסלע
נאוה | 06-05-2019 9:11
מה זו הכניעה הזו שמראה על רפיסות של צהל ושל המדינה - ביבי הגיע הזמן שתעוף כבר עם הרפיסות שלך !
5
מלחמה
רפי ביטון | 06-05-2019 9:22
במקום לעזור כול הפוליטיקאים פותחים פה. אדרבא שיביאו תכניות לוועדות החוץ והביטחון. ושם יציעו מה לעשות או מה לדעתם ניתן לעשות. במקום לטפוח על שכם אויבינו. מספיק עם הפופוליטיקה. תתנהגו כמו בוגרים.
6
תגובה ליאיר
אבי | 06-05-2019 10:27
תגידלעם ישראל פעם אחת מה אתה עשית בשביל מדינת ישראל עד שהגעת לפוליטיקה חוץ מתארח את עדי אשכנזי וישראל קטורזה המדהימים. אתה יודע מה זה מנות קרב לבשת מדים כשהייתי לוחם עם עט בקריירה אכלת בבסיס או שהיית עובר את הכביש אוכל שווארמה אצל דבוש. מי שמך בכלל ללמד את ביבי על ביטחון. שהיה קצין מצטיין בסיירת מטכל והשתתף בהרבה מבצעים כולל על מטוס סבנה. כשאתה. היית עוד. בגן שושי או גן רוחמה יה חצוף שר אוצר כושל שנתפס טרמפ על המחאה ב 2011
7
לא כובשים אריק עשה בחוכמה שהוציא אותנו משם !
רק אומר | 06-05-2019 10:35
בואו נזכור כשהיינו בעזה כל חודש היו לנו ארבה הרוגים. ככה לפחות לפעמים יש שקט. ברור שפוליטית נכון להם לבקר את ביבי אבל הוא מגיב הפעם חכם ואחראי. אז אצלם נהרגו עשרים ונפצעו שלושים. צודקים שצריך לקדם מדינית אבל להגיד שלא הגיבו בעוצמה? סתם ברברת !
8
כאן זה צפון קוריאה
ביביסט מאמין | 06-05-2019 14:52
מקהלת יבבני הליכוד על אחד שקצת צייץ נגד נתניהו ואפילו לא ביקר אותו.
9
ביבי מפחד לקחת החלטות
ציוני גאה | 06-05-2019 15:43
לצערי אני בחרתי בנימין נתניהו עד. שהוא יפנה את המקום לגדעון סער או ישראל כץ ואני מסכים עם גדעון סער שלא צריך להגיע איתם להפסקת אש ולהפך לנהל תקיפות יום יומיות בעזה ולא כשהם יורים ואנחנו מגיבים , מספיק להיות במצב של הגנה צריך. לתקוף חזק ותקיפות שמסב להם המוני הרוגים ותיראו אחר כך עם ההרתעה תושג אבל נתניהו כל הזמן ם הזנב בין הרגליים לצערי
10
עזה
שמואל | 07-05-2019 7:51
ככה זה שיש שפן בתור ראש ממשלה זה נגמר תמיד הכניעה מול החמס והגיהד
11
מה אתה עוד עושה שם???
לא ברור!!! | 07-05-2019 8:16
די זה לא במידות שלך!
12
סוס טרויאני
תוהה | 07-05-2019 8:27
תככן בילתי נלאה
13
כל חכמולוגים שיודעים מצוין מה צריך לעשות כשהם
יעקב | 07-05-2019 9:07
איני יודע אם לבכות או לצחוק כשאני שומע אנשים כמו לפיד.גנץ.סער.מותחים ביקורת על כניעת הממשלה לחמאס.תגידו רק מתיחת הביקורת היא שמנחה אתכם?הרי ביבי לא מקבל החלטות בניגוד לדעת1 רמטכל 2 ראש שבכ.3 ראש מוסד.4ראש אמן.ולבסוף הקבינט.אז מה כולכם ללא המידע העדכני שיש לכל אלה יודעים בדיוק מה צריך לעשות?אולי אתה מר לפיד יודע בדיוק ? האופוזיציונר האמין ביותר שלא מדבר שטויות אלה רק לעיניין הוא טל רוסו.חבל אתה מתבזבז שם בחור לטובים.