ריבלין: "איש לא יוכל להוציא אותנו מכאן" - סרוגים

ריבלין: "איש לא יוכל להוציא אותנו מכאן"

בעקבות ההסלמה בדרום, נשיא המדינה ביקר בחדר המצב במועצה האזורית אשכול, שם נפגש עם ראשי המועצות בדרום. בדבריו הבהיר: "לא נרפה עד אשר ישוב לפה שקט, איש לא יוכל להוציא אותנו מכאן"

author-image
ריבלין: "איש לא יוכל להוציא אותנו מכאן"
  (צילום: חיים צ"ח\לע"ם)

על רקע המצב הביטחוני וירי הרקטות הבלתי פוסק בימים האחרונים, נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקר היום (ראשון) בחדר המצב במועצה האזורית אשכול. בביקורו ריבלין ביקש לחזק את ידי תושבי עוטף ישראל הסובלים לצד אזרחי הדרום כולם מירי הרקטות.

את פני הנשיא קיבל ראש המועצה גדי ירקוני, ובפניו סקרו קציני הביטחון של המועצות האזוריות. במהלך הביקור שבה וחזרה התרעת ״צבע אדום״ פעמים מספר והירי נמשך על יישובי העוטף.

"אנחנו בפתחו של שבוע מתוח, ובמהלכה של תקופה ארוכה, ארוכה מידי, שבה אתם תושבי הדרום מטווחים על ידי ארגוני הטרור ברצועת עזה״ אמר הנשיא. ״העמידה האיתנה שלכם היא לא טריוויאלית ולא מובנת מאליה. יש כאן התיישבות ציונית גאה וחדורת מטרה, שיודעת לא לוותר ולהיאבק על החיים כאן, על הגבולות, על המדינה כולה".

הנשיא ביקש לשוב ולהדגיש בפני התושבים באמצעות ראשי הרשויות את חשיבות ההקשבה להוראות הבטיחות. לדבריו, ״הקפדה על הוראות פיקוד העורף יצילו אותנו ויאפשרו לצה״ל מרווח נשימה ופעילות. הוראות אלה נכתבו בדם".

(צילום: חיים צח\לע"ם)

בתום ביקורו אמר לתושבים: ״אני רוצה לומר לכם, ובאמצעותכם לכל תושבי עוטף ישראל- תודה רבה. תודה על החלוציות ועל ההשראה עבור כולנו להתנהגות במצבים שכאלה. אנחנו לא ניתן להם. לא נרפה עד אשר ישוב לפה שקט, ושכנינו יבינו שמולנו עדיף לחיות רק בשלום. אין לכם מושג כמה כוח שואבים תושבי ישראל מעמידתכם ומהדרך שבה אתם עוטפים את מדינת ישראל כולה. איש לא יוכל להוציא אותנו מכאן. בחרתי להיות כאן הבוקר כדי לומר לכם איזו משענת ואיזה חוסן אתם מהווים עבור כולנו. אני עומד בקשר הדוק עם המערכת הצבאית כולה מהרמטכ"ל ועד מפקד האוגדה. הם כולם עובדים עבורכם, עבור כולנו, בלי רגע של הפסקה״ץ

ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני הודה לנשיא ואמר: ״ישנן פגיעות קשות בנפש בכל צבע אדום. זו המשימה שלנו, להוציא את תושבינו ממעגל פגיעות הנפש. המקום כולו בפריחה ואנחנו צריכים לראות איך אנחנו ממשיכים לתת פה כוחות עבור החוסן של כולנו.״

ראש המועצה האזורית שער הנגב תמיר עידאן הוסיף: ״ההגעה שלך לכאן דקה אחרי להיות פה איתנו, מחזקת את כולנו. אנחנו לא במקום של טרוניה. עוטף עזה בצמיחה מרשימה, כמעט לא טבעית. ועכשיו המשימה היא לא לאבד, לא לפגוע בעוצמות השגשוג. אנחנו מתכננים להמשיך ולבנות פה, להרחיב את הישובים ולבנות גם ישוב חדש.״

מהמועצה המשיך הנשיא לביקור באוגדת עזה, שם נפגש עם מפקד האוגדה ומפקדי החטיבות. הנשיא קיבל מהם את תמונת המצב העדכנית והאזין לסקירה באשר להערכת המצב העתידית. הנשיא הודה למפקדים על פעולתם הבלתי פוסקת למען השבת הביטחון לאזור ואף הודה להם בשם ראשי המועצות עמם נפגש זמן קצר לפני כן, על הקשר ההדוק והמחזק בשעות קשות ויותר מכך בימים של שגרה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ריבלין, הלוואי. שוחד מרמה והפרת אמונים משחית
צוללת | 05-05-2019 16:45
הלוואי כדבריך. תכלס' שחיתות מדרדרת מדינות ואומות..
באמת בושה שכיפה סרוגה ממליכים שוחד ושחיתות לי
מתבייש | 05-05-2019 20:04
באמת בושה. שכיפה סרוגה ממליכים על עם ישראל שוחד מרמה והפרת אמונים..
2
''בני עמי מעזה בחרו בטרור?''
עידו 2 | 05-05-2019 19:12
שב בשקט רובי ברחביה. עשן נרגילה עם קפה טורקי. וכתוב זכרונות על בני עמך
3
''בני עמי בחרו בדרך הטרור''
לא הנשיא שלי | 05-05-2019 19:17
לא נשכח ולא נסלח!