ראש עיריית אשקלון: "מצפים שהצד השני יחטוף מהלומה קשה"

ראש עיריית אשקלון: "מצפים שהצד השני יחטוף מהלומה קשה"

לאחר ירי הרקטות לעבר אשקלון, שהובילו למותו של משה אגדי מרסיסים, ראש עיריית אשקלון גינה את ההסלמה וקרא לממשלה לפעול בתקיפות נגד הטרור: "אנו מצפים שהצד השני יחטוף מהלומה קשה, שחמאס יבינו שאי אפשר להתנהג ככה"

ראש עיריית אשקלון: "רוצים שהצד השני יחטוף מהלומה"
  זירת הנפילה באשקלון (צילום: פלאש90)

שעות לאחר ירי הרקטות הנרחב על אשקלון, במסגרתו נהרג תושב העיר משה אגדי מפגיעת רסיסים, ראש עיריית אשקלון תומר גלאם גינה הבוקר (ראשון) את ההסלמה הקשה בדרום וקרא לממשלה לפעול בתקיפות נגד חמאס. בראיון לערוץ "כאן 11" אמר כי שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על הנושא, וביקש ממנו לפעול להשבת השקט לדרום.

"העיר אשקלון חוותה חוויה לא נעימה, ולכן צריך למגר אותה. גם אני וגם כל תושבי אשקלון מצפים שהצד השני יחטוף מהלומה קשה, שחמאס יבינו שאי אפשר להתנהג בצורה שהם מתנהגים" אמר. "הם מתחילים את התהליך ומסיימים אותה, ואנחנו נכנסים לסיטואציה שהם מכתיבים לנו את סדר היום. זה דבר לא נכון, בלשון המעטה. אנחנו רוצים שהצבא יעשה מהלך מקיף כדי להחזיר את השקט לדרום, ולא שכל 3 שבועות או חודשים נחזור לאותו המצב ואותם מראות קשים".

"אל לנו לשכוח שהעיר אשקלון לא נכללת בעוטף, אבל בשנים האחרונות בכלל- ובשנה האחרונה בפרט- אנחנו חוטפים לא פחות מכל אחד אחר" הוסיף גלאם. "הגיע הזן לתת את הכלים לעיר אשקלון ולהחזיר את הביטחון והשגרה לתושבים שכל כך מגיע להם".

עוד ציין כי התייחס בשיחתו עם נתניהו לכינוס הקבינט שיתבצע היום על רקע ההסלמה הנוכחית. "אנחנו לא יושבים בקבינט, ולא יודעים בדיוק מה הדברים שמונעים ואיך הם עושים את הדברים" טען. "אבל אני בטוח שהיום הקבינט יתכנס- וקשה לי להאמין שהפעם לא תתקבל החלטה לתת מהלומה קשה או לצאת למבצע אחר שהוא כל כך מתבקש לעיר שלנו ולעוטף כולו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מהלומה לעזתים
התמים | 05-05-2019 14:52
דבר שבאופן טבעי אנו רוצים לראות. אבל, הפיתרון לא יבוא מעוד מהלומה קשה. בסרט הזה כבר היינו, ולא פעם אחת. כדי לפתור את הבעיה צריך מנהיג בעל שיעור קומה שיפעל במספר מישורים וינסה להביא לפיתרון כולל. הצבא נותן מענה צבאי - לא מענה איסטראטגי, מדיני, כלכלי. הצרה היא שביבי איש מושחת שכרגע כל שמעניין אותו הוא הישרדותו האישית ללא כתב אישום. את האנרגיה שלו הוא משקיע בתיחמונים פוליטיים כדי לקבל חסינות מאישום ובכלל הוא חושש מכל צעד מדיני משמעותי שנוגד את משנת הימין הקיצוני. והימין הקצוני מוכן להקריב חיי יהודים, אזרחים וחיילים, על מזבח ארץ ישראל השלמה. משכך, אין הממשלה שלנו מחפשת פיתרון לסכסוך עם הערבים אלא לשמר את הסכסוך על אש קטנה ככל האפשר. בקיצור : השתלבנו במרחב. החללים שלנו הם שהידים על מזבח האדמה שאנו מתעקשים להחזיק.