מבול של חקיקה: 900 הצעות חוק ביממה לכנסת - סרוגים

מבול של חקיקה: 900 הצעות חוק ביממה לכנסת

אתמול הושבעו 120 חברי כנסת, וכבר ביממה האחרונה הספיקו חלקם להגיש לא פחות מ -900 הצעות חוק, לעת עתה. ברוב ההצעות מדובר בכאלה שהוגשו בשנית ומוחזרו מהכנסת הקודמת

מבול של חקיקה: 900 הצעות חוק ביממה לכנסת
  (צילום: לשכת יו"ר הכנסת)

אתמול הושבעו 120 חברי כנסת, ועד היום הספיקו חלקם להגיש לא פחות מ -900 הצעות חוק, לעת עתה. ברוב ההצעות מדובר בכאלא שהוגשו בשנית ומוחזרו מהכנסת הקודמת.

בשעה 16:01 נפתחה מזכירות הכנסת, והצעות החוק החלו לזרום, כשעד הבוקר עמד המספר על 700 הצעות חוק פרטיות, כך שחה"כ קארין אלהרר התפארה בחשבון הטוויטר שלה על הגשת 73 הצעות חוק, חברה למפלגת כחול לבן ח"כ עידן רול העלה תמונה גם כן כשהוא חותם על הצעת חוק נוספת ואילו ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה, הגיש לבדו רק 100 הצעות חוק מהן, המספר המרבי שניתן להציע ביממה.

רול בלשכתו (קרדיט: מתוך חשבון הטוויטר)

חבר הכנסת, שלמה קרעי יצא נגד זרם החקיקה, והצהיר: "לא הגשתי הצעות חוק אתמול", והסביר, "אינני ליברל כלכלי גדול, אני מאמין באיזונים. יחד עם זאת, הופתעתי מהכמות האדירה של הצעות החוק שהוגשו בדקה הראשונה של מליאת הכנסת אתמול. בחרתי לא להגיש אף הצעת חוק ביום הראשון ולהתחיל דווקא בטיפול מעשי ומיידי במציאת פתרון למשברים במפעלים בנגב".

עם זאת הוסיף כי "בהמשך אגיש הצעת חוק שתוביל לפתיחת שוק המשכנתאות לתחרות ולהוזלת תשלומי הדיור".

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, התייחס ביום שני האחרון בנאום לח"כים החדשים על תחום החקיקה בכנסת: "בכנסת היוצאת הונחו על שולחנה של הכנסת 5977 הצעות חוק אך רק 4% מהם הוכנסו לספר החוקים לאחר שעברו את כל הקריאות. 77% מהצעות החוק שהונחו על שולחן הכנסת יותר לא נגעו בהן לאחר שהונחו".

האו הבהיר, "אני לא בא בקריאה נרגשת כאן שלא לחוקק – תחוקקו! אבל תראו את התמונה המלאה, תסתכלו האם זה דבר שיש לו היתכנות והאם מצדיק את כל המשאבים והכסף שמבוזבז על כך ממשלם המיסים. בוא ונתחיל את הכנסת במעין צנזורה פנימית ונניח רק הצעת חוק שיש להם סיכוי להתקדם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זה לא כנסת זה שוק
עמר אורי | 01-05-2019 20:15
די עם הבלבול...