ברוך דיין האמת: נפטר רוה"מ לשעבר יצחק שמיר ז"ל - סרוגים

ברוך דיין האמת: נפטר רוה"מ לשעבר יצחק שמיר ז"ל

בשבת נפטר ראש מנהיג הלח"י וראש הממשלה השביעי יצחק שמיר ז"ל בגיל 96. ח"כ אורלב ספד לו: "הקרין יושרה, צניעות, כנות ומעל הכל נחישות ודבקות במטרה". ח"כ אריה אלדד שאביו היה מנהיג הלח"י: "הלוואי ויורשיו בליכוד יצליחו להיות נאמנים כמוהו ונחושים כמוהו."

ברוך דיין האמת: נפטר רוה"מ לשעבר יצחק שמיר ז"ל
  יצחק שמיר ז"ל (פלאש90)

הערב הלך לעולמו בגיל 96, יצחק שמיר ז"ל.

שמיר נולד בפולין תחת השם יצחק יזרניצקי, והיה חבר בתנועת בית"ר, עלה לארץ בשנת 35 והצטרף לארגון האצ"ל, כשבשנת 1940 היה שותף ליאיר שטרן בהקמת ארגון לוחמי חירות ישראל (לח"י).

בלח"י שימש שמיר כמפקד יחד עם ישראל אלדד ונתן ילין מור. פעמיים הוא נכלא על ידי הבריטים ופעמיים הצליח לברוח, פעם ממחנה המעצר במזרע, ופעם ממחנה המעצר באריתריאה, שם הצליח להגיע לפריז וחזר לארץ עם הקמת המדינה.

בשנות החמישים עבד במוסד, לפי שמועות, ביחידה שעסקה בחיסולים והגיע עד לדרגת ראש אגף. בשנות השבעים הצטרף לפוליטיקה ושימש כיו"ר הכנסת לאחר הבחירות של 77'. בבחירות שלאחר מכן מונה לתפקיד שר החוץ, והחליף את בגין בתפקיד יו"ר הליכוד וראש הממשלה לאחר פרישתו.

שימש כראש הממשלה עד שנת 92', למעט שנתיים בהם שימש שמעון פרס כראש ממשלת הרוטציה. לאחר ההפסד ליצחק רבין בבחירות, הפסיק שמיר את פעילותו, ולא התמודד לכנסת ברשימת הליכוד.

יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ ספד לו במילים: "אנו מבכים את לכתו של ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר. שמיר היה מנהיג דגול שתרם לכינונה ועוצמתה של מדינת ישראל. ערכי הציונות והמסורת היהודית היו נר לרגליו ולאורם הנהיג את מדינת ישראל."

גם חברו לסיעה, ח"כ זבולון אורלב אמר שיש ללמוד מנחישותו: "זכיתי להכיר מקרוב את שמיר כמנכ״ל משרדי הדתות והחינוך במשך כשבע שנים. ברמה האישית מצאתי בו מנהיג הבטוח בדרכו ודבר בערכים והאידאולוגיה הלאומית שלו."

"הקרין יושרה, צניעות, כנות ומעל הכל נחישות ודבקות במטרה. בסיום פגישה או דיון אצלו ידעת בבירור מהי עמדתו וידעת שהוא יעמוד אחריה ולא יזגזג. איבדנו ראש ממשלה חזק, נאמן ומסור".

ח"כ אריה אלדד, שאביו היה מפקד הלח"י אמר: "מת אחרון חברי מרכז לח"י , שהתוו את הדרך האחת להקמת מדינת ישראל, שהצליח להיות נאמן לעם ישראל ולארץ ישראל גם כשהגיע לשלטון. הלוואי ויורשיו בליכוד יצליחו להיות נאמנים כמוהו ונחושים כמוהו."

סגן יו"ר הכנסת ויו"ר הליכוד העולמי, ח"כ דני דנון,: "יצחק שמיר ז"ל היווה מגדל-אור ערכי לכל אוהבי ארץ ישראל. דרכו מנחה את הליכוד בעשייתו ותרומתו למדינת ישראל לא תשכח לעולם. ליצחק שמיר ז"ל יש מקום של כבוד בדפי ההיסטוריה של העם היהודי כולו ודמותו צרובה בדמותה של מדינת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
היה ראש הממשלה הטוב ביותר
דודה | 01-07-2012 7:02
פעם ישבתי בתחנת אוטובוס בדרך לטבעון. פצחה אישה אחת בשיחה אתי וזעמה על שמיר שהוא לא בסדר. שאלתי: במה הוא איננו בסדר?. השיבה שהוא לא מתקדם (כשלחצתי עליה היא הסבירה שהתכוונה שאיננו מתקדם לעבר השלום). התווכחנו. אני אמרתי שהוא צודק. כעבור מספר שנים שמעתי אותו באיזה שהוא כנס (נדמה לי במופע של אברהם פריד בהיכל התרבות) בו הוא אמר שכשהיה ראש ממשלה התפלל לקב"ה שהוא לא יהיה זה שימסור משטחי ארץ ישראל. יהיה זכרו ברוך.