ה"ניו יורק טיימס" פיטר את מפיצי הקריקטורה האנטישמית

ה"ניו יורק טיימס" פיטר את מפיצי הקריקטורה האנטישמית

עיתון ה"ניו יורק טיימס" הודיע על הפסקת העבודה עם חברת CartoonArts, האחראית להפצת הקריקטורה האנטישמית שפורסמה בעיתון. לדבריהם, "הקריקטורה הייתה בבירור אנטישמית- אין לכך הצדקה ואנו מתנצלים על פרסומה"

ה"ניו יורק טיימס" פיטר את מפיצי הפרסום האנטישמי
  הקריקטורה האנטישמית שפורסמה בשבוע שעבר (צילום: מתוך הניו יורק טיימס)

לאחר הסערה הנרחבת סביב פרסום הקריקטורה האנטישמית בעיתון "ניו יורק טיימס", הנהלת העיתון הודיעה הערב (רביעי) על הפסקת העבודה עם חברת "CartoonArts"- שהעבירה לעיתון את הקריקטורה השנוייה במחלוקת, בה נראה ראש הממשלה נתניהו בדמות של כלב נחייה המוביל את טראמפ "העיוור" חובש הכיפה.

דוברת העיתון איילין מרפי אמרה לאתר "דיילי ביסט" כי הקריקטורה, שצויירה על ידי האמן הפורטוגלי אנטוניו מוריירה אנטונסבה, פורסמה במקור בעיתון "אקספרסו" המופץ בליסבון. בהודעה הובהר כי אנטונסבה אינו עובד של ה"ניו יורק טיימס", כשהקריקטורה האנטישמית הועברה על ידי חברת ההפצה. עוד נאמר כי מערכת העיתון עבדה בשיתוף פעולה עם חברת ההפצה במשך עשרות שנים, כשעורכי העיתון היו מקבלים מהם כ-30 קריקטורות מדי שבוע.

ההחלטה על הפסקת הקשר התקבלה בעקבות תלונה של מנכ"ל הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט, על קריקטורה נוספת שפורסמה השבוע בעיתון- פחות משבוע אחרי הפרסום האנטישמי הראשון. הפעם היה מדובר בציור שבו נתניהו מוצג יורד מהר כשהוא אוחז ביד אחת בלוח אבן המעוטר במגן דוד, וביד השנייה במוט סלפי שאיתה הוא מצטלם.

"איור פוגעני וחסר רגישות". הקריקטורה השנייה (צילום: מתוך הניו יורק טיימס)

"זה נראה כמו לוחות הברית" אמר גרינבלט בתגובה לפרסום הקריקטורה. "זה אולי לא אנטישמי באופן מובהק כמו הקריקטורה הקודמת, אבל זה בבירור איור פוגעני וחסר רגישות, בהתחשב באותו הפרסום".

"הקריקטורה שפורסמה בשבוע שעבר במהדורה הבינלאומית היתה בבירור אנטישמית. אין לכך שום הצדקה, ואנו מתנצלים על פרסומה" אמרה מרפי בתגובה לתלונה. "אמנם אנחנו לא חושבים שהקריקטורה השנייה נופלת תחת קטגוריה זו- אך החלטנו להפסיק את פרסום הקריקטורות משירות הסינדיקציה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו