צפו: גיא ויהל במחווה מרגשת לקרובי משפחתם שנספו בשואה

צפו: גיא ויהל במחווה מרגשת לקרובי משפחתם שנספו בשואה

גיא ויהל משיקים הבוקר (ג') את "המבריח הקטן", שיר מרגש ליום השואה אותו הם מקדישים למשפחותיהם של הסבים והסבתות שלהם שנרצחו בצ׳כיה וגרמניה- צפו במחווה המרגשת

author-image
צפו: גיא ויהל במחווה מרגשת לנספים בשואה
  (צילום: איתן טל)

זוכרים ושרים: לרגל יום השואה, גיא ויהל משיקים הבוקר (ג') את הסינגל "המבריח הקטן" שהופק במסגרת הפרויקט "שם עולם 2019". כנכדים לניצולי שואה בחרו הצמד להקדיש את השיר למשפחותיהם של הסבים והסבתות שלהם שנרצחו בשואה.

"זו זכות בשבילנו לקחת חלק בפרויקט מבורך שכזה", סיפרו גיא ויהל. "שנינו נכדים לניצולים שעלו לארץ והקימו אותה. המשפחות של הסבים והסבתות שלנו נרצחו בצ׳כיה וגרמניה. אנחנו רוצים להקדיש את השיר לסבתא חוה לסבא מאיר ולכל הדור הזה שבלעדיו לא היינו כאן."

השיר המרגש יכנס לאלבום "שם עולם 2019" שיוצא מחר, ערב יום השואה. את הפרויקט הייחודי והמרגש יזמו המרכז הבינלאומי שם עולם ומשה קלוגהפט, במטרה להחיות מחדש שירים וסיפורים שנכתבו בגטאות ובמקומות המסתור במהלך המלחמה. בפרויקט לקחו חלק מיטב האמנים בישראל, ביניהם: אביב גפן, יונתן רזאל, נועה קירל, נינט, דיקלה, מוש בן-ארי, ישי לוי, נסרין קדרי ועוד רבים ומוכרים.

"המבריח הקטן", מספר על אותם ילדים צעירים שגורל משפחותיהם היה נתון בידם. בלי פחד, ולעיתים בלי הרבה ברירות, היו משתחלים הצעירים שבילדים בין חומות גטו ורשה לצד הארי על מנת להבריח מצרכי מזון ולהציל את המשפחות מחרפת הרעב.

לא אחת היו אלו כדורי הס"ס שהשיגו את "המבריחים הקטנים", והם היו נורים ונופלים בשערי הגטו בלי שמילאו את משימתם. המשוררת הצעירה הנריקה לזוברט כתבה בפולנית, עדויות מגוף ראשון את שראתה בגטו ורשה עד שגם עליה לא שפר המזל והיא נספתה.

הרב קריגר, מנהל המרכז הבינלאומי שם עולם, סיפר על השיר: "זהו שיר על גבורת הילדים בגטאות, שנגזר עליהם להתבגר ולקחת אחריות על משפחותיהם בגיל שבו אמורים לשחק כדורגל בחצר. מכל השירים בפרויקט, זהו אולי השיר שמראה את המאבק למען החיים שקיים גםבצעירים ביותר, שאותו אי אפשר ללמוד, ואותו מאבק הביא את היהודים להבריח לחם – אך גם לכתוב שירים. להבריח לחם גם לנשמה שלהם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו