"ישו היה פלסטיני???" מענה לניו-יורק-טיימס - סרוגים

"ישו היה פלסטיני???" מענה לניו-יורק-טיימס

טור דעה בניו יורק טיימס שדן בסוגיה האם ישו היה שחור או לבן, הסביר שמייסד הנצרות היה בעצם גבר שחור פלסטיני, סוזי דים חושבת שזו הרמה להנחתה והזדמנות טובה להסביר ולעשות סדר

author-image
"ישו היה פלסטיני???" מענה לניו-יורק-טיימס
  Photo by Sarah Schuman

”ישו היה פלשתיני” – זה הופיע בשבוע האחרון בניו-יורק-טיימס, כטור דיעה, והרוחות סערו. זה נורא? לא.

זו דווקא הזדמנות הסברתית – הרמה להנחתה. לכן, בידקו האם נבחרי הציבור שבחרתם בהם, דואגים להפיץ את התשובה הציונית (האם הם בגלל מכירים ויודעים להסביר את הנרטיב הציוני? זה הרי חשוב מאד!) מה שקברניטי ההסברה אמורים להסביר בארה”ב וברשתות החברתיות, הוא זה: פוליטיקה הצידה. מבחינה עובדתית  – אין עם פלשתיני עתיק יומין –מה שיש במזרח התיכון הוא עם ערבי עתיק, ועם יהודי עתיק.

100% ממי שקרויים כיום  “פלשתינים”, הם בנות ובני העם הערבי: הלבוש של הפלשתינים זהה ללבוש של כל בני העם הערבי, וכך גם הדת שלהם (איסלאם), השפה שלהם (ערבית), התרבות שלהם והמוצא שלהם.

גם אם העולם קצת שכח, אנחנו הישראלים יודעים, והמדיניות שלנו מבוססת על כך, ש“פלשתיני” אינו שם של עם. אדרבא, לתופעת הפלשתינים יש ביטוי בתנ”ך  – “לא-עם” (הביטוי “לא-עם” מופיע בספר דברים, בפרשת האזינו).  “פלשתיני” הוא שם של שדולה פוליטית חזקה, ראש חץ של הליגה הערבית ושל גורמים מסוימים במערב, שדולה שמקדמת בכל העולם אסכולה בשם ”שטחים תמורת שלום”.את האסכולה הזאת, הימין הישראלי שולל מכל וכל.

ארץ ישראל, מן הירדן לים ומעבר לכך, כבר הוכר על ידי הקהילה הבינלאומית כשטח ששייך לעם היהודי, כבר לפני 100 שנה. זאת, מכח זכותנו ההיסטורית, מפי עליון. זהו התוכן האמיתי של החוק הבינלאומי .

ולשוחרי זכויות האדם שבינינו – יש בעמדתנו גם הגינות מוחלטת, ויותר מכך, לצד הערבי – כי באותה  תקופה, לפני כ-100 שנה, הובטחה גם זכות ההגדרה העצמית של העם הערבי, ב-20 מדינות רחבות ידיים. מעמדה מוצדקת זו – כפי שאמר לא אחר מראש הממשלה הנבחר נתניהו – לא יהיו וויתורים ולא יהיו נסיגות.

וישו, אם כבר אתם שואלים? הוא היה דווקא בן העם היהודי… הבלבול בניו-יורק-טיימס רק מוכיח, עד כמה חשוב להיות בקיאים בעובדות, ולא רק במה שאופנתי בעולם הפוליטיקה שנקרא גם “עלמא דשקרא”.

סוזי דים היא עורכת פטנטים עבור תעשיות היי-טק אזרחיות וביטחוניות ופעילת ציבור

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
18 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
אולי זה טוב לנו
חחח | 25-04-2019 11:04
אפשר להמשיך ולומר שהפלסטינים הם אלה שצלבו את ישו.. ברור, בעצם הם אלה שניהלו קשרים פוליטיים עם רומאים.. יותר מזה, מלך פלסטין הראשון היה בן דוד של השליט הרומאי בארץ ישראל באותה עת.. אין ספק, הנצרות צריכה לשנוא את הפלסטינים, הם הרגו ישו.. מזעזע
2
הנושא ה"פלשתיני"
דניאל | 25-04-2019 11:24
כל נושא ההתמקחות עם הערבים ברשות הפלשתינית ועם עמי ערב הוא מעשה מירמה אחד גדול, אבל לכו תשכנעו מיליארד וחצי מוסלמים שהנרטיב הפלשתיני הוא שקר מוחלט, ואנו עם קטן ומצומק שרשויות הדת בטיפשותם לא מאפשרים לאנשים שחפצים להשתייך לעם היהודי עוצרים בעדם ועושים להם את המוות שלא יהיו יהודים חלילה, חכמי חלם גמורים, כל עוד המצב של יחסי הכוחות הוא לטובת הערבים תמיד אבל תמיד! ישמעו לנרטיב שלהם ולא לשלנו.
3
האמת שאם לישו היו צאצאים הם היו היום פלשתינים
טוב | 25-04-2019 11:37
כי ברור שיהודים שנשארו פה והתנצרו, ואחר כך כן או לא התאסלמו, הם היום נחשבים לפלשתינים
4
שטחים בעד שלום
יהושוע כהן | 25-04-2019 12:05
כול מה שרשום בתורה על שטחים שלנו זה שלנו עד שיבינו זאת כולם שיעשו שלום כי צריך לעשות שלום לא למען שטחים
5
עשו היה פלסטיני???
שולה אלוני | 25-04-2019 12:26
איך הגעתם לזה קודם כל אין עם פלשתיני!!! ישו היה יהודי. היה מבין אנשי הכנסת הגדולה בתקופת המשנה סנהדרין. יהושע בין מרים. חג פסח כשר ושמח
גם תשובה זו צריכה ללמוד עובדות
וכל המרבה... | 29-04-2019 0:22
אנשי הכנסת הגדולה = ההנהגה בתחילת ימי בית שני סנהדרין - המוסד ההלכתי העליון במשך הדורות שאיבד ממעמדו אחרי החורבן תקופת המשנה - אחרי מרד בר כוכבא, כמה דורות אחרי חורבן בית המקדש ישו לא חי בימי הכנסת הגדולה (אלא כמה מאות שנים לאחר מכן) ולא בתקופת המשנה (מעל מאה שנים לפני כן). לפי המסורת הנוצרית, שהיא המקור היחיד שיש לנו לגבי ישו עצמו, הוא נשפט על ידי הסנהדרין ולא היה חלק ממנה. הוא בוודאי לא היה מאנשי הכנסת הגדולה, ולא היה בתקופת המשנה. אם הוא היה חי בתקופה המתוארת במקורות הנוצריים, הרי מדובר בתקופת רבן גמליאל הזקן (כמה דורות לפני רבן גמליאל דיבנה של ההגדה, סבו של רבי יהודה הנשיא עורך המשנה). יש הטוענים שהיה מכת האיסיים, סביר להניח שהיה פרושי, אבל בהחלט לא חלק מהסנהדרין. כנראה אחד מכמה מנהיגים כריזמטיים רבים בני התקופה בעלי אופי משיחי. והוא כנראה היה מוכר בציבור בישו בן יוסף (ישו - כפי ההגיה המקוצרת לשמות רבים, כפי שהיה מקובל אז).
6
WHO
Idriz Isa | 25-04-2019 15:46
+Idriz Isa Kooko Who is a Palestinian? Has there been a people or nation called Palestine? Where do they originate from? Which of the KITABS can we find the history of Palestine/Palestinians? Who were the inhabitants of Jerusalem when Rasul Muhammed first visited the Holy Land (Jerusalem)? Was there the Dome of Rock or a Mosque at the Holy Site (Temple Mount) at the time Allah instructed Nabiyi Muhammed in Suratul Israela verse 1 to perform a pilgrimage to the Land of the Jews? Please! We cannot champion our religion with falsehood. So Palestine is a brain child of the Roman/British empires whiles Jerusalem is the Land Allah promised the Children of Israel according to the Quran. Now who are they that fighting in favour of Palestine? Are they moslems of the Quran? Perhaps they are offsprings of the Philistines who were led by Goliath against the Beloved race of Allah as cited by the Quran. Is it by truth that we are moslems or by affiliations? ﭨ ﭩ ﭪ ﭫ ﭬ ﭭ ﭮ ﭯ ﭰ ﭱ ﭲ ﭳ ﭴ SAHIH INTERNATIONAL And We gave Moses the Scripture and made it a guidance for the Children of Israel that you not take other than Me as Disposer of affairs, ﮀ ﮁ ﮂ ﮃ ﮄ ﮅ ﮆ ﮇ ﮈ ﮉ ﮊ ﮋ ﮌ ﮍ SAHIH INTERNATIONAL And We conveyed to the Children of Israel in the Scripture that, You will surely cause corruption on the earth twice, and you will surely reach [a degree of] great haughtiness. ﮡ ﮢ ﮣ ﮤ ﮥ ﮦ ﮧ ﮨ ﮩ ﮪ ﮫ ﮬ SAHIH INTERNATIONAL Then We gave back to you a return victory over them. And We reinforced you with wealth and sons and made you more numerous in manpower
7
איזו תגובה מעפנה
רמי | 28-04-2019 5:50
במקום לענות לטענה המגוחכת שישי היה פלסטיני (אם כך, גם רבי עקיבא ואברהם אבינו היו...) הכותבת נותנת נאום אמוני לא רלוונטי על כך שהארץ שלנו ומוסיפה סיפור על כך שאין עם פלסטיני. כך לא מגיבים לעולם ולטענות קשות כאלו.
8
גם אדם וחווה היו פלסטינים
אייל | 28-04-2019 11:43
בורות היא הסכנה הגדולה של העולם
9
ישו היה נביא יהודי
הרצל | 28-04-2019 18:06
כמו נביאים אחרים הטיף נגד עושק יתום ואלמנה, ונגד הסיאוב והשחיתות של הממסד הדתי שבין היתר הפך את בית המקדש לשוק. לכן הרבנים הסיתו להוציאו להורג בשיטה שהייתה מקובלת אז - צליבה.
להבדיל
התמים | 15-05-2019 22:48
קצת מזכיר את מה שקורה היום. מי שיוצא נגד השחיתות והסיאוב - מותקף על ידי חסידי המושחת הראשי נתניהו, שמנסה עתה להסתתר מאחורי חוק החסינות. את מערכות החוק והמשפט מציג נתניהו כאויבות העם, והתעמולה שלו מצליחה לבלבל רבים שרואים במשטרה, ביועמש, בפרקליטות ובבתי המשפט את האויב של עמישראל, כשכולם עושים יד קונספירטיבית אחת כדי להחליש את ישראל. הפרוטוקולים של זקני ציון כאיין וכאפס לעומת הפרוטוקולים של זקני הפרקליטות...מטורף.
המקורות מציינים אחרת...
סטודנט להיסטוריה | 29-04-2019 0:28
המקורות היהודים שמייצגים את הרבנים/ההנהגה הפרושית נגדה יצא ישו מלאים בביקורת על הסיאוב שחל בחברה בתקופה ההיא. לעומת זאת, אין מקור היסטורי אחד על ישו (מלבד המקורות הנוצריים שנערכו עשרות שנים אחריו). הנבואה מבחינת היהדות נחתמה מאות שנים לפני ישו ולכן אין מה לראות בו נביא יהודי (אאכ אתה מוסלמי, הנוצרים רואים בו אל), כי לפי ההגיון שלך, בערך כל החכמים של התקופה היו נביאים... מנהיגים משיחיים כמוהו היו למכביר באותה תקופה כפי שמתואר מהמקורות המהימנים של אותה תקופה. מציאת המגילות של ים המלח רק חיזקו ידיעה זו. משום מה אין שום התייחסות לאותו ישו מנצרת... ולגבי צליבה, ממש לא שיטה יהודית שהיתה מקובלת בזמנו. אם זו היתה קונספירציה של הרבנים זה היה מתנהל אחרת. במידה והיה קיים, הרומאים טיפלו בו כמו שטיפלו בעוד עשרות (או אף מאות) כמוהו בתקופה.
10
שמעתם פעם על עם שלא יודע להגות את שמו????
צודקת!! ואי שקרים שם | 30-05-2019 0:11
בלסטיני:)...
11
ישו
נועם | 16-12-2020 13:07
ישו מנהיג הנוצרים
12
הרבי
נועם | 16-12-2020 13:07
הרבי מלובביץ' מנהיג היהודים
13
מוחמד
נועם | 16-12-2020 13:08
מוחמד הנביא מנהיג המוסלמים
14
מואפק
נועם | 16-12-2020 13:08
מואפק טריף מנהיג הדרוזים
15
שלום
נועם | 09-06-2023 19:41
שלום ארוש מנהיג היהודים