ממלך האריות ועד משחקי הכס: הלהקה ששברה את הרשת | ראיון חג עם SIX13

ממלך האריות ועד משחקי הכס: הלהקה ששברה את הרשת | ראיון חג עם SIX13

לאחר שהפכו את ''משחקי הכס'', ''מלך האריות'' ללהיטי פסח והגיעו לשיר בבית הלבן, חברי להקת six13 מגלים בראיון חג לסרוגים איך נולדים להיטים ווקאלים (וכשרים) לעולם? ומאיפה הכול התחיל? | ראיון כשר לפסח ללא חשש כלי נגינה

author-image

הלהקה שכבשה את הרשת

להקת six13, אחת מהלהקות הווקאליות הכי מצליחות כרגע בעולם המוזיקה היהודי, הפכו לתופעת  רשת בינלאומית בזכות שלל גרסאות מושקעות ומשעשעות שהם מעניקים ללהיטי ענק.

רק גרסת הפסח האחרונה שהשיקו ל"מלך האריות", הגיעה כבר למעל חצי מיליון צפיות והיד עוד נטויה.

"כולנו גדלנו על 'מלך האריות' וידענו שיש אהבה גדולה לסרט. קלטנו שעוד כמה חודשים יוצאת הגרסה החדשה לסרט ויש הרבה התרגשות סביבו- אז היה נראה לנו זמן טוב לעשות משהו כזה." מספר מנהל הלהקה, מייק בוקסר לסרוגים.

איך מצלמים קליפ ל"מלך האריות" בגרסה כשרה לפסח? 

"הלכנו לבית של גיסי בעיר ווארוויק שבניו יורק לצילומים. הגענו לשם ב-6 בבוקר כדי שנוכל לצלם את עצמנו בזריחה. במקרה היה להם שדה פתוח ליד הבית שהשתמשנו בו- וזה היה מושלם. היה כיף, אבל גם נורא קר. אחרי זה צילמנו סצנות נוספות בפארק סמוך ובסלון של אחד מחברי הלהקה. אנחנו משתעשעים הרבה בצילומים ובאמת נהנים מהם, אבל במקביל אנחנו תמיד יודעים איזה צילומים אנחנו צריכים ועורכים רשימה של מה צילמנו."

"מלך האריות" הוא לא הלהיט היחיד שהוציאו בטיימינג מושלם. גם בחנוכה האחרון עם צאת הסרט על להקת קווין, הוציאה הלהקה גרסת חנוכה ווקאלית מיוחדת ל"רפוסודיה בוהמית" ואפילו את הפתיח מ'משחקי הכס', הפכה הלהקה ל'מה נשתנה'.

איך עובד התהליך להפוך להיט מוכר ללהיט יהודי? 

"אין ממש תהליך קבוע לכתיבת השירים. בדרך כלל אנחנו עורכים סיעור מוחות לקראת פסח, וכל פעם שאנחנו יחד מישהו יזרוק רעיון שעולה לו. לפעמים הרעיונות מצליחים, ולפעמים פחות. אחרי שבחרנו שיר אנחנו מנסים למצוא מילים חדשות ואז אני בתור המפיק משתדל לחבר את המילים הטובות ביותר לגרסת השיר הסופית.

מהאוניברסיטה לבית הלבן

בשנת 2003, כמה שנים טובות לפני ש'המכביטס' ויתר הלהקות הווקאליות המוכרות כיום פרצו בסערה לעולם היהודי- הסיפור של SIX13 התחיל. מייק בוקסר מניו יורק, שהיה אז סטודנט באוניברסיטת בינגהמטון- החליט להקים להקה יחד עם שלושה מחבריו הטובים ביותר לספסל הלימודים.

"הם היו חלק מהזמרים הטובים ביותר שהכרתי, הם שרו יחד במקהלה היהודית של אוניברסיטת בינגהמטון, ותמיד שמעתי אותם שרים סביב שולחן השבת" מספר מייק "כשסיימנו את הלימודים, ראינו הזדמנות גדולה לעלות בסצנת המוזיקה היהודית, ורצינו לעשות משהו מקצועי שיאפשר לכולנו להמשיך לשיר. בהמשך הוספנו שני חברים מוכשרים מאד שפגשנו, כדי להשלים את הסאונד שרצינו. התחלנו לכתוב ולהופיע, ובסוף הוצאנו את אלבומנו הראשון."

מה שהתחיל כהרכב שמוציא גרסאות כיסוי לשירים יהודים לצד שירים מקוריים, התבשל והפך ללהקת א-קפלה מצליחה שמקפידה לספק בכל פסח וחנוכה מיטב גרסאות יהודיות עם קריצה הומוריסטית ללהיטים הגדולים בעולם. גרסאות הלהקה זכו למיליוני צפיות ביוטיוב, והגיעו אפילו לברק אובמה, שהיה אז נשיא ארה"ב והחליט להזמין אותם להופיע בבית הלבן. "היינו מנגנים שירים מקוריים וגרסאות כיסוי לשירים יהודיים אחרים, ובזמן שבו הקלטנו את אלבומנו השלישי, חשבנו לעצמנו 'למה שלא נעשה משהו יותר הומוריסטי', כמו השירים של להקת 'שלוק רוק' שחלקנו גדלנו עליהם", מספר מייק לסרוגים.

"ככה יצא שעשינו מחרוזת של שירים המתבססים על להיטים אחרים, בין השאר של בריטני ספירס וריהאנה. זה הפך לדבר הכי פופולארי שעשינו- אז הקפדנו להמשיך ולעשות דברים כאלה."

כל זה קרה לפני שהרשתות החברתיות היו כלי פרסום חזק ושולט. כמה שנים אחרי זה, ארגון NCSY, פנו אל הלהקה וביקשו שיצלמו עבורם קליפ פרודיה על חנוכה, ומשם הלהקה התחילה לפוצץ את הרשת. "התוצאה היתה כל כך טובה וויראלית שגרמה ללהקות נוספות לחקות את ההצלחה ובכך להפוך את שירי חנוכה ופסח למסורת בקרב יהדות ארה"ב. הכנו שירים וקליפים לראש השנה, לסוכות ו'סתם', אבל מצאנו שאנחנו תמיד מקבלים הכי הרבה צפיות וחשיפה לקהלים חדשים בסביבות חנוכה ופסח."

כיום מייק בוקסר, הוא היחיד שעוד נותר בלהקה מאז הקמתה, אך הלהקה ממשיכה לגדול ולצמוח. "עם הזמן, המשפחות הגדלות והקריירות שלנו הובילו לכך שהיה בלתי אפשרי לאחרים להקדיש את הזמן הראוי ללהקה, שהפכה בעצמה לעסוקה יותר ויותר ככל שהמשכנו להתפרסם." מספר מייק.

"בשבילי המוזיקה היא לא רק הקריירה, אלא גם חלק גדול ממי שאני, אז תמיד מצאתי דרך שהכל יעבוד. אך כל פעם שמישהו פרש, מצאנו מישהו חדש ומוכשר יותר, ובכל פעם רק נהיינו טובים יותר. היום אני מרגיש בר מזל על כך שאני יכול לשיר עם אנשים שהגדירו מחדש את משמעות החברות והכישרון עבורי. הם חזקים יותר בכל המובנים מהרבה אנשים שיצא לי להכיר.

"אנחנו מתגעגעים לכולכם בישראל. תודה רבה על כל התמיכה המדהימה. שיהיה חג פסח כשר ושמח, ולשנה הבאה בירושלים!" •

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כבר אין מה לצפות?
איזו תת רמה? | 24-04-2019 20:52
נגמרו לכם כל הזמרים והלהקות הנורמליים? יש הרבה אפשרויות. זה שהאתר הופך אותם ללהיט לא אומר שזה לא מופע זול ולא מתאים לפסח. גם ללא מוסיקה. ממתי אסור לשמוע מוסיקה בפסח? הלל מותר?