שיחות חשאיות למיזוג ישראל ביתנו בליכוד - סרוגים

שיחות חשאיות למיזוג ישראל ביתנו בליכוד

על פי הדיווח של זאב קם, יו"ר ישראל ביתנו בדרך להתמזג בליכוד, שיחות חשאיות בין הצדדים מתנהלות בנוגע למיזוג מלא. בישראל ביתנו מכחישים את הדיווח

author-image
שיחות חשאיות למיזוג ישראל ביתנו בליכוד
  צילום: יונתן זינדל פלאש 90

הרכבת הממשלה. על פי הדיווח של זאב קם ב'כאן 11', שיחות חשאיות מתנהלות בין נציגי ישראל ביתנו לליכוד בנוגע לחיבור מלא בין השתיים. בישראל ביתנו מכחישים את הדיווח.

על פי הדיווח מיזוג שכזה ייתן שקט לליברמן לאחר מערכת בחירות קשה ואינטנסיבית שעבר ואילו לליכוד זה יעניק יציבות בקואליציה ומבלי איומי פרישה כפי שראינו בקדנציה שעברה. בישראל ביתנו כאמור מכחישים את הדיווח וטוענים שאלו ספינים של בעלי אינטרסם על רקע הכנת הקרקע לקרבות ירושה שרק פוגעים ביציבות.

אז האם נחזור על מה שראינו ב2012 של מפלגת "הליכוד- ביתנו"? הטענה היא שמיזוג כזה יכול להתאפשר תלוי כמה ירצה ליברמן להינכס לתוך מנגנון הליכוד, הערכה שאם ידרוש מיזוג וכניסה מאלה למנגנון המרכז לא יאפשר זאת.

בתוך כך ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון ייפגשו ביום חמישי הקרוב, ערב חג שני של פסח, זאת כדי לדון בצירוף של מפלגת כולנו לקואליציה. על פי ההערכות, ייתכן שהשניים ידונו גם באפשרות למיזוג של מפלגתו של כחלון עם מפלגת הליכוד.

כזכור, לאחרונה דווח כי המפלגה מנהלת משא ומתן במטרה לשלב את כולנו בליכוד, אך עד כה כחלון נמנע מלשוחח עם נתניהו או לקבוע עימו פגישה, בעוד ששאר השותפות החלו כבר היום את המשא ומתן הקואליציוני. אמש מספר בכירים בליכוד תקפו את כחלון על היעדר ההתחייבות, אך במפלגה הרגיעו: "הם סתם בלחץ. כחלון ייפגש עם נתניהו בחג או אחריו".

נזכיר, כי כבר מאז תחילת מערכת הבחירות הנוכחית, הודיע כחלון על כוונתו להמשיך בתפקיד שר האוצר- ואף הצהיר כי אם הוא לא יקבל שוב את תיק האוצר, הוא יודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו