ללא תוצאות: הסתיימה פגישת המו"מ בין הליכוד לישראל ביתנו

ללא תוצאות: הסתיימה פגישת המו"מ בין הליכוד לישראל ביתנו

הסתיימה פגישת צוותי המו"מ הקואליציוני של הליכוד וישראל ביתנו, זאת ללא הסכמות בנושאי דת ומדינה. הדרישות: תיקי הביטחון והקליטה. במפלגה אומרים כי הפגישה התקיימה "ברוח טובה"

ללא תוצאות: הסתיים מו"מ בין הליכוד לישראל ביתנו
  נציגי ישראל ביתנו אצל הנשיא (צילום: עטרה גרמן/ סרוגים)

הבוקר נפתח המשא ומתן הקואליציוני, כאשר נפגשו לראשונה צוותי המפלגות של ישראל ביתנו והליכוד בכפר המכבייה. כעבור שעתיים וחצי הסתיימה הפגישה ללא הסכמות סביב חוק הגיוס ונושאי דת ומדינה בעיקר. הצדדים קבעו להיפגש שוב בזמן הקרוב להמשך המשא ומתן.

הפגישה התקיימה "ברוח טובה", הגדירו בישראל ביתנו, בה הציגו נציגי המפלגה ח"כ עודד פורר, אינה זילברגרץ, רומן גרביץ והדובר אריה וישנבצקי את דרישות הבסיס של המפלגה לכניסה לממשלה הבאה בנושאי הביטחון, עלייה וקליטה ודת ומדינה. בפועל מדובר בחזרתו של השר לשעבר אביגדור ליברמן לעמוד בראש משרד הביטחון שישאיר אצלו גם את תיק הקליטה. אמש הבהיר כי "לא נוותר על העקרונות שלנו", זאת מול חיכוכים שכבר נוצרו מול המפלגות החרדיות.

לפי גורם במפלגה, סוגיית הגיוס נותרה ללא פתרון ונציגי ישראל ביתנו חזרו על עמדתם כי יש להמשיך בהליכי חקיקת החוק שנוסחו במערכת הביטחון. עם זאת, עוד טוען הגורם כי במפלגה לא יישברו לעת עתה את הכלים סביב הנושא.

ראשי המפלגות החרדיות, סגן השר יעקב ליצמן וחה"כ משה גפני הודיעו לנתניהו כי לא ינהלו מו״מ קואליציוני במהלך חול המועד ויישבו עימו באופן רשמי רק לאחר החג. השניים אף ביקשו ממנו שלא יישב עם שאר המפלגות עד לאחריו, אולם הזמן הדחוק והלחץ מצד ליברמן הביאו לכך כי הצוותים ייפגשו עוד היום.

גם באיחוד מפלגות הימין מתכננים שלא לשבת למו"מ בחוה"מ ומקווים שלא להגיע לפגישה עם נתניהו במהלך החג, אך גם כאן הלחצים עלולים לתת את אותותיהם ובכוונה לרדת לפרטי הדרישות עוד במהלך החג.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ממשלת שוחד מרמה והפרת אמונים..
עז | 21-04-2019 16:50
סיכמו על
2
פרצופי השלטון
זאב | 22-04-2019 6:27
צחי הנגבי המצוחצח, דרעי לדרעון עולם, מושחתייהו הדגול, ליברכלום שחמק כחמקן,