סמסונג בצרות: תקלות במסכי הסמארטפון המתקפל

שבוע לפני השקת מכשיר ה"גלקסי פולד" החדש של סמסונג, כתבי טכנולוגיה שקיבלו את המכשיר לסיקור דיווחו על עשרות תקלות במסך המתקפל- ביניהם אפילו מסכים שנשברו לחלוטין תוך פחות מיומיים

סמסונג בצרות: תקלות במסכי הסמארטפון המתקפל
  הגלקסי פולד של סמסונג (צילום: יח"צ)

סמסונג מסתבכת: שבוע לפני ההשקה הרשמית של מכשיר ה"גלקסי פולד", הסמארטפון המתקפל הראשון של החברה, עשרות כתבי טכנולוגיה שקיבלו את המכשיר לתקופת ניסיון דיווחו על תקלות קשות במסכים המהפכניים החדשים. בין התקלות שנרשמו נמנו בליטות במסך, קשיים במנגנון הקיפול- ואפילו מסכים שנשברו לגמרי.

הראשון שדיווח על תקלה היה עורך אתר "The Verge" דיטר בון, שהבחין בבבליטה משונה במסך שהופיעה לאחר יומיים של שימוש במכשיר. "הבליטה מטשטשת את המסך, ואני יכול להרגיש אותה כשאני לוחץ על מסך המכשיר" טען. "ככל הנראה, לכלוך כלשהו הצליח להכנס בין המסך ומנגנון הקיפול ונתקע שמה. העובדה שדבר כזה קרה אחרי יומיים בלבד מטרידה מאד".

סטיב קובץ', עורך מדור הטכנולוגיה של אתר CNBC, דיווח גם כן על תקלה קשה בהרבה- כשהחלק השמאלי של המסך המתקפל החל להבהב. "זה מה שקורה אחרי יום אחד של שימוש" אמר בסרטון שפרסם בטוויטר בו תיעד את הבעיה. בעיה דומה נרשמה במכשיר שנשלח לכתב אתר "בלומברג" מרק גורמן, במסגרתו חצי מהמסך סירב להידלק.

המכשירים שנשלחו לסוקרים אמנם הגיעו עם מה שנראה כמו מגן מסך- אך בהמשך התברר כי מדובר במרכיב החיוני לתפקוד המסך המתקפל. סוקרים רבים רצו לצלם את המכשיר בלי שכבת המגן והורידו אותה- זאת למרות שסמסונג כללה אזהרה שלא לעשות זאת. בעקבות החשיפה, כתבי טכנולוגיה רבים הבהירו כי לא הסירו את מגן המסך- ועדיין חוו תקלות.

בסמסונג אמרו בתגובה כי הם יפתחו בחקירה ויבחנו מה גרם לתקלות, אך במקביל הבהירו כי הם לא מתכוונים לדחות את השקת המכשיר ב-26 באפריל. "מספר מוגבל של מכשירים נשלחו לסיקור בתקשורת. מדובר במכשירי דגימה בלבד" טענו "אנו מודעים לתקלות שנרשמו בחלק מהמכשירים הללו, ובוחנים כעת את הסיבה לכשלים השונים". במקביל התייחסו לשכבת המגן, והבהירו כי "נוודא שההוראה שלא להסיר את המגן תהיה ברורה לכל הלקוחות".

במקביל, המכירה המוקדמת של הסמארטפון המתקפל הופסקה- פחות משבוע לאחר שהתחילה. בסמסונג טענו כי המכירה הופסקה מכיוון שכל המכשירים שיוצרו עד כה והוקצו למכירה המוקדמת נמכרו, אך ייתכן שהתקלות הרבות קשורות גם כן להפסקת המכירה. כעת נותר לראות האם הלקוחות יקנו בכל זאת את המכשיר המתקדם- או יעדיפו שלא לשלם מעל 2,000 דולר למכשיר שעלול להישבר תוך זמן קצר.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לא לקנות
אני | 19-04-2019 20:15
לא אקנה יש לי גאלאקסי 9 והוא נהדר