צפו: המחווה המרגשת של נועה קירל לילד שנספה בשואה

צפו: המחווה המרגשת של נועה קירל לילד שנספה בשואה

כוכבת הנוער המצליחה, נועה קירל משיקה סינגל חדש ומרגש בשם "אמא שלי", שנכתב על סיפורו הנורא של ילד הנלקח מגטו לודג' למחנה ההשמדה. צפו

author-image
נועה קירל חושפת: "רבים מבני משפחתי נספו בשואה"
  (צילום: מתוך יוטיוב)

לקראת יום השואה המתקרב, כוכבת הנוער המצליחה נועה קירל, משיקה סינגל חדש ומרגש מתוך פרויקט "שם עולם 2019"- המאגד בתוכו שירים וסיפורים שנכתבו בגטאות ובמקומות המסתור במהלך השואה.

"השיר 'אמא שלי' מאוד מרגש עבורי" מספרת קירל "השיר מספר על הקשר בין אמא לבן בתקופה הקשה ביותר של העם היהודי, תקופת השואה.

בתור נערה צעירה שמחוברת לאימא עד מאוד, קל לי להתחבר לקשר של הילד אל אמו בשיר אך לעולם לא אצליח להבין את גודל הזוועות שחוו. רבים מבני משפחתי – משפחת קירל, נספו בשואה והנושא מאוד קרוב לליבי."

(מילים: משה קלוגהפט | לחן: בן שופן ודורון פלסקוב)

השיר "אמא שלי" נכתב על סיפורו הנורא של הילד מארק פוגלגרן, שנלקח מגטולודג' למחנה ההשמדה חלמנו בספטמבר 1942 ,ונרצח שם בגיל 10 . אמא שלו בלומה, כתבה ביומנה כי היא מרגישה שהיא מאכזבת את הילד שלה כיוון שהיתה חולה, וחששה שלא תוכל להגן עליו כשהיא תמות. היא צדקה.

הרב אברהם קריגר, מנהל המרכז הבינלאומי שם עולם, המובילים את הפרויקט סיפר על הבחירה בקירל: "נועה קירל היא האומן הצעיר ביותר בפרוייקט שחזור שירי יהודים מהגטו, ומכאן חשיבותה הרבה. הקהל שלה, כשיגדל, כבר לא יכיר ניצולים. נועה עושה שליחות קודש כשהיא בעצם משפיעה על דור שלם שיצטרך לשאת את המשימה של הזיכרון מצד אחד, ושל המאבק בהכחשת השואה מצד שני. לפעמים שיר אחד שווה אלף הרצאות על שואה, וזה מה שיקרה עם השיר הזה"

את הפרויקט הייחודי והמרגש יזמו המרכז הבינלאומי שם עולם ומשה קלוגהפט. הפרויקט הוקם במטרה להחיות מחדש שירים וסיפורים שנכתבו בגטאות ובמקומות המסתור במהלך המלחמה. את השירים מבצעים מיטב האמנים, ביניהם: יונתן רזאל, נינט, גיא ויהל, דיקלה, מוש בן-ארי, ישי לוי, נסרין קדרי ועוד רבים ומוכרים.

את הפרויקט מנהל מוזיקלית אביב גפן, כשלצדו מפיק מוסיקלית עומרי אגמון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
נועה
אור החיים | 22-04-2019 4:09
אין עלייך בעולם את ממש מדהימה יפה ומוכשרת פשוט אוהב אותך נועה
2
אחד השירים המרגשים...
שיר | 06-01-2021 0:39
אחד השירים המרגשים !!!! כשנועה שרה בטון נמוך הקול שלה עוד יותר יפה!!!!! מהממת תמשיכי לשיר אוהבים אותך!!!!!❤