רשמית: נתניהו השיג 61 ממליצים להרכבת ממשלה - סרוגים

רשמית: נתניהו השיג 61 ממליצים להרכבת ממשלה

איחוד מפלגות הימין המליצו על נתניהו ובכך העניקו לו 61 ממליצים להרכבת הממשלה. ישראל ביתנו: "זה שהמלצנו על נתניהו, לא אומר שאנחנו נכנסים מיד לממשלה"

author-image
רשמית: נתניהו השיג 61 ממליצים להרכבת ממשלה
  צילום: יונתן זינדל פלאש 90

בתום יום ההתייעצויות אתמול (שני), המליצו בפני נשיא המדינה 51 חברי כנסת מסיעות הליכוד, ש"ס ויהדות התורה על ראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו, לעומתן 35 חברי כנסת מכחול לבן המליצו על יו"ר סיעת כחול לבן בני גנץ, ואילו 6 חברי כנסת של תע"ל חד"ש ביקשו שלא להמליץ על איש. היום (שלישי) הגיעו סיעות העבודה, ישראל ביתנו ואיחוד מפלגות הימין

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין: "אתם בהמלצתכם מכריעים את ההמלצה לראשות הממשלה", שכן יחד איתם נקבע 61 ממליצים שמחויבים על פי החוק לראש הממשלה נתניהו"

גבאי: "חששתי שהבחירות האלו יגררו לאלימות פיזית"

נציגי מפלגת העבודה, אבי גבאי ושלי יחימוביץ פתחו את היום השני להמלצות. גבאי: "חששתי שהבחירות האלו יגררו לאלימות פיזית, אולי הרשתות החברתית משחררות את הלחצים וגורמות שלא תגיע האלימות לבחירות".הוא מודיע כי "העבודה מלחיצה על בני גנץ. לא נכון שאנשים יהיו כל כל הרבה שנים באותו תפקיד. אבל העם החליט, למרות שידעו ושמעו הכל. מבינים שככל הנראה לא זה יקרה, אבל זו ההמלצה שלנו.

גבאי בהצהרה לתקשורת: "מאמין חד וחלק שראש ממשלה בישראל לא צריכים להיות מעל 8 שנים. העלנו את נושא הדמוקרטיה, נתניהו קיבל את קולות העם ולא את הקולות לפגוע בדמוקרטיה, בחרו בו מסיבות אחרות.על הנושא הכלכלי: "אנחנו אחרי 7 השנים הטובות. נדאג לעתידה של מדינת ישראל".

גבאי סירב להגיב לכישלון מפלגת העבודה. "באנו אל הנשיא".לגבי טל רוסו הוסיף: "אני נמצא במפלגה, לא יצאתי אף פעם. ב- 30 לאפריל אני אשבע בכנסת ישראל", הוסיף גם גבאי

נציגי מפלגת העבודה בהצהרה אצל נשיא המדינה (צילום: עטרה גרמן/ סרוגים)

זה שהמלצנו על נתניהו, לא אומר שאנחנו נכנסים מיד לממשלה

אתמול פיזר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן את הערפל והודיע כי ימליץ על נתניהו לראשות הממשלה. היום נציג ישראל ביתנו, יבגני סובה הודיע לנשיא המדינה: "אנחנו ממליצים על ראש הממשלה נתניהו. אמרנו לאורך הבחירות שאנחנו נתמוך בממשלת ימין ולכן הוא גם המועמד להקמת הממשלה הבאה"

לאחר ההמלצה נציגי ישראל ביתנו מבהירים: "זה שהמלצנו על ראש הממשלה נתניהו, לא אומר שאנחנו נכנסים מיד לממשלה, יש עוד משא ומתן. אנחנו עברנו את מערכת הבחירות הקשה וכולנו צריכים לעשות חשבון נפש אני מקווה שזה לא יחזור".השניים, יבגני סובה ויוליה מלינובסקי טענו כי הם "לא מסתירים את הדרישות שלנו ולא משנים את דעתנו. כל מי שבקואליציה יודע את העמדות שלנו ומדברים כרגע"

נציגי ישראל ביתנו אצל הנשיא (צילום: עטרה גרמן סרוגים)

נבחרנו כדי ללכת יחד

ריבלין פותח מול הסיעה השמינית שמתייצבת מולו, בהם נציגי איחוד מפלגות הימין: הרב רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ, אופיר סופר, מוטי יוגב ועידית סילמן. "מערכת הבחירות היא מורכבת ובה העם אומר את דברו, מלבד ריבונו של עולם שאחראי על כולנו, לא הנשיא וראשי תנועה קובעים מה הם סדרי השלטון. הדבר החשוב ביותר זה העם הריבון שקובע. אני ער לכך שכל סיעה נותנת לי את הגושפנקה ואת הסמכות להטיל על אותו אדם שאתם רוצים להיכנס איתו למו"מ"

נציגי איחוד מפלגות הימין הגיעו אחרונים והעניקו בכך 61 ממליצים לבנימין נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה. הרב רפי פרץ יו"ר איחוד מפלגות הימין: "אנחנו שמחים על ההזדמנות להיות כאן ולהתכבד במפגש עם הנשיא. זכיתי להכיר את רעייתך שנים רבות".

על השיתוף בין הבית היהודי לאיחוד לאומי: "אנחנו הולכים ביחד, מתכוונים ללכת ביחד ונבחרנו כדי ללכת יחד. אנחנו כל הדרך הצהרנו שבנימין נתניהו יהיה ראש הממשלה הבא" הוסיף ח"כ בצלאל סמוטריץ: "הציבור הישראלי ביקש לראות ממשלה ימנית וכך ראוי גם כן. היו דיבורים על ממשלת אחדות, שלא הייתה ממחישה את רצון העם.

אני חושב שממשלה ימנית חייבת להיות ממשלה מאחדת, של העם כולו שעקב בצד אגודל תדע לממש את מדיניונתה שאותו קיבלה מהצביור ומצד שני להיות קשובה גם למי שלא יהיה חלק מהממשלה".

סמוטריץ הזכיר את רצונו בתיק המשפטים. ריבלין מסית אותו: "צריך לשנות את החוק כדי שנוכל לדבר גם על זה".סמוטריץ: "אולי כדי לעשות את המו"מ מולך"

מוטי יוגב: "בנושא אחדות ישראל, האחריות עלינו, זהו מסר שהנשיא חוזר עליו מצד זה או אחר של המפה. רב המשותף על המפריד"

נציגי איחוד מפלגות הימין בדרכם לנשיא (צילום: עטרה גרמן/ סרוגים)

הרב רפי פרץ מגיע (צילומים: עטרה גרמן/ סרוגים)

בהחלטה היסטורית וראשונה בתולדותיו של בית הנשיא, הנחה נשיא המדינה על העברת מפגשיו עם הסיעות השונות בשידור חי, בכל פלטפורמות המדיה השונות וזאת מתוך רצון לקדם שקיפות מול אזרחי ישראל. פרטי השידור מועברים לאמצעי התקשורת בהמשך. בנוסף, כבכל סבב התייעצויות, הוקם בבית הנשיא מרכז תקשורת גדול. ראשי סיעות שיבקשו למסור הודעה רשמית לתקשורת יעשו זאת מיד בתום הפגישה עם הנשיא במרכז התקשורת. על פתיחת השידורים מבית הנשיא אמר נשיא המדינה: "רעיון של הדוברת שלי נעמי. כדי למנוע הדלפות מה הנשיא אמר, לפעמים הנשיא קורה בבוקר מה הוא אמר שאפילו הוא לא יודע שאמר"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
תראו איזה רוע יוצא משפיר
אליהו נריה | 16-04-2019 9:42
מרשעת כזו שמצאה לה במה חדשה לשפוך את כל הארס שלה. נחש צפע. מלאת אנרגיה שלילית.
צוללות לאויב תמורת שלמונים ??
ערבים או ימין ? | 16-04-2019 11:08
זה ערבים המליצו ? או ימין ?
ממשלת שוחד מרמה והפרת אמונים ?
זה ימין ? | 16-04-2019 11:07
בושה.
בכל הכתבה
התמים | 16-04-2019 11:04
לא ראיתי מילה של שפיר, לא רוע ולא טוב. אנא, שמא תוכל להאיר את עינינו.
2
ממשלת אחדות
מור | 16-04-2019 10:32
שוב ליברמן יפיל את הממשלה
ליברמן לא חייב להעצים שוחד מרמה והפרת אמונים
כי רמך | 16-04-2019 13:00
ב
מה ישר במה שאתה אומר?
חנן | 16-04-2019 11:35
כולך תעמולה שקרית.
מותר למכור לאויב תמורת בצע כסף צוללות ???
מתנחל אבל ישר | 16-04-2019 11:11
ורובים ? וטילים ? יש משהו שאסור ?
3
יהדות
דודו | 16-04-2019 11:39
פעם היהדות היתה אור לגויים , ביושרה , בתבונה , במחויבות לעם ישראל ואמונתו היום היהדות התחלפה בשנאה , הכשרת שרצים , רל הבנה לרצח גם של חפים מפשע ובתנאי שהם ערבים או גרים . ככהן - אני מתבייש בפנים החדשות של הדת היהודית !
בושה שוחד בושה מרמה בושה הפרת אמונים
ו | 16-04-2019 12:59
היהדות לא השתנתה. אלה רק זייפנים עלובים. אל תאמין להם. גם אם יש להם זקן.
4
מכבי צהוב
איתי וייס | 16-04-2019 12:01
יש ממשלה ימנית כמו פעם ביבי שומר הסף יפה החרדים שומרים הקופה ציבורית הימין משפטים לינשטוק צבא ליכוד שאר התיקים ככה בא ציון
5
יהדות מודרנית
דודו | 16-04-2019 12:27
בטח לא תפרסמו - זה מתנגש עם תפיסת העולם הניאו-יהודית ... פעם היהדות היתה מקור ליושר , הגינות , חמלה , ריבוי דעות - מקור גאוה לעם יחיד אור לגויים - כך חונכתי היהדות החדשה - מתירה רצח ובתנאי שזה ערבי , חומלת על הנוכל ואפילו מחזקת אותו מחבקת מנהיגים רודנים - בעמם ובנשים אולי זו תקופת השפל של העם היהודי ?
6
ביבי מלך ישראל
יהודה | 16-04-2019 15:26
עכשיו אחרי הבחירות כולם צריכים להתאחד מאחורי ביבי.