הלם בצרפת: הושגה שליטה על האש בכנסיית נוטרדאם - סרוגים

הלם בצרפת: הושגה שליטה על האש בכנסיית נוטרדאם

אחרי שעות ארוכות של דרמה ומאבק בלהבות, שירותי הכבאות של פאריז הודיעו כי הם הצליחו להשיג שליטה על האש שפרצה בקתדרלת נוטרדאם. התביעה בצרפת פתחה בחקירה. לעת עתה נשלל כי מדובר במעשה טרור

author-image

השריפה בקתדרלת נוטרדאם.

אחרי שעות ארוכות של דרמה ומאבק בלהבות, הלילה (שלישי) הודיעו שירותי הכבאות של פאריז כי הם הצליחו להשיג שליטה על האש שפרצה בקתדרלת נוטרדאם. מדובר בנזק אדיר מבחינה הסטורית וסנטימנטלית שכן הקתדרלה בנוטרדאם היא אחד האתרים המפורסמים בעולם.

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, התייחס לשריפה ואמר כי "הגרוע ביותר נמנע". הנשיא הצרפתי הוסיף כי "מדובר ללא ספק בטרגדיה נוראית ואני רוצה להביע את צערי כלפי המאמינים הקתולים ברחבי העולם. נבנה את הקתדרלה מחדש ביחד".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ: "נורא לראות את האש המשתוללת בנוטרדאם. אולי מטוסי כיבוי יוכלו לכבות אותה. חובה לפעול מהר!"

שירותי הכיבוי הצרפתיים ואף סגן שר הפנים הצרפתי כי לא בטוח שניתן יהיה להציל את הקתדרלה העתיקה שהחלה להבנות באמצע המאה ה-12 ובנייתה הושלמה ב-1345, הקתדרלה צלחה את המהפכה הצרפתית ואת מלחמת העולם השנייה.

לאחר שוך הלהבות, בפריז כבר התחילו לחקור את נסיבות השריפה והתביעה בפריז כבר הודיעה כי פתחה בחקירה. על פי ההערכות מדובר בהצתה שפרצה בשוגג במסגרת עבודות השיפוץ הנעשות בכנסייה בימים אלה. לפי שעה החוקרים שוללים את האפשרות שמדובר בטרור.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ותצא אש, ימי שילום.
אביגדור | 16-04-2019 9:39
ידוע הדבר מאוד, לא במקרה, לא סתם, ולא לחינם.