מרגש: אמהות 3 הנערים החטופים ידליקו משואה ביום העצמאות - סרוגים

מרגש: אמהות 3 הנערים החטופים ידליקו משואה ביום העצמאות

רחלי פרנקל, בת גלים שער ואיריס יפרח, האמהות של שלושת הנערים החטופים ידליקו יחד משואה ביום העצמאות ה- 71 של מדינת ישראל שייערך בסימן 'הרוח הישראלית'

מרגש: אמהות 3 הנערים החטופים ידליקו משואה ביום העצמאות
  (צילום: פלאש90)

רחלי פרנקל, בת גלים שער ואיריס יפרח, האמהות של שלושת הנערים החטופים ידליקו יחד משואה ביום העצמאות ה- 71 של מדינת ישראל שייערך בסימן 'הרוח הישראלית'.

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, המשמשת כיו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים קיבלה את המלצת הוועדה הציבורית לבחירת משיאי המשואות לפיה שלוש האמהות ישיאו יחד משואה בטקס יום העצמאות הקרוב בהר הרצל בירושלים.

רגב התייחסה לבחירה ואמרה: "שלוש האמהות, איריס יפרח, בת גלים שאער ורחלי פרנקל מסמלות את עוז הנפש של מי שאיבדו את היקר מכל והחליטו, רק בגלל הרוח, להשיא בלבותינו את עוצמתה של האחדות בעמנו. רוחן האיתנה של שלוש האמהות סוחפת אחריה ביום האחדות, אותו ייסדו, רבות ורבים מבני עמנו בכל רחבי הארץ. שלוש האמהות בחרו, שלא להתנפץ מעוצמתם של גלי השבר, השכול והאובדן. הן, גיבורות הרוח שלנו, בחרו, תחת השכול, מפלח הלבבות, ללכד את השורות ולפתוח שער של אהבת ישראל לזכר יקיריהן, יקירינו. אני גאה בהחלטה לבחור בכן, האמהות, להשיא יחד משואה אחת, הבאה ללכד את השורות ולרומם את רוחה של האחדות בעמנו".

כזכור, הנערים גלעד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח, נחטפו בגוש עציון כשעמדו בטרמפיאדה ב-12 ביוני 2014 ונרצחו באותו הלילה, בידי מחבלים מתנועת החמאס.

עד למציאת גופותיהם נחשבו הנערים כחטופים. במשך כשבועיים וחצי, במסגרת מבצע 'שובו אחים', השקיעה ישראל מאמצים ניכרים בניסיון לאתרם. ב-30 ביוני, 18 ימים לאחר החטיפה, נמצאו גופותיהם של שלושת הנערים. ב-23 בספטמבר, כשלושה חודשים לאחר החטיפה, אותרו שני הרוצחים בבית בחברון, ונהרגו בפעילות משותפת של צה"ל, הימ"מ והשב"כ.

משפחות הנערים ייסדו את "יום האחדות", שבו עוסקים בישראל ובתפוצות בנושא האחדות בחברה הישראלית. שיאו של היום הוא טקס חלוקת פרס ירושלים לאחדות ישראל, לאישים, ארגונים או מיזמים בעלי השפעה בתחום זה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו