כחודש אחרי השחרור: הקאמבק של הרב יונה מצגר - סרוגים

כחודש אחרי השחרור: הקאמבק של הרב יונה מצגר

כחודש אחרי שחרורו מהכלא, הרב הראשי לשעבר, יונה מצגר, חוזר להופעות הפומביות. בשבת האחרונה הוא נשא את דרשת השבת הגדול בבתי כנסת ובבתי מלון יוקרתיים בירושלים

כחודש אחרי השחרור: הקאמבק של הרב יונה מצגר
  (צילום: יהודה חיים/ פלאש90)

הרב הראשי לשעבר, הרב יונה מצגר, ששוחרר בחודש שעבר מהכלא לאחר כשנתיים בהן ריצה עונש מאסר בכלא מעשיהו באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים, חזר להופיע בפומבי וכבר בשבת האחרונה, הוא נשא במספר קהילות בירושלים את דרשת שבת הגדול.

על פי הדיווח באתר ynet, הרב מצגר מסר שיעורים גם במספר בתי מלון יוקרתיים במרכז ירושלים, בהם השתתפו יהודים מהארץ ומהעולם. עוד עולה מהדיווח, כי מעבר לקאמבק הציבורי, הרב מצגר פועל לקבל תפקיד רבני ובכוונתו להתמודד על תפקיד רבני בחו"ל.

"ירדתי 33 קילו"

בחודש שעבר, יממה לאחר ששוחרר מהכלא, נחשפה בגל"צ הקלטה בה נשמע הרב מצגר, מספר על התקופה בכלא ועל סדר היום העמוס בתא המעצר.

"למדתי שם תורה כמו שלא למדתי כל חיי", נשמע הרב מצגר בהקלטות. הוא התייחס להספק הלימודי שלו ואמר: "כמעט גמרתי את כל התלמוד. היה קשה מאוד. את ש"ס המשניות סיימתי פעם וחצי, ואת ארבעה חלקי שולחן ערוך פעם ורבע, וקראתי עוד שלושה ספרים. ניצול מירבי של זמן".

הרב מצגר סיפר גם על התנאים בכלא שהביאו לשינוי דרמטי במשקל גופו: "ירדתי 33 קילו". בכדי להמחיש את גודל השינוי במשקל גופו אמר הרב מצגר: "הבגד הזה לא עלה עליי עשרים שנה".

"ברוך מתיר אסורים"

כזכור, הרב מצגר הורשע ב-3.5 שנות מאסר ונכנס לכלא באחד במאי 2017. ועדת השחרורים של הנהלת בית המשפט החליטה על שחרורו המוקדם לאחר 22 חודשים לאחר שהרב מצגר הביע חרטה על מעשיו, ובצאתו מהכלא הרב מצגר ישתלב בקבוצה שיקום לעברייני עבירות מרמה ובלי מעצר בית.

בצאתו מהכלא בירך הרב: "ברוך מתיר אסורים. משנכנס אדר מרבין בשמחה". אשת הרב הוסיפה בהתרגשות על שחרורו: "הרגשה נפלאה, ברוך ה'".

עו"ד רותם טובול, המייצגת את הרב מצגר: "אנו מברכים על החלטת השחרור. הרב מצגר ראוי לשחרור. הרב השתלב במעגל התעסוקה בכלא ותרם רבות במסגרת החינוכית, לימד אסירים קרוא וכתוב והשתתף במגוון טיפולים".

כזכור, בסוף שנת 2015 הואשם הרב מצגר בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בהיקף של מיליוני ש"ח. פרלקיטות המחוז חתמה על הסדר טיעון עם הרב הראשי לשעבר.

בתחילת 2017 הורשע הרב מצגר בבית המשפט המחוזי בירושלים ב-4.5 שנות מאסר. לאחר מכן, השופט משה יועד הכהן להוספת שנת מאסר מעבר להסדר הטיעון. בערעור בעליון חזר גזר דינו ל-3.5 שנות מאסר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
בושה
משה | 14-04-2019 17:24
אני לא הייתי יוצא מהבית כמה ש נים מרוב בושה. לבן האדם אין בושה
ברכות לכבוד הרב מצגר שליט''א
עידו 2 | 24-04-2019 22:01
דע לך שכולם אוהבים אותך. ומצדיקים את כל מה שפעלת . הצלחה מעתה ואילך
2
מדוע כתבה זו מופיעה במדור ''חדשות חרדים''???
א | 14-04-2019 20:42
הרב מצגר הוא ד''לי כידוע. הוא למד בישיבת כרם ביבנה, ולובש כיפה סרוגה. האם יש כאן נסיון להתנערות מהבושה שהוא המיט על ה'סרוגים'???
הרב מצגר
זאב | 17-04-2019 7:44
סליחה, בזכות מי הוא נבחר לכהונתו? מה עם הבטחתו בענין השמיטה? הביזיון הוא של החוגים שפעלו לבחירתו (והם לא הדתל...)
3
איך הוא מבסוט!
גלגל | 15-04-2019 14:52
יצא בזול, צפוי לו מינוי כמו לדערי. חוטא נזכר...
4
זה הפרצוף של הדתיים
לא מופתע | 15-04-2019 18:56
פינטו, מצגר, דרעי. הכל ביזנס.