מדיני, דתי ומגזרי: לאחר הסיכום עקרונות, איחוד מפלגות הימין ימליצו ביום שלישי לנשיא

מדיני, דתי ומגזרי: לאחר הסיכום עקרונות, איחוד מפלגות הימין ימליצו ביום שלישי לנשיא

ביום שלישי הקרוב יתייצבו הרב פרץ וסמוטריץ' בבית נשיא המדינה, להמליץ על נתניהו להרכבת הממשלה. קודם לכן סיכמו השניים בישיבת מו"מ את הדרישות והעקרונות הקואליציוניות

לאחר סיכום עקרונות: איחוד הימין ימליצו בשלישי לנשיא
  (צילום: Hadas Parush/Flash90)

ביום שלישי הקרוב בשעה 10:45 יתייצבו ראשי איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' בבית נשיא המדינה ראובן ריבלין בירושלים, להמליץ על ראש הממשלה נתניהו להרכבת הממשלה. עוד קודם לכן סיכמו השניים יחד בישיבת המשא ומתן את הדרישות והעקרונות למשא ומתן הקואליציוני.

בישיבה שהתקיימה ביום רביעי, יממה בלבד לאחר הבחירות סוכם כי "כרגע נגיע להסכמות מה רוצים, ואז נצא למשא ומתן", דברי גורם בכיר באיחוד מפלגות הימין.

באיחוד לאומי חוששים מתרחיש חוזר שקרה בבחירות 2009, לפיו, ראשי המפלגה דאז המליצו על ראש הממשלה נתניהו, אך חרף ההבטחות – לא קיבלו כולם והסיעה נשארה באופוזיציה, בעוד הבית היהודי הצטרפה.

בסוף הישיבה סיכמו על שלושה נושאים מרכזיים:

מדיני – ההסדרה ביהודה ושמרון והמאבק מול בית המשפט שכולל בין היתר את קידום פסקת ההתגברות.

דת ומדינה – לשמור על סטטוס קוו, לייצר הסכמות והבנות. כמו שבת במרחב הציבורי, חוק הגיוס ומתווה הכותל. "יש לנו הרבה מה לומר והרבה דברים שאנחנו מאמינים בהם שצריך לקדם אותם", מוסיף הגורם על המניעים.

ונושא שלישי, פנים מגזרי שיוצר הרבה עניין לאור מספר הח"כים הרב מהציונות הדתית בכנסת הקרובה. עם זאת, באיחוד מפלגות הימין רואים את התקציבים המגזריים אצלם כהמשך לכל השנים. נדאג לכל ענייני החינוך, תקציבי החמ"ד כעת נלקחים בסכום של מאה מליון מכספים קואליציוניים, למה זה לא בבסיס התקציב?", הוא תמהה. "בשביל זה אנחנו דואגים לזה אצלנו".

במקביל, כמו שדובר עד כה, סמוטרץ' ופרץ יעמדו על שלהם במסגרת תיקי הממשלה, אך יתפשרו בבכירותם, כאשר במקום תיקי החינוך והמשפטים יבקשו מנתניהו את תיקי השיכון והחינוך.

החל ממחר ייפתחו ההתייעצויות אצל הנשיא, כשהפעם הם ייתקיימו בשידור חי. לשעה 9:15 נקבעה משלחת הליכוד לנשיא ריבלין, בראשה יעמוד השר יריב לוין ויצטרפו אליו השרה מירי רגב וחברי הכנסת דוד ביטן ודודי אמסלם. הליכוד יפתח את מצעד המשלחות ויבקש מהנשיא להטיל על נתניהו את תפקיד הרכבת הממשלה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
אני מוחה בתוקף! בתוקף!
המחנה הלאומי | 14-04-2019 15:30
אסור בתכלית האיסור לאבד את תיק המשפטים לטובת הליכוד!!!!!!! המשפטים לסמוטריץ'! אסור לוותר! על זה הבחירות, שכחתם!? אם לא יקבלו את המשפטים, כל הבחירות היו לשווא!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אין שום סיכוי לקבל
מרדכי הלא יהודי | 15-04-2019 13:09
גם משפטים וגם חינוך למפלגונת קטנה של 5 מנדטים!
להתעקש
מסכים | 14-04-2019 19:45
מסכים
2
עניין הקואליציה ?
אבי | 14-04-2019 15:48
מר ביבי תתכונן להכין לדתיים מיליירדים ותיקים כמובן? ואחר כך כל ההוצאות האלה מי יצטרך לשלם? כמובן הציבור המסכן שבוקושי חי? מצד שני אני לא מרחם עליהם מפני שהם בחרו בליכוד שוב? אז נא לא להתבכיין? הבתם את זה על עצמכם ?לכן תתכוננו להוציא ים כסף עבור קניות לבית והוצאות שותפות כמו תמיד? רק שהפעם זה יהיה כפול ממה ששילמתם עד היום? ופה הסיפור לא נגמר ? בעוד כ8 חודשים תתכוננו לבחירות חדשות ?אתם יודעים למה?. מפני שביבי מסובך עד לראש אם תיקי השוחד שלו? ולכן יצטרכו שוב בחירות חדשות ?שיבוסם לכם? לכל אלה שבחרו ביבי מלך ישראל במעשיהו בקרוב מאד ? בה יתברך?. הבורא משלם מידה כנגד מידה. כך הבורא מנהל את עולמו?.
תלמד להבדיל בין סימן קריאה(!) לסימן שאלה(?)
נתנאל | 14-04-2019 21:59
ואז תבוא ותדבר!!!
3
מס הכנסה חדש
דון קישוט | 14-04-2019 16:33
העם מטומטם עכשיו העם ישלם. מס חרדים שלא אוהבים לעבוד 25% מס נטל פרזטיות- הארכת שרות חובה ל3.5שנים מס נטל טימטום של תושבי הדרום 1% על הברוטו.
אני מבין שאת נורא מקנא
א | 14-04-2019 22:46
בהצלחת החרדים, מול הכישלון הטוטאלי של המפלגה הד''לה. זה טבעי ונורמלי, ובסוף זה יעבור לך.
משפטים
יאיר | 14-04-2019 17:34
יש לוותר על החינוך. המשפטים פי אלף יותר חשוב
4
על תיק המשפטים צריך להתאבד!!!
מישהו | 14-04-2019 17:50
עם כבר לוותר על החינוך..
5
להתעקש על תיק החינוך ודווקא לבצלאל!! הכי חשוב
שמואל | 14-04-2019 17:52
!!!
6
עריכה!!!
ל. שם בדוי | 15-04-2019 13:09
הכתבה לא ערוכה. יש שגאות כתיב רבות (למשל: הוא תמהה) תחביר הזוי ועוד. קשה לקרוא ולהבין. אנא שכרו את שירותיו של עורך לשוני