הנשיא יקיים התייעצויות עם ראשי המפלגות בשידור חי - סרוגים

הנשיא יקיים התייעצויות עם ראשי המפלגות בשידור חי

סבב ההמלצות של ראשי המפלגות השונות לקראת הרכבת הממשלה לנשיא המדינה, יחל במהלך שבוע הבא בבית הנשיא. לראשונה, ההתייעצויות יועברו בשידור חי

הנשיא יקיים התייעצויות עם ראשי המפלגות בשידור חי
  (צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90)

יממה לאחר הבחירות, מלאכת הרכבת הממשלה עוברת לנשיא המדינה ראובן ריבלין שביקר הבוקר (רביעי)  בכנסת. נציגי הסיעות יגיעו לבית הנשיא ברצף במהלך שבוע הבא, שם יימסרו על מי הם מליצים להרכבת הממשלה. לראשונה, הנחה הנשיא על העברת מפגשיו עם הסיעות השונות בשידור חי.

מדובר בהחלטה היסטורית וראשונה בתולדותיו של בית הנשיא, ההתייעצויות יועברו בכל פלטפורמות המדיה השונות וזאת מתוך רצון לקדם שקיפות מול אזרחי ישראל.

על פי הנוהג, ייפגש הנשיא עם נציגי הסיעות, ישמע את המלצתן ולאחר גמר סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות יטיל על אחד מחברי הכנסת את מלאכת הרכבת הממשלה. יצוין כי מרגע שהטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר יעמדו לרשותו, על פי חוק יסוד הממשלה, 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל.

במצב בו תידרש ארכה לתהליך, בסמכות נשיא המדינה להעניק ארכה נוספת של עד 14 יום נוספים על פי החוק.

בחירות הוגנות ומידע מאומת

מלשכת הנשיא נמסר לאחר הביקור בכנסת, כי "הוא התרשם מעבודת ספירת הקולות המאומצת אותה מובילה ועדת הבחירות המרכזית". הנשיא הודה בשם אזרחי ישראל כולם לעמלים על ספירת הקולות ולחברי ועדת הבחירות הפועלים ללא לאות בחודשים האחרונים, להבטחת מהלכה התקין של מערכת הבחירות.

הוא אמר: "אתם המימוש המקצועי והמסור ביותר לפעילותה של הדמוקרטיה הישראלית. בזכות כל אחד ואחת מכם אנו סמוכים ובטוחים כי רצון העם מקבל את הביטוי המדויק ביותר, וכי זכויותיו של העם לבחירות הוגנות ולמידע מאומת ומדויק נשמרות. תודה לכם על עבודתכם הנפלאה, אני מקווה כי בקרוב תוכלו לשוב לחיי שגרה מבורכת עד הפעם הבאה"

הנשיא נועד עם יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר, והשניים סיכמו כי סבב ההתייעצויות עם המפלגות השונות לקראת הרכבת הממשלה יחל במהלך השבוע הבא בבית הנשיא. המועד המדויק יקבע לאחר תיאום השניים.

במהלך הסיור בכנסת פגש הנשיא עובדי כנסת עם מוגבלויות שעמלו על ספירת מעטפות כפולות. הנשיא התרגש מהמפגש עימם ואמר להם: 'אני שמח לראותכם ילדים שלי', בנוסף לעובדה שכיו"ר כנסת העניק לחלק מהם כתבי מינוי – פרויקט שהורחב במהלך כהונתו של היו"ר יולי אדלשטיין ומנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ'.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
שידור חי
מנש | 10-04-2019 14:59
מה בדיוק הוא רוצה שוב לשחק אותה. שקיפות שקיפות. הוא עדיין פוחד ? לא למד?
2
רעיון טוב
אילה | 10-04-2019 15:04
מפגש הנשיא עם המועמדים לעייני כל
3
רובי הזה מדבר כנודניק נראה נודניק והוא נודניק
עידו 2 | 10-04-2019 23:45
הוא הרובי כבר תוחב את אפו העבה ומנסה לנטרל את ביבי. חחחחחח
4
שנוי כללים במדינה
גני | 16-04-2019 11:52
1.גיןס דתיים 2. שכולם יעבדו לא אוכלי חינם 3. ביטוח לאומי בסכום של 4000₪. 4. שיפור בתי חולים 5. לבזבז פחות. על דברים הזויים ולהשקיע בבתי חולים הזקנים הילדים נצרכים בחינוך הלקוי. מתירנות יתר הייתי שמחה לשינוי דחוף