אדלשטיין לסרוגים: "תצביעו או שנפסיד את הארץ" - סרוגים

אדלשטיין לסרוגים: "תצביעו או שנפסיד את הארץ"

יו"ר הכנסת התייחס בראיון לסרוגים לנתוני ההצבעה ביהודה ושומרון, וקרא לתושבים להצביע כדי לשמור על ההתיישבות: "אם האדישות תישאר- גם נפסיד בבחירות וגם נפסיד את ישראל"

אדלשטיין לסרוגים: "תצביעו או שנפסיד את הארץ"
  (צילום: סרוגים)

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התייחס היום (שלישי) לנתוני ההצבעה ביהודה ושומרון, וקרא לתושבי היישובים ללכת ולהצביע כדי לשמור על ההתיישבות באזור ולאפשר לממשלה לפעול להחלת ריבונות ביהודה ושומרון.

"לצערי הרב אני חש אצל חלק מהחברים שלי תושבי יהודה ושומרון שאין שום תחושה של חירום- הכל בסדר, אף אחד לא מדבר על מדינה פלסטינית וחלוקת הארץ, השגרירות האמריקנית עברה לירושלים, והכירו בגולן- מה כבר יכול להיות? נישאר בבית, או נטייל עם הילדים" אמר בראיון לסרוגים. "לצערי הרב, אני קובע על סמך נסיוני הרב בפוליטיקה: אם זו תהיה ההתייחסות, ורמת האדישות שאני חש תישאר- אנחנו גם נפסיד בבחירות וגם נפסיד את ישראל".

לטענתו, "הקולות ביהודה ושומרון יכולים להיות משמעותיים רק אם נעבור כאן את אחוז ההצבעה הארצי לפחות בעשרה אחוזים. צריך להגיע ל-80 אחוזי הצבעה- וזה אפשרי. בערים הגדולות זו משימה כמעט בלתי אפשרית, ביישובים קהילתיים ניתן לעשות זאת. אין כאן קולות מבוזבזים, הקולות הולכים למקומות הנכונים".

"אני ודאי מעוניין שיצביעו מחל שהליכוד תהיה המפלגה הגדולה ביותר, אבל אני אומר לתושבי יו"ש- העיקר שתקומו מהכורסא, תצאו מהבית- ולא רק כדי לטייל עם הילדים, אלא גם כדי להגיע לקלפי, להצביע ולשמור על ארץ ישראל ומדינת ישראל".

עוד התייחס לטענות של נשיא המדינה ראובן ריבלין, שאמר כי רק הציבור יחליט מי ירכיב את הקואליציה- זאת מול החשש של נתניהו שלא יהיו 61 ממליצים לליכוד. "ראש הממשלה צודק, לא יהיו 61 ממליצים. אנחנו שומעים כמה מראשי המפלגות שאומרים שהם לא יודעים, ימליצו על עצמם או על מי שייתן להם יותר" הסביר. "אבל גם הנשיא צודק- העם יחליט. העם יכול להפוך את השיחה ללא רלוונטית אם הוא יתייצב ליד הקלפי ויתן לליכוד מספיק מנדטים. בדרך הזו כל השיחה הזו תהיה מיותרת. אבל העיקר שלא יהיה ספק שהמנדט להרכיב את הממשלה קיבל הליכוד בראשות נתניהו".

אדלשטיין גם אישר כי הדיבורים על ריבונות לא סתם הגיעו לפני הבחירות: "ההליך מוכר לכולנו. מרכז הליכוד קיבל לפני כשנתיים החלטה על כך שהחלת ריבונות ביו"ש זה צעד שנעבוד עליו, וכל בכירי הליכוד חתמו על חוקים בנושא הזה. הויכוח כבר הפך לויכוח פרקטי- האם מדובר על יישובים יהודיים, שטחי C וכו'. לכן אני מאד שמחתי לשמוע את ראש הממשלה, ואני חושב שהוא בתימכת כל חברי הליכוד יוכל להוביל את המהלך הזה בצורה אחראית. בכנסת ה-21 אני בטוח שיהיו צעדים נכונים בכיוון הזה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אל תדאג לא נצביע ליכוד
חיים | 09-04-2019 13:36
רק טב
2
יולי
מאיר | 09-04-2019 13:54
אתם ממש מטורפים. רק ככה תביאו לכליה על העם היהודי לכו תעשו לביתכם במקום להרוס את המדינה היחידה שיש לנו אין לכם יותר מה לעשות עבור העם שלנו. אתם רק מקלקלים יותר ויותר
העיקר להצביע
חלי | 09-04-2019 15:34
הוא לא אמר דווקא להצביע ליכוד, אלא פשוט להצביע. איחוד מפלגות הימין, הימין החדש, ליכוד... יש ויכוחים אבל כולנו רוצים ששלושת המפלגות יקבלו הרבה קולות, מי יותר זה כבר ויכוח שולי... אם אחוז ההצבעה בימין יהיה גדול יותר ככה נשפיע יותר.