שקד במשדר בחירות: "אין ריבונות בלי הימין החדש" - סרוגים

שקד במשדר בחירות: "אין ריבונות בלי הימין החדש"

צוות הפרשנים של סרוגים היה עם האנשים החמים. שקד: "נתניהו חייב אותנו לידו", סמוטריץ': "נתעקש על משפטים וחינוך במו"מ" פייגלין: "אין הבדל בין בנט לנתניהו" | צפו

שקד במשדר בחירות: "אין ריבונות בלי הימין החדש"

בחירות 2019. יממה לפני היום הגדול, הבחירות לכנסת העשרים ואחת – משדר קדם בחירות המרכזי של סרוגים נפתח בשידור חי שעלה באתר סרוגים.

באולפן התארחו: יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ, יו"ר האיחוד לאומי בצלאל סמוטריץ', יו"ר הימין החדש שרת המשפטים איילת שקד, יו"ר מפלגת זהות משה פייגלין, הנציגים הסרוגים של כחול לבן, תהלה פרידמן וקינלי טור פז וכל זה בנוסף לפרשני סרוגים וכתבות הסיכום מהשטח.

1. פאנל פרשנים: "על מה הבחירות"

השידור נפתח עם  צוות הפרשנים של סרוגים: אור יזרעאלי, עטרה גרמן, אריה יואלי וגיא עזרא.

2. שקד: "נתניהו חייב את בנט ושקד לידו"

לאחר הפאנל קיימנו ראיון עם השרה איילת שקד, יו"ר הימין החדש: "פייגלין עצמו הוא איש ימין, הרשימה שלו מורכבת מאנשי שמאל. אין להם מחנה משותף".

על הירידה בסקרים היא לא מתייחסת: "אנחנו עכשיו לפני בחירות, אנחנו עושים את העבודה בכל הכוח. מי שרוצה שבנט ואני נמשיך את העבודה שלנו – תצביעו לימין החדש", קוראת השרה למצביעים.

ותוקפת את ראש הממשלה נתניהו: "לפני שאנחנו הצטרפנו לפוליטיקה, הוא דיבר על שתי מדינות לשני עמים, שחרר 1000 מחבלים והקפיא את ההתיישבות ביהודה ושמרון. לפני הבחירות הוא מדבר על ריבונות. אם אנחנו לא נהיה בפוליטיקה – נתניהו לא ידבר על ריבונות".

טראמפ הולך לפרסם את התכנית שלו, רק "שהיא כוללת הקמה מדינה פלסטינית אם אנחנו לא חזקים, הוא דוהר לשם עם גנץ. אנחנו לא יודעים מה יש שם, רק מפרסומים והדלפות".

3. סמוטריץ': "נתעקש על משפטים וחינוך במשא ומתן"

ראיון נוסף התקיים עם יו"ר איחוד מפלגות הימין, חה"כ בצלאל סמוטריץ'. "עבדנו בשיתוף פעולה, בגיבוי והרמוניה, הגיע הזמן  שהטובים נשארים, מתקדמים וחלקם נשארים מאחורה", הוא מדבר על מערכת הבחירות מול יו"ר האיחוד לאומי עד לאחרונה השר אורי אריאל.

סמוטריץ' מכחיש את מערכת היחסים הטעונה בינו לבין יו"ר הבית היהודי, רהב רפי פרץ: "אין לי מושג, אנחנו נשארים ביחד ונמשיך להיות סיעה מלוכדת, זה עבד נהדר שתי קדנציות וימשיך לעבוד נהדר. היכולת להשלים אחד את השני. זה עבד מצויין עם בנט ושקד וימשיך ככה גם עם הרב רפי".

האם בנט ושקד הצליחו במהלך שלהם וככה הגדילו את גוש הימין? "ממש לא, יש לי הרבה מה לומר על בנט ושקד ברמה האישית. אבל כדי להשפיע ולהיות גדול ודומיננטי, הם הבינו מצויין שהם הולכים להיות הרבה יותר קטנים ממה שהיינו הולכים ביחד, אצה להם הדרך וחיפשו קיצורי דרך. הם מנסים לחזור רק לבסיס מתוך קריאות גוועלד".

על קמפיין הגוועאלד של נתניהו ובנט: "שניהם עושים כאן מניפולציה על הבוחרים, כל אחד בדרכו. אני סומך על הציונות הדתית שלא תיפול על המניפולציות האלו. לנו יש את האלונקה שלנו, הציונות הדתית – היא פורצת דרך בתורה, צבא והתיישבות. אם אנחנו יותר מדי נחפש להאציל אלונקות של אחרים אנחנו נשכח את האלונקה היחידה שלנו".

בשכנועי בחירות אחרונים הוא אומר: "המצב היום זה שיש בציונות הדתית סקאלה רחבה בחתך מדיני, דתי וכלכלי חברתי, ועדיין יש מכנה משותף שרק ממפלגה אחת גדולה שמה לה כותרת שהיא בית לציבור הדתי".

מה קורה במידה והם מקבלים רק תפקיד בכיר אחד? "הסיכום ביננו, שאני בוחר את התפקיד הראשון ומנהלים רוטציה במידה ויש רק תיק אחד, אבל אנחנו לא שם במשא ומתן. קודם כל שיש הרבה מאד אנשים כדי לשאת הדגלים שלנו בגאון בכנסת ובממשלה".

אתה רוצה משפטים או חינוך? "נתעקש עליהם במשא ומתן, הם שלנו כבר היום. גם נפתלי ואיילת שמנופפים בהישגים שלהם עשו את זה מתוך מפלגה דתית". לגבי משרד המשפטים: "אנחנו נתקדם למקומות הרבה יותר גבוהים, ולא כמו איילת שהחליטה לא לריב עם היועץ ולא להסתכסך עם חיות".

סמוטריץ' תוקף את שיח הריבונות שהביא נתניהו: "אתם יודעים מצויים שאת הריבונות הובילה השדולה בראשותי יחד עם יואב קיש ואורית סטרוק, שמנו על השולחן קמפיין ובאנו אל איילת שתשים את זה על שולחן, אמרתי לה: 'בואי נאתגר את נתניהו ונשים את הצעת החוק לריבונות', אבל היא לא רצתה. אנחנו הובלנו את השיח שמי שרוצה ליישר איתו קו. בואו לא נאמין להבטחות הבחירות של נתניהו יום לפני הבחירות".

4. פייגלין: "החפירה אל תוך הרעיונות היא הכי ביצועית שיש"

יו"ר זהות משה פייגלין אמר במשדר: "כל המסלול הזה שפתח בפני הציונות הדתית, גם בפני בנט ושקד את רחבי הפוליטיקה והחברה הישראלית, היה מהלך בעקבות המעבר שלי בליכוד, והפריימריז בליכוד. החפירה אל תוך הרעיונות היא הכי ביצועית שיש".

בנט הוא בא תמיד אחרי. אין פה תחרות, יש כאן והוא הודה בזה בכמה רגעים של כנות, יש כאן ניסיון להיכנס לרעיון בלי התוכן. בינו לבין נתניהו אין שום הבדל. בקדנציה האחרונה עמד בראש מפלגה שהייתה אחראית לחורבנן של ארבע שכונות מפוארות, לעינוי נערים לליקוטם של נערי המגזר ועינויים עינויי תופת.

הייתי עם בנט והבית היהודי בכנסת ה-19, לא הייתה צומת אחת שבו היית צריך לבחור בין הכדאיות הפוליטית שלך לבין איזושהי אידאולוגיה שהאפשרות השנייה נבחרה, משום שאין אידאולוגיה, חקיינות של פייגלין במשך 20 שנה.

נוצר כאן בייס שהוא לא תנודתי, פה יש בייס חזק של אנשים שהריחו את ריחה של החירות והם מגיעים מכל גווני הקשת הפוליטית.

אנשים נוטים להחליף ביטחון עצמי, אמונה בצדקת הדרך שלך, במגלומניה, כשאנשים לא באמת, אולי לא מצליחים להבין או להתמודד אז הפתרון הוא להגיד אה מגלומניה, אה הוא סימם אותם בקאנביס, הוא טשטש מישהו.

5. צפו: פאנל הפרשנים לקראת יום הבחירות:

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
סרוגים אתר הוגן
יאיר | 08-04-2019 11:29
אתר סרוגים מייצג את הגיוון של הסרוגים ונותן במה הוגנת ומכובדת לקולות השונים, עלו והצליחו. לא כמו ערוץ שבע שמצמיץ יומם ולילה בשקרים את מפלגת זהות.
2
כל הכבוד לכם סוף סוף תקשורת איכותית לציבור הד
דוד | 08-04-2019 16:52
תי לאומי
איזה תקשורת איכותית???
איש | 08-04-2019 17:53
תקשורת איכותית יודעת גם לשים טיפה יותר משקל נגד בן אדם שכל ימיו הוא מחיקת היהדות פגיעה בחלשים ובעניים ואדם שיש לו אנשי שמאל ברשימתו
3
חבל על הדיבורים
רפאל בבג'נוב | 08-04-2019 16:53
על ידברו ? למי ישנו את הדעה? מה עוד לשון הרע? 99 אחוז מהמצביעים החליטו רק הלוואי שגם ילכו להצביע
4
משדר מדהים.
ירושלמי | 08-04-2019 18:24
אור יזעאלי. מבחינתי אתה המנצח של הבחירות האלו בסיקור המקצועי, העדין והנחוש שלך. מתחילת הקמפיין והשיא במשדר המרתק הזה. העפת את סרוגים 10 קומות למעלה. מדהים!!!
5
חחחח הצחיקה!
יוני | 08-04-2019 18:37
פייגלין נאמן על ארץ ישראל השלמה הרבה יותר משקד ובנט. מעמונה לא שכחנו!
6
ימין חדש = ימין חלש!
אריאל | 08-04-2019 18:58
לא למדנו מעמונה???
7
רק ביבי!
מלך ישראל | 08-04-2019 20:09
ביבי הפך את ישראל למעצמה עולמית, מקיים קשרים גם עם מנהיגי ערב והופך את אויבינו לידידים. התיירות בעלייה, העלייה בתנופה, דירוג האשראי עולה, החוב הלאומי צונח והיצוא מזנק. האבטלה בשפל, השכר החודשי בעלייה והכסף של הישראלים שווה יותר. בבחירות הקודמות לא הצליחו לנצח אותו עם שניים, הפעם הביאו ארבעה. בבחירות הבאות יביאו מאה - ואנחנו נמשיך ונבחר באחד והיחיד - ביבי מלך ישראל! כי סוס מנצח לא מחליפים בחמור כושל ומגמגם. בשבילנו : רק ביבי!
8
בנט משתמש וזורק. אל תהיו שוב פרייארים
אבידור | 08-04-2019 22:00
רק איחוד הימין באמת שרק על הנאמנות שלהם אל הסרוגים אפשר לסמוך
9
בלי איחוד חזק אין נציגות אמיתית לסרוגים
מיכל | 08-04-2019 22:01
יש סרוגים במפלגות אחרות אבל הם רק מתארחים שם....
10
למה פתאום הם פונים לחרדים
מתנחל | 08-04-2019 22:07
אלפי מסרונים נשלחו בשעות האחרונות למצביעים פוטנציאלים במגזר הדתי מטעם הימין החדש. במסרונים קוראת אילת שקד לחרדים להצביע למפלגתה על מנת שהיא תקבל את תיק המשפטים ולא יאיר לפיד שיגזור גזרות דתיות על המגזר החרדי. בתגובה אומרים באיחוד הימין שמדובר במניפולציה רגשית על מנת לקחת קולות ממצביעי המפלגה שלהם לטובת הימין החדש.