"המצע של זהות מיוסד על אדני תורת הרב קוק"

בתגובה לחשיפת סרוגים, כי בוגרי ישיבות בציונות הדתית עומדים מאחורי הקמפיין נגד משה פייגלין, ממפלגת זהות נמסר לסרוגים כי "הפוליטיקאים הסרוגים לא יסלחו לפייגלין על שלקח את תורת הרב קוק יותר מדי ברצינות"

"המצע של זהות מיוסד על אדני תורת הרב קוק"
  (צילום: תומר ניוברג/ פלאש90)

בתגובה לחשיפת סרוגים כי מאחורי הקמפיין הקורא לציונות הדתית לא להצביע למפלגת זהות, יו"ר המפלגה משה פייגלין, מוסר לסרוגים כי ראוי שבוגרי הציונות הדתית יזכרו שהוא נלחם על ערכים החשובים למגזר בזמן שנציגיהם בכנסת שתקו.

כזכור, בשבת האחרונה, שלושה ימים בלבד לפני הבחירות, חולקו עשרות אלפי עלוני הסברה תחת הכותרת "ציוני דתי לא מצביע פייגלין". העלון הופץ במאות בתי הכנסת ומוקדם יותר חשפנו שמי שעומד מאחורי העלון הם קבוצה של בוגרי ישיבות שהחליטו לקחת יוזמה ולהיאבק על ערכי היהדות, בהם, לטענתם, מנסה לפגוע פייגלין.

בתגובה לחשיפה, ממפלגת 'זהות' נמסק לסרוגים כי "ראוי להזכיר לבוגרי הציונות הדתית היוצאים נגד פייגלין, כי פייגלין הוכיח את נאמנותו לארץ ישראל- מאז ימי זו ארצנו- ולעם ישראל – כשהתנגד לעינויי השווא של נערי המגזר, יותר מכל הממסדים הסרוגים".

"מצע זהות מיוסד על אדני תורת הרב. הפוליטיקאים הסרוגים לא יסלחו לפייגלין על שלקח את תורת הרב קוק, יותר מדי ברצינות", חתמו במפלגה.

כאמור, בעלון, עושים הכותבים השוואה בין ערכי הציונות לבין הערכים שפייגלין רוצה לקדם. בנוגע לארץ ישראל כותבים בעלון כי ערכי הציונות הדתית הם ארץ ישראל השלימה ותמיכה במחנה הלאומי. לעומת זאת, פייגלין אמר בעבר כי "גוש הימין מעניין את הסבתא שלי" ושלא בטוח שהוא ימליץ על הקמת ממשלה לאומית. "הליכוד וגם כחול לבן… לא יודע על מי אמליץ… מי שיציע יותר, יקבל את ההמלצה" אמר פייגלין בכנס של הג'רוזלם פוסט.

בנוגע לתורת ישראל, אומר פייגלין כי הוא רוצה לבטל את תקציב הישיבות, ובנוגע לחיבור היהדות עם המדינה אומר פייגלין כי "מפלגת זהות מדברת על הפרדת דת ומדינה". כמו כן על צביון יהודי במדינה אומר פייגלין "נבטל את חוק איסור גידול חזיר ואת חוק החמץ".

ידידיה ליבוביץ', מיוזמי הקמפיין מסר לסרוגים כי "אנחנו רואים בשבועות האחרונים מפלגה, שמוביל אותה אדם עם כיפה על הראש, שמאיימת למחוק את כל מה שנבנה פה בעשרות השנים האחרונות, כל מה שמקבע את היותה של המדינה יהודית. המצע המסוכן של פייגלין הוא הפך גמור מכל מה שחונכנו עליו בציונות הדתית, בבתי המדרש של הרב קוק זצ"ל, על החיבור המיוחד של היהדות והמדינה.הדבר הזה עורר אותנו, כמה בוגרי ישיבות, להציף את הנושא ולעורר את הציבור הציוני דתי לכך שהערכים שמוביל פייגלין הפוכים ב- 180 מעלות מערכי הציונות הדתית. ציוני דתי לא יכול להצביע לפייגלין".

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
35 תגובות - 25 דיונים מיין לפי
1
?
שלום | 07-04-2019 20:41
שום קשר בין דרכו של פייגלין לרב קוק.מכבסת מילים שרק אדם שאין לו מושג מהי תורת הרב רוק,יקנה.
מה זה חירות?
שלו | 08-04-2019 4:29
וְהַלֻּחֹת מַעֲשֵׂה אֱלֹהִים הֵמָּה וְהַמִּכְתָּב מִכְתַּב אֱלֹהִים הוּא חָרוּת עַל הַלֻּחֹת, אַל תִּקְרָא חָרוּת אֶלָּא חֵרוּת, שֶׁאֵין לְךָ בֶּן חוֹרִין אֶלָּא מִי שֶׁעוֹסֵק בְּתַלְמוּד תּוֹרָה, וְכָל מִי שֶׁעוֹסֵק בְּתַלְמוּד תּוֹרָה הֲרֵי זֶה מִתְעַלֶּה, שֶׁנֶּאֱמַר וּמִמַּתָּנָה נַחֲלִיאֵל וּמִנַּחֲלִיאֵל בָּמוֹת:
דבריך נכונים. ואילו דבריהם זה דמגוגיה
קר | 08-04-2019 0:41
זהות לא תצליח במשימותיה, בעזה.
נכון מאוד
איש | 07-04-2019 20:46
הרב קוק היה מתנער ממנו לחלוטין
2
הראי"ה קוק היה מצביע זהות ללא ספק
ישראלי | 07-04-2019 20:43
רעיון החירות זועק ממשנת הרב תלמידיו לא השכילו לאמצו עד תם.. רק זהות!
הראי"ה היה תומך בנשואים אזרחיים וביטול הרבנות
רמי | 07-04-2019 21:43
אחי אם אתה על חומרים לפחות אל תנסה למכור אותם גם לנו
מה ההגדרה של חירות?
אביח | 07-04-2019 21:09
?
3
מגלומן
חיפה | 07-04-2019 20:51
איזו תורה יש בפייגלין? אולי תורתו של פאולוס? רעיונות מאוד מסוכנים במסווה של ירא שמים. פתחתי את המצע, והם שם לעיני כל כותבים בכפיפה אחד קטע מהזוהר שמדבר על אחד הרעיונות הפינימיים ביותר של עם ישראל והם עוד מפרסמים אותם כך בפשטות. יחד עם דיברי אדם שיצא נגד ברית מילה. פשוט עם ארצות במקרה הטוב ואולי נצרות במקרה הרע. מוטי קרפל, שהיה האידאולוג מאחורי פייגלין בזמן מנהיגות יהודית אומר עליו היום שהוא איבד את הכיוון לגמרי. אולי אחרי כמה עלי גראס הרע נראה טוב. והכל מעורבב ממיילא אז אין בעיה לנתק לאומיות ודת כי הרי הכל מעורבב. ומי שאמר זאת להפריד דת ממדינה הוא לא אחר מישו
4
הפרדת דת ומדינה
eli | 07-04-2019 21:47
חוק החזיר אושר עי הרבנות בתנאי שהגידול יהיה על במות מעל לאדמה. מפלגות הדתיות לא הצביעו על הצעת חוק השבת של כהנא, ויצאו מהמליאה בהצעת חוק מיהוא יהודי שלו. הרבנים לא רוצים מדינה יהודית, הם רוצים כספי ציבור.
5
ממילא, אין יהדות במדינה
eli | 07-04-2019 21:54
שהממשלה כולל הרבנים קנויים לה, תצא לנו מהוורידים.
6
שטויות
חן | 07-04-2019 21:56
אדם שמתבזה בעיני הציבור ובעד סמים קלים שלא ישא את הרב קוק על פיו
7
תורת הרב קוק
אלי יוסף | 07-04-2019 23:32
הרב קוק היה לובש שחורים - אילו ישראל היה חי. ישראל מחמשת רבי מרצחים . היה זועק - ייהרג ואל יעבור. . כי לרב קוק היה נשמה עשירה באהבת הבריות. זהות לא מכיר את הרב קוק , וכמו הבית היהודי והימין החדש לא הולך בדרך של הרב קוק. הרב קוק לא היה פוחד להציב - תנאי סף - לא נכנסים לממשלה שמחמש רבי מרצחים .
8
חוקים
יוליוס | 07-04-2019 23:45
מישהו מוכן להסביר לי מה שווה חוק החזיר אם ניתן לגדל לשווק למכור ולאכול חזיר בכל מקום? מי שחושב שחוק דתי מקרב בין האוכ הוא טועה! מה שמקרב בין בני אדם זה החופש. כשאני יודע שמשיהו אחר רוצה לכפות עלי את השקפת עולמו אני יוצא נגד ולהפך חינוך, החלפת רעיונות דרך שכנוע הם הדרכים הנכונות להשפיע ולקרב
חוק דתי
eli | 10-04-2019 19:58
הוקי התורה מקרבים מ א ו ד כשלומדים אותם כהוויתם, ללא זיוף, ללא פשרות, ללא התנצלות !
הרבנות עצמה הכשירה גידול חזיר
eli | 10-04-2019 19:56
היה בשנות ה50, ובתנאי שהגידול יהיה על במות מעל לאדמה - כך מסדרים את האיסור לגדל חזיר בארץ ישראל... !!!!!!!
אין המת מכחיש את החי
eli | 10-04-2019 19:54
היו נישואי תערובת ונישואים אזרחיים גם בזמנו של הרב קוק. הוא יסד את הרבנות, אבל בקום המדינה, הרבנות לא עמדה על הרגליים מול החילון של בו גוריון... אנחנו אוכלים את הדייסה שבישלו לנו. זה נקרא משפט עברי בתאום עם שלטון החוק.
9
מוזמנים להיווכח (מתוך שיעור של הרב שרקי)
רם | 08-04-2019 0:03
המן - הוכחת שהתורה תואמת את עם ישראל בעיקר ללא ציווי (ראו גם ביאור של הרב לספר הכוזרי חלק א עמ' 98-100 (ד) וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה הִנְנִי מַמְטִיר לָכֶם לֶחֶם מִן הַשָּׁמָיִם וְיָצָא הָעָם וְלָקְטוּ דְּבַר יוֹם בְּיוֹמוֹ לְמַעַן אֲנַסֶּנּוּ הֲיֵלֵךְ בְּתוֹרָתִי אִם לֹא: קודם כל הקבה מתחייב שהוא ימטיר לחם מהשמים, ומגביל זאת בלקחת רק מה שצריך לאותו יום. דבר נוסף, ה' רוצה לנסות את ישראל אם ילכו לפי תורתו. אלא שאנו עוד לא מכירים שום תורה ולא יודעים מה זה ללכת בתורה הזו, ומה הקשר בין איסוף המן לתורה זו? אם כן זה סוג של נסיון מקדים לקראת משהו... (ה) וְהָיָה בַּיּוֹם הַשִּׁשִּׁי וְהֵכִינוּ אֵת אֲשֶׁר יָבִיאוּ וְהָיָה מִשְׁנֶה עַל אֲשֶׁר יִלְקְטוּ יוֹם יוֹם: הקבה מוסיף ואומר למשה לקחת ביום שישי פי שניים וגם זה קשה ולא מובן מדוע. תגובת משה לישראל (ו) וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן אֶל כָּל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל עֶרֶב וִידַעְתֶּם כִּי ה' הוֹצִיא אֶתְכֶם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם: (ז) וּבֹקֶר וּרְאִיתֶם אֶת כְּבוֹד ה' בְּשָׁמְעוֹ אֶת תְּלֻנֹּתֵיכֶם עַל ה' וְנַחְנוּ מָה כִּי תַלִּינוּ עָלֵינוּ: בבוקר יקרה משהו נוסף. לא רק שידעו שה' הוציאם ממצרים, אלא שיראו אותו ממש. וכיצד זה יקרה? (ח) וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה בְּתֵת ה' לָכֶם בָּעֶרֶב בָּשָׂר לֶאֱכֹל וְלֶחֶם בַּבֹּקֶר לִשְׂבֹּעַ בִּשְׁמֹעַ ה' אֶת תְּלֻנֹּתֵיכֶם אֲשֶׁר אַתֶּם מַלִּינִם עָלָיו וְנַחְנוּ מָה לֹא עָלֵינוּ תְלֻנֹּתֵיכֶם כִּי עַל ה': (ט) וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל אַהֲרֹן אֱמֹר אֶל כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל קִרְבוּ לִפְנֵי ה' כִּי שָׁמַע אֵת תְּלֻנֹּתֵיכֶם: (י) וַיְהִי כְּדַבֵּר אַהֲרֹן אֶל כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיִּפְנוּ אֶל הַמִּדְבָּר וְהִנֵּה כְּבוֹד ה' נִרְאָה בֶּעָנָן: פ (יא) וַיְדַבֵּר ה' אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר: (יב) שָׁמַעְתִּי אֶת תְּלוּנֹּת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל דַּבֵּר אֲלֵהֶם לֵאמֹר בֵּין הָעַרְבַּיִם תֹּאכְלוּ בָשָׂר וּבַבֹּקֶר תִּשְׂבְּעוּ לָחֶם וִידַעְתֶּם כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיכֶם: (יג) וַיְהִי בָעֶרֶב וַתַּעַל הַשְּׂלָו וַתְּכַס אֶת הַמַּחֲנֶה וּבַבֹּקֶר הָיְתָה שִׁכְבַת הַטַּל סָבִיב לַמַּחֲנֶה: (יד) וַתַּעַל שִׁכְבַת הַטָּל וְהִנֵּה עַל פְּנֵי הַמִּדְבָּר דַּק מְחֻסְפָּס דַּק כַּכְּפֹר עַל הָאָרֶץ: (טו) וַיִּרְאוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמְרוּ אִישׁ אֶל אָחִיו מָן הוּא כִּי לֹא יָדְעוּ מַה הוּא וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֲלֵהֶם הוּא הַלֶּחֶם אֲשֶׁר נָתַן ה' לָכֶם לְאָכְלָה: משה מגלה לישראל שאת הלחם הזה ה' ממטיר להם מהשמים. (טז) זֶה הַדָּבָר אֲשֶׁר צִוָּה ה' לִקְטוּ מִמֶּנּוּ אִישׁ לְפִי אָכְלוֹ עֹמֶר לַגֻּלְגֹּלֶת מִסְפַּר נַפְשֹׁתֵיכֶם אִישׁ לַאֲשֶׁר בְּאָהֳלוֹ תִּקָּחוּ: (יז) וַיַּעֲשׂוּ כֵן בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיִּלְקְטוּ הַמַּרְבֶּה וְהַמַּמְעִיט: (יח) וַיָּמֹדּוּ בָעֹמֶר וְלֹא הֶעְדִּיף הַמַּרְבֶּה וְהַמַּמְעִיט לֹא הֶחְסִיר אִישׁ לְפִי אָכְלוֹ לָקָטוּ: עם ישראל עושה מה שה' ביקש, ללא שמשה אומר להם לעשות זאת. (יט) וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֲלֵהֶם אִישׁ אַל יוֹתֵר מִמֶּנּוּ עַד בֹּקֶר: כאן משה מוסר בהרחבה את המצווה לקחת לאותו יום בלבד. אך משה לא מעביר את המידע אודות הצורך בלקיחה כפולה ביום שישי. (כ) וְלֹא שָׁמְעוּ אֶל מֹשֶׁה וַיּוֹתִרוּ אֲנָשִׁים מִמֶּנּוּ עַד בֹּקֶר וַיָּרֻם תּוֹלָעִים וַיִּבְאַשׁ וַיִּקְצֹף עֲלֵהֶם מֹשֶׁה: יש כאן מתיחות. משה מצווה ובני ישראל, פשוט לא עושים! (כא) וַיִּלְקְטוּ אֹתוֹ בַּבֹּקֶר בַּבֹּקֶר אִישׁ כְּפִי אָכְלוֹ וְחַם הַשֶּׁמֶשׁ וְנָמָס: עם ישראל מתקן וכעת לא מותיר אך לא משום שמשה אמר אלא כי זה מתליע להם. ההוכחה שעם ישראל תואם לתורה (כב) וַיְהִי בַּיּוֹם הַשִּׁשִּׁי לָקְטוּ לֶחֶם מִשְׁנֶה שְׁנֵי הָעֹמֶר לָאֶחָד וַיָּבֹאוּ כָּל נְשִׂיאֵי הָעֵדָה וַיַּגִּידוּ לְמֹשֶׁה: משה לא אמר לישראל לקחת פי שניים. אדרבא הוא אמר להם לא להותיר. הגיעו נשיאי העדה, ומתוך יראת שמים רצו להוציא קול שזה לא בסדר שהעם מותיר. (כג) וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם הוּא אֲשֶׁר דִּבֶּר ה' שַׁבָּתוֹן שַׁבַּת קֹדֶשׁ לַה' מָחָר אֵת אֲשֶׁר תֹּאפוּ אֵפוּ וְאֵת אֲשֶׁר תְּבַשְּׁלוּ בַּשֵּׁלוּ וְאֵת כָּל הָעֹדֵף הַנִּיחוּ לָכֶם לְמִשְׁמֶרֶת עַד הַבֹּקֶר: משה מבין שהעם באופן ספונטאני עשה דבר שה' ציווה. אך נשיאי העדה – הרבנים, לא הבינו זאת. ובאמת ההוכחה שהעם צדק הייתה (כד) וַיַּנִּיחוּ אֹתוֹ עַד הַבֹּקֶר כַּאֲשֶׁר צִוָּה מֹשֶׁה וְלֹא הִבְאִישׁ וְרִמָּה לֹא הָיְתָה בּוֹ: מעניין שהם עושים כאשר ציוה משה, בעוד שמשה לא ציוה אותם עדיין. נראה שיש ציווי של משה בלי שהוא אומר. כלומר שמניחים את האומה בפני עצמה היא עושה את רצון ה' בדיוק. היהודי רוצה לעבוד את ה', אך לא רוצה שיגידו לו לעשות. (כה) וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אִכְלֻהוּ הַיּוֹם כִּי שַׁבָּת הַיּוֹם לַה' הַיּוֹם לֹא תִמְצָאֻהוּ בַּשָּׂדֶה: (כו) שֵׁשֶׁת יָמִים תִּלְקְטֻהוּ וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי שַׁבָּת לֹא יִהְיֶה בּוֹ: משה כביכול מנצל את ההזדמנות שהעם עשה בצורה ספונטנית ומקווה שיקשיבו לו הפעם ולכן מצווה שוב. ונראה שהוא כביכול מוסיף את הנושא שלא ימצאוהו בשדה, שכן ה' לא אמר לו זאת לפני כן. אלא שאז (כז) וַיְהִי בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי יָצְאוּ מִן הָעָם לִלְקֹט וְלֹא מָצָאוּ: ס שוב משה מצווה ועם ישראל עושה הפוך. (כח) וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה עַד אָנָה מֵאַנְתֶּם לִשְׁמֹר מִצְוֹתַי וְתוֹרֹתָי: בהמשך עם ישראל עתיד לקבל את התורה, שתבוא בכפיה חזקה מאוד. דבר זה גורם לישראל לחשוב שזה משהו שלא מתאים לו, והיא לא בשבילו. ולכן היה צריך הזדמנות לפני מתן תורה כדי לראות שההתנהגות של בני ישראל תואמת את רצון ה'. כעת ניתן להבין מהו הניסיון שה' מציב - ללכת בתורה. דהיינו שההליכה הטבעית של עם ישראל הוא התורה. ולכן משה לא גילה להם שביום שישי צריך לקחת פי שניים. בעצם היה כאן ניסוי בו היה צריך להבליט שכשמשה מצווה, זה לא הולך. וכשהוא לא מצווה, זה מוכיח לישראל שההתנהגות הטבעית שלהם תואמת את התורה. ולכן במתן תורה בציווי על השבת יאמר ה' זכור. כלומר השבת שאותה קיימתם באופן טבעי תזכור אותה לקיים אותה כל שבת. ומכאן והלאה המצוות הם ביטוי מצוותי של הנפש הספונטאנית של עם ישראל. לפי זה יש הציבור, נשיאי העדה, ומשה. משה יודע מה רצון ה' כי הוא נביא. הציבור עושה מה שה' רוצה כי הוא מרגיש כך ולא בגלל שהוא יודע, יש לו נמיכות מסוימת. נשיאי העדה הם אלו שעברו את המדרגה הנמוכה, והם לא מצליחים להבין את הנטיות הטבעיות.
10
קנאביס, חשיש ומריחואנה
קנאביס | 08-04-2019 0:06
תשאף חזק, תגיע רחוק! קריאה נואשת למוישה פייגלין.
11
קובץ ג פסקה ב תתן
רם | 08-04-2019 0:19
שלשת הסיעות היותר רשמיות באומה הן, האחת, האורתודוכסית, כמו שרגילים לקראת, הנושאת את דגל הקודש, טוענת באומץ, בקנאה ובמרירות, בעד התורה, המצוה, האמונה וכל קודש בישראל. השניה היא הלאומית החדשה, הלוחמת בעד כל דבר שהנטיה הלאומית שואפת אליה, שכוללת בקרבה הרבה מהטבעיות הטהורה של נטית אומה החפצה לחדש את החיים הלאומיים שלה, אחרי שהיו זמן רב עלומים בקרבה מתגרת ידה של הגלות המרה, והרבה ממה שהיא חפצה להכיר לטובה את מה שקלטה מרוחם של עמים אחרים, באותה המדה שהיא מכרת שהם טובים ונאותים גם לפניה. השלישית היא הליברלית, שהיתה נושאת את דגל ההשכלה בעבר לא רחוק, ועדיין ידה תקיפה בחוגים רחבים. היא אינה מתכנסת בחטיבה הלאומית, ודורשת את התוכן האנושי של ההשכלה, התרבות, המוסר, ועוד. הדבר מובן, שבמצב בריא יש צורך בשלשת הכחות יחד. ותמיד צריכים אנו לשאוף לבוא לידי המצב הבריא הזה, באופן ששלשת הכחות הללו יחד יהיו שולטים בנו בכל מילואם וטובם, במצב הרמוני מתוקן, שאין בו לא חסר ולא יתר, ואז יתדבקו יחד באהבה אצילית ומעשית, הקודש, האומה והאדם, ויחד יתועדו היחידים וגם הסיעות, שכל אחד מהם מצא את כשרונותיו יותר מסוגלים לחלק אחד משלשת החלקים הללו, בידידות הראויה, להכיר בעין יפה כל אחד את התפקיד החיובי של חבירו. וההכרה הזאת תהיה הולכת ומשתלמת, עד שלא די שיכיר כל אחד את הצד החיובי שיש בכל כח לדבר הגון ומקובל, וראוי להשתמש בו לההטבה הכללית של מיזוג הרוח, וגם לההטבה הפרטית של ביסומו של הכח המיוחד ההוא שהוא מוצא את עצמו שרוי תחת דגלו, אלא שעוד הלאה ילך, עד שגם את התוכן החיובי שיש בהצד השלילי שבכל כח וכח, על פי המדה הנכונה, גם כן יכיר לטוב, וידע שלטובתו של הכח המיוחד שהוא יותר נוטה אליו, צריך הוא להיות מושפע גם כן באיזו מדה מהכח השולל, שהכח האחר שולל את הכח החביב שלו, מפני שבשלילתו הוא מעמידו על מדתו הראויה לו, ומצילו מהגרעון המסוכן של התוספת וההפרזה. וזאת היא העבודה המיוחדת מעבודות הקשות שבמקדש, הקמיצה, שלא יחסר ושלא יותיר. כשנסתכל בשכל טוב בהתסיסות שאנו סובלים מהן כל כך בדורנו, נדע שאך דרך אחד יש לפנינו, שכל אחד, בין יחיד בין קיבוץ, ישים אל לבו את המוסר הזה, ויחד עם ההגנה שכל אחד קרוא להגן על אותו הכח המיוחד שהוא מקושר אליו, על פי טבע נפשו ועל פי הרגלו וחינוכו, ידע איך להשתמש בהכחות שהם מוצאים להם מקלטם באנשים אחרים ובסיעות אחרות, שהם זרים לרוחו, למען ישלים את עצמו ואת סיעתו, בין בהצד החיובי של הכחות האחרים, ובין בהחלק הטוב של הצדדים השליליים שלהם, שהם יהיו המאמצים באמת את כחו המיוחד במה שישמרו אותו מהקלקלה של הפרזה, הגורמת חלישות כח וטשטוש צורה. ורק באופן זה נוכל לקוות למצב של חיים הראויים לגוי אחד בארץ. מובן הדבר, שמה שהכנסנו את הקודש בשדרה של שלשת הכחות, שכל אחד צריך לצמצם את עצמו לפעמים כדי להניח מקום לחבירו, איננו מובן כי אם בצד הטכני והמעשי של הקודש, ובצדדים המחשביים והרגשיים המתיחסים לו. אבל עצם הקודש העליון הרי הוא הנושא הכללי, שהצמצום הזה עצמו הרי הוא עבודתו, כמו כל העבודות הבאות לשכלול העולם והחיים בכל המובנים, שכלם ברכתם מקודש הם נושאים. על כן המחשבה האידיאלית, הרוממה, המחשבה האלהית באמת, חפשית היא מכל צמצומים, והקרבה האלהית היא ממולאה תמיד הרחבה עליונה למעלה מכל גבולים, והיא בהרחבתה הרי היא מעומק חכמתה מוציאה את התכנית של קו המדה, והיא מודדת את כל גבול, וממילא מובן שהיא בעצמה רחבה מכל גבול. לכל תכלה ראיתי קץ, רחבה מצותך מאד. ובהתהלך האדם והגוי בנתיבות הצדק המעשיים והמחשביים, הממודדים בגבולם, יבושר שלום לעלות גם כן אל האצילות הרחבה. מן המיצר קראתי יה, ענני במרחב יה.
רם - תגובה 11
אתי | 08-04-2019 15:36
יפה מאוד, נעשה ונצליח מחר, אמן ואמן! ממשה עד משה לא קם כמשה.
12
הצלפות רגלים
המדדן | 08-04-2019 0:59
וריקוד סלואו הם גם חלק מהתורה?
13
חה חה חה
נדב | 08-04-2019 2:37
עצם רעיון המדינה לשיטת הרב היא יחד עם הדת, המאמה מלמד מה רמת האינטלגנציה והדמגוגיה של זהות.
14
הרב קוק פיתח את רעיון החירות
רק בחירות ולא בכפיה | 08-04-2019 3:51
פייגלין באמינותו וביושרו ,עולה על כל הסרוגים המצפצפים ערכיםאך לא מיישמים 1/10 מהם. מימי זו ארצינו,דרך פעילותו בליכוד- הכל לשם שמים ולא לעשות לעצמו גבעה להתגדר בה
15
דרך עיניים מעוותות
ט | 08-04-2019 6:44
לקחת פירורים מהרב קוק, להעביר דרך מוח מעוות, אנרכיסט, מה שהרב קוק קורא נשמה של תוהו מהסוג הירוד והשפל, זה פייגלין
16
צדק צדק תרדוף
דב | 08-04-2019 6:53
הבאתם כתבה שלמה על כך שחולקו עלונים וכו וכו וכו ובסוף רשמתם עד פירסום הכתבה לא נתקבלה תגובה ניחא שכך זה היה והנה יש תגובה אלא שהתגובה מכילה כפול מיחזור של כל הנאמר בכתבה הקודמת מעיתונות מוסרית היתי מצפה למעט יותר הוגנות . אולם הטענה העיקרית דלי כלפיכם שאתם בהחלט משרתים ומיצגים רק את המגזר ועל שאר עם ישראל מה יהא??
17
זהות חירות יהודים
ורד | 08-04-2019 9:14
בעבר הצבעתי הבית היהודי אך היום מפלגת זהות
18
עם הארץ
פייגלין | 08-04-2019 9:41
לא מבין כלום בתורת הרב קוק מסוכן לעם ישראל טמבלים...אל תצביעו לו
19
נכון מאד
שלום | 08-04-2019 10:24
אי אפשר לחנך בכפיה. זה לא עבד, זה לא עובד וזה לא יעבוד. נקודה.
20
כמה דברי הבל אפשר להשמיע
אלי | 08-04-2019 10:24
כמה דברי הבל אפשר להשמיע
21
ברור שזה לא נכון!
דוד בן מאיר | 08-04-2019 11:49
גימוד הרבנות הראשית הפרדת דת ממדינה הסתלקות המדינה מחובות גמילות חסדים - כל אלו, ועוד, הינם הפכים לתורתו של הרב קוק!
הרב קוק אחדות
שמעון | 09-04-2019 9:22
רוצים אחדות רק אצל זהות רואים את כול הגוונים של עם ישראל ומי שראה פגם באחר שיעשה בדק בית
22
אולי מבוסס על שורת קוק
בוב מרלי | 09-04-2019 7:50
איפה הוא ואיפה הרב קיק
23
איזה רב?
נועה ב | 09-04-2019 10:30
הרב קוק בחולם מלא אולי.
24
מפרק המדינה עושה דמגוגיה
הזוי | 09-04-2019 13:44
דמגוג בכיר שמוכר פנטזיות. ואמירות לא נכונות. כל הדרך לקלפי.
25
פייגלן אתה חי בסרט
מיכאל | 09-04-2019 15:23
אתה לא עובר את אחוז החסימה ואבוי למי שיצביע לך אתה לא מייצג אותנו