"גם במצבים הכי מבישים, ידעתי שהשם נמצא איתי" - סרוגים

"גם במצבים הכי מבישים, ידעתי שהשם נמצא איתי"

אחרי תקופה קשה, יובל המבולבל חוזר לבמות וחושף בראיון לסרוגים למה להגיד ''שמע ישראל'' עם ילדים בהופעות זה לא כפייה דתית ולמה מפיקי האירוויזיון לא צריכים לוותר על יו"ש

(צלם: אלון מצקין/ עיצוב: סטודיו סרוגים)

כבר לא מתבלבל: יובל שם טוב, כוכב הילדים המוכר בכל בית בישראל, הצליח לבלבל לא מעט בשנה האחרונה. לאחר ששמו נקשר לפרשת סמים שהסעירה את המדינה ואיימה לרסק את הקריירה המצליחה שלו. כעת, כמעט שנה לאחר התקופה הקשה, יובל שם טוב חוזר לבמות בפסח ופותח את הלב בראיון מרגש.

"ברגעים הקשים, ביקשתי עזרה מהאדם החכם ביותר בעולם- שלמה המלך" מספר יובל שם טוב, בראיון לסרוגים. " פתחתי את בספר קהלת, והדבר הראשון שראיתי שם הוא הפסוק: 'הבל הבלים הכל הבל'. הבנתי שאני צריך להפנים שבעולם הזה הכל הבל- החל ממה שהתקשורת כותבת ועד למה שאומרים אנשים מסביב.

בנוסף הבנתי שהעולם הזה הוא עולם שנעלם- ולכן אני חייב להתרכז במה שבאמת נשאר מהעולם הזה. וזה לא הפרסום או הכסף, או מה שאומרים עליך. הדבר היחיד שצריך להתרכז בו זה עשיית הטוב."

מעבדות לחירות

אני תופסת את יובל בסטודיו, באמצע חזרות למופע "השכונה של הופ", איתו הולך לרוץ לאורך כל חול המועד הקרוב ברחבי הארץ, יחד עם כוכבי ערוץ הופ. עבור יובל, חג הפסח הוא מועד מעולה לחזור לככב על הבמות הגדולות.

איך זה לחזור לבמה, אחרי תקופה לא קלה?

"מרגיש שיצאתי מעבדות לחירות" מספר יובל "פסח השנה הוא חג החירות האישי שלי. אני אומר תודה כי יש מישהו למעלה שדואג לי, שאוהב אותי, ועושה את הכל בשבילי, גם כשלפעמים קצת לא נעים לי."

כמו לא מעט אנשים מוכרים בתעשיית התרבות, גם יובל בחר בשנים האחרונות להתחזק ולהתקרב לבורא. אפילו במצבים הקשים, בהם חשב על הגרוע מכל, הוא לא הפסיק להאמין.

"תמיד ידעתי שהשם נמצא איתי" מספר יובל לסרוגים "גם בתקופה שהיה את כל הבלגן והפרסומים בתקשורת, ובמצבים הכי מבישים, ידעתי שגם שם ה' יתברך נמצא איתי. כמו שאומר הפסוק "ואפילו בהסתרה שבתוך ההסתרה בוודאי, גם שם נמצא השם יתברך", הייתי שר את השיר הזה ובוכה, הייתי אומר לקב"ה, אני יודע שאתה איתי ושאתה שם, ואני יודע שמאחורי כל הסבל הזה יש משמעות מסוימת".

"הייתי בטוח שהאולמות יהיו ריקים"

חוץ מהאמונה, מה שעוד עזר ליובל להתמודד עם התקופה הקשה, היה הקהל שהביע תמיכה ברשת וברגליים ומילא את האולמות, גם לאחר שהפרשה התפוצצה.

חששת שהקהל לא יגיע?

"הגעתי להצגות הראשונות והייתי בטוח שהאולמות יהיו ריקים, אבל לא רק שהם לא היו ריקים, הם היו מלאים פי 2 כי אנשים רצו להביע תמיכה.

בנוסף גם קיבלתי חיבוק ענק ברשת. הרבה מעשים טובים שעשיתי אני לא זכרתי, אבל פתאום ברגעים קשים כאלה הכל חוזר אלי. פתאום אני רואה בפייסבוק כמה אנשים פרסמו שעזרתי להם, הרגשתי כאלו עשו לי הלוויה כשאני בחיים".

הגאולה האישית שלו

מעבר לאהבה מבחוץ, ליובל חיכתה המון אהבה גם בבית האישי שלו "מהיום הראשון אשתי הייתה איתי ותמכה בי מול כל העולם" מספר יובל בהתרגשות ומשחזר "שבוע בכיתי ולא יצאתי מהמיטה, והיא רצתה שאקום לאוכל וטיפלה בי".

מה גרם לך להאמין שתצליח לצאת מהמצב הזה? 

"בתוך תוכי ידעתי שמעולם לא הזקתי לאף אחד, ולא עשיתי רע לאף אחד והייתי שלם עם עצמי. בסופו של דבר הכל יצא לטובה, אני באמת מאמין שהשם הקשיב לתפילות שלי, והקשיב לליבי- הוא ידע שאני לא אאכזב אותו ולא את הקהל, וברוך השם אמשיך לשמח את עם ישראל".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by יובל המבולבל (@yuval_hamevulbal) on

היום, כמעט שנה לאחר שהתפוצצה הפרשה, יובל שם טוב, נמצא במקום לגמרי אחר ומאמין שמכל מה שעבר הוא יכול רק לצמוח.

"ברוך השם, מכל החושך הזה יצא אור והחלטתי לעשות שינוי בחיים שלי- להיצמד לדברים הטובים" מספר יובל "היו אנשים שניסו להפיל ולרמוס אותי. הם ניסו לקבור אותי, אבל הם לא ידעו שיש לי זרעים. קברו אותי באדמה, אבל משם צמחתי ב"ה".

"היום אני נמצא במקום טוב, קיבלתי המון הצעות לאחרונה, אפילו כמה מחו"ל. אחרי החושך בא האור".

להוציא את החמץ לאור 

חוץ מההצעות מחו"ל והעבודה שלא מפסיקה למלא לו את הלו"ז, כוכב הילדים בקרוב יצא במופע גם למבוגרים. המופע נולד בעקבות התקופה הקשה שעבר שתקרא "שלא תתבלבלו".

"בהרצאה הזו אני אדבר על איך מתגברים על משברים ומוצאים את הטוב בכל דבר." מספר יובל "הרי לכל בן אדם יש עליות וירידות, ואמרתי לעצמי שאולי הקב"ה לא סתם שם אותי במצב הקשה הזה, אולי אני זה שיכול לעזור לאנשים, שהיו במצב דומה לשלי ולעזור להם לצאת ממנו".

כבר לא מתבלבל, בקרוב גם למבוגרים (צלם: אלון מצקין)

"שמח שיש לי את הכוח לחזק את ילדי ישראל"

בין כל השירים המשעשעים וההומור שהביא לחיינו מחדש ביטויים כמו: "נהרדעעעא", ו"שקשוקה", יובל משתדל להכניס גם קצת ערכים ומוסר.

גם בהצגה שיריץ יחד עם ערוץ הופ בפסח הקרוב, ינסה יובל, אבא בעצמו לשבעה ילדים, לתת פתרון לבעיות איתם מתמודד כל הורה. "נושא המופע הוא לצאת החוצה ולא להישאר בבית מול המסכים, במיוחד בפסח שיש מזג אוויר כל כך יפה". ההצגה עוסקת במה שנקרא "יש זמן לכל דבר"- יש זמן לשחק, זמן לעבוד, זמן לישון וזמן לקום.

"אנחנו מתכננים איך מתכננים את הזמן בצורה יעילה, כשלוח הזמנים יבוא לטובתנו. לפעמים הילד לא רוצה לישון אלא לשחק- אנחנו מלמדים שיש זמן נכון לכל דבר, ומקווים שנצליח לעזור להורים בחופשת פסח"

משתדל להכניס גם ערכים (צילום: ערן לוי ורפי דלויה)

כמה חודשים לפני שהפרשה התפוצצה, יובל המבולבל כיכב בכותרות כשהוא מואשם בכפייה דתית, לאחר שאמר "שמע ישראל" עם הילדים במהלך הופעה מטעם חב"ד.

וגם כשהוא מסתכל אחורה הוא לא מתכוון להתנצל, "אני לא חושב שלהגיד 'שמע ישראל' זה כפייה דתית, זה חלק מהעם שלנו, ושמח שיש לי את הכוח לחזק את ילדי ישראל בשנים שבהם מתעצבים האישיות שלהם והאמונות שלהם.

בכל זאת "שמע ישראל" והופעות בחב"ד מתקשר באופן אוטומטי לתפילות ודת..

"הפסוק 'שמע ישראל', זה אומר מבחינתי דבר מאד פשוט- כולנו אחד, כל עם ישראל, כולנו חלק מהאל. כשאני מזיק למישהו אני מזיק לעצמי, כי בסופו של דבר כולנו אחד. בסופו של דבר הגעתי למצב שאני לא מודאג ממה שהמקטרגים אומרים עלי- אני הולך עם האמת שלי".

בל"ג בעומר אני משתף בדר"כ פעולה עם חב"ד, כי אני חושב שהם לא קיצוניים ומלאים בשילוב של אמונה וחסד. אדם צריך לעבוד את ה', אבל גם להתפרנס ולהרוויח כסף- והשילוב הזה יפה בעיניי".

בזמן שרבים נמנעים מלהיכנס ל"פוליטיקות מיותרות", יובל לא חשש לצלם את הסרט הקולנועי הראשון שלו "גיבור בעננים", ביהודה ושומרון.

בתור אחד שצילם סרט שלם ביהודה ושומרון, מה דעתך על כך שמפיקי האירוויזיון החליטו להימנע מלצלם שם את מתמודדים התחרות?

"אני חושב שצריך לשים את הפוליטיקה בצד. אם יש אתר או מקום שהוא יפה, צריך ללכת עם האמת והאמנות עצמה ולא לחשוב מה יגידו על זה. אם זה לא מתאים להם מבחינה אמנותית, זה בסדר, אבל אם השיקולים פוליטיים- אז חבל מאד.

אני בכל אופן, לא צילמתי ביהודה ושומרון מתוך אמירה פוליטית, אלא בגלל שהמקום יפה. יכולתי באותה מידה לצלם ברמת הגולן או בפטרה או אגם בסקוטלנד- זה לא היה משנה. הצילום עצמו היה מדהים, היה הירתמות מכל האזור שמה לקדם את הסרט, אבל המטרה עצמה הייתה לבחור מקום שהתאים לאווירה של הסרט- ולכן צילמנו שם. פשוט הלכתי עם כל הלב והאמנות".

פסח, מצה ושמחה  

ב"ה התברכת ב7 ילדים, איך מסתדרים עם הניקיונות וההכנות לפסח?

"אצלנו זה עובד בצורה שמחה ונפלאה. ילדים זה שמחה, וזה מתבטא אצלנו בבית. הילדים עוזרים- הגדול מחזיק את התינוקת, האחרים מסייעים בדברים אחרים. לא משעמם, תמיד יש רעש וכולם צוחקים.

הרבה אנשים נרתעים מלהביא ילדים, חושבים שזה קשה, אבל בסופו של דבר אף אחד לא מקופח, וגם עם לפעמים חסר- לפעמים זה הדבר הנכון עבורם. ילדים שגדלים שיש להם הכל נהיים מפונקים, אבל כל משפחה פועלת בצורה שונה. הרבה אנשים שגדלו בחוסר גדלו לאנשים מוצלחים."

איזה טיפ אתה יכול לתת להורים?

"אין מה להיות בלחץ, יש זמן לכל דבר. מה שלא הספקתי היום נעשה מחר, ומה שלא נעשה מחר נספיק עוד שנה. הלחץ גורם לכך שמתבאסים על דברים, במקום להסתכל על הדברים הנפלאים שיש בחיים.

ניסן הוא ראש השנה לפי התורה, מה תרצה לאחל לעצמך לקראת השנה החדשה?

"אני רוצה לאחל לעצמי שאדע להוציא את החמץ מקרבי ולהמשיך לשמור על האור שבי- במקום להכניס חמץ פנימה. מאחל לעצמי גם לבטל את הפרעה שלי, כדי שלא נחזור למצרים, אלא נישאר בני חורין" •

======================================

לוח הופעות 'השכונה של הופ':

14.4.19 יום א', המשכן לאמנויות הבמה באר שבע | 17.4.19 יום ד', תיאטרון ירושלים | 21-23.4.19, יום א' עד ג', היכל התרבות תל אביב | 24.4.19, יום ד' מרכז הקונגרסים חיפה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
יש גבול
ניר | 14-04-2019 21:10
עצות להורים? ממנו? טוב שחזר לעבוד ולהתפרנס אבל שיסתפק בזה ולא יטיף
2
טעות!
עמית | 15-04-2019 0:17
רח ניסן איננו רה, הוא ראש לחודשים!!
3
היה מגוחך נשאר מגוחך. וזה לא הדתה? הצחקת. או
משיח | 15-04-2019 8:46
שאתה מבולבל.