אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

הרב אמנון בזק: בן גביר הוא המנהיג האמיתי של 'איחוד מפלגות הימין'

הרב אמנון בזק מסכים עם דבריהם של איתמר בן גביר וברוך מרזל לפיהם הבחירות הקרובות הן בין נציג עוצמה יהודית לאלישיב רייכנר ומותח בקורת על סמוטריץ' והרב רפי פרץ

בן גביר הוא המנהיג האמיתי של 'איחוד מפלגות הימין'

הרב אמנון בזק מרבני 'הר עציון', מסכים עם דבריהם של איתמר בן גביר וברוך מרזל לפיהם הבחירות הקרובות הן בין נציג עוצמה יהודית לאלישיב רייכנר.

הרב בזק כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "'עוצמה יהודית' הגדירו במדויק את שאלת המפתח בבחירות האלו: מי מייצג את הציונות הדתית – איתמר בן גביר או אלישיב רייכנר?".

לדבריו: "האם הציונות הדתית מיוצגת על ידי בן גביר, שמתבטא בקיצוניות כלפי כל מי שלא חושב כמותו, שמכנה את אנשי השמאל "בוגדים", ושבאופן כללי לוקח את הציונות הדתית למקום מתבדל ומפלג, תוך שהוא מלבה שיח תוקפני ומכליל; או שהיא מיוצגת על ידי אלישיב רייכנר, איש המחבר בין תורה ועבודה, המקדיש את חייו לחיבורים ולאחדות עם מגזרים שונים בעם ישראל, שפעל למען הפריפריה, ובאופן כללי פועל במתינות, בשפה מאחדת ובדרכי נועם?".

"זאת אכן השאלה המרכזית שמצביעי הציונות הדתית צריכים לשאול את עצמם: מיהם האנשים שייצגו את הציונות הדתית בציבור הרחב?", כתב הרב בזק.

בהמשך הוא מותח בקורת על בצלאל סמוטריץ' והרב רפי פרץ וכותב: "כבר הוכח שאיתמר בן גביר הוא המנהיג האמיתי של 'איחוד מפלגות הימין'. מה שהתחיל כ'בלוק טכני' הנובע מתוך אילוצים, הפך להיות מפלגה שיש לה כוכב מרכזי אחד, שכולם מיישרים איתו קו: סמוטריץ' מחרה מחזיק אחריו, והרב רפי פרץ, למרבה הצער, לאחר שפעם אחת ניסה לומר אמירה קצת מורכבת בנושא המסתננים, חטף על הראש מבן גביר ומסמוטריץ' ומיהר ליישר עמם קו, לא הצליח ולו פעם אחת לבדל את עצמו מ'עוצמה יהודית' בשום נושא".

בסוף דבריו כותב הרב בזק: "מי שאכן רואה בבן גביר את המייצג הראוי של הציונות הדתית, יוכל להצביע בנוחות ל'איחוד מפלגות הימין'. מי שמאמין שבין ערכיה של ציונות הדתית נמצאים גם דרך ארץ, סובלנות, הכרה במורכבות ופעילות בדרכי נועם – מוטב שיחפש מייצגים מתאימים יותר. אלישיב רייכנר הוא ודאי אחד מהם.

אם בכתבה נמצאה טעות או פרסומת לא ראויה. דווחו לנו >
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
51 תגובות - 40 דיונים מיין לפי
1
"המנהיג האמיתי" של בלוק טכני? שלא יחרטט
הא? | 02-04-2019 18:41
הציבור לא מטומטם.
הרב בזק שוב מברבר את עצמו לדעת. חבל
בוגר הגוש | 03-04-2019 14:21
הרב בזק, בבקשה ממך, תחזור ללמד בבית המדרש, תנך, גמרא וכל השאר. הכתיבה הפוליטית שלך רק מביישת את הישיבה. הטיעונים רדודים, במקום לשדר רוחב השקפה, הכלה, סובלנות, כפי שהיה בגוש כשאני למדתי, אתה משדר חוסר פתיחות וקנאות נגד כל מי שלא חושב בדיוק בדיוק כמוך. פעם זה רבני הר המור והקו, פעם תנועת חזון, ופעם בן גביר וכו'. מה אני כותב שהכתיבה רדודה? כיון שברור שמדובר בבלוק טכני, ולא בחיבור מהותי. רק כדי לא לאבד קולות בימין. אז די לטהרנות, והוצאת הדיבה נגד איחוד מפלגות הימין. וחוץ מזה, קצת פתיחות, אפילו בגץ וועדת הבחירות אישרו את בן גביר...
בוטים של זהות באוויר.
דוד | 03-04-2019 0:23
היזהרו !
בחמישייה הראשונה של פייגלין 4 אנשי שמאל...
זהות זה שמאל | 02-04-2019 22:12
זהות זה שמאל!
אומרים לא לכהניסטים!
יוני | 02-04-2019 20:57
כל יהודי עם מוסר יודע שאין להצביע לגזענים. בבחירות האלה- רק פייגלין! מי שעוקב אחריו מאז שנות ה90 יודע שהוא קול הימין האמיתי
2
על הלכות לשון הרע הוא כנראה לא שמע
שמואל | 02-04-2019 19:02
מעבר לכתיבתך הרדודה והדמגוגית, מי שקורא לאחרים תוקפניים, מתלהמים, קיצונים וכו', רק מוכיח על עצמו שהוא קיצוני מתלהם תוקפן וכו' שכן הפוסל במומו פוסל.
3
בן גביר השרון שלנו בבית היעודי.
-》שלום-אכשווא《- | 02-04-2019 19:10
למה השמאל מתאמץ ככ ?!
4
הימין
עופרה | 02-04-2019 19:16
הימין שלא מנסה להיתישר עם הסביבה . אך הימין האמיתי מגיע לכל בית עובדה תותח בן גביר ועוצמה יהודית נלחמים כמו אריות על עם ישראל וחיילי צה'ל ישר כח לעוצמה יהודית .
5
נכון!!!
מיכאל | 02-04-2019 19:19
צודק הרב! אליישיב רייכנר תמיד פעל לחיבורים עם חילונים, שמאלנים, רפורמים ושאר יצורים... אבל חיבור עם בן גביר???? שומו שמיים חס וחלילה!! זה נוגד את אידאולוגיית ההתחנפות ואת ההתנשאות הקדושה.. כנאמר בחזל - ואהבת לרעך כמוך חוץ מבן גביר
6
הרב בזק מתעלם
התנשאות בזויה | 02-04-2019 19:22
מפועלו החשוב של בן גביר בעזרה לנדכאים האמיתיים, אלו שסובלים מהמסתננים, אלו שמעונים במרתפי השבכ. איפה הבעיה? במחשבה שיהדות מקרבת היא זו שכותבת יפה בעיתון, שבהארץ לא מכפישים אותה, שיוצרת אווירה נחמדה באולפני התקשורת. אז הרשה לנו לגחך, גם המפדלניק הנחמד והנעים ביותר לא יימלט משנאת הזהות היהודית, ועיין ערך בגידת בגץ בגוש קטיף. תפסיק לחשוב שקירוב לבבות מתקיים מעל דפי העיתונים...
7
הרב בזק צודק
ניסים | 02-04-2019 19:31
ולכן הבחירה הנכונה היא הימין החדש נעשה כולנו מאמץ שהאיחוד יקבל לא יותר מ6 מנדטים ובן גביר יישאר מחוץ לכנסת
אין ספק שבן גביר יהיה בכנסת.
רק איחוד הימין | 03-04-2019 20:26
שטויות. בן גביר לא קיצוני הוא איש אמת שאכפת לו מעם ישראל , אי ותורת ישראל. בעה איחוד הימין יקבל יותר משש מנדטים .
לא לבנט!
יוני | 02-04-2019 21:00
בנט בגד בציונות הדתית כדי לקדם את הקריירה הפוליטית שלו- את זה שהמילה שלו נשברה אפשר לראות בהתרסקות שלו בסקרים. הבחירה הנכונה היא פייגלין- מי שעוקב אחריו משנות ה90 יודע שהוא נציג ראוי לימין!
8
כבוד הרב בזק !
רחל | 02-04-2019 19:38
בסד האם בן גביר זה מילה גסה ? האם הוא אומר משהו פסול ? האם אנחנו ציונים דתים או דתים ציונים ? האם אתה מזדהה ומכיל כלפי חילונים ומתיישר איתם אבל כל מי שטיפה קנאי לדבר השם פסול אצלך ? האם בן גביר מבדל את הציונות הדתית מהשמאל או שאתה מבדל בתוך הציונות הדתית ומפורר אותה אל תוך ידיים חילוניות?? ועוד האם אתה חושב שלזה התכוון הרב קוק כבוד הרב בזק ? לירי הזה בנגמש? באובדן האמת שלך כשהיית אמור לקרב אותם אליה? אצלו אתה לא מוצא את האמת רק אצלם?? גם אם יש לדעתך בעיה בסגנון היא וודאי עדיפה על חטא כלפי שמיים! אין מצווה הבאה בעבירה!
9
בן גביר אדם משכמו ומעלה
אושר אופמן | 02-04-2019 19:48
נאמן לעם ישראל, לארץ ישראל ולתורת ישראל, בניגוד לפייגלין שאינו אלה חיקוי עלוב של מרץ
10
שוב פגעו בציפור נפשו ?
ששי | 02-04-2019 19:54
משהו התעורר משנת חורף ? האם הוא מסכים עם עמדותיו של הימין החדש ? זאת אומרת שלתורה אין משמעות ? מה שלום מימד ? כבר חתמו עם גנץ ?
11
תזכיר לנו מה הקשר של שקד ובנט לציונות הדתית?
שי | 02-04-2019 19:56
בכך שהם עשו עלינו סיבוב פוליטי במשך 6 שנים ולאחר שמיצו מבחינתם את השימוש הם זרקו וגם לקחו איתם את מימון המפלגות? בזה הם מייצגים אותנו? ימני דתי שורשי מצביע רק טב ולא מתפתה לשום כוכבים נוצצים שהיום הם כאן ומחר הם בכלל במקום אחר ...
רואים שאתה לא מצוי בפרטים בכלל
לאופניק | 03-04-2019 7:21
חלאס עם הקשקוש של הונחו על ידי הרב טאו. לא רק שהרב אלי סדן הצבע לבית היהודי, הוא פעל רבות כדי שאנשים לא יצביעו ל'יחד' ויישארו בבית (אני, אגב, לא הסכמתי איתו)! הכי קל זה לדבר על אנשי הקו המבדלים והמפלגים, אבל ברגע שיש משהו שקצת פחות נראה לנו לעבור לצד השני... איך בנט הצליח לסחוף את הציבור שלנו?! תעשו קצת גוגל לפני שפותחים את הפה, ותראה כמה הרבנים האלה ספציפית תמכו בו ונלחמו בשבילו!! שכל אחד יצביע למי שהוא רוצה, אני לא מאמין שצריכים להישאר במפלגה מסוימת רק כי זה הבית, אבל בואו נהיה נאמנים לעובדות, לפחות כשבאים להכפיש!!
שוב השקרים הרגילים
אופניק | 02-04-2019 21:29
בנט הרים את המפלגה מאחוז החסימה לפני שבע שנים, ובהחלט נשבר לו ולנו- מצביעים שהגיעו רק בשל הרוח שהוא, אורבך ושקד הביאו, מהבחישות האין סופיות של הועדות המסדרות וראשי הישיבות. מפלגות חרדיות יש גם בלעדיהם, ובאמת אנשי ה'קו' של הרב פרץ והרב סדן הונחו על ידי רבותיהם הרב טאו וחבריו להצביע ג', יחד וש''ס בסבבים הקודמים. כעת מיזם 'יחד' התחזק מעט, ומאחל לכם הצלחה, אך אנו בהחלט שמחים שבנט , מועלם ושקד מצאו דרך להמשיך ולייצג אותנו. שימוש של חבורת חברון- קריית משה במימון שהושג בקולות שלי ושל דומים לי- הוא שהיה עושק אילו נתנו לזה לקרות. רוצים ממשלה לאומית - דאגו לליכוד חלש בגוש חזק. זה כל הסיפור.
התחלת יפה, אבל...
אלרועי | 02-04-2019 21:01
לא מצביעים לתלמידיו של כהנא! הבחירה הנכונה לבוגדנות ואופרטוניזם זול של בנט היא בחירה בפייגלין וזהות!
12
רבנים סרוגים מה נהיה איתכם? ברור היום
מושיק | 02-04-2019 20:05
שבנט לא מחויב לרבנים, לתורה ובכלל לך תסמוך על אחד שנטש את הספינה שלו... היום ברור שרק האיחוד מייצג את מכלול הערכים של הציונות הדתית באמת. מי שרוצה להמשיך להתעלם שילך עם בנט. שיקח בחשבון עוד אקזיט בדרך
13
בתור חילוני שתומך באיחוד, לא מבין את הפחדנות
לירון | 02-04-2019 20:07
הסרוגה. יש הנהגה ברורה לאיחוד והיא הקול הבסיסי של הערכים של הציונות הטובה. אני מעריך מאד את הרב פרץ ובן גביר בכל מקרה עתיד להפרד. סיכמנו רק על בלוק טכני אז על מה המהומה המבוהלת הזו?
אל תדאג, 13 יקר
יהודי | 02-04-2019 21:08
הרב בזק ממש ממש לא מייצג את הציונות הדתית. לא סתם כ-5 מנדטים דתיים מצביעים לאיחוד וכ-2 בלבד לבנט ושות'.
14
אחרי הבחירות בןגביר ישאר באופיזציה.זה המנהיג?
עדי | 02-04-2019 20:09
ההנהגה של האיחוד דווקא עם קול ציוני דתי מאד ברור וערכמה שבכלל לא ברור אצל בנט. אחרי האקזיט שעדה קשה לסמוך על המחויבות הערכית והנאמנות שלו
15
בנט מנהיג הימין החדש נאמן לשר הבטחון ולא
בת אל | 02-04-2019 20:10
לשום מסגרת ערכית מחייבת אחרת תן לי הסבר איך הוא מלכלך ויורק ככה לבאר שגדלה אותו
16
קצת יושר
אשר | 02-04-2019 20:25
עצוב שרב משווה בצורה מגמתית ומכוערת. כדאי לרב אמנון להתבונן במעשיו המרובים של בן גביר למען בטחון בדרום ובכל הארץ,למען כבודן ובטחונן של בנות ישראל,למען חיילי צהל, למען עשוקים בבתי משפט ועוד ועוד. מלא מלא אהבה וטוב לב. מה החכמה להתמקד רק בסגנון דיבור? ממליץ לקבוצה הזו מישיבת הגוש לעשות חשבון נפש מדוע הם כל כך סגורים ואטומים ביחס לקבוצה שקצת שונה מהם? איפה היכולת להכיל ולהעריך?
17
גוש... תעופו לנו מהעינים,חילונים במסוה מעוררי
שיבי | 02-04-2019 20:28
סלידה וגועל, אתם יותר גרועים מסתם חילןני,אפילו מצביע מרץ
לפי הלוגיקה שלך
זאב | 02-04-2019 23:24
אז מכיוון שמצביעי מרץ יותר גרועים מהערבים והגושניקים יותר ממרץ ולמעשה כל מי ששמאלה לך יותר גרוע מזה שיותתר שמאלה ממנו אז צריך שתקימו חופי רחצה נפרדים רק לכם (עוצמה יהודית) בלבד.אני בטוח שכולם ישמחו לזה.הכי טוב מדינה רק בשבילכם.
18
כמה מתאים לארגון הזה
גבריאל | 02-04-2019 20:30
שנקרא בית הלל שהמסר שלו להצביע למחללי שבת בפרהסיה. בושה וחרפה. שקד נסעה באמצע השבת לבנט לרעננה להכין את מסיבת הפרישה במוצש. מה הם עשו שם ניתן לדמיין. כנראה לא רק סעודה שלישית. ככה יורקים בפרצוף שלנו ככה לא דואגים לציונות הדתית וזה הפרצוף האמיתי של בית הלל שלא מפריע להם חילול שבת . בושה וחרפה.
19
צביעות צביעות צביעות
בן ציון | 02-04-2019 20:35
מוזר ביותר לראות את אמנון בזק המכפיש ומגדף בהשתלחות רדודה את אלו המביעים עמדות שונות מדעתו, טוען לערכים של דרך ארץ וסובלנות. מי שנשאר אדיש לרמיסת התורה וקדושתה, אינו סובלן כלל.
20
כל הכבוד לרב! זוהי ראיה מנהיגותית אמיתית
יעקב | 02-04-2019 21:00
ולא ראיה הנהלתית רופסת כמו של מנהלי הבית המסואב. מי שמתאחד עם פרעושים שלא יתלונן בבוקר על עקיצות .
21
לשיטת הרב בזק המייצגים האמיתיים של
זאבי | 02-04-2019 21:01
הציונות הדתית הם מחללי שבת כולל שקד. לאיזה שפל ירדת הרב בזק?
22
אומרים שלוש פעמים לא
יוני | 02-04-2019 21:04
לשחיתות של הליכוד- לא! לבוגדנות של בנט - לא! לגזענות של כהניסטים - לא! רק פייגלין יביא את הישועה, חובש כיפה אמיתי- שלא כמו בנט.
23
מה המאמר הזה אם לא
יהודי | 02-04-2019 21:04
מתבטא בקיצוניות כלפי כל מי שלא חושב כמותו, ובאופן כללי לוקח את הציונות הדתית למקום מתבדל ומפלג, תוך שהוא מלבה שיח תוקפני ומכליל?
24
טול קורה מבין עיניך
מ | 02-04-2019 21:12
מעניין שמפלגתו של אלישיב רייכנר בחרה גם לתקוף את הרב רפי פרץ על אותה אמירה קצת מורכבת.....
25
דמגוגיה זולה בשם הטהרנות המזויפת של הפלורליזם
ד מ ג ו ג י ה | 02-04-2019 21:44
דמגוגיה זולה בין (בן גביר לרייכנר) זה יפה שרב תומך בציונים הדתיים בנט ושקד שיאמצו את אמנת גיבנסזון-מדן תקראו עליה בויקפדיה זה כמעט כמו ההפרדת דת ומדינה של פייגלין
26
בנט כבר עשה הפרדה
מאיר קליין | 02-04-2019 21:47
בין דתיי הרצף לבין הציבור התורה שמקומו בבית היהודי ואולי אין שם מקומו של ר' בזק
27
תרפה בבקשה
מרקוס | 02-04-2019 21:49
!
28
וברב רפי היית תומך?
את האמת | 02-04-2019 22:09
גם בלי עוצמה יהודית אתה לא תומך באיחוד, אז מה אתה מתערב בענייני מפלגה לא לך?
29
לא ברור
נעם | 02-04-2019 22:25
לא ברור למה רב שהודיע קבל עם ועדה כי הוא תומך בימין החדש מתעסק בלפרש מפלגה אחרת...
30
כמה עצוב
לוי | 03-04-2019 0:12
לקרוא ולא להאמין. ממש עצוב לשמוע רב בישראל משתלח בצורה כזאת ביהודי שאינו מתיישר כפי שהרב רוצה. עצוב לקרוא שהרב ממליץ על אדם המחבר בין חילונים לדתיים, אך לא עם דתיים קיצוניים(נו,מסתבר שאדם שאומר בפה מלא שאינו רוצה מחבלים חיים, חכים שאינם נאמנים למדינה, מסתננים שמשטלתים על חיי אנשים קשיי יום ועוד, הוא!!!קיצוני. מעניין היכן אותו דתי שפוי שהרב מדבר עליו). כמה עוד אפשר לרדת?
31
אין שאלה שבן גביר עדיף על רייכנר
איתן | 03-04-2019 2:02
למרות שרייכנר ראוי אך בןמגביר מתאים להיות חכ ולפעול למען הציבור ועם ישראל הרבה יותר מאלישיב רייכנר
32
רק עוצמה יהודית
יהודי | 03-04-2019 2:17
איתמר בן גביר הוא יהודי צדיק
33
מרזל איש חברון לא בזכיר שמות רק תמך בבן גביר
טירן פולק | 03-04-2019 8:27
את השמות כתבו הכותרות לכן צריך להישמר מלשון הרע כשקוראים לזנברג מרץ שמאל בוגדני אחריי תמיכתם באויבי ישראל ונגד מדינת ישראל בארץ ובעולם זאת חובתנו למחות ולהתריע כנגדם אין ספק שבשעה זאת חיבים לבחור ט'ב בקלפי איחוד מפלגות הימין וזה צו השעה. !!!.
34
הרב כנראה התבלבל או לא הרגיש טוב... אנשי תורה
Nati | 03-04-2019 9:53
נמצאים באיחוד הימין. אצל בנט יש רק עבודה בעניים....
35
אתה לא צריך תירוץ להצביע לבנט או לפיד. לך על
.. | 03-04-2019 10:44
זה. רק אל תתרץ תירוצים. כי גם בבחירות קודמות ולפני הצבעת ללפיד משהו דומה . רק תהיה ישר ואל תנסה לפגוע בבית היהודי . אין מה לעשות שם לרבני הגוש חוץ מלהיות כל היום באינטרנט באתרי חדשות?
36
סמוטריץ' המנהיג והאינטלקט בימין הסרוג
בן ציון | 03-04-2019 12:14
סמוטריץ' המנהיג והאינטלקט בימין הסרוג, שמסוגל לנצח כל מתנגד לדרכנו, בחריצות ובדרך ארץ, כאחת. ובנט ניצל מפלגה דתית לקדם קריירה ולהקים מפלגה שלא מונחית בכלל משום רבנים ודעת תורה.
37
אמנון בזק
אפרים | 03-04-2019 15:23
כשכל השורה הראשונה של הרבנים בציונות הדתית קוראים להצביע לאיחוד מפלגות הימין אז הדעה של אמנון בזק היא דעה של אמנון בלבד וזה לא רציני להוסיף ליד שמו את התואר רב
38
אתה פח זבל
איכס | 03-04-2019 15:31
וזה הכל
39
די להתחנפות לשמאל ולעוכרי ישראל
אברהם משש | 03-04-2019 22:25
נמאס מכת החנפים שמחרפים ובזים ליהודים הנאמנים לה' לעמו לתורתו ולארצו, לכו למרץ.
40
הרב אמנון בזק אתה תלך לאבדון יחד עם הימין
חקי חיון | 04-04-2019 8:58
חקי חיון , כל מעודדי ותומכי ובוחרי ביבי וליכוד וימין וחרדים ודתיים ומסורתיים סופכם הגיע אלוקים זועם עליכם ועליכן באש בגופרית ובתמרות עשן בעוד שבוע אתם ואתן מפסידים ובעוד 3 שנים מגיע מלך המשיח ואלוקים יחסל עם כולכם חשבון על אנוכיותכם ופגיעה בחלשים על הפרת ואהבת לרעך כמוך וצער בעלי חיים ושמירת איכות הסביבה ושלמות עולמנו. כולכם וכולכן וכל אשר לכם ולכן ילך לאבדון לדראון עולם , הגיע בכל העולם יום ה' הגדול והנורא ואף אחד ואחת ממאות מיליוני בעלי ובעלות התפקיד בעולם כולו וכל סוביביהם יתייסרו יסורי גיהנום ולא ינצלו וגם לא יחיו.