הבוטים מגיבים לטענות: "תביעת דיבה בדרך" - סרוגים

הבוטים מגיבים לטענות: "תביעת דיבה בדרך"

לאחר שתחקיר "ידיעות אחרונות" חשף כי הליכוד מפעיל רשת של "בוטים" שמפיצים מסרים התומכים ברה"מ, משתמשי הטוויטר שנטענו כחשודים הכחישו את הטענות נגדם: "אני לא בוט, אני אמיתי, חי ונושם". אחרים זעמו: "התביעה בדרך"

הבוטים מגיבים לטענות: "תביעת דיבה בדרך"
  (צילום: שאטרסטוק)

לאחר שתחקיר "ידיעות אחרונות" וה-"ניו יורק טיימס" חשף הבוקר (שני) כי הליכוד מפעיל רשת של "בוטים" המשתמשים בחשבונות טוויטר מזויפים שמפיצים מסרים שהתומכים בראש הממשלה בנימין נתניהו, משתמשי הטוויטר שנטענו כחשודים בתחקיר הכחישו את הטענות נגדם, והבהירו כי הם אנשים אמיתיים שלא מקושרים לקמפיין.

"כמובן שאם אני לא מזדהה ומופיע מאחורי כינוי יקפצו ויגידו שאני 'בוט'. אז אני לא בוט! בחיי אימי שתחיה. אני אמיתי, חי ונושם" אמר המשתמש "קפטיין ג'ורג'". "לא קשור לשום גוף פוליטי.לא מקבל אגורה שחוקה. כל מה שאני כותב בא מהלב. אני משועמם ואני מצייץ בלי הפסקה. רואה את העוול שעושים לביבי וליבי נחמץ. אני לא בוט!".

גם "משה", חשבון הטוויטר שלפי התחקיר מציג תמונת הפרופיל של דוגמן יווני בשם תיאו תיאודורידיס, הכחיש את הטענות שצויינו בתחקיר. "ראיתם חברים- אני בוט לפי ידיעות אחרונות" טען. "אתם מבינים- כל התומכים בליכוד הם בוטים". מנגד משתמשים אחרים, ביניהם חשבון הטוויטר "ידעות דינג", בחרו לשנות את הגדרות הפרטיות של החשבון כך שרק עוקבים מאושרים יוכלו לראות את הציוצים שלהם.

"תביעת דיבה נגד ידיעות"

מנגד, משתמשים אחרים הגיבו בטונים זועמים יותר, ושלחו מסרים מאיימים כלפי "ידיעות אחרונות" ומפרסמי התחקיר. "פתאום קם אדם בבוקר ומרגיש שהוא בוט ומתחיל ללכת" אמר זיו קנובלר, שציוצים שלו הוצגו בתחקיר. "אני מריח פה תביעת דיבה נגד ידיעות. אני מניח שתביעה תסדר את הנושא הזה של שקרים כאילו אנו מגיבים בתשלום. לא ממש מפריע לי לקבל הכנסה נוספת על חשבון נוני מוזס. יש גבול לשקרים שאפשר להפיץ על אנשים פרטיים".

עוד קרא להמשיך לפרסם ציוצים פוליטיים כתגובה לתחקיר: "אם הגענו ל-Ynet, אומר שיש השפעה למה שאנו כותבים פה. להמשיך קדימה ולא להוריד רגל מהגז- זה מה שאני אומר".

"שקרים של ידיעות, השמאל מפחדים"

חשבון הטוויטר "BOND", שלפי התחקיר מנוהל על ידי יצחק חדאד מאשדוד ומהווה מרכיב מרכזי של הרשת, מיהר להגיב בזעם לטענות התחקיר- לפיהם חדאד הודה כי הוא "פעיל סמוי" הממומן כדי ליצור תכנים. "שקרים של ידיעות, עיתון פח" תקף. "אם זה מה שמעסיק את תקשורת השמאל כמה ימים לפני הבחירות, הרי שהשמאל יודע שרק ביבי יעלה שוב והם השמאל כישלון חרוץ".

"תכלס השמאל מפחדים. ערוצי השמאל וידיעות אחרונות בראשם מיואשים ומנסים לסתום פיות בכל הכוח בשקרים" הוסיף. "המסקנה פשוטה מאוד- הם מפחדים, הם מפחדים, הם מפחדים. עשו הכל לחסל את ביבי, וכעת מתעסקים בטוויטר לסתום פיות. הציבור לא מטומטם, בבחירות הקרובות תקלטו עד כמה הציבור לא קונה את השקרים של תקשורת השמאל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
עלילה?אתם
מאוכזבת | 01-04-2019 10:14
אתם באמת חושבים שידיעות אחרונות מעלילה עלילות? תחשבו טוב עם עצמכם ביבי לא יודע כבר מה לעשות כדי לנצח הוא יעשה הכל כדי לנצח כל פעולה היא כשרה מבחינתו
2
אל תיכנסו אליהם עד הבחירות. מספיק הודעות
אל תיכנסו לטויטרים | 01-04-2019 10:17
אני מקבל עשרות הודעות שרובן שקריות. אותו מס. טלפון יכול לשלוח פעם בשם אחמד טיבי ופעם בשם נתניהו. הסקרים- חלק מהם מוטעה מראש. למשל, לבחור מתוך 11 מפלגות שהאיחוד לא מופיע בהן ואז, לטעון שהמפלגה התרסקה. סקר מטעה ומוטעה. אל תתנו לנתניהו להשפיע עליכם דרך ישראל היום ולא טוויטרים בוטים. תצביעו למפלגה דתית שתתמוך בדעות של רוב הדתיים והמסורתיים מרמת הגולן ועד שדרות, כולל ישע. אל תוציאו את המתנחלים מחוץ למחנה ואל תחפשו תשובה לטילים ולבלונים מחוץ למחנה שלנו, כי אין. מי שלא מבין שבלון זה לא פחות מפיגוע, ולא משנה אם הפיגוע הצליח או לא, המחבל צריך כלא אמיתי, בלי פלאפונים, בלי חוגים, בלי לימודים אקדמיים ובלי משכורות מהרשות- בעיקר אם הוא בן 22 ומטה, יחשוב פעמיים לפני פיגוע
3
גם אני בוט .גם לי משלמים כסף ....
קולר נסי | 01-04-2019 10:27
גם לי אמרו שדווח עלי בפייס כבוט .וכמה משלמים לי.....אני חיה נושמת .זה שמי !! רק לא ציינתי מהיכן .....גילי.....ועיסוקי ......אני לא בוט.חיה ונושמת .וליכודנקית !! וכואבת את כאבו של המנהיג שלנו .וההכפשות .רצח אופי .שלו ושל משפחתו .דיייייייייייילא עוד.
4
בוטים בוטים
אזרחית | 01-04-2019 11:01
לא יודעת מה זה בוטים ואיך הם מופעלים, אני יודעת שאני אדם פרטי, וכשאני מגיבה, לעיתים קרובות מקבלת את התגובה: תגובתך התקבלה אך בפועל היא לא מופיעה, ואני תוהה למה??!
5
זה לא הצליח להם באמריקה, ולא יצליח גם כאן ...
היידה ביבי | 01-04-2019 11:03
השמאלנאג'ים בעולם מצאו להם אחלה דרך, כשזה לא הולך עם העם, אז: 1. מחליפים את העם - ומייבאים דגהנראטים שיצביעו להם- כך ההגירה המוסלמית באירופה, כך ההגירה הלטינית באמריקה, וכך הם ניסו לעשות לנו עם ההגירה האפריקאית, רק שביבי בנה גדר, ושם להם ברקס. 2. קולוג'ן. אם הם מפסידים- אז בטח יש כאן מזימה.. וכך נולדים הקולוג'נים בעולם. זה מטריד, זה מגעיל, זה לא עובד! ותשאלו את טראמם.
6
הבוטים
דורון | 01-04-2019 12:09
סבתא בישלה דייסה, לבוט אחד נתנה ולעוד אחד נתנה ועוד ועוד עד שהתברר שהבוטים קיבלו הרעלת קיבה...
7
פייר ניוז מבית המדרש של נוני מוזס
איתן | 01-04-2019 14:05
נוני משמש כשוונץ של גנץ.
8
סיקור
אני | 01-04-2019 17:48
חיובי לביבי נו אז תאשימו אותי
9
חבל שאתם לא מדברים שהפכנו ממרתיעים בעזה
איילת | 01-04-2019 20:28
למורתעים משלמי פרוטקשן לחמאס והאסירים שלהם בכלא שמכתיבים את הנעשה בשטח אבוי לנו שזה מה שהשגנו בנט לביטחון ומהר שהשם ישמרנו מפחדנותו של נתניהו
10
אני חי נושם נחסמתי עי פייס בגלל דעותי הימניות
אבי | 01-04-2019 20:39
כל ימני שמצייץ או כותב בפייס בעד ביבי מחפשים דרך לחסום אותו ואינני בוט
11
יאללה תיתבעו. נראה אותכם.
זומבה | 01-04-2019 22:04
הבה נראה את הפרצופים.
12
תחקיר ממומן של השמאל הקיצוני
נצח | 02-04-2019 10:07
היום בתוכניתם המעולה של ליבסקינד וליברמן מתברר כי תחקיר הבוטים הגדול הוא תחקיר ממומן של השמאל הקיצוני בישראל, של האנשים שארגנו את ההפגנות האלימות מול בית היועץ המשפטי וכל מרצם וכספם מופנה להפלתו של נתניהו. אפשר גם להבין שאין טיפת אמינות בתחקיר המזוייף הזה. ביזיון