הרב ביגון: האיסור לקחת קרקעות מערבים לא שייך ביו"ש - סרוגים

הרב ביגון: האיסור לקחת קרקעות מערבים לא שייך ביו"ש

במכתב ששלח ראש מכון מאיר, הרב דב ביגון לחברו מהקיבוץ, שר הבטחון אהוד ברק, הוא מבקש ממנו שלא להרוס את בתי האולפנה ומגרון. לדבריו האיסור על הפקעת קרקעות מערבים פרטיים חל רק במקרה בו הפלסטיני יכול למכור את הקרקע ולא כשהוא מאיום ברצח מצד אחיו הערבים.

הרב ביגון: האיסור לקחת קרקעות מערבים לא שייך ביו"ש
  פיקד על ברק. הרב דב ביגון (מכון מאיר)

ראש 'מכון מאיר' הרב דב ביגון באמירה נחרצת על הבתים המיועדים להריסה ביו"ש.

בשיחתו היומית במכון שמשודר בשידור חי ב'ערוץ מאיר', הקריא הרב מכתב ששלח בתחילת השבוע לשר הבטחון אהוד ברק בנושא בתי שכונת האולפנה.

צפו ברב ביגון קורא את המכתב לאהוד ברק (באדיבות ערוץ מאיר)

"הייתי במאהל המחאה של שובתי הרעב והם ביקשו אם כל אחד מהנוכחים יכול לכתוב מכתב או להשפיע על שרי הממשלה שלא יהרסו את הבתים בשכונת האולפנה. ומכיון שיש לי קשר נעורים עם שר הבטחון, החלטתי לכתוב לו מכתב." הקדים הרב.

הרב ביגון ואהוד ברק גדלו יחד בקיבוץ משמר השרון, כשבהמשך הרב ביגון היה מפקדו של ברק בקורס קצינים בבה"ד 1. לאחר מכן דרכיהם נפרדו, כשברק המשיך בסיירת מטכ"ל והגיע עד לתפקיד הרמטכ"ל ואילו הרב ביגון חזר בתשובה, למד בישיבת מרכז הרב והקים את מכון מאיר.

"במכתבך האחרון בדברי התודה על ברכתי בהגיעך לגיל שיבה, כתבת בצדק שיש לשלב ידיים לאור מצבנו המדיני והחברתי" הקריא הרב ביגון והסביר כי למרות הריחוק והשנים, השניים עדיין נמצאים בידידות והרב שלח מכתב ברכה לכבוד יום הולדתו השבעים של ברק שחל לפני כחודשיים.

"אכן שילוב ידיים ואחדות הוא דבר מחויב בכל עת ובפרט בדורנו דור התחיה וקיבוץ הגלויות", מקריא הרב ומוסיף, "במגמה זאת אני פונה אליך להתייחס לתוכניות ההרס והגירוש בבית אל, מגרון, גבעת אסף ועוד."

אין גזל אדמות מערבים

הרב ביגון ממשיך וכותב כי למרות שארץ ישראל כולה שלנו, הרב צבי יהודה אסר על גזילת אדמות השייכות לערבים פרטיים, כפי שנלמד מאברהם אבינו שקנה את מערת המכפלה מעפרון החתי, ולא הסתמך על ההבטחה של הקב"ה.

"אך במקרים שלפנינו אין להשוות לאברהם אבינו, כיון שעפרון החתי היה חופשי למכור את אדמתו ומגמתו הייתה לאפשר לאברהם אבינו ולדורות הבאים אחריו לחיות בארץ ישראל."

"בעוד שהתובעים שפנו לבג"צ הם ארגונים פוליטיים שמטרתם המוצהרת היא להרוס את ההתיישבות ביש"ע והערבים שבשמם הם פועלים לכאורה, מטרתם היא להשמיד את כל מדינת ישראל. ואם יש ביניהם איזה ערבי שבאמת יש לו אינטרס קנייני למכור את אדמתו, הרי שאחיו הערבים ירצחו אותו. אז מה יש להשוות אחד לשני, בכלל."

אהוד ברק הוא רגיש

בהמשך אומר על הרב ביגון כי מהיכרותו אותו מדובר באדם הרגיש לצער הזולת, ודוחה את "התעמולה האחרת שעושים עליו".

בסופו של המכתב הוא מבקש ממנו שלא לעצום עיניים ולאטום את הלב כנגד עשרות משפחות, שביתם יהרס בשבר נפשי כפי שהיה בגוש קטיף.

"בקשתי ממך ומחבריך לממשלה לחזור בכם מהתוכניות לגרש ולהרוס בתים בישובים, ואדרבה לחזק את העם וההתיישבות ביש"ע בנגב ובגליל, כפי שלימדונו אבות הציונות ביניהם הוריך והוריי". חותם הרב ביגון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
איזה מגיב חצוף! מי אתה בכלל? הרב ביגון איש ישר וצדיק
יהושע | 05-06-2012 21:00
לא מגלגל לשון ולא כלום. איש אמת שרוצה בטובת, עמו, ארצו ותורתו.
2
מפעילי האתר- על כל הכבוד
גלי | 05-06-2012 23:54
עם כל הכבוד לדמוקרטיה, יש תגובות שראויות להימחק. לצד דמוקרטיה יש לנו ערכים ובהם איסור ביזוי תלמיד חכם. אנא מחקו תגובות מבזות כמו של רן גולדן דלעיל. והאמת תגבר
3
צודק הרב בגון
חיים | 06-06-2012 20:34
ארץ ישראל שייכת רק לעם ישראל והוא רשאי לגור ולבנות בכל מרחביה
4
המבזה ת"ח אין רפואה למכתו!
דוד | 10-06-2012 12:36
העם הארץ החצוף הזה המכונה "רן" תחזור בתשובה מייד , ולא היסורים שתעבור יהיו קשים מנשוא! איזה גזל ? עם הארץ שכמוך! הערבי קיבל את הקרקע מהכיבוש הירדני!! הוא מעולם לא קנה את השטח!! דין תורה של מי של שוטה שכמוך! הלוואי ותלמד רבע קטן מהתורה של הרב ביגון! דת הציונות ספר מלא כפירה שקרים וכזבים- ואסור לקריאה, כך כתב הרב עובדיה יוסף שליט"א!