ביקורת סרטים: דמבו• לא גרם לעוף עליו - סרוגים

ביקורת סרטים: דמבו• לא גרם לעוף עליו

כמו לא מעט נוסטלגיות טובות ואהובות, דיסני החליטה להחזיר למסך גם את הפיל המעופף "דמבו" בהפקה מחודשת וחיה. מבקר הסרטים של סרוגים יצא לראות את הסרט, אבל לא הצליח לעוף | ביקורת סרטים

ביקורת סרטים: דמבו• לא גרם לעוף עליו
  (צילום: יחצ)

ביקורת סרטים: דמבו

טרנד ה"לייב אקשן" ששוטף את חיינו וקולנוענו הוא לא מהטרנדים הנחמדים של השנים האחרונות. אותו הסרט המצויר שכולנו אוהבים וזוכרים לטובה, לובש צורה "חיה" בעזרתם החביבה של מאות אנשי CGI שהופכים את הקסם החביב המצויר ל"אמיתי".

אותם סצנות, אותו התסריט, אותם זוויות הצילום. הלייב אקשן לא מביא שום דבר חדש לשולחן. אבל בזמן שהאולפנים מפחדים להוציא לאור תסריטים חדשים, כשרוצים לחסוך על זכויות יוצרים ודיסני יכולים לעשות מה שבראש שלהם בתור הקונגלומרט הגדול ביותר לסרטים, אחרי שקנו בערך כל אולפן מז'ורי, נשאר להם רק למחזר.

לזכותם יאמר שהם באמת מנסים. השחקנים הכי טובים באים ומדברים לכלום ושום דבר על רקע ירוק, ניסיון לדחוף עוד אידיאולוגיה פרוגרסיבית ורהב על גבול המטורף של טים ברטון.

דמבו

ציון כללי

מדד
הצניעות

למה תכה
רעך

מי ומי
צופים

לפני הביקורת, בואו רגע נעצור ונדבר על אחד הבמאים הפסיכים ביותר שדרכו על האדמה. טים הוא יוצר שמתמודד עם בעיות ילדות קשות שמתגלמות ומתגשמות בכל הסרטים שלו. ליצנים מפחידים, קרקסים משוגעים, דמויות על גבול השיגעון, צבעוניות עמוקה ורווייה או אפלה וכבדה. בינאריות וסכיזופרניה ויזואלית קשה לעיכול רוב הזמן. מצד אחד זה אחלה, כי קולנוע הוא המקום הטוב להוציא את הטירוף שיושב אצלך בראש. אבל טים ברטון לוקח את כולנו למסעות חסרי פשר.



ומה עם דמבו?

בניגוד לסרט המצויר מ-1941, הסרט לא נאמן למקור. שזה בעיקרון כבר טוב. הסיפור הוא לא על דמבו, אלא על שני ילדי קרקס שאימם מתה ואביהם (קולין פארל שמשחק יופי את קולין פארל) שחוזר מהמלחמה ללא יד לקרקס נחות שמפעיל מקס מדיצ'י (דני דה ויטו). הפילה ממליטה את דמבו, פילון עם אזניים גדולות, שהילדים קולטים שהוא יכול לעוף.

את האטרקציה קונה וי. איי. ואנדרווייר (בגילומו של מיקל קיטון), לקרקס המדהים שלו, כשהמטרה שלו היא לעשות כמה שיותר כסף.

(צילום: Disney Enterprises)

הסרט סובב סביב סיפורי אב/אם וילדים, הגשמת העצמי והתנגדות לרוע. דיסני קלאסי. אבל הסרט לא זז. דמבו לא מעניין, המתח סביר וכל מה שקורה מסביב לא מושך ולא נחמד.

לקחתי את שתי הבנות הקטנות שלי (6,3) ושתיהן נהנו מאוד. פחדו במקומות הנכונים והתלהבו במקומות הנכונים. טים ברטון לא נותן את כל היופי שהוא יכול, הרבה אפלה ולטעמי הוא לא מוציא את המקסימום מהקאסט הנפלא.

#סולם_רייכרט

הטוב: זוכרים את הטובים של ברטון
הרע: דמבו מאעפן
המכוער: לייב אקשן ודיבוב לעברית

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו