חמאס מאתגר את נתניהו בתקופת בחירות - סרוגים

חמאס מאתגר את נתניהו בתקופת בחירות

מערכה נרחבת ברצועת עזה בתוך מערכת בחירות זה לא מצב אופטימלי. לא חברתית, כשיש אווירת חשדנות לגבי המניעים של ההנהגה ולא בשל השסעים הפתוחים במערכת בחירות. חמאס מנצל את המומנטום

author-image
חמאס מאתגר את נתניהו בתקופת בחירות
  צילומסך חדשות 12

הקרב בבחירות הללו כמו בכל מערכה פוליטית הוא מי קובע את סדר היום. נתניהו לאחרונה הצליח לשלוט בסדר היום כמעט כל הזמן, עד שגנץ ושותפיו הפכו את הקערה על פיה ובעודם יורדים אט אט בסקרים, הצליחו לגרום לכך שסיפור הצוללות הפך לסדר היום הציבורי- תקשורתי.

והנה דווקא כששני המתמודדים לראשות הממשלה יוצאים להעביר את ההתגוששות הפוליטית אל מעבר לים, הסתבר לנו שמי שהצליח לקבוע כאן את סדר היום הוא החמאס.

אותו ארגון טרור בזוי הצליח לאתגר מדינה שבועיים ויום לפני יום הבוחר. לא בלון כאן ובלון שם (ובלי לזלזל חלילה בבלוני הנפץ הללו), אלא טיל לעבר השרון (כל בית הוא חשוב, אבל הגדלת טווח הטילים משמעותה העמקת האיום והמערכה).

חמאס מראה שהתעוזה והחוצפה שלו לא יודעת גבול. ובמערכת בחירות העצבים הישראליים מרוטים עוד יותר.

המלכוד העזתי לצאת למערכה או לא?

מערכת הבחירות היא המקום בו אזרחי ישראל צריכים להעניק אשראי לאותם אלו שינהיגו אותם בארבע השנים הבאות, במצב כזה, הניצים והשסעים צפים ביתר שאת, לא רק בין ימין ושמאל, אלא גם בין כל תת קבוצה שמתמודדת על כוחה הפוליטי על חשבון הקבוצה, או התפיסה השנייה.

המערכות בעזה הן מורכבות ומסובכות תמיד ממה שאנחנו מתארים לעצמנו, במצב כזה, זה מורכב עוד יותר, כאשר החשדנות לגבי המניעים לכל פעולה הם רבים יותר. הפוליטיקה מרחפת מעל הטקטיקה והאסטרטגיה.

התפיסה השמרנית לגבי עזה, אותה מוביל נתניהו, אומרת שאין נוסחת קסמים, ואבן שטיפש זרק גם 10 חכמים יתקשו להוציא. ההתנתקות יצרה איוולת שלא בנקל אפשר למחות אותה.

היא יצרה את ישראל פגיעה ועם נקודת תורפה מול חמאס. הלקחים שלה הם אלו שהזיזו את העם ימינה, מאז 40 המנדטים בהם החזיקה קדימה לאחר ההתנתקות. מאז, חוץ ממרצ איש לא אומר בקול שהוא שמאל.

אבל כאן נתניהו במלכוד, משמאל ומימין מתקיפים אותו על החידלון מול חמאס. בנט רוכב על הסוס כשהוא מבטיח שיש באמתחתו נוסחת קסם, מאידך שלושת הגנרלים ינסו להראות שהם יכולים לייצר סדר יום ביטחוני אחר, אך כולם בכחול לבן קשורים למערכה האחרונה בעזה בדרך זו או אחרת.

בדרך כלל במערכות כאלו כולם פונים ימינה ואיש לא רוצה לתת לכוחות חדשים להתגלח עליהם כשהתותחים רועמים. מאידך, האשמה על המצב הקיים והדה ז'ה וו של סבב ועוד סבב ברצועה, בריטואל שלא נגמר, גורר רצון לאלטרנטיבה, והאלטרנטיבה הזמינה ביותר שיש כדי לבצע חילופי שלטון.

לכן נתניהו, ולא רק הוא, מדינת ישראל כולה, נמצאים באתגר לא פשוט שמציב לפתחה חמאס, ערב בחירות. האם לדחות עוד את הסבב עד שמדינת ישראל תימצא במקום נוח יותר לצאת למערכה עם מערכת פוליטית יציבה? או שמא חמאס רק יקבל תיאבון גדול יותר וההנהגה בישראל ביקורת חריפה יותר והיא תאלץ לצאת בכל פנים למערכה נרחבת, אז מוטב מוקדם יותר?

הכאוס הפוליטי והכאוס הביטחוני חוברים יחד וכרגע הכדור למרבה האכזבה בידיים של חמאס.

 

 

 

 

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הפסקת אש -?
אלי | 26-03-2019 6:03
הפסקת אש -? הפסקת אש = המסמר האחרון בארון המתים הפוליטי של נתניהו. מי צריך הפסקת אש עם עמלק -? שאול המלך הפסיד את המלוכה בגלל הפסקת אש שעשה עם עמלק לפני למעלה משלושת אלפי שנה. ועד היום לא למדו את הלקח. צריך ללמוד מדוד המלך: ארדוף אוייבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם. בלי רחמנות ובלי סלחנות .. לשים פס על בגץ ועל מרצ ועל כל השמאל !
איזה יופי שיש בחירות.נשיג שקט לשבועיים,לפחות.
קלפי לכלבי. הב הב | 26-03-2019 9:00
מה נישתנה ?! ומה יישתנה ?!
תודה לבורא עולם ששלחת לנו מנהיג כמו נתניהו
עמוסי | 26-03-2019 8:02
הפך את ישראל למעצמה עולמית. ולגן עדן. 100 פצצות שיגרו חאמאס. ואנו רואים נסים ונפלאות
2
איך בעולם אנו ממוצגים כ-גוליית?! ואנו הקורבן.
בה.לפחות טראמפ איתנו | 26-03-2019 9:02
מה קורה פה ?!
העם שלנו לא בחר טרור.הוא קורבן הטרור,הרצחני.
עם בחר120בחר גם נשיא | 26-03-2019 10:20
הצבא אמור להגן עלינו. ומשרד החוץ אמור להסביר אותנו. חייבים ליישם תכלית זו. ולא להמשיך בקיבעון חשיבתי/מדיני/צבאי.