יריב אופנהיימר על יריב גוגלהיימר: עושים לי רצח אופי - סרוגים

יריב אופנהיימר על יריב גוגלהיימר: עושים לי רצח אופי

אחרי שבשבוע שעבר הציגו במהדורת השבט את יריב גוגלהיימר כמי שקורא לחרם על ישראל, אומר היום מזכ"ל שלום עכשיו: "גם בלאטמה הצליחו לעורר גם אצלי חיוכים, אבל יש רגעים שבהם גבולות נחצים". לדבריו ארגוני הימין מנהלים נגדו מסע דה לגיטמציה.

יריב אופנהיימר על יריב גוגלהיימר: עושים לי רצח אופי

אופנהיימר נגד גוגלהיימר.

התוכנית האחרונה של מהדורת השבט, לא הצחיקה את מזכ"ל 'שלום עכשיו' יריב אופנהיימר.

למרות שכמעט בכל מהדורה מופיעה דמותו של איש תנועות השלום יריב גוגלהיימר, הלבוש בחולצת שלום עכשיו, כשבפורים הוקדשה המהדורה כולה למגילת אסתר בנוסח גוגלהיימר, הוא בחר להתלונן רק במהדורה האחרונה.

בעקבות ההחלטה בדרום אפריקה, לסמן מוצרים המיוצרים ביו"ש, העלו במהדורת השבט מערכון סאטירי בו הוצגו אנשי שמאל, ביניהם גם גוגלהיימר הקוראים לחרם על ישראל.

צפו בקטע מתוך המהדורה

בתגובה לדברים כתב היום יריב אופנהיימר בדף הפייסבוק שלו, כי ארגוני הימים עושים לו רצח אופי.

"אנשי האתר הימני "לאטמה" במסווה של מערכון סאטירי החליטו שוב להוציא את דיבתי רעה ולהציג אותי כך בפני התומכים שלהם." הוא כותב.

"אני שמעולם לא קראתי לחרם על ישראל, שמאמין כי רק פתרון של שתי מדינות יציל את ישראל מהפיכתה למדינה דו לאומית, שחרד למצבה של ישראל בעולם ומוכן להקריב כל כך הרבה על מנת להפוך את ישראל למקום טוב יותר, מוצא עצמי נאבק בכוחות חשוכים שמנסים להכניס לפי דברים שמעולם לא אמרתי."

אופנהיימר הוסיף כי הוא עדיין משרת במילואים בגדוד קרבי ושומר על ההתנחלוית "נאלץ שוב ושוב להסביר שאין לי שום קשר לאף תנועה פרו פלסטינית ומעולם לא רדפתי או נאבקתי בחיילי וקציני צה"ל, בארץ ובעולם."

עושים לי דה-לגיטמציה

זו לא הפעם הראשונה בשבוע האחרון שאופנהיימר מתעצבן על הימנים.

בעקבות עצומה שארגן אופנהיימר הקוראת ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, לפתוח בחקירה נגד ח"כ מירי רגב על שכינתה את המסתננים 'סרטן בלב האומה', הזכירה לו אתמול תנועת 'ישראל שלי' כי הוא עצמו כינה כך את ההתנחלויות, במאמר מלפני ארבע שנים.

בשבוע שעבר, ביום ירושלים, תלו אנשי 'אם תרצו' שלטים מטעם שלום עכשיו המברכים את תושבי ישראל לרגל יום אלקודס, עם דגלי אש"ף.

"'אם תרצו', 'לאטמה', 'מועצת יש"ע', 'ישראל שלי' ואנשי כהנא לא מסוגלים להתווכח עניינית ולכן בוחרים שוב ושוב לעשות דה לגיטמציה לי, לכם." כותב אופנהיימר, ומוסיף: "בצורה זאת, בשיטתיות ובערמה, מנסים בימין להציג את כל מי שלא חושב כמוהם כאנטי ישראלי, כבוגד, כאויב מבית."

בשמאל לא עושים דברים כאלה

בשיחה עם יריב אופנהיימר שאלנו אותו מדוע שתק למשל, כשב'ארץ נהדרת' הציגו מתנחלים בצורה נתעבת.

למה כשבערוץ 2 הציגו מתנחלים כרוצחי ערבים וחוטפי חיילים לא הקמת קול צעקה שמדובר ברצח אופי?

אני מתנגד למעשים כאלו גם שהם באים משמאל. אבל בואו לא ניתמם אף אחד לא מציג את המתנחלים כבוגדים אף אחד לא מתיר את דמם. כאן זאת מערכת שיטתית שמנסה לעשות דה לגיטמציה לכל מי שלא מסכים איתה.

בימים האחרונים אתה מנהל מעין קרב נגד כמה גופי ימין, מה קרה פתאום?

אין לי שום בעיה עם סאטירה וחלק מהמערכונים גם בלאטמה הצליחו לעורר גם אצלי חיוכים, אבל יש רגעים שבהם גבולות נחצים, שפעילי אם תרצו מתחזים לאנשי שלום עכשיו ומניפים כביכול בשמם דגלי פלסטין ביום ירושלים, שבלאטמה בוחרים להציג אותי בצורה מעוותות שלחלוטין לא קשורה למציאות, זאת לא סאטירה זאת דיבה והתרת דם.

גם  אנשי 'שלום עכשיו' התחזו לאנשי ימין כדי להוציא מאנשים מפורסמים התבטאויות אומללות, כשכולנו זוכרים את דודו אלהרר מדבר נגד שרון. אז זה היה בסדר?

זו סוגיה אחרת לחלוטין, הם מעולם לא התחזו ודיברו בשם אדם או ארגון אחר ולא הסיתו כנגד ארגון אחר. מה שהם עשו, עושה כל עיתונאי מתחיל בתכנית תחקירים. אין קשר בין המקרים.

תגיד, למה מכל אנשי השמאל כולם נטפלים דווקא אליך? זה בגלל שכונת מגרון וגבעת האולפנה או סתם בגלל שאתה הכי מוכר?

לא נטפלים אליי, זאת שיטת עבודה כנגד כל מי שלא חושב כמוהם. 'שלום עכשיו' נמצאת בחזית אבל היא לחלוטין לא היחידה.

בלאטמה לא מתרגשים

בלאטמה, לא לקחו את דבריו של אופנהיימר ברצינות גדולה מדי.

קרולין גליק, אמרה ל'סרוגים': אופנהיימר הוא אדם צבוע. אנחנו תוכנית סאטירה עם אמירה סאטירית והוא איש רציני."

"זה בן אדם שקורא למגזר שלם בישראל 'סרטן בלב האומה' לא במערכון, אלא במאמר רציני שפרסם. אז אין לנו מה להתרגש מהדברים שלו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
נפלתי לריצפה מצחוק ! איזה שיר! איזה בימוי! והשחקנים!
שרון | 29-05-2012 13:51
פשוט נפלא, התמוגגתי מהיצירה, אבל התגובה של אופנהיימר עוד יותר מצחיקה אפילו...
2
זה בדיוק הפוך
טמבליקו | 29-05-2012 17:28
אופנהיימר עושה רצח אופי לגוגלהיימר המסכן,