הסוף להתקנות: גוגל מציגה שירות חדש למשחקי מחשב - סרוגים

הסוף להתקנות: גוגל מציגה שירות חדש למשחקי מחשב

חברת גוגל הציגה פלטפורמה חדשה למשחקי מחשב, המאפשרת לשחק במשחקים באמצעות האינטרנט מכל מכשיר- ללא צורך להוריד או להתקין את המשחקים. השירות החדש יושק בהמשך השנה

author-image
הסוף להתקנות: גוגל מציגה שירות חדש למשחקי מחשב
  שירות המשחקים החדש של גוגל (צילום: מתוך טוויטר)

מהפכה במשחקי המחשב: חברת גוגל הציגה אמש פלטפורמה חדשה למשחקים בשם "Stadia", שמאפשרת למשתמשים לשחק במגוון משחקי מחשב באמצעות האינטרנט מכל מכשיר נתמך. קבצי המשחקים יישבו בשרת הענן של החברה- דבר שמייתר את הצורך בהורדה או התקנה של קבצים במחשב וכן את הצורך ברכישת מחשב מתקדם במיוחד או קונסולה ייעודית למשחקים.

השירות החדש מתבסס על דפדפן כרום של גוגל, וניתן להתחבר אליו ממגוון מכשירים- מחשבים רגילים או ניידים, מכשירי טאבלט, סמארטפון, ואפילו מסכי טלוויזיה חכמים. שירות המשחקים יאפשר לחבר בקרים מיוחדים לשליטה על המשחקים באמצעות חיבורי ה-USB של המחשב או המכשירים, כשגוגל גם תשיק בקר אלחוטי שיתחבר באמצעות וויי-פיי לשרתי המשחק- דבר שיאפשר לשלוט במשחקים מכל מכשיר.

כך זה עובד: צפו בהדגמת השירות החדש

בגוגל טענו כי פלטפורמת המשחקים החדשה תספק יתרונות משמעותיים במשחקי רשת מרובי משתתפים, כגון "פורטנייט" שזוכה בשנה האחרונה להצלחה רבה. פיל האריסון, המפתח הראשי של המיזם, טען כי שירותי הענן יאפשרו להגדיל את מספר השחקנים המשתתפים בכל משחק לאלפי אנשים במקביל- זאת בניגוד למצב היום, שבו רוב המשחקים מגבילים כל משחק ל-100 אנשים. כמו כן, פרטיות המידע האישי של המשתתפים תהיה חזקה יותר, מכיוון שמערכות המשחק מתאחסנות על שרתים מרוחקים ומאובטחים.

שירות המשחקים גם ישתלב עם מוצרי גוגל אחרים ויציע מספר אפשרויות חדשות. כך למשל תוכלו לשתף פרטים על ההישגים במשחקים שלכם באמצעות הג'ימייל, וכן תוכלו לשלוח לחברים קישור שיכניס אותם למקומות מוגדרים במשחק. עוד נכלל סנכרון עם תכנים ביוטיוב- כך שאם תצפו בסרטונים על משחק מסוים, תוכלו להתחיל לשחק בו בעצמכם באמצעות לחיצה על כפתור חדש בשם "שחקו עכשיו" שיופיע לצד הסרטון, או לשחק יחד עם כוכבי רשת המשחקים בשידור חי.

בשלב הזה לא ידוע מתי השירות החדש יושק לציבור, אך בגוגל טענו כי הוא יתחיל לפעול עד סוף שנת 2019, תחילה בארה"ב, קנדה, בריטניה, ומדינות נוספות באירופה, ובהמשך גם במדינות נוספות. גם מחיר השירות אינו ידוע, כשבשלב הזה עדיין לא הוחלט האם התשלום יתבצע באמצעות מנוי חודשי או בתשלום נפרד לכל משחק.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו