צפו: בשירה וריקודים חיילי ההסדר מרץ 19' התגייסו - סרוגים

צפו: בשירה וריקודים חיילי ההסדר מרץ 19' התגייסו

הבוקר יצא אל הדרך גיוס מרץ 2019 של 750 תלמידי ישיבות ההסדר. כמו תמיד גם החיילים החדשים הגיעו לבקו"ם בשירה וריקודים. 87% מהחיילים ישרתו בקרבי

author-image
צפו: בשירה וריקודים חיילי ההסדר מרץ 19' התגייסו
  (צילום: הרב דודי וינקלר)

הבוקר יצא אל הדרך גיוס מרץ 2019 של תלמידי ישיבות ההסדר. השנה, בפיילוט ראשוני המשותף לצה"ל ולאיגוד ישיבות ההסדר הוחלט לייעל את מערך הגיוס ולחסוך לתלמידי ישיבות ההסדר שכבר עברו את שרשרת החיול את הצורך לעבור את השרשרת שוב ביום הגיוס עם שאר המתגייסים כפי שהיה נהוג עד היום.

בפיילוט החדש, הגיעו בני הישיבות ליום גיוס המרוכז רק להם יחד עם בני משפחותיהם ורבני הישיבות. לאחר  שרקדו ושרו, הם פנו לקבל אל כלל הציוד האישי ולעלות על מדים. בסוף היום, עתידים התלמידים להשתחרר חזרה לישיבותיהם בכדי לחגוג את חג הפורים כהלכתו. בשבוע שלאחר פורים התלמידים יגיעו כל אחד ביום גיוסו ישירות למדור בני הישיבות וממנו יופנו ליחידותיהם.

ישיבת לב התורה עם ליזו דויטש מאיגוד ישיבות ההסדר והרב דודי וינקלר

750 חיילים: 87% גיוס לקרבי

סך הכל מתגייסים במועד מרץ כ-750 בני"שים. שאחוז מיצוי קרבי עומד על 100% ומעל 87% מהמתגייסים ישמשו בתפקידי לחימה. מדובר במועד הגיוס הגדול ביותר של בחורי ישיבות ההסדר ובו מתגייסים כמחצית מהבחורים המיועדים לגיוס בשנה הנוכחית.

בין המתגייסים, בלטו במיוחד 15 תלמידי ישיבת 'לב התורה' בבית שמש, כולם חיילים בודדים מצפון אמריקה שמתגייסים לגבעתי, תותחנים, צנחנים ותפקידים עורפיים.

מאיגוד ישיבות ההסדר נמסר: "אנו מברכים את תלמידינו לקראת גיוסם לצה"ל, מאחלים להם שימשיכו לעשות חיל, לקדש שם שמים ולתרום לעם ישראל בכל מקום ותפקיד בו ישרתו. במהלך השירות הצבאי הישיבות ומרכז לימוד תורה בצבא (מלת"ב) בראשות הרב דוצימינר ילוו את החיילים בשיעורים, ביקורים ושמירה על קשר רציף בחזית ובעורף".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מחזקים אתכם
שיר | 19-03-2019 18:59
החיילים שלנו, גם תורה וגם צבא!
2
"לייעל את מערך הגיוס"-הצחקתם אותי
בייני"ש | 19-03-2019 19:06
זה בדיחה. בילנו שם מ9 בבוקר עד 6 בערב והדבר היחיד שעשינו היה לקבל זריקה אחת (שלקחה 20 שניות לערך) ומדים. כל שאר הזמן (ה8! שעות הנוספות) ישבנו ועשינו כלום