הפריצה האיראנית לנייד של גנץ: בקשה לדיון דחוף בחוץ ובטחון

הפריצה האיראנית לנייד של גנץ: בקשה לדיון דחוף בחוץ ובטחון

אמיר אוחנה ביקש מיו"ר ועדת חוץ וביטחון לקיים דיון דחוף בוועדת משנה למודיעין ברקע הפריצה האיראנית לטלפון של בני גנץ: אלו חומרים נמצאים בידי האויב, האם הוא נסחט וכיצד מערכת הביטחון יכולה להגן עליו?

author-image
הפריצה האיראנית: בקשה לדיון דחוף בחוץ ובטחון
  (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90)

חבר ועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים, ח"כ אמיר אוחנה, פנה הבוקר (שלישי) ליו"ר ועדת החוץ והביטחון, אבי דיכטר בבקשה לקיים דיון דחוף בוועדה ברקע הפריצה האיראנית למכשיר הנייד של יו"ר כחול לבן בני גנץ.

"השבוע דווחנו כי שירות הביטחון הכללי הודיע לבני גנץ כי המודיעין האיראני פרץ לטלפון הנייד שלו והשיגו את תכולתו", כתב אוחנה בפנייתו. "מאחר ומדובר במקרה ראשון וחסר תקדים בהיסטוריה של מדינת ישראל, בו מודיעין של מדינת אויב אוחז במידע רגיש על אדם המעמיד עצמו לתפקיד ראש ממשלה – אבקש לקיים דיון סגור בוועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים", הוא מסר לדיכטר.

לדבריו יש כמה נקודות שדורשות בירור: מהם החומרים הנמצאים בידי המודיעין האיראני, מהן ההשלכות של אחזקת מודיעין רגיש, ביטחוני ואישי כאחד, על מועמד לראשות הממשלה בידי גופי מודיעין של מדינת אויב והאם וכיצד יש ביכולתה של מערכת הביטחון להגן על מועמד אשר נסחט או קיימת אפשרות כי ייסחט בידי משטר עוין זר בכל רגע נתון באמצעות אותו המידע?

אוחנה טען כי "באם תשובת המערכות השונות לשאלה האחרונה תהיינה כי לא ניתן להגן מפני מידע רגיש אשר דלף – מהם הצעדים שיש לנקוט מבחינה פרלמנטרית, כוועדת חוץ וביטחון". לאור ההשלכות הביטחוניות והציבוריות אבקש לקיים את הדיון בדחיפות, דברי אוחנה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו