המרדף אחר המחבל: צה"ל ממשיך בסריקות בשומרון - סרוגים

המרדף אחר המחבל: צה"ל ממשיך בסריקות בשומרון

לוחמי צה"ל ממשיכים במרדף אחר המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני באריאל בו נרצחו סמ"ר גל קיידאן והרב אחיעד אטינגר. מוקדם יותר הבוקר פשט צה"ל על הכפר זאוויה

author-image

פיגוע משולב בשומרון. לוחמי צה"ל ממשיכים היום (שני) בסריקות אחר המחבל שרצח את סמ"ר גל קיידאן והרב אחיעד אטינגר הי"ד.

סמ"ר קיידאן הי"ד, בן 19 מבאר שבע, לוחם בגדוד תותחנים. הועלה מדרגת סמל לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו. לווייתו נערכה הבוקר  11:00 בבית העלמין הצבאי בבאר שבע.

ברחבת בית הכנסת המרכזי בעלי התכנסו אלפים להלווייתו של הרב אחיעד אטינגר הי"ד, שמת מפצעיו הבוקר לאחר שנפצע אנושות בפיגוע הירי המשולב אמש ליד אריאל. בין המשתתפים נכללים שר החינוך נפתלי בנט וסגן השר אלי בן דהן.

במהלך ההספדים הושמעו הקלטות של הילדים, שספדו לאביהם. "אבא היית גיבור. ירית במחבל וככה הצלת הרבה אנשים, היית אבא יקר, אתה חסר לנו ממש", ספדה בתו הדס, בת ה-7. אחיה הוסיפו: "אני זוכר שלפני שבוע טיילנו בפרחים, ראינו הופעה גדולה במיוחד, קנית לנו גם חיות כדי שנגדל ונשמור עליהם. מאוד אהבת לעזור. סיפרת לנו סיפורים ודרך הסיפורים לימדת אותנו דברים יפים".

אפרת אטינגר, בתו בת ה-20, אמרה בדמעות: "אבא, המחבל הארור הזה חשב שהוא הפסיק חיים אבל הוא לא ידע כמה חיים השארת פה. אבא, כמה הספקת בזמן שהיית פה, כל הזמן היית בעבודה, בעבודה על עצמך ובעבודה בשביל הזולת. נלחמת לעשות טוב".

צה"ל: העצור הבוקר אינו המחבל

מוקדם יותר הבוקר, דווח בכלי התקשורת הפלסטיניים כי כוחות צה"ל פשטו על הכפר זאוויה ועצרו את עמר אבו לילא, המחבל שביצע אמש את פיגוע הירי באריאל.

עם זאת, בצה"ל אומרים כי לא מדובר במחבל שביצע את הפיגוע הרצחני.

ככל הנראה מדובר בסייען או באיש קשר של המחבל.

בצה"ל המשיכו במצוד אחר המחבל האחראי, במסגרתו מתנהלים נמשכים מאמצים מבצעיים, מודיעיניים ואיסופיים נרחבים לאיתור ותפיסתו.

במהלך הלילה פעלו כוחות צה״ל במסגרת המרדף אחר המחבל שביצע את הפיגוע אתמול. במסגרת הפעילות, מיפו הכוחות את בית המחבל לצורך בחינת אפשרות הריסתו, ביצעו סריקות נרחבות ובידוקים בכניסות וביציאות לכפרים. כוחות נוספים הגיעו לבית המחבל וביצעו שם חיפוש, במסגרתו אחיו נור ואביו אמין נעצרו והועברו לחקירה. בנוסף פרצו הכוחות לחנות בבעלות המשפחה בכפר בידיא.

עמוד הפייסבוק של המחבל הכיל פוסטים רבים התומכים ברשות הפלסטינית ומדברים בשבחו של אבו מאזן- אך לא נראו סימנים שהיו יכולים להעלות חשד לפני הפיגוע.

כזכור, המצוד אחר המחבל החל אמש בעקבות מסע הטרור בו נרצחו סמ"ר גל קיידאן והרב אחיעד אטינגר הי"ד, אולם חקירה ראשונית של האירוע כבר העלתה כי המחבל הסתתר בחנות חומרי בניין סמוכה לצומת, וממנה יצא לפיגוע. חנות זו היא חלק ממתחם בלתי חוקי של חנויות ובתי עסק שהתפתח בהדרגה בשנים האחרונות בסביבת צומת אריאל, ללא צעדי אכיפה משמעותיים מצד רשויות החוק, והמתחם הפך בפועל לאקס טריטוריה של חוק ומנהל תקין.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שינאה פתולוגית
ישראל | 18-03-2019 17:46
ההתייחסות של מרבית עמי ערב , מלוות השימחה, ואיחולי התודה וההצלחה , לרצח סמר גל קיידאן , והרב אליעד אטינגר , מעידה על מחשבותיהם רוויות המשטמה של תושביהן , וכל הדיבורים על שלום אפשר , אין לו כל סיכוי בזמן כלשהו .