מה באמת מפריע לי במפלגת זהות?

בזהות יש הרבה דברים חיוביים. כמי שקרא את רובו של המצע, ישנן בעיות רבות שאף מפלגה לא מנסה להתמודד איתן אף על פי כן, יש גם דברים מאד בעייתיים במצע של זהות

מה באמת מפריע לי במפלגת זהות?
  (צילום: פלאש90)

בזהות יש הרבה דברים חיוביים. כמי שקרא את רובו של המצע, ישנן בעיות רבות שאף מפלגה לא מנסה להתמודד איתן, אלא במקרה הטוב בשיטת כיבוי שריפות. אף על פי כן, יש גם דברים מאד בעייתיים במצע של זהות. אבל אני לא מתכוון לעשות ספירת מלאי. בכוונתי להתמודד רק עם שני דברים עקרוניים, העומדים בלב תעמולת הבחירות של זהות: החירות האישית והגיור.

תפיסת הגיור של הרב אמסלם (שאינה מופיעה במצע), כפי שכבר כתבתי בעבר, אינה תואמת את המקורות המרכזיים שהיא מסתמכת עליה. לצערי ולשמחתי, מסתבר, שגם הפוסקים שנתנו הסכמות לספר מתנערים מהן. לשמחתי, מפני שהם הבינו שהספר בנוי על רעיון שגוי ובעייתי. ולצערי, מפני שמלכתחילה לא היו צריכים לתת הסכמה לספר זה.

אולם לא פחות בעייתי מנושא הגיור, הוא נושא החירות האישית שמופיע כעיקר האידיאולוגיה של זהות. לפי זהות, האדם יכול לעשות בארבע אמות שלו ככל העולה על רוחו, כל עוד הוא לא מזיק לציבור.

כמובן שבעיניים יהודיות, יש פה עיוות מאטריליסטי חמור: יהודי שחוטא, גם אם הוא עושה זאת בארבע אמותיו, הוא פוגע לא רק בעצמו אלא בעם ישראל בכללותו (אף על פי שאין לנו שום שאיפה שעם ישראל יתקרב לתורה מתוך כפייה).

ופה נמצאת עקב אכילס של השיטה. לכל אורכה, ישנו כרסום בחיבור הרופף גם כך בין חלקי העם. האדם מתרגל להסתכל על עצמו בלבד. לגליזציה של קנאביס, היא רק הסנונית הראשונה. שירות בצה"ל יהיה התנדבותי לחלוטין, וכך יהפך צה"ל מצבא העם (בשאיפה) לצבא מעוטי היכולת, שיסכנו את חייהם למען העשירונים העליונים. כל אחד יתחתן כראות עיניו, וכך רשימת פסולי החיתון תכפיל את עצמה פי כמה וכמה (ממזרים, חללים, שתוקים, אסופיים ועוד). אח"כ, כמובן, יחפשו רבנים ודיינים "אמיצים" כדי להתיר את כל פסולי החיתון האלו. גם הזנות תהיה חוקית לחלוטין. כמו כן, לא תהיה סיבה לאסור "המתות חסד". זהות מנסה ליצור חיקוי של הולנד: לגליזציה של סמים קלים, זנות חוקית, הכרה בנישואין של בני אותו מין, צבא מקצועי. האם זהות היא למעשה זהות הולנדית?

אפשר לסכם בדברי חז"ל בתלמוד: "דריב"ל רמי כתיב (יחזקאל ה, ז) וכמשפטי הגוים אשר סביבותיכם לא עשיתם וכתיב (יחזקאל יא, יב) וכמשפטי הגוים אשר סביבותיכם עשיתם כמתוקנין שבהם לא עשיתם כמקולקלין שבהם עשיתם".

=======

הרב חננאל זייני הוא ראש בית המדרש בישיבת 'אור וישועה' בחיפה

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
51 תגובות - 38 דיונים מיין לפי
1
פיספוס
יהודי | 15-03-2019 11:18
כבר בהתחלה של הכתבה ראיתי את המסר שלך, את הפחד מלתת לאדם את זכות הבחירה שלו, לא צויין גיור כי אין התערבות בגיור, בתור מי שכן שירת בצבא וראה הרבה חיילי עציץ על הדשא כן מסכים עם זהות שחבל על כל האנשים האלה שמבזבזים את עצמם, ומעניין שלא ציינת את החלק השני שהוא צבא מקצועי ואקדמאי עם שכר כמו שנהוג בהרבה מדינות כמו ארהב, לשאר אני לא יתייחס כי זה הפחדה נטו! ביחס להולנדים תודה לאל יש רוב מסורתי מאמין מוחץ, אז אין לך מה לדאוג. חבל לי שזה הדרך שלכם להתמודד עם השינויים, לעוות אותם.
2
אמסלם הוא סדין אדום בעיני כל החרדים
כמעט מצביע זהות | 15-03-2019 11:30
אני וכמה מחברי שקלנו להציב זהות למרות היותינו חרדים אך הרפורמיסט אמסלם לא מאפשר לנו לשים את הפתק שלכם בקלפי
רק אמסלם זה הבעיה שלך?
מצחיק | 17-03-2019 18:50
כל שאר הדעות הבעיתיות כולל פייגלין עצמו שאמר שמטרתו פשוט לרסק את הרבנות? רק אמסלם מפריע לכם? למה? כי הוא משלכם?
גם אני חשבתי ככה
שלום | 17-03-2019 10:27
גם אני סלדתי מהרב חיים אמסלם כי חשבתי שהוא מציג יהדות מתרפסת. מסתבר שטעיתי, והאמירות שלו הם חדות וחד-משמעיות בעד היהדות.
3
תשובה לרב
יהודי | 15-03-2019 11:48
בעמוד104 בספר המצע מתואר התהליך הרצוי והתכלית של ההפרדה של הדת מהמדינה, כתוב שם שזה לא התכלית של המהלך אלא רק שלב א' ציטוט: הגיע זמן לערוך 'נסירה' שכזאת בין המדינה לבין התרבות והדת, ולתת להם להתחבר מחדש על בסיס של חירות אמיתית וביטוי אמיתי וחי רואים מכאן שההפרדה הזאת על אף הקשיים והחשש מהולנד קטנה,נחוצה כדי שבעה יהיה איחוד מחדש על בסיס חירות ורצון ולא כפייה על אף מגזר..
4
דווקא היום העשירון העליון לא מתגייס.
כבשת הרש | 15-03-2019 12:11
ואם כמה ילדי שמנת כן מתגייסים זה לתפקידים הכי יוקרתיים במודיעין או בתפקידי מטה. מה שנותן להם ניסיון טוב לעבודה יוקרתית בהמשך...
עדיין יהיה גיוס חובה
דוד | 17-03-2019 1:28
המערכת הצבאית באופן כללי תהוך יותר מקצועית ותאמין לי שאם יהיה שכר כספי הוגן יותר גובה לכל מי שבוחר להכנס לקבע ולצבא המקצועי, זה יישפר את כל מערך הצבא שלנו. היום יש מלא מלא אבטלס סמויה ובזבוז משאבי אנוש ברמה מטורפת. אני הייתי שם.
5
אנו מתריעים כה''ז. פייגלין מחקה את שבתי צבי!
בניטשקה חונטשקה | 15-03-2019 12:17
חרטה לאחר הבחירות שווה כקליפת השום ששבתי צבי שר''י היה אוכל
6
2 תגובות
איש יהודי | 15-03-2019 13:01
1. בעניין הגיור, זהות ממש לא מתכוונת לכפות את דעת הרב אמסלם על הרבנות הראשית. במצע כתוב במפורש שהגיור יעשה על ידי הרבנות הראשית, באישורה ובהסכמתה בלבד. הרי כל מה שזהות אומרת זה שהפוליטיקאים לא יכפו ערכים, אז למה פתאום פה הם יכפו דעה מסוימת של רב יחיד בהלכה על כל הציבור על ידי הפוליטיקה? 2. לגבי החירות- העניין הזה לא נוגע לפוליטיקה. וזה בדיוק מה שעומד מאחורי כל מצע זהות - לא הפוליטיקאים הם אלו שילמדו ערכים, אלא הרבנים. זהות דווקא רוצה לתת את המושכות לרבנים, למה רבנים לא לוקחים אותם? המפלגה לא רוצה לחנך להסתכלות על הכלל כי אין זה תפקידה! היחידים שנהנים מזה שהמדינה כופה ערכים הם השמאלנים, הקומוניסטים האנטי דתיים שהקימו את המדינה ונכדיהם ממשיכים לנהל אותה עד היום! בשורת החירות של זהות באה להיטיב דווקא עם הדתיים.
בדיוק -איש יקר
דוד | 17-03-2019 1:33
עם כל הסילופים וההכפשות שעושים עליו בתיקשרות. פייגלין בסך הכל חותר לחירות גדולה יותר לכולם מפני הבירוקרטיה והחנק של המדינה כולל הדיכוי החילוני ציוני ששלט פה מאז קום המדינה בו שילוב של שמאל-ימין- ישראלי-חילוני -אנטי יהודי שלט פה לצער כולנו.
7
אשריך הרב חננאל!
דוד בן שושן | 15-03-2019 13:04
8
הייתי מצפה מרב לדעת
עובדות הלכתיות | 15-03-2019 13:05
שממזרים נוצרים רק אם היו נישואים הלכתיים, ולא בנישואים אזרחיים. זהות לא קוראת להסדיר את הזנות - שטויות, אלא היא מבינה שלא ניתן למנוע דבר כזה, כפי שהביא החוק להפללת צרכנים להרעת המצב. לגבי השירות בצהל - צר לי אך לא קראת או הבנת שמדובר יהיה בצבא איכותי הרבה יותר בגלל הטבת התנאים והאימון. וחוץ מזה שאחוזי הגיוס גם כך לא מרשימים...
ל-8
אבישי | 17-03-2019 19:19
הייתי מצפה ממגיב נכבד באתר סרוגים, לדעת שיש לא מעט פוסקים הסוברים שבדיעבד גם בנישואין אזרחיים חוששים שהם קידושין שתופסים מבחינת ההלכה (בגלל שאין אדם עושה בעילתו בעילת זנות, וגמר ובעל לשם קידושין וכו')ולכן עלולה להיות בעיה של ממזרים.
9
כבוד הרב אומר אמת מוחלטת!!
רינה | 15-03-2019 13:25
בסד הרעיונות של זהות נתפסים כגימיק כביכול ציוני דתי בפועל זה רעיונות שסותרים את העקרונות של העם היהודי ויביאו אסונות וחוליים רבים לחברה שלנו. זו אידאולוגיה הרסנית בעליל. להגות קוריוזים זה דבר אחד להצביע לזה- מסוכן מאוד! מדבר סקר תרחק! לא מצביעים לגימיקים מסוכנים חסרי עוגן בתורה ורלוונטיות לצרכי עם ישראל.
זה רעיונות שסותרים את תורת הגלות
יהונתן ברבי | 17-03-2019 17:09
בגלות כל התורה היא כפייתית הכל בשעבוד מלכויות וכל מה שמוסבר דרך כפיה די מתאים לחיים. אנחנו רוצים להתחבר להכיר את ה' בחוש נבואי לעשות את המצות מתוך הזדהות ולא מתוך כח חיצוני המוחק את החיים שלנו וחי במקומינו אנחנו לא רובוט. צריך תורת ארץ ישראל
10
מצביע זהות
יואל | 15-03-2019 13:49
כבוד הרב. אין לנו שום יכולת לכפות על אדם אחר אמונה. להפך רק מתוך חירות אמיתית אדם יכול להגיע לאמת הפנימית שלו.וחוץ מזה למצוא פגמים זה לא בעיה, בוא תציע פתרון אחר.. שבת שלום לכל עם ישראל.
גם במתן תורה
ישראלית | 30-05-2019 23:02
גם במתן תורה היה יסוד של כפייה לצד יסוד בחירי. אגב, אצל כל מומחה, חובה לשמוע לדבריו ולקבלם. אם כמובן רוצים להבריא.
11
מסכים עם הרב ושואל
אילן | 15-03-2019 14:05
האם זה לא ממילא המצב בדורנו? האם זה לא מבטא את הנסירה הקיימת בדור הזה כחלק מהמקפצה שצפויה דווקא לכל פרט ופרט לקראת התגלות משיח? לא שאני תומך בכל אלה חס ושלום אבל חירות הפרט חייבת להיות מוגדרת ולהתרחב הרבה יותר ממה שקורה היום בכל תחום, אחרת נשאר עם בירוקרטיה בכל תחום ומספיק שיש לנו עין רואה ובוחנת מלמעלה , לא חייבים גם את האח הגדול בכל דבר..
12
בגלל אנשים כאלה חייבים להפריד דת ומדינה.
רק זהות בקלפי | 15-03-2019 14:45
יהודי שחוטא, גם אם הוא עושה זאת בארבע אמותיו, הוא פוגע לא רק בעצמו אלא בעם ישראל בכללותו? רבנים כאלה לא בבית ספרנו.
כנראה שאתה לא מאמין
נעם | 18-03-2019 16:11
זה חלר מעיקרי האמונה
13
פסח בפתח
אלי | 15-03-2019 15:04
להיזהר מאי הקרבת קרבן פסח, חיוב על כל יהודי באשר יש רבון ישראלי בארץ ישראל
14
הגיור במתכונתו הנוכחית באמת בעייתי
רק אומר | 15-03-2019 15:16
מדוע צריך להקשות על מי שמצהיר על אמונה בעיקרי היהדות? מדוע יש לדרוש ממנו להתחייב בשבועה לקיים את כל תריג מצוות? מספיק לדעתי שיצהיר שהוא מקבל על עצמו לשאת בעול מצוות, כולל השכר והעונש שבצידן. אם לא יקיים מצווה זה כבר עסק בינו לבין בורא עולם ולא בינו לבין הרבנים.
לא צריך ולקבל כל אדם....
דוד | 17-03-2019 1:38
אך חשוב להדגיש שלא לעשות כלום ולהאפשר לאוכלוסייה (חצי-יהודית) מרית המועצות לשער לגדול ולהתרחק מהיהדות ועוד בתוך מדינת ישראל שרק מדרבנת את הקבוצה הזאת להתנתק יותר ויותר מהדת והיהדות, זה לא מתקבל על הדעת. חייבים למצוא פתרונות, יצירתיים ככל שיהיו ולקבר את הצבור הזה חזרה ליהדות. רק לפני דור או 2 דורות סביהם וסבותיהם היו יהודים. למה שנוותר עליהם ככה?
15
אשריך רבנו, כל מילה בסלע!
מתן- מהמוסקטרים | 15-03-2019 15:17
מפלגה שיורה לכל הכיוונים כדי למשוך קולות(סטלנים בין היתר) ושוכחת את עצם מהותו של עם ישראל - כל ישראל ערבים זה לזה. כמובן שכפייה זו לא הדרך, אבל לא לשכוח שזו מדינה יהודית ולא מדינת כל אזרחיה, אחרת מה ההבדל בינינו לבין אמריקה כל אחד יעשה כל מה שעולה על רוחו וככה איבדנו את כל מהות המדינה היהודית..
אתה לגמרי לא מבין את הצעותיו של פייגלין
דוד | 17-03-2019 1:26
הוא לא מנסה לבטל את המדינה לאלתר, בכל התחומים הביטחוניים, המדיניים התשתיתיים ודברים נחוצים אחרים המדינה תישאר חזקה ואיתנה ותשמור על רוחה היהודית של ארצינו יותר מאי פעם מאז הקמת המדינה.
16
מאמר מצוין
שמואל | 15-03-2019 16:09
תודה.
17
מושה פייגלין
יצחק | 15-03-2019 16:36
כל הפוסל פסול ואינו מדבר בשבחא לעולם, ואמר שמואל: במומו פוסל. כל הפוסל במומו פוסל
18
כל הכבוד לרב
אביתר יעקב מיכלשוילי | 15-03-2019 16:38
יישר כח
19
זהות
יוני | 15-03-2019 19:07
רק זהות על אפכם וחמתכם!
20
פסח בפתח
אלי | 15-03-2019 19:37
כך כותב החזון איש (אהעז סב ) לכן בזמן הזה אי איתיהיב רשות להקריב קרבן פסח - אין לבטל כך כותב החתם סופר לבקש משרי ירושלים ליתן רשות להקריב שכן הוא קפדן גדול כי ההוא אמר לבל יקרב שם מי שאינו מאמונת ישמעאל כי שם נבנה בית עבודה שלהם ואומרים שאבן שתייה באמצע הכיפה ההיא ולא יקרב שם איש זר שאינו מאומנתם.
21
מה שחשוב
עדי | 15-03-2019 21:21
זה הבעיה? ומה עם הכנסת שני מיליון פלסטינים שיקלו זכות הצבעה לפי התוכנית של פייגלין אנחנו נגמור עם בין 40 ל50 מנדטים למפלגות הערביות
זה ממש לא מה שהוא אומר.
דוד | 17-03-2019 1:22
תקרא את המצע שלו הוא מדבר על לתת להם שלוש אופציות, הגירה מהארץ מרצון (מה שרובם המכריע רוצה), תושבות קבע (ללא אזרוח וזכויות הצבעה) או למי שבאמת באמת מוכיח את נאמנותו ורוצה לכרות ברית אמיתי עם עם ישראל (כמו הדרוזים למשל) יתאפשר לו לקבל אזרחות. וכמובן כל מי שיפגין התנגדות ואלימות כלפי המדינה, פושעים, טרוריסטים, מחבלים יגורשו לאלתר.
22
יישר כח
שלמה וינר | 16-03-2019 20:02
יישר כוחך הרב חננאל.
23
רשימת פסולי החיתון תקטן דרסטית
אוי באמת | 16-03-2019 21:55
נישואים לא הלכתיים לא באמת תופסים לרוב הפוסקים.. בדיוק הפוך! צבא העם?! למה? לא התקדמנו קצת מאז תשח? ומה זה קשור למצוות? המדינה היום כופה על מצוות? חוק השבת והחזיר? נו באמת .. בגיור אני לא מבין, בכל מקרה הקואליציה לא תיפול על זה, החרדים יהיו בקואליציה..
24
יש פוסקים שסוברים שחילונים מופקעים מדין ערבות
צריך עיון | 16-03-2019 22:15
ייתכן שעדיף לקרב בדרכי נועם ולא בכפיה
דרכי נועם זו הדרך היחידה
דוד | 17-03-2019 1:44
בכפיים או עי המדינה פשוט לא יהיה יעיל. הדרך היחידה לקרב את עם ישראל לתורתו היא חינוך הכלה של כל מוצאי היהודים ועבודה קשם של קירוב לבבות. רק חירות תביא את הייהוּד של המדינה אליו אנו מייחלים. עם השומר מצוות מתוך אמונה בצדקת הדרך ובאלוהים זה הרבה יותר חזר מעם הנכפה להתקרב לדת ורק מתרחב ממנה והורס את עצמו עוד יותר.
25
סוף סוף יש מישהו שמדבר על נושאים שהם לא יש"ע
פריפריאלי | 17-03-2019 4:58
כן סוף סוף מגיע אדם ציוני דתי שמדבר על כלכלה כל חינוך על פריפריה, כמה אפשר לשלוח נציגים לכנסת שכל היום רק מדברים איך הם ידאגו לישע ולבניה בישע ותקציבים לישע, לכן עם כל החסרונות אצביע פיגלין
26
תודה עזרת לי להבין למה כן זהות
מצביע | 17-03-2019 8:36
וואלה עזרת לי להבין שזהות זו הדרך רק לא דיברת על הצד הגזעני שמבטיח חופש רק לאזרח מסוג יהוד
27
הערה לכבודו
שלום | 17-03-2019 8:55
אני שמח שאתה כותב שלא רוצים לקרב בכפייה. אם כך, בוא נסיר אותה. ממה אנחנו מפחדים? הרי אנחנו מאמינים בנשמה היהודית שפועמת בתוך כל אחד ואחד מאחינו התינוקות שנשבו. אם נסיר את הכפיה רק נאפשר לה להופיע את עצמה ובסופו של תהליך תוביל לשמירת מצוות המונית.
28
גידול חזיר בארץ טומאה ענקית חיתון חופשי בעיה
רמי | 17-03-2019 8:57
ועוד ועוד אני כבר לא מסתנוור
29
בדיוק הפוך. כאשר אדם מכבד את זולתו ואת חירותו
אני | 17-03-2019 9:12
אז נוצר כבוד הדדי ודו שיח והפרייה הדדית והפסקת כיפופי הידיים והשימוש הנלוז בכספי מיסים למען מילוי גחמות מגזריות.
30
אני עם זהות
דוד | 17-03-2019 13:43
ואיתי עוד עשרות מחברי הדתיים. בתור מי שהיה בהולנד איזה כמה פעמים תתפלא לגלות שלמרות כל זה ההולנדים פטריוטיים מאוד, מחוברים מאוד אחד לשני וחיים בשלום. איני רוצה שנהיה הולנד משום שאנחנו העם היהודי, אבל את המנהג לא להכנס לתוך הקישקע של השכן הייתי לוקח. אגב, הישיבות המפוארות ביותר שלנו והספרים שאנחנו לומדים בחרדת קודש נכתבו בזמן שלא הייתה מדינה שכפתה על היהודים את הגישה ליהדות או לחיים בכלל.
הלגליזציה של הסמים הקלים נפשעת
יוספה רחמן | 17-03-2019 23:08
דר אייל מדני שנלחם מזה 15 שנה בנושא הסמים ורבים חייבים לו את הצלתם מהסמים,מביע חד משמעית דעה נגד הלגליזציה של סמים קלים. הוא משדר ברשת ב את התוכנית החצר האחורית. ויש להוסיף שפרופ' רוזנברג קבע בצדק שסמים הם גורמים לאיבוד צלם אלוהים שבאדם.. הנזקים שייגרמו לבני הנוער בל ישוערו. זה חד משמעית לדפוק את המוח של חצי מדינה. פשע נורא. פייגלין הוא גורו הזוי ומסוכן.
31
נמאס
משה | 17-03-2019 13:52
לא הגיוני
32
צודק ובכל זאת
רועי | 17-03-2019 22:34
אין כפייה ברוחני .כל ערך הוא לא רציונאלי ולא מבוסס על התועלת שיש לאדם ממנו והוא צריך לבוא מהאדם עצמו .
33
דברי אמת שבאים מתוך תורה אמיתית
יישר כח | 18-03-2019 11:47
כל מילה בסלע
34
פייגלין אמר שהוא לא תומך במגילת העצמאות
ת | 18-03-2019 18:18
מפני שלשיטתו כל מה שרשום בה לא נכון, וכדוגמה הוא אמר שהעם היהודי לא קם בארץ ישראל מפני שאברהם בא מארם נהריים. למה פייגלין רומז? האם הוא תומך בהקמת מדינה יהודית בסוריה או בטורקיה במקום בישראל?
35
ביקורת על הביקורת
ואדים | 18-03-2019 18:38
ממש, אבל ממש לא מעניין מה מפריע לך אדוני במפלגת זהות. בגלל שבכל מפלגה יש משהו שמפריע. שאלה באיזו מפלגה יש פחות הפרעות. עם זהות מצליחה לגייס תומכים מכל קצוות אוכלוסיה סימן שהיא מפריע פחות מכל מפלגה אחרת. ואתה פוחד לאבד שליטה
36
נסיון נואל לחקות את ד"ר משה קרוי
שלום ל. | 18-03-2019 22:39
שהביא את תורת החיים על פי השכל. פייגלין מחוייב לפייגלין בלבד. אין לו טעויות ומה שהוא עושה זה הכי נכון. אין שום קשר בין מרכיבי סיעתו. כל אחד שם חי בהזיה לכיוון אחר. מה שנקרא מפלגת הזות.
37
כבוד הרב טועה ומטעה
איש יהודי | 02-07-2019 9:57
הרב קבע שמעשי היחיד יש להם השפעה על הכלל, לא צריך את הרב בשביל זה זה נביא מפורש מצוין! אבל מה זה אומר למעשה האם בשל כך אתה גם הולך בפועל להתערב לפרט בחייו האם תתחיל לדפוק על דלתות השכניםשלך ולוודא שהם מקימים תריD מצוות לפרטיהם בטענה שזה פוגע בך?! וודאי שלא לכן הרעיון נשאר ברמה התאורטית על אף אמיתותו מצע מדבר בפרקטיקה, אחכ פתאום התנפלת על 4 נושאים לא קשורים כאילו לא נתנו תשובות לטענות האלה בלי קשר לטענת השפעת היחיד, לגבי הנושא של גיור לא מבין בזה, אבל תמוההה לי מאד על רבנים שנותנים הסכמה לספרים וחוזרים בהם למה כי בפעם הראשונה לא קראתם אז למה הסכמתם ואם קראתם והסכמתם מה השתנה
38
זהות צודקים
איציק | 14-08-2019 22:06
עצם זה שקוראים ליהדות-דת, כלומר שהורידו את היהדות לדרגה נחותה של דת כשהיהדות היא בעצם הרבה הרבה יותר מזה - כבר אומר שצריך להפריד את היהדות מהמדינה! זהות לא רוצים שלא תהיה יהדות במדינה - אלא רוצים שהיהדות לא תהיה נגועה בפוליטיקה וכסף - מה שקורה היום! ברוך השם רוב עם ישראל מחובר ליהדות ולכן למעשה מי שמרוויח מהמצב כיום-של החיבור בין ה'דת' למדינה הם בעצם כל הערב רב שנמצאים בעמדות הכח כגון בגץ, פרקליטות(אזרחית וצבאית), תקשורת ועוד. לא יהיה מצב לדוגמה שפקידים יאסרו על ציבור חרדי לקיים אירוע בהפרדה בהתאם לאמונתם ורצונם! אם החירות תעבור מהמדינה לעם ישראל כבודה של היהדות רק יעלה!