הפרלמנט הבריטי אישר את דחיית הברקזיט ב-3 חודשים - סרוגים

הפרלמנט הבריטי אישר את דחיית הברקזיט ב-3 חודשים

בעד ההצעה לדחיית מועד הפרישה מהאיחוד האירופי, זאת בעקבות חילוקי דעות בקרב חברי הפרלמנט על תנאי הסכם הברקזיט. כתוצאה הפרישה תידחה בשלושה חודשים לפחות

הפרלמנט הבריטי אישר את דחיית הברקזיט ב-3 חודשים
  (צילום: שאטרסטוק)

הפרלמנט בבריטניה הצביע הערב (חמישי) בעד ההצעה לדחיית מועד הפרישה מהאיחוד האירופי, זאת בעקבות חילוקי דעות בקרב חברי הפרלמנט על תנאי ההסכם לפרישה.

על פי הדיווחים, הוסכם לדחות את הפרישה בשלושה חודשים לפחות, אך ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי אמרה כי אם הסכם הברקזיט שתציע יידחה שוב, היא תבקש דחייה נוספת.

במקור, המועד שבו בריטניה הייתה אמורה לפרוש מהאיחוד נקבע ל-29 במרץ. כדי לדחות את מועד העזיבה, תצטרך בריטניה לקבל את אישור האיחוד האירופי- אך סביר להניח שהאיחוד לא יתנגד לבקשה. עם זאת, קיימת אפשרות שבריטניה תחליט לפרוש באופן חד צדדי, מבלי לקבוע הסכמים מסחריים או פיננסיים עם האיחוד האירופי.

כזכור, בשבועות האחרונים נרשמה התנגדות נרחבת בקרב הפרלמנט לנוסח ההסכם המוצע להסכם הברקזיט- כולל בקרב חברי המפלגה השמרנית של מיי. ביום שלישי חברי הפרלמנט הצביעו נגד הסכם הברקזיט בפעם השנייה, כשבהצבעה נרשם רוב של 391 מתנגדים לעומת 242 תומכים.

מאז האישור של טיוטת ההסכם על ידי האיחוד האירופי נשמעו ביקורות קשות ההצעה של מיי, כשלטענתם ההסכם הנוכחי משאיר את בריטניה תלויה באיחוד ולא מהווה פרישה מוחלטת. במקביל, חברי פרלמנט נוספים קראו לקיים משאל עם חדש על הנושא, זאת לאחר שסקרים פרסמו כי רוב הבריטים מתנגדים כעת לפרישה אחרי שהבינו את ההשלכות של המהלך.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו