הרב אברהם סתיו התייחס בעמוד הפייסבוק שלו לנושא טעמי המצוות ולתופעה בה בני אדם מקיימים מצוות מבלי להבין את טעמן וספג מהרב חיים נבון תגובה לא אופיינית.

"אפשר לחיות חיים דתיים שלמים על טהרת האבסורד", כתב הרב סתיו. "אפשר להגעיל סיר במים רותחים למרות הידיעה הברורה שהוא יוצא מן המים בדיוק כפי שנכנס אליהם. אפשר להמשיך לומר בארמית דווקא את הקטעים שאותם תיקנו לומר בלשון מדוברת, ולהמשיך לברך בכל שבת את ראשי הגולה שבבבל. אפשר לקונן על הגלות והחורבן בלבה של ירושלים הבנויה. אפשר. וודאי שאפשר. וכולנו עושים זאת במידה זו או אחרת ומסתבר שנמשיך לעשות זאת בעתיד הנראה לעין. השאלה היא אם אלו החיים הדתיים שהתורה מבקשת להעניק לנו".

הרב סתיו ממשיך וכותב כי "לשם כך צריך פשוט לשאול את התורה. והיא עונה לנו בפה מלא: 'דרכיה דרכי נעם וכל נתיבותיה שלום'; "תורת ה' תמימה משיבת נפש", "היא חכמתכם ובינתכם לעיני העמים אשר ישמעון את כל החוקים האלה ואמרו. מי גוי גדול אשר לו חוקים ומשפטים צדיקים ככל התורה הזאת".

בהמשך כותב הרב סתיו: "התורה מבטיחה לנו שהיא תהיה נעימה, שהיא תשיב את נפשנו, שכל מי שיראה אותה, אפילו מבחוץ, יתפעל מן החכמה והצדק שבה. במשך שנים רבות, בגלות, וויתרנו על ההבטחה הזו. השעינו אותה. קיבלנו בהכנעה את הקללה האיומה: "וגם אני נתתי להם חוקים לא טובים ומשפטים לא יחיו בם. אבל בדורות האחרונים, עם השיבה מן הגלות, חזרנו לבקש את החוקים הטובים ואת המשפטים הצדיקים שהובטחו לנו מלכתחילה. הציפיות שלנו מן ההלכה הולכות וגדלות".

לאחר מכן מתייחס הרב סתיו לרב סלובייצ'יק וכתב: "הבקשה הזו, שלפעמים מופיעה כדרישה נוקבת, מערערת את היסודות. לכן יש מי שמנסים לדחות אותה. הרב סולובייצ'יק, שאותו מצטט הרב חיים נבון, הוא מן הקיצוניים ביותר בהפרדה בין עולם ההלכה למציאות. הוא מבקש לכונן עולם הלכתי מתמטי, מופשט, שמנותק מטעמי המצוות ומן הפעולה שלהן בעולם. לייצר חוויה רוחנית של התעלות מתוך המפגש עם המרוחק והבלתי-מובן".

בסוף דבריו הוא כתב: "וודאי שיש בכך אמת עמוקה, אך לא זו דרך המלך של חז"ל והרמב"ם ופשטי הכתובים, שהדגישו את הברכה ותיקון-העולם שישנם בכל מצווה ומצווה. ולא זו דרכו של הראי"ה קוק, שהבין שהתביעה הזו היא-היא אורו של משיח, ומשום כך הדגיש שוב ושוב שבדור הזה עלינו לפתח את טעמי המצוות ומשמעותן, ולא להסתפק באמירה שכך כתוב וזהו".

הפוסט של הרב סתיו גרר עשרות תגובות, אך הבולטת שבהן הייתה כמובן זאת של הרב חיים נבון: "נורא ואיום בעיניי לקרוא לכל היצירה ההלכתית הענקית של הגלות- התלמוד הבבלי, הרמב"ם, הראשונים והאחרונים, אלפיים שנה של יצירה שאין כמותה בעולם – "קללה איומה", ועוד לקרוא עליה את הפסוק "וגם אני נתתי להם חוקים לא טובים ומשפטים לא יחיו בם". פשוט נשארתי בלי מילים".

לאחר תגובה נוספת שכתב הרב סתיו, השיב לו הרב נבון: "בהצלחה בתורה החדשה שאתה ממציא".