אשתו הכינה בלינצ'ס, הוא בשרי - לאכול או לפגוע? - סרוגים

אשתו הכינה בלינצ'ס, הוא בשרי – לאכול או לפגוע?

האברך לא הצליח להתאפק עד שאשתו תכין צהריים והלך למסעדה בשרית, כשחזר חיכתה לו הפתעה: בלינצ'ס ממולא גבינה כמו שהוא אוהב. אם לא יאכל "היא תכריז ברוגז של חודש" - מותר לאכול בשביל שלום בית?

author-image
אשתו הכינה בלינצ'ס, הוא בשרי - לאכול או לפגוע?
  אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק

בשיעורו בבית הכנסת "דברי שיר", סיפר הרב יצחק זילברשטיין על אברך שביקש להתיר איסור שהייה בין בשר לחלב כי אחרת "אשתי תכריז עליי ברוגז של חודש".

האברך אכל צהריים במסעדה בשרית כי לדבריו "אשתי, שתהיה בריאה, היא איטית וכל דבר שהיא עושה לוקח פי חמש זמן מאשר כל אישה אחרת", ולכן כשחזר מלימודיו בכוילל לא הצליח להמתין עד שתוגש בפניו ארוחת הצהריים: "כשאני חזור מהלימוד, עליי להמתין הרבה זמן עד שאני זוכה לארוחת צהריים, ולפעמים אני רעב כל כך. היום קרה שהייתי רעב, ובדרך נכנסתי למסעדה בשרית".

אולם, דא עקא, דווקא באותו היום אשתו הכינה לו הפתעה: בלינצ'ס ממולא כמו גבינה "כמו שהוא אוהב".

האברך התקשר מייד לרב יצחק זילברשטיין והציג בפניו את הדילמה: אם יתוודה בפניה שהוא אינו יכול לאכול את הבלינצ'ס  שהיא הכינה עבורו כי אכל במסעדה בשרית – "היא תכריז על ברוגז של חודש". לכן, ביקש האברך מהרב היתר לאכול חלבי אחרי בשר מפני דרכי שלום.

תשובת הרב הייתה ברורה: "לא התרתי לו. למה? כי מפני דרכי שלום שיאמר לה שאכל בפדיון הבן בשרי אפילו שלא היה פדיון הבן במקום שאכל במסעדה, אבל להתיר לאכול חלבי אחרי בשרי? זה לא. הותר רק לשקר בשביל דרכי שלום אבל איסורים אחרים לא".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אסור או מותר
תמרי | 13-03-2019 17:30
איזה שאלה ברור שלא ??? מה הוא ילד קטן ???? הוא לא יכול להתאפק ??? איזה אנשים הזויים יש במדינה , השם ישמור ויציל .
2
ה
ל | 14-03-2019 10:23
העתקתם מקסים מכיכר השבת
3
קטונתי מלחלוק על הרב זילברשטיין, אבל:
מצדרביעי | 02-07-2019 20:22
למיטב ידיעתי-אמנם פשט המנהג ברוב ישראל לחכות 6 שעות בין בשרי לחלבי, אבל מדובר בחומרה-לפחות לפי חלק מהשיטות, אולי אני טועה...