בג"צ דן בפסילה של עופר כסיף: "אין שום הצדקה לפסילתי"

בג"צ דן בפסילה של עופר כסיף: "אין שום הצדקה לפסילתי"

המועמד ברשימה הערבית, עופר כסיף שנפסל בוועדת הבחירות התעמת היום עם שופטי בית המשפט העליון. בתום הדיון אמר: "אין שום הצדקה לפסילתי". הערכה: בג"צ ייאשר את מועמדותו

בג"צ דן בפסילה של עופר כסיף: "אין שום הצדקה"
  (צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90)

עופר כסיף, מועמד ברשימת חד"ש-תע"ל, ערער על החלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול אותו מלהתמודד. הבוקר (שלישי) הוא התעמת עם שופטי בית המשפט העליון.

בהרכב מורחב של תשעה שופטים בראשות הנשיאה חיות, דנו על הביטויים והקריאות שאמר כסיף, בהן בין היתר שכינה את שרת המשפטים, איילת שקד "חלאה נאו-נאצית", בתגובה הגישה איילת שקד תלונה במשטרה, כך גם את ליברמן אמר עליו כי הוא "צאצא של אדולף". את היהודים העולים להר הבית כינה "סרטן עם גרורות שצריך לחסל ביד חזקה ובזרוע נטויה" ואת הפעילים של תנועת אם תרצו "חלאות וזבלים". בראיון לאחרונה ב"הארץ", הוסיף כי "ישראל מבצעת רצח עם בפלסטינים".

בתום הדיון בבג"צ על פסילתו, טען כסיף כי "אין שום הצדקה לפסילתי, ואני אמשיך להשמיע את קולי. ועדת הבחירות פעלה ממניעים פוליטיים גרידא. הניסיון המגוחך של הימין להשוות בין מי שתומך בטרנספר ומסית לגזענות לבין מי שמתנגד לכיבוש ודורש שלום הוא מקומם. אמשיך ביחד עם חבריי לרשימה להיאבק למען הדמוקרטיה והשוויון".

ח"כ אביגדור ליברמן ועודד פורר בדיון בבית המשפט

מי שהגיע לאולם בית המשפט הוא יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שהביע תמיכה בפסילתו של כסיף ורשימתו, ואמר כי מדובר בגיס חמישי. "לא יכול להיות שהיועמ"ש דורש לפסול מישהו בימין ומוותר על מישהו משמאל שמסית. במקרה של עפר כסיף מדובר בהסתה חמורה. הוא אמר על יהודים שעולים להר הבית שהם 'סרטן עם גרורות שיש לחסל ביד חזקה ובזרוע נטויה'. אם זאת לא הסתה לאלימות אני לא יודע מה זה. לכן אנחנו דורשים לאמץ את אותם הסטנדרטים בשני הצדדים. אי אפשר לגנות הסתה מצד ימין ולא מצד שמאל. אני חושב שבית המשפט חייב להכריע ולפסול את עפר כסיף מלהתמודד לבחירות לכנסת".

אתמול הודיע  היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, לבית המשפט העליון כי "אין עילה למנוע מד"ר עופר כסיף להתמודד במפלגת הערבית חד"ש בבחירות. הטענה: "לא הצטברה "מסה ראייתית קריטית" המתחייבת לשם פסילתו".

במסגרת בקשת ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21 לקבל את אישורו של בית המשפט העליון להחלטתה, לפיה ד"ר עופר כסיף, המתמודד ברשימת חד"ש-תע"ל, מנוע מלהתמודד בבחירות בהתאם לחוק יסוד הכנסת.

הצהריים ידונו השופטים גם בעתירה של מיכאל בן ארי מעוצמה יהודית בדרישה לפסול את רשימת חד"ש-תע"ל כולה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
לא יעזור דבר
יו יו, גם | 13-03-2019 12:46
מנדבליט מכוון למינוי בבית המשפט העליון ופסיקותיו בהתאם.
אם בג'ץ לא יפסול את כסיף המותר לכנות את בג'ץ:
עמוס | 13-03-2019 13:30
''חלאות נאו נאציות??? או: בג''ץ הוא סרטן עם גרורות שצריך לחסל ביד חזקה ובזרוע נטויה???? כי בג''ץ יחליט שכל מה שאמר-קילל-גידף כסיף שר''י, עדיין נמצא במסגרת 'חופש הדיבור''. ו
2
בג"צ הוא השליט האמיתי
אורן | 13-03-2019 13:10
כל השאר לא שוים כלום
3
הוציא עצמו מישראל
אבו צברי | 14-03-2019 9:34
צריך לפסול אותו מרשימת היהודים בעולם ולצרפו לאוייבי ישראל.
4
עופר כסיף הוא...
גאבי אלי | 02-05-2023 12:49
עופר כסיף הוא פושע הוא לא נחשב כיהודי הוא אדם עלוב שפל ובזוי, מצא יחד עם הרשימה המשותפת הערבית, בא להחליף את.תמר קוגנסקי, היתה במפלגה הקו וניסית הערבית. עופר מכר את עצמו לשטן, הוא מת על הערבים, פועל נגד העם היהודי, איש בזוי