סקר: הבית היהודי 5; האיחוד הלאומי 7; השמאל מתרסק - סרוגים

סקר: הבית היהודי 5; האיחוד הלאומי 7; השמאל מתרסק

סקר חדש של מכון גיאוקרטוגרפיה מעלה כי אילו היו הבחירות מתקיימות היום היו הבית היהודי והאיחוד הלאומי מגדילות את כוחם ל-12 מנדטים. גוש הימין עומד על 74 מנדטים, כשגוש השמאל מגיע בקושי ל31 ח"כים, שווה ערך לכוחו של הליכוד. אהוד ברק לא עובר את אחוז החסימה.

author-image
סקר: הבית היהודי 5; האיחוד הלאומי 7; השמאל מתרסק
  פלאש90

סקר חדש של מכון גיאוקרטוגרפיה שמפורסם היום (א') מעלה תוצאות מעניינות.

על פי תוצאות הסקר, הליכוד נשאר סביב ה-30 מנדטים (למרות ירידה קלה), אך השותפה החדשה בקואליציה – קדימה, מדרדרת ל-7 מנדטים בלבד לעומת 28 בבחירות האחרונות.

מינויה הרשמי של שלי יחימוביץ ליו"ר האופוזיציה, מעלה את מפלגת העבודה ל-16 מנדטים, ומחזירה אותה לאחר שנים רבות למפלגה השנייה בגודלה בישראל.

לאחריהם ישראל ביתנו עם 15 מנדטים, המגלים התייצבות לאחר טלטלה בין 12 ל-16 מנדטים.

יאיר לפיד ממשיך במגמת הירידה ונסוג אל 8 מנדטים בלבד, כשהצפי הוא כי כוחו ילך וירד עם הזמן. מבחינתו אי הקדמת הבחירות הסבה לו נזק ממשי, שספק אם יתאושש ממנו.

12 מנדטים לציונות הדתית

ההפתעה הגדולה היא במפלגות הציונות הדתית, כשהבית היהודי עולים ל-5 מנדטים והאיחוד הלאומי מתחזק ל-7. על פי פרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה,: "מפלגות הימין, מדלגות ברגישות גבוהה בין היותן בימין לבין חזרה אל הפן היהודי-דתי", ומכאן העליה בכוחן.

מרצ ממשיכה לדשדש סביב ה-4 מנדטים,  ש"ס שומרת על תשעה, ויהדות התורה עולה ל-7 מקומות. המפלגות הערביות גם הן מגלות יציבות עם 11 מושבים.

מבחינת הגושים: גוש הימין והחרדים מגיע ל-74 מנדטים, כשגוש השמאל מתרסק ל-31 מנדטים בלבד. גוש המרכז של קדימה ויאיר לפיד מגיע ל-15 מנדטים ואינו מהווה אלטרנטיבה למפלגות הדתיות.

הנתונים המלאים:

הליכוד: 31, העבודה: 16, ישראל ביתנו: 15, ש"ס: 9, יש עתיד (יאיר לפיד): 8, קדימה: 7, יהדות התורה: 7, האיחוד הלאומי: 7, הבית היהודי: 5, מר"צ: 4, המפלגות הערביות: 11.

מפלגות הירוקים, הגימלאים והעצמאות של אהוד ברק לא עוברוות את אחוז החסימה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
גם בערוץ הכנסת פרסמו סקר שבו האיחוד עולה
עוד סקר | 20-05-2012 15:05
2
מצויין, הערב רב השמאלנים הולכים להעלם, ב"ה!
ציון | 20-05-2012 18:06