לאחר האסון באתיופיה: דגם המטוס שהתרסק הושבת

חברת "אתיופיאן איירליינס" הודיעה כי היא משביתה את כל מטוסי ה-737 שברשותה, זאת על רקע התרסקות המטוס אמש שהובילה למותם של 157 בני אדם. בעקבות ההחלטה חברות נוספות הצטרפו למהלך

לאחר האסון באתיופיה: דגם המטוס שהתרסק הושבת
  דגם המטוס שהתרסק אמש (צילום: שאטרסטוק)

האסון באתיופיה: חברת התעופה "אתיופיאן איירליינס" הודיעה הבוקר (שני) על השבתה של כל מטוסי הבואינג 737 מקס שברשותה עד להודעה חדשה. זאת בעקבות התרסקות מטוס מדגם זה בתאונה אמש, שהובילה למותם של 157 בני אדם- ביניהם שני ישראלים.

על פי הודעת החברה, ההשבתה תימשך עד להשלמת החקירה של האסון. לדבריהם, "בשלב הזה סיבת התאונה אינה ידועה, אך החלנו לקרקע את המטוסים הללו כאמצעי בטיחות נוסף. ברגע שיהיה מידע חדש, נעדכן על ההתפתחויות". לחברת התעופה יש כמאה מטוסים מדגם זה, המשמשים לטיסות החברה בכל העולם- כולל לישראל, כשהמטוס שהתרסק נחת בנתב"ג לפני פחות משבוע.

בעקבות המהלך של חברת התעופה האתיופית, ממשלות וחברות תעופה נוספות ברחבי העולם הודיעו על צעד דומה. בין השאר ממשלות סין ודרום קוריאה הנחו את כל חברות התעופה במדינה שלא להשתמש במטוסי בואינג 737 מקס, כשבסך הכל קורקעו 98 מטוסים מסוג זה בשתי המדינות. גם חברת "קיימן איירוויז", הפועלת במושבה הבריטית איי קיימן, קרקעה את שני המטוסים שברשותה מדגם זה.

כאמור, במסגרת האסון באתיופיה נהרגו 157 בני אדם, מתוכם 149 נוסעים ושמונה אנשי צוות. המטוס, מדגם בואינג 737 של חברת "אתיופיאן איירליינס", המריא משדה התעופה "בולה" באדיס אבבה בדרכו לניירובי בקניה- והתרסק באזור בישופטו מספר דקות לאחר ההמראה. על פי חברת התעופה, לא היו ידועות לה בעיות טכניות כלשהן במטוס לפני היום, ולטייס הייתה היסטוריית טיסות מצוינת. עם זאת, לאחר ההמראה הטייס דיווח על קשיים בהמראה וביקש מרשות התעופה אישור לחזור לשדה התעופה.

בעקבות האסון, משלחת של ז"קא יצאה הלילה לאתיופיה כדי לסייע באיתור גופות הישראלים ההרוגים, וכן בתיעוד, זיהוי ואיסוף הממצאים בזירת ההתרסקות. מרגע קבלת ההודעה מטה זק"א היה בקשר רציף עם משרד החוץ, הקונסוליה הישראלית באדיס אבבה, ושליח חב"ד באתיופיה הרב אליהו חביב. "חברי המשלחת של זק"א יצאו הלילה במטרה לעשות כל מאמץ לאתר את הישראלים ההרוגים ולהביאם לקבר ישראל" אמר יהודה משי זהב, יו"ר זק"א. "לצערי, בניסיון הרב שצברנו באירועי אסון בעולם רכשנו מקצועיות רבה באירועים מסוג אלה".

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע
תגובה אחת מיין לפי
1
בתמונה 787, לא 737
ככ | 11-03-2019 14:15
תדייקו. שתי תאונות בחברות לא מערביות (אתיופיה, אינדונזיה). יתכן והבעיה לא במטוס, אלה בהכשרה לקוייה של הטייסים, חוסר הבנה של הטייסים (או של צוותי הקרקע) את הוראות המטוס אשר מופצות בשפה האנגלית. סהכ, המטוס טס כבר שנתיים רצופות ללא רקורד בעייתי.