ברחבי העולם אומרים די לאנטישמיות! - סרוגים

ברחבי העולם אומרים די לאנטישמיות!

למעלה מ-60 עצרות ברחבי העולם אומרים די לאנטישמיות. יעקב חגואל: "האירועים האחרונים הם כבר לא נקודת אזהרה בלבד כי אם צלצול השכמה מעורר לשאר העולם, יהודים ולא יהודים"

ברחבי העולם אומרים די לאנטישמיות!
  (צילום: אלעד ברמי)

ביוזמת ההסתדרות הציונית העולמית בשיתוף המועצה הציונית מתקיימות למעלה מ-60 עצרות ברחבי העולם במטרה להעלות את נושא האנטישמיות לראש סדר העדיפויות הלאומי.

במהלך העצרת בירושלים הוקרנו על מסכי ענק תמונות וקטעי וידאו מהעצרות ברחבי העולם. בעקבות האנטישמיות הגואה בעולם והאירועים האנטישמיים האחרונים קיימה ההסתדרות הציונית העולמית בשיתוף המועצה הציונית, עצרות מחאה המוניות בישראל וברחבי העולם במקביל במטרה לזעזע את הממשלות ברחבי העולם ולהעלות את הטיפול בנושא לראש סדר העדיפויות.

מאות האנשים שהגיעו לעצרת המרכזית ברחבת המוסדות הלאומיים בירושלים הניפו שלטים וקראו לממשלות ברחבי העולם להעלות את הטיפול באירועים האנטישמיים לראש סדר העדיפויות.

(צילום: אלעד ברמי)

במקביל ובסמוך לאירוע בישראל מתקיימות למעלה מ-60 עצרות ברחבי העולם בעשרות מוקדים מרכזיים בינהם– רחבת הטיימס סקוור בניו יורק, רחבת בית הכנסת הגדול בפריז ועוד. בין המדינות בהן התקיימו עצרות מחאה – ברזיל, דרא"פ, אוסטרליה, רומניה, גרמניה, אנגליה, צרפת, ארה״ב, הונגריה, איטליה, גיאורגיה, טורקיה, פולין, ארגנטינה, אורוגוואי, ספרד, בוליביה, מכסיקו ועוד. בחלק מן המדינות תערכנה עצרות במספר מוקדים באותה המדינה.

(צילום: אלעד ברמי)

יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית והממונה על המאבק באנטישמיות: "אנחנו עומדים כאן היום ובמוקדים שונים ברחבי העולם כדי להגיד עד כאן. אנחנו בתקופה קשה וכואבת שהתדרדרה במהירות משרבוט קריקטורות וגרפיטי אנטישמי, דרך השחתת קברים ועד פגיעות פיזיות קשות ביהודים במספר מדינות. אין לנו את היכולת או את הזכות לצקצק בשפתינו ולהמשיך בחיינו במקביל. אנחנו עומדים כאן, דווקא באמצע היום, כדי להגיד שלא נשתוק ולא נעבור לסדר היום. האירועים האחרונים הם כבר לא בבחינת נקודת אזהרה בלבד כי אם צלצול השכמה מעיר לשאר העולם, יהודים ולא יהודים. אני קורא לכל מנהיגי המדינות לעלות לראש סדר העדיפויות את המאבק באנטישמיות ולחסל את האנטישמיות במדינתם."

(צילום: אלעד ברמי)

יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית אברהם דובדבני אמר: "היום יש לנו מדינה, והחובה שלנו היא למנוע שיהודים יעברו במקומותיהם את מה שעברו יהודים לפני השואה. צריכים לעצור את זה. כאן עוצרים את השנאה. זכור את אשר עשה לך עמלק. זה הצו שהולך איתנו כבר 4000 שנה. אל תחשוב שהשנאה ליהודים זה דבר שבא והולך. השנאה הזו היא חלק בלתי נפרד מאותם גויים שמובילים אותה. זה דבר עמוק ושורשי שהולך איתנו לאורך כל הדורות. בדורות הקודמים לא יכולנו לעשות כלום כי היינו עם כנוע ונרדף, היום יש מדינת ישראל והיא זו שצריכה לעצור את השנאה הזו. התכנסנו פה היום כדי להביא למודעות של העם היושב בציון שאנטישמיות בחו"ל זה בעיה שלנו ולא רק של אחינו בגולה. כשכואב להם כואב לכולנו.

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו:"הייתי רוצה לראות את כל היהודים כאן בישראל, מגיעים הביתה אל מדינת העם היהודי. ישנם כאלו שניסו להסביר את האנטישמיות בזה שהיהודים עומדים להם מול העיניים, מצליחים יותר מדי ותופסים עמדות. אנחנו לא מקבלים את ההסברים כי אנטישמיות נובעת משנאה בלבד. עלינו לעשות הכל כנגדה. די לאנטישמיות, די לשנאה. לא שונאים אדם גם אם פניו שונות ממני, גם אם דעותיו שונות ממני, גם אם מוצאו שונה ממני. אנחנו לא יכולים להשלים עם מציאות כזו. אנחנו מייחלים לימים בהם לא יישמע עוד חמס ושנאה, זה יגיע אם נעמוד איתן, נדע שאנחנו עם אחד ונפנה לכל ממשלות העולם: עמדו ועשו את הכל כדי לעצור את השנאה"

ג'וש שוורץ, מזכ"ל הסוכנות היהודית: "זה כל כך קשה להבין שיותר מ70 שנה אחרי השואה האנטישמיות מרימה את הראש בצורה כל כך נרחבת. אנחנו עדים למספרים של אירועים אנטישמיים ולגל אנטישמיות לא רק באירופה, גם בארגנטינה וארה"ב. העולם צריך להתעורר, לא יכול להיות שיהודים לא מרגישים חופשי ללכת ברחוב או לשים כיפה על הראש. אנחנו צריכים לגרום לכל ממשלות העולם לאמץ את ההגדרה של אנטישמיות. אנחנו צריכים לפעול שכל מדינה בעולם תהיה מחוייבת להיאבק באנטישמיות בכל דרך".

מנכ"ל עמותת ערבים זה לזה יוסף חדאד אמר: "היה לי מפקד בצבא, אדם מוערץ שלמדתי ממנו המון, קראו לו רועי קליין. באחת מהשיחות שלנו הוא לימד אותי משפט יהודי שמלווה אותי עד היום- "כל ישראל ערבים זה לזה". חברות וחברים, זה הזמן שלנו להיות ערֵבים זה לזה, להיות מאוחדים, ולעמוד יחד מול האנטישמיות, מול השנאה, מול האנטי-ישראליות, רק ביחד, בערבות הדדית ועוז רוח ננצח".

בנוסף באירוע סיפרה תמר אבוחצירא תושבת העיר ירושלים ויועצת ראש העיר לשעבר ניר ברקת לענייני צרפתים על מקרה בו חוותה אנטישמיות בצרפת כאשר קיבלה איומים על חייה לאחר שפרסמה דירות לתיווך בירושלים. המשטרה המקומית סירבה לסייע והיא נאלצה לשכור שומרי ראש מכיסה הפרטי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו