
ניתוח אסטרטגי: קמפיין הימין החדש
יכול להיות שבעוד כמה חודשים, אולי אפילו כמה שנים, ייכתב ספר עב כרס על הירי הלא נורמלי בנגמ"ש של מפלגות הימין בבחירות 2019.
הירי הזה גורם לכל המפלגות שבתוך תוכן היו רוצות להיות יחד בכנסת בשלום ובשלווה להתלכלך ולהתאבד על כל קול ימני במלחמת חורמה אמיתית.
כעת נבחן לעומק מה זה עושה לקמפיין של הימין החדש:
היצע וביקוש גרסת מפלגות הימין – ההיצע שיש היום לבוחר הימני הוא עצום, ולא פלא שהשבוע פורסם ש-50 אחוז מהעם עוד מתלבט למי להצביע. נראה, שמי שחווה את זה בצורה משמעותית זה מפלגת "הימין החדש" ותכף נסביר גם למה.
מבט קצר ברשימת המפלגה מראה אנשי עשייה מאוד איכותיים שנבחרו בקפידה. בראש המפלגה עומדים בגאון בנט ושקד שעשו עבודה טובה מבחינת עשייה, חקיקה וקבלות. אך מצד שני, יש פה מוצר חדש שצריך לשווק אותו לציבור וזו משימה לא פשוטה בכלל.
למעשה, הימין החדש זה לא ליכוד (ימני מסורתי),זה לא הבית יהודי (ימני דתי),זה לא "הימין השפוי" של כחלון, או הימין הליברלי של זהות, זה גם וגם. טעימה מכל דבר.
החוסר הזה בבידול השיווקי יוצר קושי בפרסום המוצר, ואלו האתגרים העיקריים עמם מנסים להתמודד מנהלי הקמפיין: מצד אחד להסביר מהו המוצר החדש (עם הסרטון הקליל של בנט המשכנע מצביע ליכודניק בביתו) ומצד שני להראות לציבור שבנט ושקד הם ביצועיסטים מעולים שאפשר לסמוך עליהם.
איך מחדירים "מוצר פוליטי" לשוק?
יש כלל בסיסי בשיווק של מוצר חדש שאומר שאם אתה צריך הרבה זמן כדי להסביר מהו המוצר שלך ומה יש לו לחדש אז אתה בבעיה קשה: מוצר טוב לא צריך שיווק וההסברים – אנשים קולטים מיד את הבשורה שלו וחוטפים מהמדף.
בנט ושקד לא חשבו שיהיה להם כל כך קשה לשווק את "המוצר החדש" שלהם, אבל ההיצע הגדול שיש היום במפלגות הימין, לצד האיחודים של הבית היהודי ו"קמפיין הגוועלד 2" של הליכוד, מקשה על מפלגת הימין החדש לצבור תאוצה.
אותה מפלגה, שבימים הראשונים של הקמפיין עוד סיפרה לכולם באופטימיות רבה שלצד ביבי זה או הימין החדש או גנץ, נפגעה כאמור מהחיבורים החדשים שטרפו את כל הקלפים והפכו את הבחירות הללו למלחמת גושים שמקשה מאוד על כל המפלגות הקטנות שלא יודעות מאיפה זה בא להם.
אגב, זה בדיוק מה שביבי רצה להשיג בדחיקה שלו לאיחודים בימין -> שיגרמו לאיחודים בשמאל -> שיגרמו לנהירה ימנית להצלת הליכוד.
קמפיין המילימחוברות :
קמפיין המילים המחוברות הן הברקה גדולה למרות שהן ספגו עקיצות רבות ברשתות החברתיות. חיבורן של המילים גורם לך לעצור כדי לקרוא אותן ועל הדרך להתעמק במשמעות של המילים ולזכור את הסלוגן היטב.
המילים המחוברות "יהודי-ישראלי-ימני" מראות את המסר של המפלגה בשלוש מילים שהן בפועל מילה אחת: בית ימני-יהודי חדש, לדתיים וחילוניים ישראלים.

במפלגה החדשה לקחו את זה צעד קדימה ואפשרו לגולשים ליצור חיבורי מילים בעצמם על ידי מחולל מילים באתר החדש.
המטרה השיווקית: יכנסו להם בוחרים תמימים לאתר לעצב תמונה של חיבור מילים משעשע, ישלחו את הברקותיהם לחברים והמשפחה בוואטסאפ ובפייסבוק והנה לנו פרסום בחינם. בהחלט 'שוס' שיווקי.
כדאי לשים לב כי גם לקמפיין הראשון של בנט בבית היהודי היו צדדים כיפים וקלילים עם סדרת הסטיקרים סטייל "הרימל נמרח-בנט זה אח", ומי שפוגש אותו מקרוב במפגשי רחוב יודע שזה מאוד מתאים לו – הסחבקיות הזאת ששובה את לב הצעירים מה שמשתקף גם בסרטוני המפלגה (סרטון ה"בואו" עם שקד למשל).
צבעי המפלגה
טעות קשה: הקמפיינים של הליכוד, כחלון, זהות וישראל ביתנו הם על הקשת של צבעי כחול-לבן-תכלת. חבל שבימין החדש לא בחרו בצבעים אחרים כדי לתפוס את העין ולחדד את הבידול.
כעת הם נראים ממש כמו המתחרות שלהם ובעיניי זו טעות. מצד שני, מפלגה שמתיימרת להיות בשלטון בעתיד "חייבת" את הצבעים הממלכתיים האלה, אז אולי זו הייתה כוונת המשורר.
קורעים את הרשת
1. סדרת סרטוני הבלוג (ה-vlog) שהמפלגה מוציאה מצויינת בעיניי והיא מצליחה להשיג שני יתרונות בבת אחת:
א. לייצר תוכן ובאזז למפלגה החדשה. תוכן שמופץ חזק בוואטסאפ, יוטיוב וכמובן פיייסבוק.
ב. אנשים אוהבים מציצנות. זו הסיבה שתכניות כמו האח הגדול הצליחו בעולם מבחינת רייטינג. בסדרה אתם יכולים גם להכיר מקרוב יותר את בנט ושקד ולהתחבר לדמויות,וגם להתחבר לראשונה למועמדים החדשים של הימין החדש- אלונה ברקת, מתן כהנא וחבריהם.
2. שקד ובנט יחד עם אלונה ברקת מרבים בסרטונים פייסבוק לייב שבהם הם נצפים "יורדים אל העם" ופוגשים אותו במרכזי הערים וזה מהלך שיווקי מצויין: גם לפגוש מאות אנשים בפועל ברחובות, לשוחח מקרוב, לשכנע ולהתחבר, וגם להכפיל את החשיפה על ידי מאות אנשים שרואים את זה בפייסבוק מהנייד.
כך אפשר לעשות באזז ברשתות החברתיות ללא עלות ובנוסף הגולשים יכולים לשוב ולראות את סרטוני הלייב לנצח, מה רע?
אגב, המהלך הזה של סרטוני הלייב מומלץ לכל מפלגה אך יש בו גם סיכונים: אתם לא יודעים איזה האשמות והקנטות תקבלו בשידור חי מהאנשים שתפגשו בדרך.

3. חדי העין יבחינו בניסיון של בנט ושקד "לשכפל" את עצמם באמצעות אלונה ברקת ומתן כהנא.
בנט ושקד הבינו שהם מוצר מרענן ואהוד וכל אחד לקח על עצמו לחנוך בן טיפוחים בצלמו.
איילת שקד מרבה להסתובב עם ברקת ולספר לכולם על החברה החדשה שלה ובנט מבליט ומחדד את כהנא עד כמה הוא ממש הוא "2".
בעידן בו נתניהו הרחיק מעליו כל מי שקצת מזכיר לו את בנימין נתניהו, מעניין יהיה לראות בשנים הבאות את תוצאת החיבור והחניכה והניסיון "להכפיל" את הצמד הפופולרי.
לסיכום: מפלגת הימין החדש החלה את הקמפיין שלה בתקיפה חזקה על גנץ, וגם כיום היא קוראת לו ולחבריו לבא לעימות (ראוי להעריך את שקד שאמיצה וחריפה מאוד בראיונות, לא מגמגמת לרגע). כרגע המפלגה מתקשה להתרומם בסקרים למספר מנדטים דו ספרתי כפי שהיא חלמה, בעיקר בגלל ההיצע המטורף של מפלגות הימין.
היו כבר סקרים שנתנו לה 11 מנדטים אך לאחרונה ישנם סקרים שמדברים על 5-6 מנדטים בגלל הסיבות שציינו לעיל: א הקושי בשיווק המוצר החדש לקהל. ב. הירי החולני בנגמ"ש הימני.
בימים הקרובים תצטרך המפלגה לחמם מנועים ולנסות לחדד את הבידול השיווקי שלה, אם הוא אכן קיים.
אז מה דעתכם על הקמפיין של הימין החדש ומצבם בסקרים?
הכותב: מאיר כהן, מנהל דף הפייסבוק "אסטרטגיה פוליטית בועטת"

מה דעתך בנושא?
10 תגובות
0 דיונים
יהודי אמיתי
בנט נמאסת חתרן בלתי נלאה שכמוך, לך הביתה.
17:21 10.03.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
איילת
הקמפיין האינטרנטי שלהם טוב, אבל אנשים לא מבינים מה הם מחדשים למרות שיש להם רשימה ראויה ביותר. נחכה לראות לאן זה מתקדם.
21:53 07.03.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה
הימין החדש התחיל בסקרים חזק ומשום מה נחלש. עכשיו גם הבנו למה.
17:40 07.03.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
בת אל
אחלה כתב.
16:35 07.03.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ם
16:33 07.03.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אריה
טוב שעברת לכתוב על פוליטיקה, יותר מעניין מספורט
16:17 07.03.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יבגני
זה יכול היה לעשות להם טוב
15:59 07.03.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דניאל
בס"ד אחלה כתבה עושה סדר אשמח לראות עוד כתבות מעניינות בנושא
15:50 07.03.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שיראל
מעניין גם יהיה לראות איך יתמודדו עם שולי מועלם
15:37 07.03.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מאור
אשמח לניתוחים נוספים על מפלגות אחרות!
15:27 07.03.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר