ביקורת סרטים: קפטן מארוול• קפטן פמיניזם - סרוגים

ביקורת סרטים: קפטן מארוול• קפטן פמיניזם

מארוול החליטה להשיק את "קפטן מארוול", איתה מקווים להשיב מלחמה לדי.סי על 'וונדר וומן' (בכיכובה של גל גדות)- אבל מה יצא בסוף? מבקר הסרטים שלנו הלך להקרנת הבכורה ויצא עם טעם לוואי של פמיניזם מוגזם

ביקורת סרטים: קפטן מארוול• קפטן פמיניזם
  (צילום: מתוך יוטיוב)

ביקורת סרטים: קפטן מארוול

חשבתי שזה לא יגיע, אולי קיוויתי שזה לא יגיע. לא ליקום מארוול. אבל זה התחיל לחדור לאט לאט, כשהוליווד מוחאת כפיים בקצב.

ההשתלטות הגדולה התחילה ב"פנתר השחור", אבל הוא היה סרט מרענן. לא מיוחד במיוחד, ולא משהו שלא ראינו קודם, אבל בהחלט היה מרענן.

פוליטיקת הזהויות נכנסה בפול-מונטי בקפטן מארוול.

קפטן מארוול

ציון כללי

מדד
הצניעות

למה תכה
רעך

מי ומי
צופים

מי שלא מכיר, פוליטיקת הזהויות היא סולם ערכים המשייך את האדם לקבוצה שלו ולא לאינדיבידואל. ומיקומו בסולם נקבע על פי כמה שהקבוצה "מדוכאת" או "מדכאת". ככל שהקבוצה שלך יותר "מדוכאת" כך לקבוצות שמתחתיך אסור לדבר עליך ולקבוצות שמעליך מותר. בן אדם הוא קודם אישה/גיי/שחור/ערבי/לבן שמחויב לקבוצה ורק אחר כך אדם עם חשיבה עצמאית.



עד כה, יקום מארוול לא הרימו את הדגל הכה אהוב על השמאל, בעיקר כי הם רוצים לעשות כסף. רוב העולם הנורמלי מבין מה מי מו. יודעים שאדם הוא קודם האדם ולא הקבוצה שלו.ועכשיו זה השתנה.

קפטן מארוול פורשת את כל משנת הפמיניזם הרדיקלי, הלא נעים, הבועט, הנושך, שמתייחס בזלזול לכל מי שמתחתיו (גבר לבן פריווילג).הפקולטה למגדר יכולה לצאת לרחובות מרוב אושר בעקבות הסרט.

(צילום: יחצ מארוול)

הגיבורה יוצאת נגד ה"הסללה", ה"הסגברה" ועוד מילים מומצאות שמנסות להראות כמה הקבוצה הנשית היא מדוכאת על ידי הגבר הלבן הפריווילג.

יתר על כן, ברי לארסון (השחקנית שמשחקת את קפטן מארוול) במסיבת עיתונאים, אמרה שהיא לא מעוניינת שמבקרים לבנים פריווילגים יבקרו את הסרט שלה (חחחחחחח).

נדמה לה שהיא הסרט הראשון אי פעם עם שחקנית בתפקיד הראשי. טוב, ומה עם הסרט? אחד הסרטים הנחותים של מארוול, שזה אחלה וכיף ואסקפיזם ומכות, אבל בקנה המידה שלהם זה רע מאוד.

בסרט אנחנו פוגשים את קרול דנבר, טייסת ניסוי בחיל האוויר, שלאחר תאונה, ה-DNA שלה מתמזג עם DNA של חוצן (גזע לוחמים בשם "קרי" והיא מקבלת כוח על-אנושי בשביל להילחם בגזע חוצנים בשם "סקרולז" שפושט ומשתלט על עולמות.

לברי לארסון יש מנעד רגשי של ציפי לבני ויכולות משחק של עמוד תאורה. היא לא משכנעת, לא מעניינת, לא מכניסה כלום לדמות (שגם ככה רחוקה שנות אור מהמקור), ובעיקר מזכירה שיחה עם פמיניסטית רדיקלית זועמת.

ג'וד לאו, שמשחק את המנטור שלה, נראה שלא מתאמץ, אנט בנינג (היי, לא ראיתי אותך שנים!) סבירה, סם ג'קסון עושה סם ג'קסון, והכל לא וואוו.

מצד שני, אני מדבר בסטנדרטים של מארוול. הסרט הוא אסקפיזם נפלא. בן מנדלסון, הרע מכל סרט בשנתיים האחרונות, דווקא משתלב יפה בניגוד לשנתיים האחרונות. המון טוויסטים, המון אקשן חביב, אבל הפמיניזים עדיין מסתיר את הסרט.

זה הסרט שאמור לתת לנו את כל התשובות שאמורות להיענות לפני "הנוקמים-אנד גיים", החלק השני של "מלחמת האינסוף", והוא בהחלט עונה על כל מה שצריך.

ומארוול, כמו מארוול, יודעים לעשות את זה בהמון הומור, קריצות וכיף. והם גם עונים על שאלות שלא שאלנו, שזה תמיד כיף. בקיצור, אחד הסרטים הגרועים של מארוול וחייבים לראות.

#סולם_רייכרט:

הטוב: הפינות שנסגרו

הרע: ברי לארסון

המכוער: הכניסה של פוליטיקת הזהויות לענק הקולנוע הזה.

במאים: אנה בודן וריאן פלק | שחקנים: ברי לארסון, סמואל ל' ג'קסון, בן מנדלסון, אנט בנינג וג'וד לאו

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
עשית לי חשק לצפות
איתן | 07-03-2019 16:10
אם הסרט הצליח לגרום למבקר להיכנס לפניקה כזו כנראה שהוא עשה משהו טוב. מסיים לכתוב את התגובה ורץ לקנות כרטיס. מקווה שיהיו עוד הרבה סרטים כאלה!
2
ביקורת מעולה על סרט מעפן
שמעון | 07-03-2019 16:21
במקום לראות סרטים עדיף לקרוא את הביקורות עליהם...
3
קפטן מיזאנדריה
בן שפירו | 07-03-2019 18:17
שתלך לעזאזל.
4
זה לא סרט גרוע בכלל
מ | 08-03-2019 2:20
הביקורת שלך היא בכלל לא על הסרט אלא על המסר שהוא מעביר ורק בגלל שאתה דתי אתה חושב ככה (גם אני דתי) אבל הסרט הוא ממש ממש טוב באמת כדאי ללכת לראות ולא להקשיב למבקר הזה שלא מבין כלום
5
פמיניזם
רפאל | 09-03-2019 19:58
פחחחחח בטח פמיניזם. סרט שרוב מוחלט של הצופים שלו הם גברים, ומציג אשה בלונדינית עם בגדים כמה שיותר צמודים על המסך כדי למשוך אותם - אבל כן, פמיניזם.
6
נראה שנעלבת
סתם מישהי | 09-03-2019 20:41
ביקורת מביכה, נראה שהמבקר לקח אישית את מה שברי לארסון אמרה וזה גורם לו להתעלם מה שקורה בסרט. כלומר ביקורת על סרט שיש בה רק משפט אחד שבאמת עוסק בסרט. למרבה הצער הסרט כמעט ולא עוסק בפמיניזם, אך בכל זאת עצם זה שמדובר בגיבורה אישה הוא שינוי מרענן. בקיצור למה לא לדבר על הסרט עצמו? (שהיה מדהים, אגב.)
7
ביקורת לא עניינית
אורלי | 10-03-2019 18:41
כל מי שקורא ולא מבין איך יכול להיות שהאולפן הכי גדול בהוליווד הוציא פתאום סרט חתרני ורדיקלי - התשובה היא שזה לא קרה. זה סרט מיינסטרימי לגמרי וכיפי לצפייה עם הרבה אקשן. פשוט במקום גיבור - גיבורה. יש מעט מאוד התייחסות לזה בסרט עצמו. אני נהנתי, שעתיים חלפו מהר ובהנאה רבה.