ועדת הבחירות פסלה את מפלגת בל"ד מלרוץ לכנסת - סרוגים

ועדת הבחירות פסלה את מפלגת בל"ד מלרוץ לכנסת

ועדת הבחירות המרכזית החליטה ברוב של 17 תומכים מול 10 מתנגדים לפסול את מפלגת בל"ד מלרוץ לכנסת. ההחלטה עדיין טעונה את אישורו של בג"צ.

ועדת הבחירות פסלה את מפלגת בל"ד מלרוץ לכנסת
  (צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש90)

ועדת הבחירות המרכזית החליטה ברוב של 17 תומכים מול 10 מתנגדים לפסול את מפלגת בל"ד מלרוץ לכנסת. ההחלטה עדיין טעונה את אישורו של בג"צ. משמעות ההחלטה כי רשימת רע"ם-בל"ד תרוץ בלי נציגי בל"ד ולמעשה תישאר רק עם רע"ם.

את הבקשה לפסילה הגישה מפלגת עוצמה יהודית. במהלך הדיון טען עו"ד בן גביר בעד פסילת מפלגת בלד והציג שלל ראיות המצביעות על התמיכה בטרור של המפלגה ועל שלילת קיומה של המדינה כמדינה יהודית.

היו"ר הקודם – עזמי בשארה

עו"ד בן גביר הוסיף כי: "את מעשי חנין זועבי כולם מכירים, אך בניגוד לטענות כאילו מרגע שהיא עזבה בל"ד שינתה את פניה, היושב ראש החדש שחאדה אנטאנס הצטלם עם מחבל שזרק רימון בחיפה, שיבח את חבר הכנסת עזמי בשארה שריגל למען חיזבאללה, הילל את בשארה וקרא לו גיבור והצהיר שמפלגת בלד שלחה לו ברכות". בן גביר גם הזכיר את מועמד הרשימה מאזן גנאים ששלח ברכות לתושבי עזה בעיצומו של מבצע עופרת יצוקה, ואת וועידת בלד האחרונה בנצרת בה הונף דגל פלסטין ובאי הוועידה שרו את ההמנון הפלסטיני מווטיני (מולדתי).

עו"ד יוסוף ג'בארין בא כוחה של מפלגת בל"ד לא הכחיש את הדברים, וטען שאין בעיה בכך שיו"ר מפלגת בל"ד אמר שעזמי בשארה הוא גיבור, אין בעיה שהמפלגה שלחה לו ברכה, ולדברי ג'בארין בכל מקרה בשארה כבר "עזב" את הארץ. בן גביר השיב בתגובה כי בשארה לא עזב אלא ברח, וכי מה שהיה במפלגת בל"ד הוא שיהיה – הרשימה הייתה תומכת טרור, היא תומכת טרור גם עכשיו, ואין לה מקום בכנסת ישראל".

בל"ד – החלטה גזענית

מרע"ם בל"ד נמסר: "ההחלטה לפסול את רשימת רע"ם – בל"ד הנה החלטה פוליטית, גזענית ופופוליסטית, שנועדה לפגוע בייצוג הפוליטי של האזרחים הערבים. ברור לנו שפאנל בו יושבות מפלגות גזעניות שלא רוצות לראות ערבים בכנסת יפעל לפסילתנו. רשימת רע"ם – בל"ד היא רשימה שמציגה מצע דמוקרטי ופועלת לקידום שוויון זכויות מלא לכל האזרחים.

נפעל לבטל את סמכות וועדת הבחירות לפסילת רשימות ומועמדים, ונגיש הצעת חוק בנידון. נשקול להגיש עתירה לבג"ץ בעקבות ההחלטה. כבר עכשיו ברור שאין כל יסוד משפטי לפסילת הרשימה, וכל הטענות שהועלו בבקשות הפסילה אינן חדשות ונדונו בעבר בבג"ץ ונדחו."

בהצבעה לא השתתפו הנציגים החרדים שעזבו את האולם. מוקדם יותר היום פסלה ועדת הבחירות את עופר כסיף מרשימת חד"ש מלרוץ לכנסת, וזאת בשל התבטאויות שלו נגד מדינת ישראל ונגד צה"ל. ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי לא נפסל, וכך גם רשימות תע"ל-חד"ש בראשות איימן עודה ואחמד טיבי, ורשימת עוצמה יהודית, שהיא חלק מאיחוד מפלגות הימין.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
פתיחה טובה לעצמה יהודית
יאיר | 07-03-2019 5:06
נזכה לראות את כל המחבלים האלה מתחת לאדמה אמן
2
העיקר שלבן גביר יש בבית
ליאור | 07-03-2019 5:35
תמונה של ברוך גולדשטיין. למעשה, כל טיעוניו על בשארה הם כראי ליחסו אל גולדשטיין. אחד לאחד.
3
לא מספיק
דוד | 07-03-2019 7:22
לא מספיק לאסור עליהם להתמודד צריך להוציא את התנועה מחוץ לחוק. וזה השלב הראשון. לאחר שהימין יתפוס את בתי המשפט והפרקליטות. לאסור גם על מרצ מלהתמודד לבחירות
4
רוח רעננה
נעמי | 07-03-2019 8:01
משב רוח רעננה מתחילה לנשוב בין כותלי הבית. אני מקוה שזו רק התחלת ניקוי האורוות בישראל. יישר כוח לבן גביר.
5
שליחים נאמנים!!!
יפית | 07-03-2019 8:15
כל הכבוד לעוצמה יהודית. אנו שמחים שנראה בעזה את בן ארי ובן גביר בכנסת ישראל.