moobike מערכת למניעת תאונות באופניים חשמליים - סרוגים

moobike מערכת למניעת תאונות באופניים חשמליים

MOOBIKE הינו מכשיר המתלבש בצורה אוניברסלית ופשוטה על האופניים החשמליים ומתחבר לסמארטפון על ידי בלוטות'. באמצעות שתי מצלמות ושני חיישנים המזהים תזוזה ממרחק בזמן אמת ועוזרים לנהג לקבל החלטות ולהגיב בזמן אמת. אם תרצו - מעין מובילאיי של אופניים חשמליים

moobike מערכת למניעת תאונות באופניים חשמליים
  צילום: צמח כהן צדק

תאונת דרכים בה נפצע תלמיד ישיבת צביה פתח תקווה כשרגב על אופניים חשמליים, הניע את חבריו לפתח פתרון למניעת תאונות.

לאחר עבודה מאומצת פיתחו מספר תלמידים את MOOBIKE בכדי למנוע תאונות עם אופניים חשמליים. על פי אומדנים ממשלתיים בשנת 2018 נפצעו כ 6000 פצועים ונהרגו 24 אנשים מפגיעות של אופניים חשמליים, כאשר בשלוש שנים האחרונות אחוז הנפגעים עלה ב-800 אחוזים.

MOOBIKE הינו מכשיר המתלבש בצורה אוניברסלית ופשוטה על האופניים החשמליים ומתחבר לסמארטפון על ידי בלוטות'. באמצעות שתי מצלמות ושני חיישנים המזהים תזוזה ממרחק בזמן אמת ועוזרים לנהג לקבל החלטות ולהגיב בזמן אמת. אם תרצו – מעין מובילאיי של אופניים חשמליים.

"בעתיד אנו מתכננים להפוך את המוצר לאוניברסלי לכל כלי תחבורה דו גלגלי כמו אופניים רגילים וקורקינט חשמלי וכן להוזיל את עלויות המוצר על מנת שמחירו לא יהווה שיקול דעת מול הבטיחות שהוא מקנה" סיפר אריאל ברכה תלמיד בישיבת צביה פתח תקווה.

התלמידים, עמיקם נבנצל, יובל כהן צדק, שריה בן משה, אריאל ברכה, שי גוטליב ויהונתן פיניש בליווי תמיכה מהישיבה והרב שלומי איינהורן סיפרו כי יש בישיבה הכוונה ולהט לחבר בין הקודש לחול באמצעות מיזמי חסד ותורה טכנולוגיים. "החינוך שאנו מקבלים והפציעה של חברנו מאופניים חשמליים יחדיו דחפו אותנו קדימה ליוזמה".

צילום: צמח כהן צדק

יובל כהן סיפר על ההתרגשות בקרב הקבוצה שמפתחת את המוצר "אנחנו מחכים לרגע שינצור התקשרות עסקית עם חברת מובילאי".

פיתוח ראשוני של המוצר הוצג לראשונה בתחרות הסמארטדוס בחסות חברת אסוס ישראל המתקיים מידי שנה בישיבת צביה פתח תקווה ולאחרונה אף זכה בפרס בתחרות האקתון חמ"ד דיגטלי שזיכה את חברי הקבוצה בפרס כספי להמשך פיתוח המוצר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו