ראש העירייה בבלגיה מגן על המצעד האנטישמי בקרנבל - סרוגים

ראש העירייה בבלגיה מגן על המצעד האנטישמי בקרנבל

לאחר שצעדת הקרנבל בעיר אלסט כללה מיצג אנטישמי שעורר סערה בקרב הקהילה היהודית, ראש העירייה הבלגי הגן על התצוגה וטען כי לא מדובר באנטישמיות. לטענתו, "מדובר במיצג הומוריסטי, לא היו כוונות מרושעות"

ראש העירייה בבלגיה מגן על המצעד האנטישמי בקרנבל
  המיצג האנטישמי בבלגיה (צילום מסך)

התגובה לסערה: ראש עיריית אלסט שבבלגיה, כריסטוף דה הסי, הגיב היום (רביעי) לסערה הנרחבת שהתחוללה בעקבות צעדת הקרנבל השנתית שנערכה השבוע, שכללה מיצג אנטישמי עם בובות ענק של "יהודים". בדבריו הגן על התצוגה של חברת הבובות "Vismooil’n", וטען כי לא מדובר במתקפה אנטשמית- אלא במיצג הומוריסטי.

אנטישמיות או הומור? צפו ותכריעו:

"למשתתפים בקרנבל לא היו כוונות מרושעות. מדובר במיצג סאטירי והומוריסטי בלבד, שאין ליחס לו חשיבות יתירה – ווודאי שלא אנטישמיות" טען. "אין שום סיבה לאסור דברים כאלה, וגם אם היה זה לא נתון להחלטתי אלא להחלטת מארגני הקרנבל".

"סאטירה חייבת להישאר ללא צנזורה" הוסיף וטען. "כל ניסיון למנוע סוג של הומור יביא לקיצו של הקרנבל, המהווה מורשת תרבותית חשובה עבור תושבי העיר".

"לא מדובר באנטישמיות". ראש עיריית אלסט משתתף בקרנבל (צילום: שאטרסטוק)

כזכור, הצעדה המסורתית כללה מיצג בשם "שנת השבת", במסגרתה בובות ענק של "יהודים" הסתובבו ברחובות כשבידיהם שקי כסף שעליהם עכברים. בחברת הבובות הסבירו כי המיצג הוכן כמחאה על יוקר המחיה במדינה. "הכל נהיה כל כך יקר, שעד סוף שנת 2019 כבר לא יוותר כסף לשנה הבאה" אמרו בארגון. "הלכנו על מיצג שנועד להראות את העובדה הפשוטה, שתושבים רבים לא יכולים לגמור את החודש בכבוד".

עם זאת, בקהילה היהודית זעמו על המיצג האנטישמי. "התמונות הקשות הללו מזכירים ימים אפלים בתולדות אירופה" טען הרב הראשי של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי, הרב אברהם גיגי. "הדבר החמור ביותר בעניין היא העובדה שהקרנבל המביש הזה מתקיים בחסות אונס"קו. במקום שארגון בינלאומי שכזה ישווק ערכים של סובלנות וכבוד, הם משווקים רעיונות של שנאה אנטישמית, הסתה, וגזענות".

הרב בנימין ג'ייקובס, המשמש כראש ארגוני הקהילות היהודיות במדינה, הודיע כי פנה לוועדת הממשלה הבלגית הפועלת נגד אנטישמיות בנושא. "מדובר במיצג מזעזע, שכלל קריקטורות אנטישמיות הדומות לאלו שהוצגו בשנת 1939" טען. "אין שום מקום לדברים כאלו במדינה דמוקרטית מתקדמת כמו בלגיה".

דבריו של ראש העירייה הגיעו כתגובה לפנייתו של יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, אשר דרש מהאחראים להתנצל. "עצם העובדה שהמיצג האנטישמי הזה מוצג בראש חוצות במסגרת פסטיבלף ואף אחד כאן לא מתנגד לכך, מעידה יותר מכל כי האנטישמיות באירופה לא רק מרימה ראש – אלא כבר קונה לה אחיזה בראשיהם של רבים" אמר. "אסור לנו להמתין שדם יהודי יישפך. אנחנו פונים לרשויות באירופה בדרישה להגביר את המאמץ החינוכי במדינות השונות, נגד האנטישמיות הפושה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
תחזרו
רפאל | 07-03-2019 5:48
על כל היהודים לעזוב את בלגיה ואז תראו שתוך כמה שנים היא תקרוס כמו מברהם לשעבר כי בכל מקום שאין יהודים שם אין ברכה
2
המקום הנכון ליהודים
יהודי ישראל גאה | 07-03-2019 6:23
בושה וחרפה! שוב הוכחה שאין מקום אחר אמיתי ובטוח ליהודים אלא בארץ ישראל. מוזמנים לעזוב את בלגיה ולעלות ארצה.
3
איזה עוד הוכחות צריך כדי שיהודים יעלו לארץ יש
דוד | 08-03-2019 7:24
בלגיה הצבועה, שהרבה מהבלגים שטופים באנטי ישראליות חריפה.צבועים שהם עצמם ביצעו בתקופת הקולניאליזים פשעי ג'נוסייד בקונגו הבלגית לפני קצת יותר ממאה שנה. מאשימים אותנו בג'נוסייד.צבועים